Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Pyörä CBR 600F -95.

    Syksyllä jo välillä sai tuota lukkoa ränkätä, että suostu aukeamaan. Nyt kävin mopon talviunilta herättelemässä, niin ei CRC:ssä liottamisen, kuumailmapuhaltimella lämmittämisen eikä vartin avaimella ränkläämisenkään jälkeen suostunut aukeamaan. Avain kääntyy ihan aavistuksen, mutta sitten jumahtaa täysin.

    Onko tuossa vielä jotain vippaskonsteja, mitä voisi koittaa? Ja mites tuon nyt sitten saa irti, jos uuden korkin tuohon tilaisi? Porakoneella, isolla ruuvitaltalla ja putkipihdeillä?
    CBR 600f3 -95
  2. #2
    Koitappa seuraavaksi aseöljyllä liotella. Sillä ainakin itse olen joskus päässyt toivottuun tulokseen. On vähän rasvaisempaa kuin CRC:t
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

    Gas Gas EC 300
    Kawa z750
  3. #3
    Auttaskos paineilma? Jos aikojen saatossa on kerääntyny paskaa lukkoon ni sais ainakin osan niistä pois.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  4. #4
    Taitaa olla samaa vikaa kuin omassa lukossa jota saa suostutella aukemaan..
    koitappa painaa korkkia alaspäin kun väännät avaimella auki..omassa vaati aika hurjasti vääntöä ennekuin suostui avautumaan..ja tietty liottelemaan crc:llä

    Taitaa olla sisuskalut niin kuluneet lukossa,että sen takia renaa..taitaa mennä omassakin vaihtoon
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  5. #5
    Aseöljyä ehdotetaan täälläkin. Oli tonnisen cebarin lukon kanssa joskus samanlaista ongelmaa. Ja vastaisen varalle: voitele jo syksyllä kunnolla.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  6. #6
    Niin ja CRC kuivuessaan syövyttää vain lisää ja on entistä tiukemmassa, siis aseöljyä suosittelen minäkin.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  7. #7
    Mulla jammussa on kans oikukas lukko.virtalukko tosin mutta siihen ei auttanu crc,rasvanpoistoaine eikä sen perään aseöljykään.paheni vaan.nyt oon antanu sen olla kuivana niin se toimii moitteetta kun osaa tekniikan jos jää avaimet lukkoon niin siinä saa rosvo käännellä avainta ihan rauhassa
    YZF1000R
  8. #8
    Elekää perkele käyttäkö perus liuotin-crc:tä lukkoihin.
    Vaan öljyä, vaikka delvakkia, jos ei muuta löydy.
    Jos lukko ei ole aikaisemmin ollut sökö, vaan temppuilee voitelun vähyyden tai paskaisuuden vuoksi, niin perus liuotin-crc:llä sen saa viimeistään sököksi.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  9. #9
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Arsi @ Huhti. 10 2011,18:17) kirjoitti
    Ja mites tuon nyt sitten saa irti, jos uuden korkin tuohon tilaisi? Porakoneella, isolla ruuvitaltalla ja putkipihdeillä?
    Eikös se tankinkorkit ole usein kauluksineen kiinni kuusiokoloruuveilla siinä tankissa? Vai onko näissä jotain muita ratkaisuja..
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Lainaa (shyhander @ Huhti. 11 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Arsi @ Huhti. 10 2011,18:17) kirjoitti
    Ja mites tuon nyt sitten saa irti, jos uuden korkin tuohon tilaisi? Porakoneella, isolla ruuvitaltalla ja putkipihdeillä?
    Eikös se tankinkorkit ole usein kauluksineen kiinni kuusiokoloruuveilla siinä tankissa? Vai onko näissä jotain muita ratkaisuja..
    On toki, mutta Hondan korkki lukitsee itsensä tankin aukkoon, joten kehyksen irroitus ei irroita korkkia pyörästä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  11. #11
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 11 2011,12:16) kirjoitti
    On toki, mutta Hondan korkki lukitsee itsensä tankin aukkoon, joten kehyksen irroitus ei irroita korkkia pyörästä.
    Veikkaisimpa että "kaikkien" mopojen tankin korkki tekee saman.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 11 2011,12:16) kirjoitti
    Lainaa (shyhander @ Huhti. 11 2011,12:09) kirjoitti
    Lainaa (Arsi @ Huhti. 10 2011,18:17) kirjoitti
    Ja mites tuon nyt sitten saa irti, jos uuden korkin tuohon tilaisi? Porakoneella, isolla ruuvitaltalla ja putkipihdeillä?
    Eikös se tankinkorkit ole usein kauluksineen kiinni kuusiokoloruuveilla siinä tankissa? Vai onko näissä jotain muita ratkaisuja..
    On toki, mutta Hondan korkki lukitsee itsensä tankin aukkoon, joten kehyksen irroitus ei irroita korkkia pyörästä.
    Okei, juu ,ajattelinkin että pakkohan tässä on olla hankalammasta ongelmasta kyse kun muutamasta ruuvista...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #13
    Stormin alekorissa näytti olevan hondan alkuperäinen korkkisetti jollain kympillä... En tiedä onko enään mut uskoisin käyvän tohon sun pyörään.
    Honda VTR1000F
  14. #14
    Lainaa (RBA @ Huhti. 11 2011,13:23) kirjoitti
    Stormin alekorissa näytti olevan hondan alkuperäinen korkkisetti jollain kympillä... En tiedä onko enään mut uskoisin käyvän tohon sun pyörään.
    Muuten hyvä, mutta lähin Stormi on ~150km päässä. Tietty jos sinulla/jollakulla muulla tuonne asiaa tulee vielä, niin voisin siitä kympin korkistä pari kymppiä posteineen maksaa, jos sen hakisi ja lähettäisi tänne. Kirjeenähän tuo varmaan tulisi, joten postit sen pari euroa maksaisi.


