Ajattelin käydä katsastamassa tämän entisen moottoriradan. Pääseeköhän sinne helposti katupyörällä? Nesteen luota ilmeisesti sinne pääsee? Pitääpä lähteä tutkimaan pääsiskö kiertämään sen.![]()
Tämä on nyt näitä paskapuheita sarjassamme "joku sanoi jotain" mutta tässä käsityksessä olen että sinne on pantu sellaiset esteet ettei pääse tai jos pääsee niin ei ole mitään järkeä. Kokeile hakua jos löytyis jotain fiksumpaa kuin tämä kommenttini.
Kronoby Racing Team
Kurapyöräfoorumilla oli juttua. Mutta käyn tutkimassa pääseekö heittää kierroksen. Ihan vain sivistääkseni itseäni, en meinannut vetää kortsua päälle ja vetää polvimaassa(Juhana N @ Kesä. 24 2010,12:55) kirjoitti
Tuo paikka taitaa kasvaa tiheetä koiranputkee nykyään. Kiertämään sen pääsee varmaan parhaiten kävellen, jos sitenkään.![]()
<p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
Palataan asiaan parin tunnin päästä niin ollaan viisaampia. Menen nyt ainakin Nesteelle aluksi kahville ja siitä rataa ihmettelemään vaikka kävellen. Sais ainaki kertoa että olisi Keimolan mopolla kiertänyt![]()
Sanoisin että katupyörällä ei mitään asiaa. Osa on ajokelpoista, mutta muutamaan kohtaan kaivetut ojat tekevät ajamisesta vähintäänkin haastavaa.
Helpoiten pääset sille (jalan) pyörätieltä, joka jatkuu Hämeenlinnantien ylittävän jalankulkusillan jälkeen (se silta joka on Keimolan Nesteen jälkeen etelästä päin tultaessa).
Kaveri kävi enska-tyyppisellä pyörällä kiertämässä parisen viikkoa sitten. Radalle pääsyn estää pienehkö oja josta enskalla pääsee yli, katupyörällä vaikeaa. Ympäri pääsi ajamaan mutta kovin on jo puustoittunut kuulemma.
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Pari vuotta sitten sen kiertäminen onnistui polkupyörällä (ihan perus katuhybridi) ihan mainiosti. Renkaatkin säilyi ehjänä. Kolmostien ylittävän pyörätiesillan vierestähän sinne pääsi helposti. Luulisi tuon jollain maastomopolla onnistuvan, jos sinne vaan edelleen pääsee.
Ducati Hyperstrada -14
Kesällä -07 uskalsi matka-endurolla päästellä suht vauhdilla rataa ympäri.
Eteläkaarteen poikki oli kyllä ihan kunnon oja, ja jossain lähtöalueen eteläpäässä ilkeä teräväreunainen kaivanto.
Muuten vastasi kunnoltaan normaalia suomalaista roudan raiskaamaa pikitietä...![]()
Kuukeloikaas nyt sitä rataa, löytyy youtuubi ym. eli ei niin ajettava enään![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Toissa kesänä ajelin tuon ZZR1400:lla ympäri.
1000
Helpoiten pääsee kivistön liittymästä länteen radioasemantielle, ja siitä oikealle laavatielle kevyenliikenteen sillan kohdalle.
http://maps.google.fi/maps?hl....=h&z=16
Joo, mä kävin kanssa viime(?) kesänä katselemassa mestoja, ja kyllä sen ympäri pääsi ainakin silloin ajamaan. Jollain supermotolla olis voinut olla ihan kivaakin suhailla(Hannula @ Kesä. 24 2010,13:52) kirjoitti
![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Radalle en löytänyt ajettavaa reittiä, oli ojia kaiveltu ja yhteen tienpäähän josta olisi ehkä päässyt oli kaadettu puita esteeksi. Ojat oli kyllä aika pieniä, jollain katuenskalla olisi varmasti päässyt radalle. No tulipa ajeltua kaikkia pieniä hiekkateitä siinä ympäristössä. Jotain pikkupoikia oli siellä polkupyörillä ajelemas ja muutama ihminen näkyi juhannuskoivu varkaissa![]()
Taitaa vielä ääriviivat vanhasta radasta näkyä... Google Maps
Tosa historiaa muuten kiinnostuneille: *Kliks
Täytyy itsekkin käydä katsomassa paikkaa paikan päällä ennenkuin häviää kokonaan pois.
Voipi tulla paikalla hieman surullinen olo... *![]()
-- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R
-- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!
-- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR
-- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
Määpä olinkin siellä vuonna -72 kattomassa faijan kanssa interserien osakilpailua. Leksa Kinnusta ja hänen Porscheaan fanitettiin ihan kybällä. Ikää oli tuolloin hurjat 7v, jotkut asiat vaan jää muistiin...![]()
En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.
Ray Of Darkness
Itse kävin viime kesänä viimeksi ajamassa pyörällä tuon ympäri ja uskalsin vetästä jopa satasen lasiin pääsuoralla, ennen kuin rupesi pelottamaan ja piti ruveta pujottelemaan...
Itse menin juurikin pääsuoran jälkeisestä kaarteesta rymisten ojan yli, oikeastaan harmittavin kohta oli juurikin heti ykköskaarteen keskelle tehty kaivanto, jonka pääsee kyllä kiertämään, täyttöyritykset vaan on ollut hieman huonoja. Varikon suorahan on kaikkein huonoimmassa kunnossa, pelkkää polkua, kun taas varikon jälkeen aina pääsuoran loppuun mahtuu autollakin vetämään (oli siellä silloin pari maasturiakin mun kanssa).
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Joko toi löytyy RaceChronosta?![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ensimmäisen kerran olen käynyt keimolassa v.72 Keimola Rock tapahtumassa. Oli kylmä ja vettä tuli kuin "aisaa" kurassa rämmittiin. Seuraavana vuonna tilanne toistui, mutta ei aivan yhtä pahana. Pressulavalla Hurriganes oli kuitenkin aivan mahtava tästä bändin ura lähti jyrkkään nousuun. Olen myös päässyt ajamaan kyseisellä radalla muutaman kierroksen kaverini pyörällä joka oli viisisataa kuutioinen Suzukin TT-pyörä, ja tietenkin omalla katutuutillani joka oli aivan liian kankea ja huonojarruinen jyrkkäkurviselle ja pitkäsuoraiselle radalle. Varikon naapurilooshissa oli Romano-tv:stä tuttu Santtu "santeri" Ahlgren kavereineen (mm Victor Kalborrek alias Eeki mantere)virittämässä pyöriään. Rata ei mielestäni ollut moottoripyörille kovinkaan mielenkiintoinen, sopi ehkä autoille paremmin.
Mutta määpä olin ajamassa 750cc Suzukin vesipyssyllä siellä v. -73, mutkissa meni sivuvaunupyörät ohi mutta pääsuoralla sain piiskattua 3 pyttyisen 2-tahtihirmun huippunopeuteen eli 185km/t (mittarinopeus) ja pysyin jopa niitten perässä. Ja ajelin FHRA:n kiihdytyskisoissa siellä v- 78 ,mukana oli oikein ulkomaalaisia,ruotsalaisiaja kaikilla oli niin muukaavaa
![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Varmaan Ollilaisen Masa sillä oli kolmipyäräsessä melkeen sata heppaa (melkeen ylikin) oli kova kuski apupyöräsellä aikanaan.
Joskus vuosia sitten tuli käytyä tuolla kävellen. Muistaakseni pitkin radan afalttia oli vedelty sik-sakkia jollain kyntöauralla. Lisäksi oli kaivettu pari syvää ojaa radan poikki. Ei tuolla voi ajella turvallisesti, kuin hiljaisella vauhdilla.
Isän kertomuksen mukaan rata oli pitkään sulkemisen jälkeen ajettavassa kunnossa. Siellä sattui kuitenkin moottoripyörä vs. hirvi onnettomuus, jonka jälkeen radan pintaan vedettiin railoja ja kaivettiin ojia.
Pitäis varmaan käydä vielä katsomassa ennen kuin siellä aletaan rakentaa.
Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
Vuosi sitten kävin tuon kiertämässä KTM 990 Supermotolla. Paras kohta mennä radalle on just tuo polku Nesteen ja kevyen liikenteen sillan välissä.
Google map
Normikatupyörällä en menis, mutta ei kai se mahdotonta olis sellaisellakaan.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Pitipäs käydä oikein katsomassa kun duuni matkan varrella tuo rata.
Viimeksi tullu käytyä joskus 10v sitten.. tuntu että on jopa ajettavampi kuin joskus, hyvin nuo kyntöurat luonto hoitanut.
Täytyy myöntää että rupes tekeen enskaa mieli, olis namu paikka päästellä ja paikalliset mopo pojat näemmä päästeleekin. Oli kyllä hassu fiilis, ihan motarin kupeessa täysin autio, umpeen kasvanut kuollut mesta.. tuolla puolen ei ole mitään. Torniin ei enää päässyt.
Ja kyllä sinne radalle pääsee helposti kun 12r:kin onnistu. Itse menin kivistön liittymästä sisään, ensimmäisen portin ohi ja sitten varikolle tiukka oikee pikku ojan yli. *Okei, ojaa joutu vähän saappaalla tasottelemaan ja alakatteeseen tuli pikku naarmu mutta se oli ihan omaa tyhmää.
Pois pääsi helposti sitten pääsuoran etelä- mutkasta ja siitä pyörätietä Nesteelle kaffelle.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Minä kävin tuossa alkukesästä radan kiertämässä ja kyllä sinne isolla Kottaraisella aivan helposti pääsi, samoin radan ympäri. Kun en ole paikkakuntalainen, niin ei liittymien nimet nyt tule mieleen mutta Helsingin suunnasta ajettaessa ennen Nesteen liittymää sinne käännyttiin.
Kyllä siellä motolla tai enskalla jopa itseään viihdyttäisi, katupyörällä ei ehkä niinkään mutta kyllä kai sellaisellakin radan kiertää.
No voi hiivatti, en ole käynyt siellä sitten v. -78 kun olin ajamassa siellä viimeksi, toihan on aivan niinkuin siinä maailmanlopusta kertovassa ohjelmassa, luonto ottaa omansa, jotenkin surullista katsottavaa. Onneksi tuli nuorena kloppina ajettua siellä, nyt näyttää että mutkat olis vähän vaikeita ottaa, törmäämättä petäjään(zapster @ Kesä. 29 2010,08:27) kirjoitti
ja kiitos kuvista
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
T U O L T A vähän Keimola infoa. Itse oli tuolla ekaa kertaa vuonna 1967.
![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Mun RaceChronosta ainakin löytyy. Kävin nimittäin tänään tsekkaamassa radan ja tein profiilin racechronoon.(Juutana @ Kesä. 24 2010,18:07) kirjoitti
Ihan hyvin sinne pääsee katumopollakin, mutta kovaa ajaminen on iskareille aika hubaa, eikä liene kovin turvallistakaan. Puhtaana pysynyt ajoura on parisen metriä leveä ja aikalailla puhdas, ilmeisesti mopopojat käyttävät rataa sen verran, että se pysyy auki. Radan poikki, muistaakseni ykkösmutkassa, menee yksi matala oja, minkä lisäksi paluusuoran keskelle on tuotu muutamia kaadettuja puita esteeksi.
RaceChrono kertoi ajaksi 3:26.3, mitä pidettäköön tästälähin "uuden Keimolan" voimassa olevana rataennätyksenä, kunnes toisin todistetaan. Huippunopeus on 106km/h. Kalustona ER-5, jossa teho-painosuhteen parantamiseksi vain puoli tankkia bensaa. Muuten peli on vakio.
Soveltuvammalla kalustolla kolmen minuutin alittamisen pitäisi olla aika helppoa ja jos rataa veivaa muutaman kierroksen ja ottaa pari kaveria vahtimaan sivullisten radalletuloa varten, niin saattaa saada reilustikin paremman ajan. Ei muuta kuin yrittämään! Mutta muistakaa, että Keimolalla ja Ahvenistolla on yhteinen vitsaus, jota on syytä varoa. Sauvakävelijät
Joka tapauksessa hieno paikka käydä tutustumassa, vaikkei rataennätystä yrittäisikään rikkoa.