Kattelin race chrono dataa kemoralta (10hz mokkula) ja johonkin 4,4-4,5 sek tuntus menevän K4 tonnisella suzukilla. Tosin 100-150 ja 150-200 otettu summaamalla eri kohdista rataa, jossa mennään kaasu auki ja suoraan. sisältää yhden vaihdon kakkoselta kolmoselle.
Yamaha R6 -08 kilipapyörä
203? Minkäs verran tuollaiseen tuonoon luvataan voimaa? Kuullostaa aika pieneltä nopeudelta. itsellä kierros ajat muutaman sekunnin parempia ja 225-230 näyttäisi olevan ennen jarrua, enkä ole kovin vahva avauksissa jarruista puhumattakaan... Isot pojat menis tuolla mun mopolla varmaan kympin kovempaa vielä.
Tarkennetaan vielä vertailudataa... ykkösmutkan hitain väälillä 110-114km/h.Aika vähän tuo näyttää tosiaan vaikuttavan. Avaaminen, myöhään jarrulle meno ja ennen kaikkea oikeasti kaasu auki liikkuminen vaikuttaa enemmän. Jotkut kaverit ei pääse tonnisella eniten täysiä ajaen kuin justiinsa sen 200, koska kaasu ei kuvitelmista poiketen oikeasti ole siellä missä sen kuuluu olla![]()
Viimeksi muokannut: suizaki; 27.10.2012 klo 02:53.
Ja tarkennetaan vielä, että mutkanopeus on monesti yliarvostettua. Kiskot sen 2km/h kovempaa mutkaan, jonka ansiosta avaaminen menee todella epävarmaksi ja myöhäiselle, ja siinä taas häviää pitkän matkaa seuraavalla suoralla. Tämä siis olettamuksella, että "aerodynamiikka löytyy moottorista".
EDIT: Ja mikä minä olen näitä neuvoja arvailemaan.. Jotkut kiertää tuon lenkin 10s nopeammin![]()
Tuo suoranopeus kyllä viittaa siihen, että 90-asteen mutkassa on pysähdytty ja lähdetty sitten kiihdyttämään pääsuoralle (tai sitten aloitettu jarrutus suoran päässä 200m liian aikaisin).
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Ainakin omalla kohdalla syynä ei ole ykkösmutkan taluttaminen, vaan kakkosmutkan jarrussa alkaa helposti jännittää ja jarrulle tulee mentyä aina liian aikaisin, vaikka kuinka yrittäisi suoralla uskotella itselleen, että kyllä se siitä pysähtyy...
Ja takaisin aiheeseen.. löytyykö jollain bemarista (S1000RR) dataa välille 150-220, koska siellä uskoisin tulevan jo selkemäpää eroa ja aika usealla radalla pääsee suht keskivertokuski sahaamaan tuota väliä.
Ei välttämättä. Pyörän ja kuskin aerodynamiikalla on sillä suoralla aika iso merkitys. Istuma-asento kuin kirkon penkissä+katteeton pyörä, niin 200kmh alkaa olla jo aika tiukassa. Samoin jos mutkanopeus ja ajolinja on väärä, niin turpaan tulee niin että soi.
Jos alkaa avaamaan liian aikaisin, niin kaasu on täysin auki vasta kanttarin loppuessa, kun hitaammalla mutkanopeudella torven saa täysin auki jo ennen radalla olevaa harjannetta. -> kaasu on täysin auki monta kymmentä metriä aiemmin. -> samalla ajoasennolla ja pyörällä suoran loppunopeus on paljon parempi.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Tuollaisella Tuonolla jonkin verran ajaneena voisin kyllä väittää ettei sillä nyt kovin paljoa tuota suoranopeutta kemorassa nosta vaikka kuinka hyvin eka mutkan tulisi, sen verran verkkaista siinä on jo kiihtyvyys tuolla 200km/h nopeuksissa. Neljäsylinteriset katetut kilomopedit häipyvät tuossa vauhdissa kuin pieru saharaan Tuonolta.
Supermoto
Omasta Alastaron datasta
- 0-100 3,3 s
- 100-200 3,5 s
Mopo kilvetön -08 R1 johon kaikki tehty.
Ihan hätäinen laitoshan tuo lukujenkin perusteella oli
Edit: typo korjattu. Aivan ihmeisiin se ihan pystynyt![]()
XX -06 (2012 - 2014)
Yamaha R1 -08 kilvetön (2010 - 2012)
GSX-R 1000 k8 (2010)
XX -08 (2008-2010)
XX -05 (2005-2008)
CBR 600 F4 -00 (2001-2005)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.