Elikkä mitä pyörässänne kuljetatte mukana? Itselläni työkaluja,ea pakkaus,renkaanpaikkaus sarja. kaikki mukavasti penkin alla piilossa. Ea laukku helposti otettavissa satulan alta.![]()
CBR
Eipä oo tossa Bladessa liikaa tilaa ja PC vie varmaan puolet siitä.. Eli mukana ei kulje mitään. EA-pakkaus vois kyl olla hyvä. No, onneks on tiepalveluturva ilman omavastuuta kaskossa jos sattuu tien päälle jättämään![]()
Suunnilleen oikein näyttävä rengaspainemittari on ainoa aina mukana kulkeva varuste.
hooondaaa
Pyörän työkalukotelossa "Letherman"-tyylinen yleistyökalu, pari lenkkiavainta, rätti, varatulppa&tulpanhattu ja pieni lääkepurkki täynnä nippeleitä (muttereita, pultteja, abikoja, nippusiteitä, sulakkeita, jne...)
Taskussa kulkee pienehkö ensisidepakkaus.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Tuolla pärjää.
Joskus on pidemällä reissulla Victorinox ja pari nippusidettä.
Yleensä on ollut pyörän oma työkalusetti, ei muuta jos ei pidemmästä reissusta kyse. Tosin esim. Scramblerissä tuo tarkoitti yhtä kuusiokoloavainta...
Sain lahjaksi Leathermanin ja sitä ajattelin josko alkaisi pitämään mukana. Nippusiteitä voisi kanssa ottaa muutaman. H-D:n kanssa vissiin narulla perässä tuleva magneetti olisi kanssa kova sana?![]()
![]()
Retired
Super dukessa omat työkalut täydennettynä jollain halvalla monitoimityökalulla, olisko löytynyt biltsusta tai klasulta.
Gessulla ja springerillä ajaessa laukussa kulkee pieni ea-setti, kuminpaikkaussarja sekä paikkausvaahtopullo.
Sringerin laukussa lisäksi melko kattava työkalusetti, jolla saa reissussa tehtyä kaiken sen mitä itse osaa... Myös puteli moottoriöljyä ja pidemmillä reissuilla myös puteli enskalientä. Just in case *
Muutama ylimääräinen kuusiokoloavain, jeesusteippiä, EA-laukku ,paikkapullo ja isommilla reissuilla vähäisen vaate- ym.varaston lisäksi heijastinliivi ja sadevehkeet. Rahaa ja kortteja riittävästi ja ihan pakollisena Eurooppalainen sairausvakuutuskortti ja AL-turva. Nuo nyt ainakin. Tilaa kun ei juuri ole edes sivulaukuissa, joita *harvemmin kotimaassa käytän.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
työkalusatsi, nippusiteitä, sähköteippiä, ea-laukku ja kolme minipulloa (4-5cl) konjankkia![]()
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
Tupakka-aski ja virvoitusjuomapullo.
Tomorrow is just your future yesterday.
K1 Gixxeri
...Hurlein kanssa matkalla on mukana yleensä seuraavat tuotteet:
Työkalupakki 200 -osainen.
Bussi/junaliput kotiin paluuta varten
Masteri ja mallua (tienposkessa palaa yleensä aika monta kyytiä odotellessa)
Mammalle valmiiksi mietitty helvetin hyvä selitys viikoksi venyneen lotonhakumatkan takia![]()
![]()
Perustyökalut, joitain lisäkaluja mm. kuusioavainsarja.
Ea-paketti. Pesu/vahaus vermeet. Nippusiteitä, ruuvilukitetta,
renkaanpaikkaussarja. Juotavapottu, talvi/gore hanskat, sadepuku, kirkas visiiri.
-k-
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
En mitään.
Huollan pyöriäni sillälailla että mikään ei leviä. Ja jos kumminkin leviää niin vika on sellainen että ei parilla kuusiokololla tee mitään
Xenan levyjarrulukko on ainoa jos tietää että joutuu yöks pysäköimään jonnekkin gettoon. Ihankun semmonen mitään estäisi/auttaisi kummiskaan mutta eipähän tarvi omavastuuta maksaa jos koijataan![]()
1300cc Suzuki
pieni mut harkittu työkalunyytti, ja ea-pakkaus. varapolttimo takavalojarrulle.
Sadetakkia tms sit tarpeen mukaan.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
No kun noita säilytys / jemmaustiloja sattuu löytymään, niin onhan niitä sitten tullut hyödynnetyksi eli pyörässä on aina mukana mm:
- työkaluja sekalainen lajitelma, joista oikeastaan tärkein on Boschin vaihtokärkiruuvari, jonka vaihtopäillä (4,5,6 mm kuusiokolot, yksi ristipää ja torxit 20 ja 25) pyörän katteet purkaa ja aika paljon muutakin. Varttituuman räikkä ja siihen jatkohylsyjä. Pyöränmutteriavain jatkovarsineen. Leatherman, nippusiteitä, sähköjohtoa, 12 V kolvi, kutistesukkaa, pieni sähkömittari / koittokynä, sulakkeita.
- ilmakompressori (kiinteä asennus ja paineilman ulosotot keulassa ja perässä) ja Tubeless paikkasetti
- GS 911 vikakoodien lukulaite (läppäri aina reissussa joka tapauksessa)
- sadetakki, ja -housut ynnä saderukkaset ja tietysti sateenvarjo ja (nahka)penkkien sadesuoja
- apukäynnistyskaapelit, ensiapulaukku, mikrokuituliina, vesi / juomapullo
- lisäksi pyörän vara-avain + ajoneston ja keskuslukon toinen kaukosäädin jemmattuna siten, että niihin pääsee tarvittaessa käsiksi jos sattuisi avaimet hukkumaan.
- Xenan jarrulevylukko vaikka pyörässä Tramigon GSM / GPS paikannin ja kaukopysäytys tekstiviestillä
- sormiakkujen laturi (kameroita yms varten)
Kaikille yllämainituille (poislukien ea-pakkaus) on tullut jollain reissulla käyttöä. Mm. viime kesänä Puolassa piti kolvailla irronnutta toisen kypäräkajarin johtoa. Renkaantäyttöapuja on tarjottu lähinnä muille, omien renkaiden paineet kun kertoo SmarTiren rengaspainenäyttö.
Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen...
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Orggis työkalusetti, jolla pääsee yllättävänkin pitkälle, terästettynä kynämallin rengaspainemittarilla. Tupakkaa, bensaa, rahaa taksiin.
Vanhassa pyörässä oli noiden lisäksi itsevulkanisoituvaa kumiteippiä (yllättävän näppärää), starttiapua ja litra öljyä.
Kertaakaan ei ole tien päälle täytynyt jäädä, ja ajettukin on.
Editti: Nykyisin on pieni leditaskulamppu avainnipussa. Yllättävän näppärä hämärällä kun ei tarvitse pimeässä sohlata.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mukana kulkee työkaluvalikoima, polttimoita, nippareita (kerran oli kate kiinni nippareilla kotiin tullessa), ruuveja, muttereita, jesari rullan jämä, sulakkeita, johdonpätkä, muutama liitin, tubeless paikkasarja (pelastanut kerran), jatkopala ketjuille (kerran ei ollu ja tuli hinauskeikka), ketjuspray = parin kilon nyssäkkä takasatulan alla.
Toisessa pyörässä muuten samat mutta puuttuu ketjun jatkopala ja ketjuspray, niiden tilalla tulppasarja.
Pitkillä reissuilla mukana vielä litra öljyä.
Live every day like it's your last
usb-kaapeli 1M
![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Pyörän omat työkalut, ketju rasva. Tosin oon monesti miettiny mitä noilla pyörän työkaluillakaan tekee. Jos vaikka tulppa sanoo sopimuksen irti ni ala siinä sit tankkia ja jäähyä irrottelemaan tien poskessa.
Aina mukana (satulan alla) kulkevat (laukkuihin erikseen pakattavaa kamaa ei lasketa)
- Pieni ensiapupakkaus
- Pyörän omat työkalut
- Ketjurasvapullo
Eipä sinne satulan alle enempää mahtuisikaan...