Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Jos merellä tuulee navakammin, niin miten pyörä kiinni lauttamatkan ajaksi? Vai pitääkö istua päällä koko matkan?

Onko tuolla mukavia majoituspaikkoja missä matkalainen voisi yön huilata ja illalla vaikka siemailla olutta ja katsella maisemia?
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
    Tuostapa noita Luotokeskus - lautalla vähemmän...

Jos keli on niin paha ettei pärrä kestäisi lautalla pystyssä, niin mahtaneevatko edes olla ajossa. Mutta ihan henkilökohtaisesti sitä joudut kaitsemaan joka tapauksessa.
    <p>-- Backman</p>
    Lainaa (Saive Star @ Heinä. 05 2010,13:10) kirjoitti
    Onko tuolla mukavia majoituspaikkoja missä matkalainen voisi yön huilata ja illalla vaikka siemailla olutta ja katsella maisemia?
    Tien päässä on isot leirintäalueet mökkeineen, rohkeesti vaan. Taitaa olla pari muutakin tuolla saarella.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Kiitoksia kiitoksia.
    Rohkeesti mennään - toivottavasti mopo ei putoo lautalta.
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
    Kesällä ei taida niin suurta allokkoa tuolla välillä ollakkaan, että täytyisi pyörää erikseen pidellä kiinni. Syysmyrskyilla tilanne voi sitten olla toinen. Laituriin tultaessa voi olla hyvä pidellä pyörästä kiinni, sillä voi olla puikoissa joku kesäheppu, ja joskus on hieman töksähtäen tultu laituriin.

Luotokeskus taitaa olla ainoa lähellekkään minkään tasoinen majoitus, josta voisi kuvitella saavansa virvokkeita ja maisemaa samasta paikasta. Kylällä ainakin on B&B paikkoja parikin, mutta maisevat voivat jättää toivomisen varaa. Rantasumppu taitaa olla nykyään tasoltaan paskahuusin umpimetsän välistä, mutta se on vain minun mielipide.

Katso Hailuodon sivut.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Itse olen lautalle tultaessa laittanut 1.vaihteen päälle ja mopo sivutuelle ja hyvin on pysynyt.
    Laituriin tultaessa olen noussut mopon päälle ja painanut etujarrun kiinni.

kale

Ja niinkuin mainittiin ei se lautta liikennöi jos oikein tuulee...
    yleensä sama systeemi kuin edelliselläkin. paitsi silloin kerran, kun tuuli yltyi ja oli jo kunnon aallot. silloin istuin pyörän päällä ja sivujalka maassa.

oli huono tuuri ku ehdin ottaa kypärän päästä, emäntä juoksi keskelle lauttaa turvaan ja sillä oli mun kypärä, laidan yli tuli vettä naamalle ku olis ämpärillä heittäny.

viesessä oli susukimies jolla kypärä sattu olemaan päässä ja oliki sitte yllättäen koko matkan ajan, ja toisella puolella istuskeli pyörän päällä wingimies. ainaki autossa istuvilla oli hauskaa ku katselin mun naamahuuhdontaa siinä.. *

mut oli kyllä mahtavat aallot, täytyy myöntää.

ja kuten sanottu, yleensä lauttamatka on rauhallinen ja mukava kokemus, voin suositella.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
    Lainaa (kali @ Heinä. 05 2010,17:44) kirjoitti
    Ja niinkuin mainittiin ei se lautta liikennöi jos oikein tuulee...
    Minulla ei kyllä tule ihan heti mieleen muut kuin todella pahat syysmyrskyt, joissa edes ne vanhat lautat eivät kulkeneet. Ei tuohon välille mikään tuuli kunnolla edes mahdu. Lisäksi se väli on niin matalaa , ettei se lautta pääse joka kohdassa pois urastaan. Mutta jos tuulee vähänkään, älkää menkö yli puolen välin lautassa, jos ette halua kastua.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Ite asun tässä lautan melko lähellä ja tullu melko monesti käytyä myös hailuodossa. Jos isommalla lautalla on niin tuuli ei paljoa heiluta. Pienellä lautalla jos on ja joutuu etu riviin kannattaa varautua kun lautat kohtaa että sitten kyllä kastuu kun isomman lautan aallot osuu pienemmän keulaan.

Rantasumppu on menny melko huonoon kuntoon ajan saatossa mutta nykyään siellä on joku hotellikin rakennettu ei tietoo millanen on mutta talvella kun käytiin niin ihan ok näkönen ainakin ulkoa päin oli hotelli.
  10.  
    Tuokin on vähän pyöräkohtainen asia sillä edellinen (K7 gikseri) pyörä oli aika linkussa jalustimella ja vuorostaan nykyinen Duke tuntuu että tasasella pitää kuoppa katsoa johon jalustimen laskee että saa edes jollain tapaa "turvalliseen" asentoon.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman