Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Koskaan aiemmin en ole huollattanut pyörää liikkeessä/huollossa mutta nyt pitää kun tiloja ja työkaluja ei ole, enkä ole oikein hajulla mitä vastaavat huollot maksaa. Ehkä Saksassa voi olla halvempi hinta kuin Suomessa, mutta se nyt ei ole niin olennaista.

    Pyörään (2006-mallin VTR SP2) pitäisi vaihtaa takapyöränlaakeri (tai laakerit, lienee hyvä laittaa samalla kaikki uusiksi?). Mitähän operaatio maksaa osineen ja töineen? Mukava olisi saada vähän referenssiä, jos joku on samanlaisia huoltoja teetättänyt.

    Sain jo yhden tarjouksen Hondaliikkeestä: 230€. Lisäksi tarjosivat normaalia pikkuhuoltoa (18tkm) eli öljyt, suodatin, ilmansuodatin, jarrunesteet jne yhteensä 200€.

    Tuntuu aika kalliilta tuo laakerihomma normihuoltoon verrattuna
  2. #2
    Muistaakseni mulla maksoi satasen pintaan, taisi olla vähän alle. Hintaan kuului vielä renkaan vaihto+tasapainotus.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  3. #3
    Muistaakseni yksi Veturin takapyörän kolmesta laakerista ei ole ihan standardimitoitettu, joten se maksaa ylimääräistä. Ja kaikki kyllä kannattaa vaihtaa kerralla.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  4. #4
    Lainaa (Turder @ Heinä. 19 2010,23:26) kirjoitti
    Koskaan aiemmin en ole huollattanut pyörää liikkeessä/huollossa mutta nyt pitää kun tiloja ja työkaluja ei ole, enkä ole oikein hajulla mitä vastaavat huollot maksaa. Ehkä Saksassa voi olla halvempi hinta kuin Suomessa, mutta se nyt ei ole niin olennaista.

    Pyörään (2006-mallin VTR SP2) pitäisi vaihtaa takapyöränlaakeri (tai laakerit, lienee hyvä laittaa samalla kaikki uusiksi?). Mitähän operaatio maksaa osineen ja töineen? Mukava olisi saada vähän referenssiä, jos joku on samanlaisia huoltoja teetättänyt.

    Sain jo yhden tarjouksen Hondaliikkeestä: 230€. Lisäksi tarjosivat normaalia pikkuhuoltoa (18tkm) eli öljyt, suodatin, ilmansuodatin, jarrunesteet jne yhteensä 200€.

    Tuntuu aika kalliilta tuo laakerihomma normihuoltoon verrattuna
    Wemoto:ssa takapyörän laakeripaketti 25 puntaa (~ 30€).

    Joten hinta osineen tuntuu aika kalliilta.

    http://www.wemoto.com/bikes....t_Seals
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  5. #5
    Mistä muuten johtui että noin pienillä kilsoilla joudut laakerit vaihtamaan? Jos saat jostakin laakerin tyypit tietoon, niin kannattaa hakea ihan jostain laakeriliikkeestä, luulisi pääsevän kaikista edullisimmin.

    edit:

    Kahvikupin ääressä hiaman tutkin asiaa ja tässä olisi koot:

    HL962044RL * Honda VTR 1000 ( Firestorm F1 - F6 01 - 06) Wheel Bearing (rear left hand) I.D 20mm x O.D 47mm x W 14mm *

    HL962044RR * Honda VTR 1000 ( Firestorm F1 - F6 01 - 06) Wheel Bearing (rear right hand) I.D 20mm x O.D 47mm x W 14mm *

    HL963224SC * Honda VTR 1000 ( Firestorm F1 - F6 01 - 06) Sprocket Carrier Bearing I.D 22mmx O.D 56mm x W 16mm *

    Nuo löytyi sivulta linkki

    Laakerii tyypit on siis:

    6204-2RS 2kpl

    63/22-2RS 1kpl esim: linkki

    Se että onko laakerisuojat kumi vai pelti tai ilman suojia ei osaa sanoa...



  6. #6
    Nyt ei ole kyseessä VTR Firestorm vaan VTR SP-2, mutta ym. sivuilta löytyy SP:nkin laakerit.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    Vähän OT, mutta suomesta kannattaa kysyä Kentsolta jos on hakusessa outoja laakereita. Kentso on ostellut vuosien varrella vanhoja konkurssipesiä ja muita varastoja joten tarjonta on erittäin kattava.
    Hajapusanisti
  8. #8
    Tuo hinta varmaan johtuu orkkis laakereiden hinnasta? Mitähän sen työn osuus oli kokonaishinnasta ?

    Itse vaihdoin aprillin laakerit etu ja takapyörään itse ja laakereiden hinnaksi tuli n. 70 €. Tämä siis kuudesta laakerista ja neljästä stefasta, jotka eivät olleet "orkkis" osia mutta SKF:n ja NTK:n valmistamat.

    Ostin laakerit täältä : Simplybearings

    Oli nopea toimitus ja edulliset hinnat.



    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  9. #9
    Lainaa (killa @ Heinä. 20 2010,10:46) kirjoitti
    Nyt ei ole kyseessä VTR Firestorm vaan VTR SP-2, mutta ym. sivuilta löytyy SP:nkin laakerit.
    No perkkeles lukuhärö . Kuitenkin löytyvät kyseiset osat linkkien alta jos tarvetta hankkia itse ja asennella. Sinänsä laakereiden asentaminen ja poisottaminen ei ole kummoinenkaan homma ja aina oppii kun kerran tekee päin
  10. #10
    Lainaa (joulu11 @ Heinä. 20 2010,08:58) kirjoitti
    Mistä muuten johtui että noin pienillä kilsoilla joudut laakerit vaihtamaan?
    En osaa sanoa. Ainoastaan tuo vanteessa oleva takarattaan puoleinen laakeri pitää ääntä. Huomattiin n. 15100km kohdalla, eli aika pienillä kilsoilla alkanut hajoamaan.

    Kiitokset vinkeistä ja tiedoista tähän asti.
  11. #11
    Omasta Gixusta (600) meni takapyörän laakeri ennen 12 tkm. Syynä pitkä seisonta-aika, joka oli painanut laakerin mäsäksi. Meturalla vaihdatin, en muista tarkkaa hintaa mutta ihan kohtuullinen. Ainakin Suzukin osalta paras vaihtoehto oli kuulemma tarvikelaakerit ja alkuperäisvaraosana ostetut pölysuojat. Pölysuojat oli tietysti suhteessa kalliit...

    Ei sen puoleen, yksi näistä uusista laakereista meni vaihtoon 18 tkm huollossa uudestaan. Tosin meni "takuuseen", vaikkei huoltofirman vika ollutkaan, että laakeri oli maanantaikappale. *
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
  12. #12
    Lainaa (Turder @ Heinä. 20 2010,21:36) kirjoitti
    Lainaa (joulu11 @ Heinä. 20 2010,08:58) kirjoitti
    Mistä muuten johtui että noin pienillä kilsoilla joudut laakerit vaihtamaan?
    En osaa sanoa. Ainoastaan tuo vanteessa oleva takarattaan puoleinen laakeri pitää ääntä. Huomattiin n. 15100km kohdalla, eli aika pienillä kilsoilla alkanut hajoamaan.

    Kiitokset vinkeistä ja tiedoista tähän asti.
    Itse vaihdoin 2000-malliseen Cagivaan kaikki kolme takapyörän laakeria ruostumisen takia (samalla meni myös etupyörän ja ohjauksen laakerit).
    Pyörällä on ajettu 22 000km.
    Syy selvisi, kun oli eka laakeri kädessä. Ruoste.
    Muistakaa aina käyttää painepesuria ihan täysillä ja viedä se suutin kiinni niihin pestäviin kohteisiin.

    Ps. Itse en omista painepesuria ja pyörä on otettu käytettynä.
  13. #13
    Ei liity mitenkään hondan laakereihin mutta vertailun vuoksi: harlikan laakeripaketti (siis paketissa hd-logo) n. 200€ * ja irtolaakereina 18€. Laakerit ainakin kauppiaan mukaan samanveroiset, ei varmaan tarvi kahta kertaa miettiä kummat laitoin
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
  14. #14
    Lainaa (Piece @ Heinä. 21 2010,10:44) kirjoitti
    Ei liity mitenkään hondan laakereihin mutta vertailun vuoksi: harlikan laakeripaketti (siis paketissa hd-logo) n. 200€ * ja irtolaakereina 18€. Laakerit ainakin kauppiaan mukaan samanveroiset, ei varmaan tarvi kahta kertaa miettiä kummat laitoin
    Nokitan: Aprilian "orkkis" laakeri setti n. 340 €, samat osat eri paketissa 70 € niinkuin yllä mainitsin.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  15. #15
    Lainaa (Piece @ Heinä. 21 2010,10:44) kirjoitti
    Ei liity mitenkään hondan laakereihin mutta vertailun vuoksi: harlikan laakeripaketti (siis paketissa hd-logo) n. 200€ * ja irtolaakereina 18€. Laakerit ainakin kauppiaan mukaan samanveroiset, ei varmaan tarvi kahta kertaa miettiä kummat laitoin
    Harrikan paketin tietenkin,koska siinä on se logo
  16. #16
    Lainaa (Beef @ Heinä. 22 2010,12:35) kirjoitti
    Lainaa (Piece @ Heinä. 21 2010,10:44) kirjoitti
    Ei liity mitenkään hondan laakereihin mutta vertailun vuoksi: harlikan laakeripaketti (siis paketissa hd-logo) n. 200€ * ja irtolaakereina 18€. Laakerit ainakin kauppiaan mukaan samanveroiset, ei varmaan tarvi kahta kertaa miettiä kummat laitoin
    Nokitan: Aprilian "orkkis" laakeri setti n. 340 €, samat osat eri paketissa 70 € niinkuin yllä mainitsin.
    Kotariin taasen oli halvempi ostaa SKF:n laakerit eturenkaaneen oranssissa paketissa kuin kahdessa SKF:n paketissa...
    Kyseessä siis täysin samat laakeri, vain paketoinnissa eroa...
  17. #17
    Lainaa (Seikkailu_R @ Heinä. 22 2010,18:35) kirjoitti
    Lainaa (Beef @ Heinä. 22 2010,12:35) kirjoitti
    Lainaa (Piece @ Heinä. 21 2010,10:44) kirjoitti
    Ei liity mitenkään hondan laakereihin mutta vertailun vuoksi: harlikan laakeripaketti (siis paketissa hd-logo) n. 200€ * ja irtolaakereina 18€. Laakerit ainakin kauppiaan mukaan samanveroiset, ei varmaan tarvi kahta kertaa miettiä kummat laitoin
    Nokitan: Aprilian "orkkis" laakeri setti n. 340 €, samat osat eri paketissa 70 € niinkuin yllä mainitsin.
    Kotariin taasen oli halvempi ostaa SKF:n laakerit eturenkaaneen oranssissa paketissa kuin kahdessa SKF:n paketissa...
    Kyseessä siis täysin samat laakeri, vain paketoinnissa eroa...
    Jatketaan offtopikkia. Ostin itsekin "kotarin" (brembon paketti)osia kun tuon rsv:n etujarrut huolsin. Uudet tiivisteet ja männät löytyi kotarilta helposti, aprilialta ei lainkaan

    Ilmeisesti vähän eri politiikka riipuen tehtaasta mitä osia heidän mielestään voi huoltaa ja mitkä konponentit vaihdetaan kokonaisena...
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  18. #18
    Toinen paikallinen, vain 2,5km päässä oleva, Hondapulju veloittaa 118€ laakerirempasta. Kaikki kolme laakeria ja työ. Orkkislaakerit ja pölysuojat tms. oli heillä yhteensä 49€. Kokonaisuudessaan puolet tuosta aiemmin mainitsemastani tarjouksesta, jonka sain toisesta Honda-liikkeestä
  19. #19
    Suosittelen kyllä vaihtamaan itse jos työkalut löytyy. Itsellä laakerit maksoi 120e ja vaihtamiseen meni 20min ja ehti vielä pestä takavanteen ja rataspakan =)

    Tunnin hinnan eli joku 78e varmaan liike velottaa työtä tuosta laakereiden vaihdosta.

    Itse meinasin saada kanssa halvauksen kun soitin pk-seudun Honda liikkeeseen ja 36tkm-huollon hinnaksi tarjottiin 500e ja satanen lisää jos joutuu venttiilit säätämään. Mielestäni suht kallista.



  20. #20
    Mistä laakeri 28x56x15, suojat molemmin puolin? Löytyykö numeroa tälle?
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  21. #21
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,21:36) kirjoitti
    Mistä laakeri 28x56x15, suojat molemmin puolin? Löytyykö numeroa tälle?
    Laakerin kyljessä lukee numero sille laakerille. Ilmeisesti cbr1000rr takapyörän laakeri (91051-MFL-003)? Ja jos laakeriliikkeestä haet mistä varmaan kympillä moisen saat; isket laakerit tiskiin ja sanot että samanlaiset tilalle niin se on sillä hyvä.



  22. #22
    Lainaa (liuzka @ Heinä. 22 2010,21:43) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,21:36) kirjoitti
    Mistä laakeri 28x56x15, suojat molemmin puolin? Löytyykö numeroa tälle?
    Laakerin kyljessä lukee numero sille laakerille. Ilmeisesti cbr1000rr takapyörän laakeri (91051-MFL-003)? Ja jos laakeriliikkeestä haet mistä varmaan kympillä moisen saat; isket laakerit tiskiin ja sanot että samanlaiset tilalle niin se on sillä hyvä.
    Kohde oikein, mutta liekkö taas tehty Hondalle ihan omamitoitus laakeri? Ei olisi Hondallakaan ensimmäinen laakeri kun pitää ostaa varaosana.
    <p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&amp;rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
  23. #23
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (liuzka @ Heinä. 22 2010,21:43) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,21:36) kirjoitti
    Mistä laakeri 28x56x15, suojat molemmin puolin? Löytyykö numeroa tälle?
    Laakerin kyljessä lukee numero sille laakerille. Ilmeisesti cbr1000rr takapyörän laakeri (91051-MFL-003)? Ja jos laakeriliikkeestä haet mistä varmaan kympillä moisen saat; isket laakerit tiskiin ja sanot että samanlaiset tilalle niin se on sillä hyvä.
    Kohde oikein, mutta liekkö taas tehty Hondalle ihan omamitoitus laakeri? Ei olisi Hondallakaan ensimmäinen laakeri kun pitää ostaa varaosana.
    Hondan oma tekele melko varmasti. tämäkään ei antanut tulosta ja sentään 60000 laakerin seasta yrittää etsiä.
  24. #24
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,22:16) kirjoitti
    Lainaa (liuzka @ Heinä. 22 2010,21:43) kirjoitti
    Lainaa (lippa @ Heinä. 22 2010,21:36) kirjoitti
    Mistä laakeri 28x56x15, suojat molemmin puolin? Löytyykö numeroa tälle?
    Laakerin kyljessä lukee numero sille laakerille. Ilmeisesti cbr1000rr takapyörän laakeri (91051-MFL-003)? Ja jos laakeriliikkeestä haet mistä varmaan kympillä moisen saat; isket laakerit tiskiin ja sanot että samanlaiset tilalle niin se on sillä hyvä.
    Kohde oikein, mutta liekkö taas tehty Hondalle ihan omamitoitus laakeri? Ei olisi Hondallakaan ensimmäinen laakeri kun pitää ostaa varaosana.
    http://www.ronayers.com/ProductDetai...87/SKU/1068341