    Lainaa (GamlaBilar @ Huhti. 10 2011,21:14) kirjoitti
    Taitaa olla samaa vikaa kuin omassa lukossa jota saa suostutella aukemaan..
    koitappa painaa korkkia alaspäin kun väännät avaimella auki..omassa vaati aika hurjasti vääntöä ennekuin suostui avautumaan..
    Painettu on, enkä jotenkin jaksa uskoa että voimallakaan tuo lähtisi. Ainakaan ennenkuin avain vääntyisi/katkeaisi.



    CBR 600f3 -95
  15. #15
    Suosittelen WD-40:stä. Tuo korjaa kaiken kotona ja pihalla, mikäli se vain korjattavissa on. Tuolla kun liottaa, se toimii tai on mekaanisesti niin rikki, ettei kuulukaan enää toimia.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  16. #16
    Lainaa (Arsi @ Huhti. 11 2011,14:10) kirjoitti
    Lainaa (RBA @ Huhti. 11 2011,13:23) kirjoitti
    Stormin alekorissa näytti olevan hondan alkuperäinen korkkisetti jollain kympillä... En tiedä onko enään mut uskoisin käyvän tohon sun pyörään.
    Muuten hyvä, mutta lähin Stormi on ~150km päässä. Tietty jos sinulla/jollakulla muulla tuonne asiaa tulee vielä, niin voisin siitä kympin korkistä pari kymppiä posteineen maksaa, jos sen hakisi ja lähettäisi tänne. Kirjeenähän tuo varmaan tulisi, joten postit sen pari euroa maksaisi.
    Joo voin käydä katsomassa kun ei sinne nyt niin pitkä matka ole... Ilmottelen jos se viel löytyy.
    Honda VTR1000F
  17. #17
    Sielähän se viel oli ja nyt se on mulla... Eli tällänen korkki olis kyseessä



    Kuva ei jostain syystä latautunut oikein mut eiköhän tosta nyt jotain selvää saa.. Mukana ei tullut noita kolmea pulttia jolla se kiinnitetään.

    Ainakin avaimissa(2 kpl) lukee honda, eli olettaisin että on alkuperäinen..
    Honda VTR1000F
  18. #18
    Aika tutultaha tuo ainakin päällisin puolin näyttää. Pistin YV:tä..

    Jos tuo vanha ei suosiolla tolla aseöljylläkään ala auki lähtemään, niin varmaan sitten porakoneella ne haittalevyt vaan tuhannen p*****s ja isolla ruuvarilla auki? Eihän siitä tankkiin asti pitäisi mitään lastuakaan päästä, ellei siitä alimmasta "metallikupista" läpi poraa?



    CBR 600f3 -95
  19. #19
    Ei kai tuossa mitään porakoneita tarvitse.
    Väännät esim. talttapäisellä ruuvimeisselillä siitä tankin korkin eturaunaa vähän ylös,
    niin pääset painamaan lukituskynnen sisään ja saat korkin auki.

    Itse kokeilisin ainakin näin ennen kuin alkaisin porailemaan...

    - Kari



    BMW HP2 Megamoto -07
  20. #20
    Lainaa (KTE @ Huhti. 11 2011,19:49) kirjoitti
    Ei kai tuossa mitään porakoneita tarvitse.
    Väännät esim. talttapäisellä ruuvimeisselillä siitä tankin korkin eturaunaa vähän ylös,
    niin pääset painamaan lukituskynnen sisään ja saat korkin auki.

    Itse kokeilisin ainakin näin ennen kuin alkaisin porailemaan...

    - Kari
    Ei toimi. Korkissa on kaksi lukituskynttä ja ne osoittavat sivuille. Lisäksi korkki on tuosta päältä liki tuplaten tankin aukkoa suurempi, eli ei mahdu työkalua väliin.

    Kävisi mielessä, että iskee lukkoon riittävän ison meisselin ja kääntää väkisin lukon auki.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  21. #21
    Ei ehkä viel kannata väkivaltaa käyttää. Laitat reilusti aseöljyä sisää ja oottelet päivän pari ja käyt lisäilees pari kertaa päiväs.
    Auton lukot upotin öljy kannuu ja silti meni muutama päivä ennekö rupes tapahtuu. Vaikuttaa hitaasti jos pahasti jumissa.
    Kawasaki ZX-10R -07
  22. #22
    Lainaa (Pete79 @ Huhti. 11 2011,21:20) kirjoitti
    Ei ehkä viel kannata väkivaltaa käyttää. Laitat reilusti aseöljyä sisää ja oottelet päivän pari ja käyt lisäilees pari kertaa päiväs.
    Auton lukot upotin öljy kannuu ja silti meni muutama päivä ennekö rupes tapahtuu. Vaikuttaa hitaasti jos pahasti jumissa.
    Juu samalla konstilla sai aikoinaan Chevy Vanin toimimattomat lukot toimimaan ihan normaalisti ja olivat myös todella jumissa.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  23. #23
    Älä nyt ainakaan porakoneella yritä, ellei tankki ole kuiva. Kipinä voisi yllättää.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  24. #24
    Lainaa (iama @ Huhti. 11 2011,21:28) kirjoitti
    Älä nyt ainakaan porakoneella yritä, ellei tankki ole kuiva. Kipinä voisi yllättää.
    No kuivana se ainakin posahtaa kipinästä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  25. #25
    Noniin, RBA:n hakema korkki tuli perille ja kävin vanhan korkin kimppuun. Päätin vielä ennen kovempia otteita käydä kompuran omistavalla tutulla näyttämässä paineilmaa tuolle lukkopesälle ja siinä aikani puhalleltua ja ränkättyä se vanha lukko sitten yhtäkkiä aukesi! Uusi korkki kiinni, ja matka jatkuu. *

    RBA:lle vielä kerran iso käsi tuosta vaivannäöstä. *
    CBR 600f3 -95
  26. #26
    Hyvä,että alkoi sitten pelittämään..pitänee itsekkin investoida jossain vaiheessa uusi korkki ettei käy kuin silloin ensimmäisellä kertaa..tankki melkein tyhjä ja automaatilla alat ropaamaan korkkia auki onneksi kotiin ei ollut pitkä matka
    Indian Sport Chief -23
    ex. BMW R1200R -17
    ex. Triumph ST 1050 -10
    ex. Aprilia SL1000 Falco - 01
    ex. Honda VTR1000F -98
    ex. Honda CB750F -83
    ex. Honda CB125TDC -84
  27. #27
    Lainaa (Arsi @ Huhti. 13 2011,16:19) kirjoitti
    Noniin, RBA:n hakema korkki tuli perille ja kävin vanhan korkin kimppuun. Päätin vielä ennen kovempia otteita käydä kompuran omistavalla tutulla näyttämässä paineilmaa tuolle lukkopesälle ja siinä aikani puhalleltua ja ränkättyä se vanha lukko sitten yhtäkkiä aukesi! Uusi korkki kiinni, ja matka jatkuu. *

    RBA:lle vielä kerran iso käsi tuosta vaivannäöstä. *
    Hyvä että sait kuntoon ja oli ilo auttaa toista Hondamiestä ;)

    Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa!
    Honda VTR1000F
  28. #28
    Lainaan ketjua.

