Tässä kotikulmilta liittymä josta ajan lähes päivittäin
Risteys
Käännyn bussipysäkin jälkeen olevasta liittymästä oikealle. Ja lähes aina joku meinaa ajaa perseen vaikka olen laittanut vilkun riittävän ajoissa päälle ja ryhmittynyt kuten ryhmitysmerkit osoittavat. Ja jos joku ei meinaa ajaa perään niin sitten perässä tuleva, joka on kääntymässä samalle tielle ryhmittyy bussipysäkin kautta ja yrittää tulla kylkeen.
Kuka näitä oikein suunnittelee... ei luulisi olevan vaikeata muuttaa bussipysäkki omaksi ryhmityskaistakseen kuten moni *muukin risteyksen lähelllä oleva pysäkki on muutettu..
sainhan purnata ...prkl .. näistä tällaisistahan kai voisi purnata jonnekkin tielaitokselle, vai kuka näistä oikein päättää ja mikä on se oikea purnaus kanava.
Honda CBR1100XX
Liikenneturvallisuuteen liittyviä aloitteita voi lähettää:
Espoon kaupunki
Tekninen keskus
PL 41
02070 ESPOON KAUPUNKI
Voit myös jättää palautetta sivun alaosasta löytyvästä palautetoiminnosta.
ESPOO.FI
...
Onpas paha ansa
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Taitaisi joukkoliikenteen sujuvuus kärsiä ryhmityskaista muutoksella. Linjan 150 bussit jäisivät jonoon henkilöautojen taakse.
Homma hoituisi merkitsemällä kaistalle ajorataan BUSS BUSS merkinnät...
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
En tiedä miten tuossa normaalisti ajetaan mutta vähän laittoi purskahtelemaan kun katoin vähän taaempaa tuota risteystä.....(CebariTonni @ Kesä. 09 2011,11:27) kirjoitti
Sama risteys 100m taaempaa
Tässä kans inhottava paikka. Risteyksen oikeanpuoleiselta kaistalta saa suoraan ajaa vain bussit, mutta monesti myös henkilöautot ajaa oikeanpuoleista kaistaa risteyksen läpi. Sydämentykytyksiä aiheutuu silloin, kun risteyksen toisella puolella haluaa kääntyä oikealla, liiketilojen eteen ja joku taulapää meinaa tulla kylkeen.
YZF 750R -> SM 610 -> SMC 690 -> 250 TE -> CB 350 & GSX1300R
Kyllä minä ainakin juuri oman turvallisuuden vuoksi ryhmityn pysäkkien kautta, niin ei kukaan ainakaan tunge sieltä oikealta rinnalle, näin suositeltiin myös autokoulussa.(CebariTonni @ Kesä. 09 2011,11:27) kirjoitti
Vaikka esimerkiksi tässä Vihdintie
Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...
Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea
ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
Tässä on myös aika mielenkiintoinen paikka satunnaiselle kulkijalle, Valtatie 10, Lieto keskusta reilu 10km Turusta. Nopeusrajoitus on 60km/h. Olet kääntymässä esim. oikealle huoltoasemalle.......
http://maps.google.fi/maps?hl....68&z=19
Tässä toinen hämy. Ensimmäisellä kerralla tosta mennessä kerkesin jo vaihtaa "kaistaa."(S.Telvio @ Kesä. 09 2011,12:28) kirjoitti
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Alkuperäisen risteykseen palatakseni, ongelmanhan on aiheuttanut tienpäällystäjä. Pysäkin loppupäässä näkyy viereiseltä kaistalta alkava viisto valkoinen katkoviiva, joka oli jatkunut sinne pysäkin oikeaan laitaan, muuta uuteen asfalttiin sitä ei ole sitten lisätty.
Vastaavia paikkoja on tää maa väärällään, ja silloin kun merkinnät on kunnossa ne toimii, mutta ei noin.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Vieraalla seudulla yritän seurata mitä kaistaa paikalliset ajaa. Jos joku kaista pysyy tyhjänä/tyhjenee yhtäkkiä, niin useinmiten siihen on joku syy: Kaista loppuu mutkan jälkeen, tai seuraavasta risteyksestä ei saakaan enää jatkaa suoraan...silti joutuu joskus tekemään hätäisiä kaistanvaihtoja happamien alkuasukkaiden puskureita hipoen![]()
Veturi
Itse ajaisin tuossa samalla tavoin. Sujuvoittaa liikennettä.(DizzySpell @ Kesä. 09 2011,12:23) kirjoitti
Hieman samantyylinen risteys löytyy Helsingistä Pasilasta kun tullaan Savonkatua etelästä ja halutaan kääntyä Teollisuuskadulle. Aina välillä joku ajaa edeltävän risteyksen läpi oikeaa kaistaa pitkin, vaikka siitä tulisi kääntyä Aleksis Kiven kadulle. Tosin yleisempää on että vasemmanpuolimmaiselta kaistalta pyritään myös Teollisuuskadun suuntaan.(Memphis @ Kesä. 09 2011,12:03) kirjoitti
Jaa talvella, kun lumi peittää, noi vain katuun maalutut nuolet, niin menee viel vaikeemmaks...
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Tuo pysäkin kautta ryhmittyminen tosiaankin olisi järkevää, varsinkin liikenteen sujuvuuden kannalta... mutta auta armias kun sitten menet ajamaan sen kautta niin eiköhän sieltä tule sitten kuitenkin samaan aikaan joku joka noudattaa ryhmityssääntöjä... ja kun kolahtaa niin se bussipysäkin kautta ajava on maksumies(scapade @ Kesä. 09 2011,13:22) kirjoitti
![]()
Honda CBR1100XX
Ei se mikään ansa ole; jokainen kortin ajanut tietää ettei bussipysäkkiä saa käyttää ryhmittymiseen.(seppo02 @ Kesä. 09 2011,11:50) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Olisiko autokoulun opettajalla pienen tieliikennelain kertaamisen paikka?(DizzySpell @ Kesä. 09 2011,12:23) kirjoitti
Meinaan että tuollaisten opettajien takia alkaa tilanteita syntymään kun henkilöt joiden pitäisi teroittaa sääntöjen noudattamista alkavatkin neuvomaan lakien soveltamista...
Ongelma on siinä että mikäli henkilö noudattaa lakia voidaan hänen liikkeensä ennakoida mutta ryhmittymällä pysäkin kautta toimitaan arvaamattomasti.
OK niin kauan kuin muistetaan että ollaan maksajan roolissa eli pidetään huoli ettei blokata sitä sääntöjen noudattajaa; meinaan mä saatan hyvinkin kääntää kylkeen , ei oo syytä katsoa pysäkille jos ei siellä dösää ole vilkku päällä radalle tulossa.
Dirty Nasty Furriner
Onko faktaa? Ja jos on, oletko todella varma et jokainen tietää?(Staga @ Kesä. 09 2011,15:45) kirjoitti
Ja ihan itse vastaakseni, minä en tiedä! Päinvastoin minut on myös opetettu autokoulus ryhmittymään ko kaltaisaisten pysäkkejä käyttäen! *![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Jaajaa meinaatkos koska hankkia kortin?(Staga @ Kesä. 09 2011,15:45) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Tieliikennelaki:
kirjoitti
Maantielaissa määritellään tien osat:
Siis oikealle käännyttäessä ryhmitytään ajoradan oikeaan reunaan; bussipysäkki nyt kuitenkaan ei ole ymmärtääkseni ajorataa ?kirjoitti
Mikäli kääntyisit Pakkalasta Tammiston suuntaan oikealle ryhmittyisitkö tuon pysäkin kautta?
Dirty Nasty Furriner
Dirty Nasty Furriner
No mulla on ollut kortti pari lyhytaikaista poikkeusta lukuunottamatta vsta -86 jos en väärin muista... kauas sulla on pahvi ollut?(seppo02 @ Kesä. 09 2011,19:26) kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Dösäpysäkkiä ei saa käyttää ryhmittymiseen ja risteysten jättökin on monilla hakusessa. Kortti vuodesta 1984 ja kilsoja takana reilut 2 miljoonaa.
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Tampereella on moisia paikkoja monia ja yleisesti kaikki menevät pysäkkien kautta, joten olen juonessa mukana enkä lähde sooloilemaan. Se vain haittaa muuta liikennettä ja oman ajon ennustettavuutta. Olkoonkin kuinka rangaistavaa niin ei se pysäkin kiertäminen tee siitä mitenkään ennustettavampaa kun poikkeuksetta kaikki muut tekevät toisin. Päinvastoin joskus noita näkee ja yleensä aina silloin on pientä tilannetta kääntyvien kaistalla, olkoonkin että tuo yksittäinen oikeintekijä ajaa liikennesääntöjen mukaisesti.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Sanoisin että kyllä, ehkä...(Staga @ Kesä. 09 2011,19:46) kirjoitti
Mistä pitää/saa lain mukaan ajaa jos bussipysäkki ei ole ajorataa, esimerkiksi Kaupintiellä?
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
Ei se oo niin vaikeeta
Bussipysäkki ajoradalla
kirjoitti
Dirty Nasty Furriner
Eli sen pysäkin läpi saa siis ajaa?
Nyt sun täytyy kyllä jo yrittää oppia käsitteet "Ajorata" ja "Pysäkki" ja lukea edelliset vastaukset; mä uskon että säkin kykenet hahmottamaan vastauksen jos oikein yrität, vaikka Espoolainen oletkin![]()
Dirty Nasty Furriner
Oulussa kuusamon tiellä on samanlainen paikka kun kääntyy myllyojalle, haapalehtoon yms. sinne päin. Tulla on vielä betoni aita pysäyttämässä matkan teon pysäkin jälkeen. Muuton jälkeen tuli pari kertaa käytyä bussipysäkillä ennen kuin oppi ettei se tästä vielä käänny.(S.Telvio @ Kesä. 09 2011,12:28) kirjoitti
Kaistamerkit ovat vähän kauempana joten paikkaa tuntematon ei sinne eksy ja paikan hyvin tietävät osaavat varoa. Sen sijaan paikan puoliksi tietävät käyvät helposti pysäkillä ketunlenkin.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)