    Eräs laakerikauppias avautui asiasta ja sanoi, että laakeri saattaa olla tuotesuojattu eli korvamerkitty, joten sitä ei saata saada tarvikeosana.
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  25. #25
    Voisin vielä sohaista muurahais pesää sanomalla että muistakaa irroittaa laakerin suoja ja laittakaa sinne vaseliinia!!!
    (HUOM!!! Ei liikaa!! Sellanen hyppysellinen... )
    Tehtaalla ollaan vähän nuukia sen suhteen....
    Ja suoja luonnollisesti takaisin paikoilleen!!!
    (Sen saa hyvin pienellä ruuvimeisselillä auki.)

    Itse löysin veturiin kaikki laakerit (myös takahaarukkaan) laakeriliikkeestä!!! Stefat olikin sitten sellaisia että niitä joutui ostamaan alkuperäisenä!!
  26. #26
    Lainaa (veeteeär @ Heinä. 23 2010,20:49) kirjoitti
    Voisin vielä sohaista muurahais pesää sanomalla että muistakaa irroittaa laakerin suoja ja laittakaa sinne vaseliinia!!!
    (HUOM!!! Ei liikaa!! Sellanen hyppysellinen... )
    Tehtaalla ollaan vähän nuukia sen suhteen....
    Ja suoja luonnollisesti takaisin paikoilleen!!!
    (Sen saa hyvin pienellä ruuvimeisselillä auki.)

    Itse löysin veturiin kaikki laakerit (myös takahaarukkaan) laakeriliikkeestä!!! Stefat olikin sitten sellaisia että niitä joutui ostamaan alkuperäisenä!!
    No ei sinne ihan mitä tahansa vaseliinia saa laittaa. Pitää olla EP-lisäaineistettu (litiumpohjaista, tms. tarkoitukseen).
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  27. #27
    Lainaa (Thunderpants @ Heinä. 23 2010,21:01) kirjoitti
    Lainaa (veeteeär @ Heinä. 23 2010,20:49) kirjoitti
    Voisin vielä sohaista muurahais pesää sanomalla että muistakaa irroittaa laakerin suoja ja laittakaa sinne vaseliinia!!!
    (HUOM!!! Ei liikaa!! Sellanen hyppysellinen... )
    Tehtaalla ollaan vähän nuukia sen suhteen....
    Ja suoja luonnollisesti takaisin paikoilleen!!!
    (Sen saa hyvin pienellä ruuvimeisselillä auki.)

    Itse löysin veturiin kaikki laakerit (myös takahaarukkaan) laakeriliikkeestä!!! Stefat olikin sitten sellaisia että niitä joutui ostamaan alkuperäisenä!!
    No ei sinne ihan mitä tahansa vaseliinia saa laittaa. Pitää olla EP-lisäaineistettu (litiumpohjaista, tms. tarkoitukseen).
    Mikä tahansa on parempi kun se tehtaalla laitettu,tulitikunpään kokoinen kikkare.....
  28.  
  29. #28
    Lainaa (lario @ Heinä. 20 2010,20:55) kirjoitti
    Syy selvisi, kun oli eka laakeri kädessä. Ruoste.
    Bingoa voisi huudella. Viallinen laakeri osoittautui aivan pölyiseksi ja ruosteiseksi. Todennäköisesti pölysuoja oli pettänyt ja kaikki lika&vesi pääsi laakeriin.