Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tervehdys.
    Customi saa lähteä "hyvin palvelleena". Siispä pyydänkin arvon Foorumilaisilta kokoemuksia Yamaha FZS 600:sta hyviä ja huonoja puolia.

    Tarkoitus ois ostaa tommonen -99 malli ?oiskohan 2002 jo ruiskukone?

    Isompaa pataa en hommaa hintakin pompsahtaa jo korkeemmalle.

    Kiitos ja eikun radalle fiilistelemään
  2. #2
    Ihan jees pyörä toi fzs 600 mun mielest, ite venuttelin sellasel kesän. Ei ol viä 02:ssa ruiskua taitaa ruisku tulla peliin vasta 04---> etiäpäin olevis fz6:ssa. Ei taida muuta eroo olla 99:ä ja 02:sta ku vertaa ni etuvalot takakahva ja mittaristos o kello 02:ses.



    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  3. #3
    Lainaa (JOBIM @ Maalis. 31 2011,15:21) kirjoitti
    Ihan jees pyörä toi fzs 600 mun mielest, ite venuttelin sellasel kesän. Ei ol viä 02:ssa ruiskua taitaa ruisku tulla peliin vasta 04---> etiäpäin olevis fz6:ssa. Ei taida muuta eroo olla 99:ä ja 02:sta ku vertaa ni etuvalot takakahva ja mittaristos o kello 02:ses.
    On niissä erilainen kate ja tankki.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  4. #4
    Lainaa (jyke @ Maalis. 31 2011,16:30) kirjoitti
    Lainaa (JOBIM @ Maalis. 31 2011,15:21) kirjoitti
    Ihan jees pyörä toi fzs 600 mun mielest, ite venuttelin sellasel kesän. Ei ol viä 02:ssa ruiskua taitaa ruisku tulla peliin vasta 04---> etiäpäin olevis fz6:ssa. Ei taida muuta eroo olla 99:ä ja 02:sta ku vertaa ni etuvalot takakahva ja mittaristos o kello 02:ses.
    On niissä erilainen kate ja tankki.
    Niinpä taitaa ollakki, empä muistanu noita.
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  5. #5
    Itselläni hyvin palvellut -03 malli.

    Tämän mallin jälkeen tulee vasta ruiskukoneelliset.

    Hyvä yleispyörä jolla taittaa matkaa pitemmällekkin. Ollaan emännän kanssa ajettu yksi kesä ja takapenkiltä ei ole kuulunut valituksia. Edullinen vakuutus ja pienet käyttökustannukset.

    Ajoasento ei kyykky ja sopii hyvin niin kaupunkiin kuin moottoritielle.

    Miinuksena voisin kokea että jää aika nopeasti moottoriltaan pieneksi ja itselleni on jo tänä kesänä tulossa päivitystä isompaan.

    Vinkkinä. Tulossa myyntiin ja hinta kyllä laitetaan kohdilleen.

    Kysele:
    Tolonen.j@luukku.com

    Suzuki Hayabusa
  6. #6
    Ekan kesäni isolla pyörällä ajelin tuommoisella -02 vuosimallisella. Helppo ja varmatoiminen kapistus, millä oli mukava ajella. Lisää tehoja vain kaipasin, joten tämän takia vaihdoin pois, mutta muuten en olis vaihtanu.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  7. #7
    Olsiko vuosimallista 01 tai 02 alkaen tullut myös etuhaarukkaan esijännityksen säätö?

    5 kausi alkaa 03 fasulla eikä ole kone yhtään pienentynyt tässä ajassa

    Polvikulma tosin tuntuu jo tämmöiselle 178 cm pituiselle turhan tiukalta, kun ajaa pidempää matkaa. Nyt olisi tarkkoitus modailla satulaa.

    Hyvä ja luotettava peruspyörä. Ei mitään ongelmia 45 tkm aikana.
    <br />
  8. #8
    Pari kautta ajelin tuollaisella 2001:llä. Oikein kiva pyörä se oli, mutta sitten alkoi veri vetää enemmän hiekalle. Se vaan joissain vastaajissa jo ehti ihmetyttää, että miten te oikein ajatte niillä pyörillä, jos tuon FZS:n 100 heppaa ihan välittömästi jää pieneksi? alle 4s nollasta sataan ja huippujakin yli pari sataa. Ei sen nyt ihan välittömästi luulisi loppuvan. Enemmän on toki aina enemmän, mutta ei tuolla jalkoihin jää missään liikenteessä.

    Jos jotain fiksumpaa sanoisin vielä, niin kohtuullisen helppohuoltoinen tuo on vaikka itsekin laittaisi. Jos olet tuollaista ostamassa, niin katso, että kaasarien kumikurkut on kunnossa ja että kakkonen pitää myös kaasu auki kiihdytettäessä. Jos tuo kakkonen ei pidä tai muuten on ikävä, niin jätä se yksilö väliin, ellet halua tehdä vaihteistoremonttia. Eturattaan kiinnitysmutterissa on ollut ongelmia kierteiden kanssa (juuri joku tuosta täälläkin valitteli). Katso myös, että jarrut eivät ole loppu, palat on kohtuulisen hintaisia, mutta tuplalevyihin menee helposti kolmasosa pyörän hinnasta kun ne uusii. Takajarru voi jumittaa, mutta sen herkistelee käyttökuntoon itsekin, tai vaihtaa FZS 1000 takajarrun siihen jos haluaa takajarrua oikeasti käyttää. Vanhan malliseen 1998-2001 pyörään kannattaa laittaa myös tuon 2002+ mallin peilit, niissä on pidemmät varret, joten näkyy muutakin kuin hartiat, ne menevät nätitsi modaamatta kiinni ja näyttävät jopa paremmilta kuin alkuperäiset.

    Jos päädyt tuon hommaamaan, niin minulta löytyisi asevelihintaan touring pleksi siihen. Jäi ylimääräiseksi kun pyörän ostaja ei sitä koskaan tullutkaan hakemaan.

    Tuolla tuli kyllä ajettua kutakuinkin kaikkea mahdollista pintaa, hiekkateitäkin satoja kilometrejä. Ainoa ongelma oli polvikulma, se on hieman tiukka ja alkaa ahdistaa jos koko päivän ajelee. Sekin kyllä tuli tehtyä useampaan otteeseen.
  9. #9
    -02 mallisella tuli ajettua pari vuotta, ostin uutena ja vaihdoin 15tkm jälkeen pois. Mitään ongelmia ei laitteessa ollut (eikä noilla kilometreillä tietysti saakaan olla) ja sekä tehot että ajo-ominaisuudet riittivät tällaiselle tumpelolle mainiosti. Itse asiassa vaihto fz6:een -04 oli lievä pettymys kun omaan makuuni pyörä ei juurikaan tuossa vaihdossa parantunut. Erityisesti moottorin luonne oli mahtava, tehokäyrä oli käytännössä viivasuoraan nouseva välillä 3-12 trpm. Tuo tuli testattua perstuntuman lisäksi myös dynossa sliparin vaihdon yhteydessä.

    Eli kiva peli kaikkiaan, voin suositella. Nuo "facelift" -02 ja uudemmatkaan eivät enää ole hinnan kiroissa, eli sellaistakin kannattaa katsella. Ulkonäön viilausten lisäksi -02:sta eteenpäin käsittääkseni myös kaasarien säätöjä on viilattu jonkin verran paremmiksi.
    Diversion 900 -96
  10. #10
    Mainitsin tuossa, että ongelmia ei ole ollut, mutta menihän multakin eturattaan mutterista kierteet...

    Tämä tosin tapahtui jo ihan lopussa olevilla ketjuilla, joissa muutama lenkki jumitti. Olisikohan sillä ollut vaikutusta? Vaihdoin sitten ketjurataspaketin kanssa samalla sen mutterin ja lukituslevyn. Kierteet ovat kyllä todella hentoiset. Onneksi hajoavat mutterin päästä. Kannattanee tarkastaa aika-ajoin.
    <br />
  11. #11
    Mul on ollu pikku fasu -03 muutaman vuoden, idioottivarma käyttöpeli, liikkuu riittävän ripeästi jos tahtoo, keittoa menee noin 4.3-4.7 l/100km, vakuutukset kohtuullisen edulliset. Ainoa pikku miinus on että satasen vauhdissa on kutosella kiekat jo jossain 5500-6000 tms...
    -- Julius K -- R1200R & XL700v --
  12. #12
    Lainaa (keinänen @ Maalis. 31 2011,14:46) kirjoitti
    Tervehdys.
    Customi saa lähteä "hyvin palvelleena". Siispä pyydänkin arvon Foorumilaisilta kokoemuksia Yamaha *FZS 600:sta hyviä ja huonoja puolia.

    Tarkoitus ois ostaa tommonen -99 malli ?oiskohan 2002 jo ruiskukone?

    Isompaa pataa en hommaa hintakin pompsahtaa jo korkeemmalle.

    Kiitos *ja eikun radalle fiilistelemään
    Hyvä ajaa, halpa, monikäyttöinen, kestävä. Ajoin 60 tonnia uutena ostamallani -98:lla, ja näyttää edelleen olevan liikenteessä.

    Osta se uudempi versio (muistaakseni -02 tai uudempi). Isompi tankki ja paaaljoooon paremmat ajovalot siinä tonnifazeria muistuttavassa katteessa.

    Ruiskuversio FZ6-S ei koskaan vedonnut minuun (teho laski, ja se täysdigitaalinen Nintendo-mittaristo on syvältä).
  13. #13
    Joo, tossa mun 02:sessa oli kyl oikeenkin hyvät ajovalot tosin siin ol laitettu molemmat tuikut palamaan mut hyvät oli kuitenni!!
    Katsos Martta Tarzanin käsivartta.

    nyk. Z750 -2004
    ex. FZ6-S *-2006
    ex. *FZS600 -2002
    ex. AR125 -1984
    ex. Suzuki S1 -1990
  14.  
  15. #14
    Eipä tuohon paljoa lisättävää. Todella luotettava laite jossa on ruutia kuitenkin pikkunakuksi ihan hyvin. Varttimaili meni aikoinaan Biken testissä 12,6 sekuntiin ja huippuja laite keräsi 228 todellista vauhtia.

    Plussana hyvät jarrut ja pitkä toimintasäde ainakin myöhemmissä malleissa 22 litran tankilla.

    Miinuksena tuhnut äänet vakioputkella ja 03-mallin kate aiheuttaa tämän kokoiselle (177cm) kypärämelua. Myös välitykset on vähän lyhyet maan- / moottoritieajossa mutta toisaalta kone on paremmin "alueella". Ja kun koneessa ei ole kestävyysongelmia ja kulutus on kohtuullinen, niin mikäs on laulatellessa.

    Loistokampe esim. aloittelevalle motoristille, hinnatkin on sopuisia.
    FZ1S + TT600