    Kawasaki Ninja 250r:n (2008) bensatankin korkin lukko on talven jäljeltä jumissa. Huomasin sen vasta kun menin ekaa kertaa tankkaamaan, mutta onneksi bensaa on vielä ainakin 100 km jäljellä.

    Lukko ei hievahdakaan. Olen vääntänyt sitä melko lujaa, siten että liuska-avaimen katkeamispiste ei ollut varmasti kaukana. Olen tietty myös painanut avainta ja korkkia alemmas koska joissani lukoissa se voisi tepsiä. Olen myös kaatanut öljyä lukkoon muutamana päivänä, mutta ongelma ei ole ratkennut.

    (Tietääkö kukaan, mistä kirjamet CRC tulevat?) Kävin ostamassa aseöljyä, koska sitä kehuttiin CRC:hen verrattuna. En kuitenkaan ymmärrä mitä eroa niillä on, koska pari päivää sitten huomasin että aseöljypulloni kyljessä lukee CRC. Hassu juttu, eikö?

    Paineilmaa minulla ei ole omasta takaa, mutta tarkoitetaanko tällä esimerkiksi huoltoasemilta löytyviä renkaiden täyttöön tarkoitettuja paineilmavehkeitä?

    Anyway, olisi mukava päästä kelien muuttuessa ajelemaan, joten

    1) Onko tiedossa mitään konsteja vielä jolla lukkoa voisi yrittää pelastaa?

    2) Jos oletetaan että lukko on mennyttä, mitä sitten kannattaisi tehdä? OEM-osat maksavat varmasti hunajaa ja en varmaan ole väärässä jos arvelen että niitä lienee vaikea löytää tohon pyörään enää. Ebayssa jotkut kaupittelevat haluamiani osia + virtalukkoa, mutta hinnat ovat aika ikäviä.
  29. #29
    Lainaa pietari-poika kirjoitti Katso viesti
    Lainaan ketjua.

    Kawasaki Ninja 250r:n (2008) bensatankin korkin lukko on talven jäljeltä jumissa. Huomasin sen vasta kun menin ekaa kertaa tankkaamaan, mutta onneksi bensaa on vielä ainakin 100 km jäljellä.

    Lukko ei hievahdakaan. Olen vääntänyt sitä melko lujaa, siten että liuska-avaimen katkeamispiste ei ollut varmasti kaukana. Olen tietty myös painanut avainta ja korkkia alemmas koska joissani lukoissa se voisi tepsiä. Olen myös kaatanut öljyä lukkoon muutamana päivänä, mutta ongelma ei ole ratkennut.

    (Tietääkö kukaan, mistä kirjamet CRC tulevat?) Kävin ostamassa aseöljyä, koska sitä kehuttiin CRC:hen verrattuna. En kuitenkaan ymmärrä mitä eroa niillä on, koska pari päivää sitten huomasin että aseöljypulloni kyljessä lukee CRC. Hassu juttu, eikö?

    Paineilmaa minulla ei ole omasta takaa, mutta tarkoitetaanko tällä esimerkiksi huoltoasemilta löytyviä renkaiden täyttöön tarkoitettuja paineilmavehkeitä?

    Anyway, olisi mukava päästä kelien muuttuessa ajelemaan, joten

    1) Onko tiedossa mitään konsteja vielä jolla lukkoa voisi yrittää pelastaa?
    Ongelmana lienee jumiutuneet lukituskielekkeet, joita ei suoraan pääse voitelemaan lukon kautta, kun öljy jää lukkopesään.

    Joten tankki käteen, bensapumppu irti, bensat pois, ja voitelee/manipuloi lukkokielekkeitä sisäkautta samaan aikaan kun vääntää ulkopuolelta avaimella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #30
    Hyvä kun muistutitte!
    Viime kauden eka tankkaus jumitti 'hiukan'.
    Tänään laitoin jo valmiiksi öljyä lukkoon ja johan tuo aukeni
    Melkoisen valkoisen töhnän kera, mutta aukeni kuitenkin.
    T: Mopo parka ihan pihalla koko talven, taas.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen