Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Tervehdys,
    tässä Bussiin vaihtoa suunnitteleva Honda-kuski *

    Koitin tuosta haullakin ettiä, myös busanistifoorumilta, selkeitä eroja Busan Gen1 ja Gen2:sen välillä. En löytänyt *

    Eli yksinkertainen kysymys (ilman teho/paino/turbo/delvac/honda/kawa ym vääntöä) mitä HUOMATTAVIA eroja noilla kahdella on? Mitä GEN2:ssa on enemmän/parempaa kuin GEN1:ssä?

    Miksi kannattaisi sijoittaa se lisä€, että saisi GEN2:sen, kun GEN1 löytyy vielä mukavasti kohtuu metreillä?

    KiitostaKiitosta auttajille jo näin etukäteen *
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  2. #2
    http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Hayabusa

    Uusi busa on modernimpi ja siinä on hienommat mittarit. Sen takia gen2
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    tällä viikolla vaihtui gen1->gen2:seen, lyhyestä (950km) gen2 kokemuksesta sanoisin että taittuu mutkiin paremmin niin yks kun kaks päällä, kaasuun vastaavuus ainakin tässä yksilössä parempi mitä mun ex gen1.

    olen erittäin tyytyväinen (pieni varaus aina uutuuden viehätykselle )
    Gsx 1441r
  4. #4
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 11 2010,12:16) kirjoitti
    Uusi busa on modernimpi ja siinä on hienommat mittarit. Sen takia gen2
    Modernimpi on kai aika laaja käsite?

    Mut toi Wikipedia on ihan hyödyllinen linkki, vaikka ei vastaakkaan ihan käyttäjäkohtaisiin kokemuksiin joita tässä haen....
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  5. #5
    Gen2:ssa modernimpi moottorinohjaus. Tuota pitäisin tärkeimpänä. Ja vakiona enemmän tehoa.
    +200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
  6. #6
    Perät on todellakin erinlaiset gen1 ja gen2 versioissa. Toki kaikki muukin, mut selkein näkyvin ero.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  7. #7
    Normaliajossa normaalipulliaisen ohjastamana saako Gen2:sen lisähinnalla huomattavasti paremman tuotteen kuin Gen1:sen?

    Gen1:siä kun näyttää olevan jopa alle 10tkm ajettuna (VM07) n.10k€ hintaan, kun taas Gen2:sta huudetaan vielä lähes yli 11k€ (VM08/09).
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  8. #8
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    Supermoto
  9. #9
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    Kiitos vastauksesta, tässä tuntui olevan jo näppituntumaa pelissä

    Miten korimalli erot kyytiläisen kanssa, ei tuo kai ihan mikään hotelli matkustajalle ole, mutta edes siedettävä?


    PS. Kenellekään tietoa Helsingin Totalcar:ssa myynnissä olevasta -08 valkoisesta Busasta???
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  10. #10
    Lainaa (The Stick @ Heinä. 11 2010,19:24) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    Kiitos vastauksesta, tässä tuntui olevan jo näppituntumaa pelissä *

    Miten korimalli erot kyytiläisen kanssa, ei tuo kai ihan mikään hotelli matkustajalle ole, mutta edes siedettävä?


    PS. Kenellekään tietoa Helsingin Totalcar:ssa myynnissä olevasta -08 valkoisesta Busasta???
    Kyllä siellä kyytiläinen ihan kivasti istuu. Busa on ihan kohtuullinen myös kuskillekin kyytiläisen kanssa ajellessa. Ajo-ominaisuudet pysyvät vielä siedettävinä, mitä ei enää busaa sporttisemmista pyöristä pysty sanomaan. Eikä kaikista vähemmän urheilullisistakaan... *
    Supermoto
  11. #11
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  12. #12
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:28) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
    Jep, paljonkin.
    Supermoto
  13. #13
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 12 2010,00:34) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:28) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
    Jep, paljonkin.
    No miksi sä tommosta väität.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  14. #14
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:37) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 12 2010,00:34) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:28) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    siis laiska alle 8t. ooksä koskaan kokeillu gen 2:sta.
    Jep, paljonkin.
    No miksi sä tommosta väität.
    No sehän pitää paikkansa, siksi tietysti.

    Eihän Gen2 bussissa ole vakiona vetoja ollenkaan alhaalta. Esim. isoimmalla vaihteella turha kuvitellakaan minkäänlaista vastetta kaasuun maantievauhdeista.
    Supermoto
  15. #15
    mielipiteitä on yhtä monta kun perseenreikiä
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  16. #16
    Kyl se kiihtyy mukavasti alle 8000rpm.. ykkösellä

    Ja tietysti se on mihin vertaa. Kutosella ei kummosia tapahdu pienissä vauheissa. Mutta niin se tuppaa monella pyörällä olemaan.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  17. #17
    oli miten vaan mut huomenna kohti kemoraa
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  18. #18
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 12 2010,00:57) kirjoitti
    Kyl se kiihtyy mukavasti alle 8000rpm.. ykkösellä

    Ja tietysti se on mihin vertaa. Kutosella ei kummosia tapahdu pienissä vauheissa. Mutta niin se tuppaa monella pyörällä olemaan.
    Kuka käyttää kutosta pienissä nopeuksissa. Busa ei oo kustomi
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  19. #19
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:58) kirjoitti
    oli miten vaan mut huomenna kohti kemoraa
    No siellä riittää bussukankin kaasuun vastaavuus ihan kivasti...

    Katteet naarmuille karuselissa ja elämä hymyilee... Kateeksi käy.
    Supermoto
  20. #20
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,01:00) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 12 2010,00:57) kirjoitti
    Kyl se kiihtyy mukavasti alle 8000rpm.. ykkösellä

    Ja tietysti se on mihin vertaa. Kutosella ei kummosia tapahdu pienissä vauheissa. Mutta niin se tuppaa monella pyörällä olemaan.
    Kuka käyttää kutosta pienissä nopeuksissa. Busa ei oo kustomi
    Hep.

    Reissaminen on oikein rentouttavaa kun rauhallisesti edetessä ei tarvitse aina pykältää pienempää kun haluaa koskea kaasuun...

    Edit. Tarkennuksena että kaikki 80-140km/h välillä ovat juuri niitä pieniä vauhteja maantiellä jolloin on kiva körötellä kutosella.



    Supermoto
  21. #21
    Lainaa (The Stick @ Heinä. 11 2010,19:24) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 11 2010,18:33) kirjoitti
    Omaan makuun Gen1 istuu jostain syystä himpun paremmin... Uudempi on toki hieman ketterämpi kantata, paremmat jarrut yms.

    Moottoriluonne on omaan makuun vanhassa ainakin vielä putkiviritettynä reilusti mieleisempi. Uusi motti on hieman "ylävireisempi". Suorastaan laiska alle 8000rpm, ylhäällä taas vetoja selvästi vanhaa reilummin.
    Kiitos vastauksesta, tässä tuntui olevan jo näppituntumaa pelissä *

    Miten korimalli erot kyytiläisen kanssa, ei tuo kai ihan mikään hotelli matkustajalle ole, mutta edes siedettävä?


    PS. Kenellekään tietoa Helsingin Totalcar:ssa myynnissä olevasta -08 valkoisesta Busasta???
    totalcar:in pyörästä en tiä pajon enempää varmaa kun sinäkään. kysyin vaihtoa, 03 busa vaihdossa ja lähetti niin hervottoman ison väliraha pyynnön että kysyin kaverilta että onko tullut näpyttely virhe mut vastausta ei kuulunut, eli toivoo varmaankin jotai suoralla rahalla ostavaa asiakasta!
    ei muutakun ostoksille ja tervetuloa busanisteihin
    Gsx 1441r
  22. #22
    Lainaa (ford72 @ Heinä. 12 2010,07:39) kirjoitti
    totalcar:in pyörästä en tiä pajon enempää varmaa kun sinäkään. kysyin vaihtoa, 03 busa vaihdossa ja lähetti niin hervottoman ison väliraha pyynnön että kysyin kaverilta että onko tullut näpyttely virhe
    Saas nähdä kuinka mun käy, toivotaan parasta!!
    Olishan tommonen valkonen kyllä komea, nätiksi en ainakaan vielä sano

    Ja onneks mun tapauksessa värillä ei ole niin paljoa väliä, kunhan se on näitä yksivärisiä, esim. mustahan on aina muotia
    x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x

    * * * * * * * * * *
  23. #23
    Lainaa (The Stick @ Heinä. 12 2010,08:27) kirjoitti
    Lainaa (ford72 @ Heinä. 12 2010,07:39) kirjoitti
    totalcar:in pyörästä en tiä pajon enempää varmaa kun sinäkään. kysyin vaihtoa, 03 busa vaihdossa ja lähetti niin hervottoman ison väliraha pyynnön että kysyin kaverilta että onko tullut näpyttely virhe
    Saas nähdä kuinka mun käy, toivotaan parasta!!
    Olishan tommonen valkonen kyllä komea, nätiksi en ainakaan vielä sano *

    Ja onneks mun tapauksessa värillä ei ole niin paljoa väliä, kunhan se on näitä yksivärisiä, esim. mustahan on aina muotia *
    toivottavasti pääset kauppoihin,,,, ex-03 oli musta eikä tuu enää toista mustaa pyörää, uudempaan malliin vaihtoehdot oli valkonen tai oranssimusta tai kultamusta ja or/mu sitten tuli haettua!
    Gsx 1441r
  24. #24
    Mielestäni gen2 hienompi keulasta mutta gen1 hienompi perästä
  25. #25
    Lainaa (marshall @ Heinä. 21 2010,00:16) kirjoitti
    Mielestäni gen2 hienompi keulasta mutta gen1 hienompi perästä *
    Mun mielestäpä gen2 on kaikinpuolin gen1:stä parempi/hienompi/toimivampi/nopeempi.



  26. #26
    Lainaa (_paffa @ Heinä. 21 2010,01:10) kirjoitti
    Lainaa (marshall @ Heinä. 21 2010,00:16) kirjoitti
    Mielestäni gen2 hienompi keulasta mutta gen1 hienompi perästä *
    Mun mielestäpä gen2 on kaikinpuolin gen1:stä parempi/hienompi/toimivampi/nopeempi.
    asiaa, samaa mieltä paffan kans
    Gsx 1441r
  27. #27
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 12 2010,01:07) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:58) kirjoitti
    oli miten vaan mut huomenna kohti kemoraa
    No siellä riittää bussukankin kaasuun vastaavuus ihan kivasti...

    Katteet naarmuille karuselissa ja elämä hymyilee... Kateeksi käy. *
    Nopeimmat ajoi Kemorassa busalla (sekä gen1 että gen2) 1,20 - 1,22 aikoja. Ei ihan huonosti kaasuun vastaamattomalla matkalehmällä
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011


  28. #28
    Itse myös Busa kuumeen kourissa yrittänyt Busa tietoutta haalia.. Mutta en oikeen ole päässyt selvyyteen noista mallivuosi eroista..

    Missä vaiheessa Busaan tullut Esim. ruisku kone ja muutkin tekniset uudistukset kiinnostais vai onko ensimmäiset uudistukset -99 vuoden jälkeen tullut vasta Gen2:seen..?
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  29. #29
    Lainaa (Bobo @ Heinä. 21 2010,08:40) kirjoitti
    Lainaa (jaulis @ Heinä. 12 2010,01:07) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Heinä. 12 2010,00:58) kirjoitti
    oli miten vaan mut huomenna kohti kemoraa
    No siellä riittää bussukankin kaasuun vastaavuus ihan kivasti...

    Katteet naarmuille karuselissa ja elämä hymyilee... Kateeksi käy. *
    Nopeimmat ajoi Kemorassa busalla (sekä gen1 että gen2) 1,20 - 1,22 aikoja. Ei ihan huonosti kaasuun vastaamattomalla matkalehmällä *
    Ei niin. *
    Busa on muutenkin uskomattoman hyvä menemään mutkissa niin pehmeäksi pötkyläksi. Ja varmasti himpun lujempaakin menisi vielä ihan normaali kuolevaisillakin kemorassa, jos ei olisi kallistusvarat kortilla.
    Supermoto
  30.  
  31. #30
    Lainaa (JaLe @ Heinä. 21 2010,08:56) kirjoitti
    Itse myös Busa kuumeen kourissa yrittänyt Busa tietoutta haalia.. Mutta en oikeen ole päässyt selvyyteen noista mallivuosi eroista.. *

    Missä vaiheessa Busaan tullut Esim. ruisku kone ja muutkin tekniset uudistukset kiinnostais vai onko ensimmäiset uudistukset -99 vuoden jälkeen tullut vasta Gen2:seen..? *
    Noista eri vuosimallien eroista en äkkiseltään osaa sanoa, mutta ruiskukoneella on busat ollu alusta asti.
    MT-09
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen