Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
    Liikenteen vaarantaminen ja vakava piittaamattomuus liikenneturvallisuutta kohtaan. 30 päiväsakkoa ja ajokieltoa 22.4-12.5 väliseksi ajaksi. (kortti oli pois jo 7 päivää enne 22.4 jolloin käsittely oli)

Syytekohta kilpa ajo yleisellä tiellä poistettiin omasta pyynnöstäni perusteluna että olisin mennyt kaverin ohi heittämällä jos olisi kilpaa ajettu.

Mitattu trick track keskinopeusmittarilla 6755 metrin matkalla. Keskinopeus 147 km/h. Huiput 167 km/h.
    Alueella vaihtelevasti 100 km/h sekä 80 km/h rajoitukset.

Muutenkin täällä tuntuu olevan ok nuo rangaistukset. Kaverit 6 kpl veti viime syksynä kiihdytyksessä tutkaan 157-180 km/h 80 alueella. Kortit olivat pois 1-2½ kk.
    Alueella risteysalue jne jne.

Rauman kihlakunnan poliisilaitos/rauman käräjäoikeus

Fun,right?
    Ehdottomasti kannattaa mennä henkilökohtaisesti paikalle ja painottaa niitä itselle positiivisia asioita eli vähäinen liikenne, ei vastaantulijoita, vain hetkellinen kiihdytyshuippu yms.

Kirjallisissa käsittelyissä tulee järjestään paljon tylympiä tuomioita nimenomaan ajokiellon osalta. *Viranomaiset suosittelevat aine mielellään kirjallista käsittelyä koska se on niille helpompaa. *Tuommoiset kirjalliset käsittelyt on suuri askel kohti Orwellin maailmaa. *Sen tien päässä on niskalaukaus ojanpenkalla.
    Viime sunnuntaina mäntyharjulla jaalantiellä 119 km/h. Onneksi mittaushetkellä oli VAIN tuo 119 km/h
    Noh ei se mitään 22 päiväsakkoa ja kortti kuivumaan, käsittelyä odotellessa.

Mahtoiko keneltäkään muulta orgilaiselta lähteä sillä seudulla kortti, kun kuulemma vartti sitten oli edellinen kärähtyny.
    ajellaan me poijaat kyytillä...
    Poliisit sakottaa sen kun ehtivät.
    Sakkoja maksellaan minkä keritään.
    Joku hemmo tilittää ne kreikkaan portugaliin ja...
    ...kyllä valtio viulut maksaa.
    Ja talous voi hyvin.

Amen!
    Lainaa (Teräskallo @ Kesä. 12 2011,17:01) kirjoitti
    80km/h alueella 177km/h tuli ajeltua. Eli ylitys oli 97km/h ja kortti läks saman tien. Juttuhan menee suoraan käräjille, jonka toivon mukaan saan hoidettua kirjallisena menettelynä.
    80ps ja kortti pois 6kk. Pahoinpitelystä olisit selvinnyt 30 päiväsakolla ja kortin olisit saanut pitää.

Tulin vuoden tauon jälkeen etsimään motivaatiota katupyöräilyyn tältä forumilta ja tätä kun luki niin muistin miksi on parempi jatkaa metsässä. Nollatoleranssia vaan itse kullekin Paaperolle.
    Rusan shelliltä tuusulan väylälle ja kohti stadia. Kakkonen ja lähetys päällä alikulkusillan ali aukee pitkä suora ukko juoksee keskeltä viheraluaalta eteen ja huitoo tutkalla nopea väistö ja pyshdys maijan viereen. 147 100 alueella.Tästä on vähän yli 2 viikoa ku tää sattui.Ei oo tullu vielä kutsua piiriin.Saas nähä kauanko on kortti pois?On tässä tullutkin revittyä tuurilla muutuma kesä ku sika liikenteessä.Se oli mulle ihan oikein,se meni niinkuin piti!Vika ei ollut yhteiskunnassa eikä poliisissa vaan MINUSSA .!
    Pietu
    ^ Jumankauta, eka selkärangallinen kirjoittaja tässä ketjussa!

Muuttakaa maalle, ei näe polizaita juuri koskaan täällä pikkuteillä kun on valvottavaa lääniä niinku Lapissa konsanaan. Edelliskesänä näin viimeksi liikkuvan pyöräpoliisin, valitti kilpitelineestä mut jäi jutut kesken ku joutu lähtemään varmaan sen Kyllikki Saaren murhaajan perään heh heh
    * If it ain't broken, fix it until it is!

Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
    Liikenneopettaja, mp-kouluttaja

Ducatisti aina ja...
    Lainaa (pietu00 @ Kesä. 15 2011,18:52) kirjoitti
    Rusan shelliltä tuusulan väylälle ja kohti stadia. Kakkonen ja lähetys päällä alikulkusillan ali aukee pitkä suora ukko juoksee *keskeltä viheraluaalta eteen ja huitoo tutkalla nopea väistö ja pyshdys maijan viereen. 147 100 alueella.Tästä on vähän yli 2 viikoa ku tää sattui.Ei oo tullu vielä kutsua piiriin.Saas nähä kauanko on kortti pois?On tässä tullutkin revittyä tuurilla muutuma kesä ku sika liikenteessä.Se oli mulle ihan oikein,se meni niinkuin piti!Vika ei ollut yhteiskunnassa eikä poliisissa vaan MINUSSA .!
    mihin aikaan, ja missä kohtaa se tutkajätkä oli? ihan mielenkiinnosta, ku normisti siitä kiihdyttelee, ni tulee katottuu lähinnä se ramppi et onks siel joku odottelemas..
    Lisenssi ollu kolmesti hyllyllä. Kahdesti neljä sakkoa kahteen vuoteen ja kerran syynä oli vakava piittaamattomuus.

Prätkällä ei minkäänlaista merkintää (vielä... )
    Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa.
    Tuusulassa 50 alueella mitattu keskinopeutta 109km/h 790 m:n matkalla.
    Kortti heti pois ja nyt odotellan toista viikkoa kuulustelua ja myöhemmin käräjiä.
    Ilmeisesti kannattaa mennä itse käräjille lakki kourassa?
    Isona miinuksena taustalla jo kaksi kertaa kortti hyllyllä ja muutaman vuoden kortitta-ajoa jotka varmaan näkyy mun tiedoissa.
    Onko kokemuksia kuinka kauan tohon kuulustelukutsuun menee?
    JULLE
    Ite ajoin huhtikuun lopussa 80alueella keskinopeudeks 155km/h. Käräjiltä tuli päätös että ajokieltoa 5.5kk ja 70pv sakkoa.

Onneks ajokielto tuli ehdollisena joten ajokausi jatkuu. ehdollinen kestää 2013 asti ja siihen asti pitäs sen veerta ihmisiks ajaa ettei uusia törkeitä tuu tai menetän lisenssin.

Mutta kerrankin tuomari oli mun puolella, en edes tiennyt mistää ehdollisista rangaistuksista näissä, mutta tosiaan kesä olis menny ilman ajamista jos tuomari ei olis näin päättäny...
    --GsxR:iä--
    Lainaa (Poko @ Kesä. 16 2011,13:34) kirjoitti
    Ite ajoin huhtikuun lopussa 80alueella keskinopeudeks 155km/h. Käräjiltä tuli päätös että ajokieltoa 5.5kk ja 70pv sakkoa.

Onneks ajokielto tuli ehdollisena joten ajokausi jatkuu. ehdollinen kestää 2013 asti ja siihen asti pitäs sen veerta ihmisiks ajaa ettei uusia törkeitä tuu tai menetän lisenssin.

Mutta kerrankin tuomari oli mun puolella, en edes tiennyt mistää ehdollisista rangaistuksista näissä, mutta tosiaan kesä olis menny ilman ajamista jos tuomari ei olis näin päättäny...
    Oliko sulla kortti kuitenkin pois tuomioon asti? Ilmeisesti oli, mut kysynpä kuitenkin.
    CBR600F4i

R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi

Jos tuomittiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta niin seuraavat 5 vuotta olet ns kovennetulla eli uudesta vastaavasta casesta napsahtaa aina automaattisesti min 1 vuosi ajokieltoa.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141

Kauanko meni, että päätös tuli? Siis kortin lähtemis päivästä lukien? Mulla oli se hyvä puoli, että pääsin heti seuraavana päivänä kuulusteluihin. Nyt olen ollut kortitta vasta viikon ja silti polttelis ajeleen

Ajattelin kans, että toivottavasti tulis itelle mieluummin toi ehdollinen ajokielto ja sais kortin hetimmiten takasin kun tosiaan työssä tarttee. Rupee muuten toi inflaatio iskemään kovalla kädellä..
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Mulla 2008 syksyllä 168 80kmh alueella Kehä I:llä. Rangaistuksena 80ps ja kortin sai heti takaisin kirjallisen käsittelyn päätteksi, eli se oli pois 3kk ja 1 viikon. Syyttäjä vaati 8kk ajokieltoa ja 60ps, mutta itse kuulusteluissa pyysin kirjaamaan että maksan mielummin enemmän sakkoja jos ajokieltoa vain saa sillä vähemmäksi, koska työssäni ajokortti on pakollinen.

Eli ei se syyttäjän vaatimus mene läpi automaattisesti ja itsekin pystyy asiaa tasoittelemaan aika paljon oman käyttäytymisen avulla. Kuulustelussa rento eläköitymistä odotteleva poliisi crocseissaan antoi minun tutustua poliisien kirjoittamaan selvitykseen tapahtumasta, ja sen jälkeen yhdessä runoiltiin sopivin sanakääntein mun versio tapahtuneesta.

Luonnollisesti kannatti siinä vaiheessa myötäillä poliisien tekstiä, kun he olivat jättäneet mainitsematta mm. ruuhkassa pientareen kautta ohittamisen, splittailun, pysähtymättä jättämisen yms pikkukivaa jota tuli siinä tehtyä. -> hyötyä oli siis siitäkin, että esitti katuvaa ja nöyrää poliisiautossa.

Olihan sitä helvetisti maksamista tuossakin, mutta ehdollinen tuomio ois ollut duunin kannalta katastrofi. Muunmuassa pari ulkomaan työkeikkaa olisi jäänyt sivu suun ja tod.näk. tämä nykyinenkin työ saamatta jos siitä olisi ehdollista napsahtanut. Sinullekin turvallisuusalalla työskentelevänä se olisi aika ikävä merkintä rekistereissä...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Pectusfortuna @ Kesä. 12 2011,23:39) kirjoitti
    Lainaa (Teräskallo @ Kesä. 12 2011,17:01) kirjoitti
    ...Juttuhan menee suoraan käräjille, jonka toivon mukaan saan hoidettua kirjallisena menettelynä...
    Aivan suoraan ei käräjille mennä, sitä edeltää poliisin esitutkinta, eli suakin kuulustellaan.

Jos et näytä luihulta rikolliselta, osaat käyttäytyä siivosti ja pystyt puhumaan/pukeutumaan asiallisesti, niin kannattaa ehdottomasti mennä henkilökohtaisesti käräjille. Kadu tekoa ja selitä jotain tyyliin: "alla oli juuri uusi pyörä ja päätin yhden kerran kokeilla, kun olosuhteet..."

On todennäköisempää, että saat lievemmän tuomion, kun pääset itse kertomaan lieventävät asianhaarat (kuiva hyvä suora tie, vähäinen liikenne, ei risteyksiä, aita välissä, kaikki mitä keksit). Tuomio lätkäistään suoraan taulukosta, jos oikeus tekee sen poliisin esitutkintamateriaalin perusteella.

Muoks. Asiaan voi vaikuttaa lisäksi sun aiemmat sakot ja tuomiot.
    Juuri näin. Älä missään nimessä mene kirjallisen prosessin kautta. Siellä tulee helposti kova tuomio vaikka kuinka kirjoittelet faktat esiin. Paremmin ne menee läpi itse selostettuna oikeudessa ja nöyrää näytellen.

Epäilen, että ensikertalaisena pääset 3-4 kuukauden ajokiellolla. Kannattaa kysästä kirjoittaisiko pomosi sinulle todistuksen, että tarvitset työssäsi autoa, voit päästä jopa yhdellä kuukaudella. Sakot taas riippuu kovin paljon tuloistasi.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (ripee @ Kesä. 13 2011,17:19) kirjoitti
    http://www.autotoday.fi/page.php?pag...s_id=201104509
    Luultavastin tämä kaveri menettää myös korttinsa
    http://www.autotoday.fi/page.php?pag...s_id=201104255

Ja tuosta tulee sakkoa liikenteen vaarantamisesta.
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
    Lainaa (TeroT @ Kesä. 16 2011,14:28) kirjoitti

Jos tuomittiin törkeästä liikenteen vaarantamisesta niin seuraavat 5 vuotta olet ns kovennetulla eli uudesta vastaavasta casesta napsahtaa aina automaattisesti min 1 vuosi ajokieltoa.
    Tossa lapussa lukee että 2013 asti olen koeajalla. Jos tyrin sen aikana uudestaa törkeet lukemat tai rattijuopumuksen nii tulee nää loput 3.5kk täytäntöö+uudet sanktiot. Eli 2 vuotta ollaa kovennetuilla. Ja näin ne mulle ainakin siellä laitoksella kerto kun oli jostai syystä noi mun laput siel. Mut voi olla toisinki, mutta toista kertaa ei törkeitä tutkaan tuu ja jos tulee nii katotaa sit uusiks.

Ja tää tapahtu huhtikuun lopussa että 1.5kk meni päätöksessä. Tähän asti on kortti ollu pois ja on vielä 2vk koska ei pysty ajamaan kun on näitä juhlia sen verta tulossa. *

Ja oli viel pikku case siel oikeustalolla kun en meinannu päästä sisää kun olin liian humalassa, piti antaa kävely näyte et päästivät sisää

Ja itellä meni kirjallisenakäsittelynä.

Mulle ainakin kerrottiin että ehdollista ei kovin helpolla anneta. Harvoin edes mietitään. Rekka- ja taxikuskeilla ym varmasti helpompaa saada. Itelläki kyllä auto pakollinen töissä.

--GsxR:iä--
    Eilen 101@50. Vähennetäänkö käsittelyyn ym. menevä aika itse ajokiellosta?
    Fillari
    JänkhäPoika:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    -Tuolta Äkäslompolon ja Athverppenin väliltä.
    Lainaa (terowave @ Heinä. 03 2011,11:41) kirjoitti
    Eilen 101@50. Vähennetäänkö käsittelyyn ym. menevä aika itse ajokiellosta?
    Siitä päivästä lähtien kun ajokielto astuu voimaan.
    Sen verran täytyy ottaa, ettei pelota aijaa.
    Kerran kuivamassa ollut, jotain 3 ja puol kuukautta => 2 sakot väliaikaisen kortin aikana ==> sakot; liikenteen vaarantaminen kolarissa kotilon kääntyessä kylätiellä yhtäkkiä poikittain eteeni kesken ohitustilanteen ja toiset "silminhavaittavasta ylinopeudesta" (ei siis tutkattu mut paha oli kiistää kun pojat vieressä ajovatten).

Kakkosvaiheen suoritettua lompsin paikalliselle nimismiehelle viemään paperit ja hakemaan sitä "ikikorttia" niin tuumasi tiskillä että ajolupani ei pitäisi enää olla hallussani ja siitä se rumba sitten alkoi...

Kortti sitten takasin kirjallisen ja inssin (ja siis sen ajokiellon jälkeen).
    Nyt onneksi jo "ikikortti" taskussa...
    KivaTyöntääMettässä 990 SmR
    Yamahaha WR200
    Lainaa (Pavel Pude @ Kesä. 12 2011,21:04) kirjoitti
    Lainaa (Teeemu @ Kesä. 12 2011,18:33) kirjoitti
    Kylläpä oli selittelemistä postissa että ne anto mulle sen kirjatun kirjeen vaikka ei ollu näyttää henkkareita *
    Ajokortti ei ole henkilöllisyystoditus...
    Näin offtopicina.. Itseasiassa ajokortti on henkilöllisyystodistus. Sen avulla pystytään tunnistamaan henkilöllisyys, koska se on läytännössä "poliisin myöntämä henkilöllisyystodistus" ja vielä kohtuu virallinen sellainen. Jotta henkilöllisyystodistus olisi ns. virallinen, tulee siitä käydä ilmi henkilön kuva, nimi, sosiaaliturvatunnus täydellisenä sekä myöntäjän tiedot ja leima, joka tässä tapauksessa on poliisin leima. Ajokortti käy henkilöllisyystodistuksena yhtälailla passin ja henkilökortin kanssao, koska nämä kaikki ovat Suomen Poliisin myöntämiä todistuksia, joista löytyy kaikki tarvittavat tiedot henkilöllisyyden todistamiseen. Eli henkilöllisyystodistuksena käyvät passi, ajokortti ja henkilökortti. Asia on eri jos matkustetaan suomen rajojen ulkopuolelle, johon käy passi.

Niin ja vielä aiheeseen liittyen. Mielestäni aika kohtuullisia tuomioita porukka saanut, ettei ihan yli ole ampunut..
    Lainaa (Teräskallo @ Heinä. 05 2011,14:54) kirjoitti
    Kylläpä oli selittelemistä postissa että ne anto mulle sen kirjatun kirjeen vaikka ei ollu näyttää henkkareita *
    Näin offtopicina.. Itseasiassa ajokortti on henkilöllisyystodistus. Sen avulla pystytään tunnistamaan henkilöllisyys, koska se on läytännössä "poliisin myöntämä henkilöllisyystodistus" ja vielä kohtuu virallinen sellainen. Jotta henkilöllisyystodistus olisi ns. virallinen, tulee siitä käydä ilmi henkilön kuva, nimi, sosiaaliturvatunnus täydellisenä sekä myöntäjän tiedot ja leima, joka tässä tapauksessa on poliisin leima. Ajokortti käy henkilöllisyystodistuksena yhtälailla passin ja henkilökortin kanssao, koska nämä kaikki ovat Suomen Poliisin myöntämiä todistuksia, joista löytyy kaikki tarvittavat tiedot henkilöllisyyden todistamiseen. Eli henkilöllisyystodistuksena käyvät passi, ajokortti ja henkilökortti. Asia on eri jos matkustetaan suomen rajojen ulkopuolelle, johon käy passi.

Niin ja vielä aiheeseen liittyen. Mielestäni aika kohtuullisia tuomioita porukka saanut, ettei ihan yli ole ampunut..
    Hävitin passin ja uutta hakiessa ajokortti ei kelvannut henkilötodistukseksi, vaan virkailija joutui suorittamaan jonkun "turvallisuuskyselyn"... Näin kaksi vuotta sitten... Ja pahoittelut OT!
    Honda VTR1000F
    Lainaa (RBA @ Heinä. 05 2011,14:58) kirjoitti

Hävitin passin ja uutta hakiessa ajokortti ei kelvannut henkilötodistukseksi, vaan virkailija joutui suorittamaan jonkun "turvallisuuskyselyn"... Näin kaksi vuotta sitten... Ja pahoittelut OT!
    Passin uusimisen yhteydessä käytetään tiukempaa menettelyä, koska kyseessä on "lisenssi", jolla pääsee hyvinkin kauas Suomen rajojen ulkopuolelle ja passi on ns. kansainvälinen henkilöllisyystodistus. Tämän vuoksi virkailija on tehnyt sinusta lisäksi turvallisuusselvityksen.

Passin uusimisen yhteydessä käytetään tiukempaa menettelyä, koska kyseessä on "lisenssi", jolla pääsee hyvinkin kauas Suomen rajojen ulkopuolelle ja passi on ns. kansainvälinen henkilöllisyystodistus. Tämän vuoksi virkailija on tehnyt sinusta lisäksi turvallisuusselvityksen.
    Lainaa (Teräskallo @ Heinä. 05 2011,15:46) kirjoitti

Passin uusimisen yhteydessä käytetään tiukempaa menettelyä, koska kyseessä on "lisenssi", jolla pääsee hyvinkin kauas Suomen rajojen ulkopuolelle ja passi on ns. kansainvälinen henkilöllisyystodistus. Tämän vuoksi virkailija on tehnyt sinusta lisäksi turvallisuusselvityksen. *
    Höpö höpö! Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus ei Suomessa eikä missään muualla. Syy siihen on että ajokortin voimassaolon aikana ihminen muuttuu "liikaa" ja siitä syystä kyseinen lappu ei ole virallinen todistus. Tarkista vaikka paikallisviranomaiselta mutta tuo on fakta.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Lainaa (Vonikka @ Heinä. 05 2011,16:01) kirjoitti
    Lainaa (Teräskallo @ Heinä. 05 2011,15:46) kirjoitti

Passin uusimisen yhteydessä käytetään tiukempaa menettelyä, koska kyseessä on "lisenssi", jolla pääsee hyvinkin kauas Suomen rajojen ulkopuolelle ja passi on ns. kansainvälinen henkilöllisyystodistus. Tämän vuoksi virkailija on tehnyt sinusta lisäksi turvallisuusselvityksen. *
    Höpö höpö! Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus ei Suomessa eikä missään muualla. Syy siihen on että ajokortin voimassaolon aikana ihminen muuttuu "liikaa" ja siitä syystä kyseinen lappu ei ole virallinen todistus. Tarkista vaikka paikallisviranomaiselta mutta tuo on fakta.
    Siis lainmäärittämiä täysin virallisia ovat passi ja henkilökortti. Ajokortti hyväksytään kuitenkin yleisestiottaen henkilöllisyystodistuksena mm. kaupoissa, alkoissa, ravintoloissa ym. Toisin kun esim. vartijakortti, järjestyksenvalvojakortti ym. Viinaa et mm. vartijakortilla saa, mutta ajokortilla saat. Ja olen ollut henkilökohtaisesti paikalla, kun poliisit ovat tarkistaneet pahoinpitelytapauksessa toisen osapuolen henkilöllisyyden väliaikaisesta ajokortista, joka on paperin palanen kuvan kera. Sitä ajoin takaa, että ajokortti hyväksytään hyvin monissa paikoissa, jossa joudut syystä tai toisesta todistamaan henkilöllisyytesi, vaikka se ei kuulu lainmäärittämiin henkilöllisyystodistuksiin. Ja tuosta ihmisen muuttumisesta vielä, että ennemmin myönnettiin niitä 10 vuoden passeja ja kuva on otettu esim. 12-vuotiaana ja passi myönnetty silloin. Noh, kaveri menee 20-vuotiaana ostamaan olutta ja näyttää sitä. Silloinkin tyyppi on varmasti "hieman" muuttunut, mutta passi on vielä voimassa ja täten periaatteessa pätevä henk.todistus. Tässä tunnistamis kysymyksessä voi jokainen tietysti käyttää sitten ihan omaa järkeään ja päättää onko tunnistettavissa vaiko ei. Sama ajokortin kanssa esimerkiksi ravintolan ovella. Jos ajokortti on saatu 20 vuotta sitten ja kuva on yhtä vanha, kannattaa tietysti näyttää esim. passia jonka kuva on edes samalta vuosikymmeneltä. Eli tästä pääsemme siihen, että teoriassa/lain mukaan ajokortti ei ole virallinen henk.todistus, mutta käytännössä sitä kuitenkin useimmissa paikoissa sellaisena käytetään ja se sellaisen kelpuutetaan.

Eli et ole väärässä. Aiempi tekstini oli hieman vaikea selkoinen. Anteeksi. Ei tästä sen enempää.
    Reilu viikko sitten tuli kiihdyteltyä risteyksestä vähän reippaammin ja tutkaan tärähti lukemat 111@50 ja siitä normi 3km/h vähennys, eli mopopolliisi rustas paperiin nopeudeksi 108@50 (törkee liikenteen vaarantaminen ja kortti heti pois). En tiedä miten vaikuttaa, mutta koko tien pätkää en ajanut kuin 200m ja ylinopeutta varmaan oli alle 100m matkalla. Nyt aivan sairas vitutus, koska ehtihän sitä jopa viikon uudella mopolla kurvailla. Onko kokemuksia kannattaako mennä ite oikeuteen vai luottaa kirjallisen käsittelyn oikeudenmukaisuuteen? Kuulusteluissa kyllä jo näytin toteen, että kortti aivan välttämätön työssäni ja harrastuksissa.
    Kawasaki ZZR1400
    Honda CBR 1000RR (ex)
    Honda CBR 900 Hornet (ex)
    Lainaa (Helevetin Hölömö @ Heinä. 06 2011,22:03) kirjoitti
    Reilu viikko sitten tuli kiihdyteltyä risteyksestä vähän reippaammin ja tutkaan tärähti lukemat 111@50 ja siitä normi 3km/h vähennys, eli mopopolliisi rustas paperiin nopeudeksi 108@50 (törkee liikenteen vaarantaminen ja kortti heti pois). En tiedä miten vaikuttaa, mutta koko tien pätkää en ajanut kuin 200m ja ylinopeutta varmaan oli alle 100m matkalla. Nyt aivan sairas vitutus, koska ehtihän sitä jopa viikon uudella mopolla kurvailla. Onko kokemuksia kannattaako mennä ite oikeuteen vai luottaa kirjallisen käsittelyn oikeudenmukaisuuteen? Kuulusteluissa kyllä jo näytin toteen, että kortti aivan välttämätön työssäni ja harrastuksissa.
    no ei se mitään, suomessa hoidetaan työllisyyttä ottamalla kortit pois työssäkäyviltä.(niiltä jotka sitä tarttee).

itse olen suositellut monelle kortin tarvitsevalla, ettei kannata hommata moottoripyörää. ostaa vaikka vesiskootterin tai veneen. skootterilla saa tuupata niin paljon kun pää kestää. tai ostaa ratapyörän.

vaikka aina merkitään millä matkalla on mitattu, niin ei se auta, vaikka nopeus olisi 10m matkalla, jos se on saatu tutkaan. sehän se on pyörällä, että ajat vaikka vastatuuleen, niin tuulen loppuminen nostaa vauhtia jo 10km/h:ssa.->sakko.

we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
    kliks

Tuolta löytyy meikäläisen kohtalo. 180km/h 100km/h alueella. Käräjäoikeuden päätöstä odotellessa...
    Yamaha TDR 250 -89
    Suzuki DR 800 -94
    Kawasaki ZRX 1100 -98
    Honda VTR 1000 F -98
    Yamaha FZS 1000 -03
    Yamaha YZF-R1 -10
    BMW F800GS -12
    KTM 250 EXC-F -13
    Yamaha FZS 1000 -05
    KTM 990 Supermoto -08
    Yamaha MT07 -13
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen