Kaveri puhui että hänen fz6 (2008) kuluttaa nykyään 7l/100km kun nätisti ajaa. Kuulostaa kovin paljolta vaikkei kyseisestä mallista ole kokemusta.
Olisiko kenelläkään antaa jotain osviittaa fz6 kulutuksesta?
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
Silloin kun itselläni tuollainen oli, normi kaupunki ajossa meni n5,5 l/100km. Kun mentiin Euroopan puolella isoa kovaa tai täällä mutka ajossa kulutus nousi 1-2l/100km
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
Mulla menee sellaset 5-6 litraa -04 nakulla.
En välttämättä kovin taloudellisinta ajotapaa harrasta..
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Joo tuo n. 5l/100km menee
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Nyt on tullut fz6-N.llä tullut ajettua karvan vajaa 6000km ja en vielä ole kertaakaan mitatessa saanut yli 6 litran/100km. Reippaassa matka ajossa rinkka selässä + takalaukku niin kulutus oli 5.7.![]()
Mun ajolla oma FZ6S kuluttaa 4,3 - 4,5 sadalla. Ajo on tosin
todella rauhallista matka-ajoa.
Ei kellään olis jäämistössä ko. pyörään madallussarjaa??
On ihmisiä, joiden seurassa kesät ovat aina kuumempia, seikkailut suurempia ja tähdet lähempänä.
Mulla oli kolme vuotta ajossa FZ6-N, vm.2006 ja alle 6l/100 km käytännössä aina kulutukset reippaassakin ajossa. Pyörässä oli muutoksina Remuksen sliparit, power commander III & jonkunlainen BMC vapari-filtteri. Sinällään hyvät modit, joilla sai paljon paremman vasteen kaasuun alakierroksilta vakioon verrattuna.
Muistaakseni samoilla kulutuslukemilla pääsi jopa Saksan motarillakin siirtymillä, paremmin siinä tankillisessa toimintasädettä riitti kuin nykyisellä FZ1:llä.
"Aerodynamiikkaa" tuossa mun nakussa paransi pieni etukatelippa, siis sellainen jälkiasennus-versio, joka tuskin kuitenkaan oli kovin merkityksellinen tähän kulutukseen..
Tulikallio.
Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
Julma on kyseisen FZ6:n kulutus. Oma FZ1:llä menee n. 6,5l/100 km vaikka vähän tuppiakin kääntäisi![]()
BMW S1000XR
on tullut ajeltua 25000km fz6s -04 vakiovälityksillä 4,7 - 5,4 litraa / 100 km vaikka ajais reilumminkin. 10000km 17 piikkisellä eturattaalla ja kulutus aina alle 5 litraa. kyseistä välitystä voin kyllä hyvällä syyllä suositella ainakin jos ei aja pelkästään kaupungissa. ainakaan 70kg kuljettaja ei huomaa eroa kiihtyvyydessä. ja nopeusmittarin näyttämä=todellinen nopeus
nsvt