Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onko joku haistellut/maistellut/tai muuten erottanut 2T ja 4T bensat keskenään? Siis meikäläisellä kaks kannua, jossa toisessa ratapäiviltä ylijäänyttä varmasti 4T bensaa, toisessa vois olla moottorisahaan tarkoitettua 2T bensaa, mutta en ole ihan varma???

    Pyörän tankkiin en viitsi sitä kaataa, enkä autonkaan (diesel). Ei oikein viitsi moottorisahaankaan, jos se sittenkin on 4T. Ruohonleikkuri söis varmaan 2T bensankin? Toimisiko haihduttaminen, jos laittais laakeaan astiaan, niin jääkö 2T bensasta öljy jäljelle? Entäs polttokoe? Jos rätissä hiukan polttais, savuttaako siinä 2T niin paljon enemmän, että eron huomais??

    Eihän tuo epämääräisen bensan määrä ole kuin vajaa kymppi, mutta kun en ole keksinyt mitähän sille tekisi???
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...
  2. #2
    Väristä pitäisi erottaa. 2T öljy värjännee bensan sinertäväksi/vihertäväksi.



  3. #3
    Jos se sun 2T miksaus toisessa kannussa on 4% niin sekoita molemmat kannut keskenään. Sitten sulla on kaksi kannua 2% bensaa. Molempiin 2% öljyä lisää niin sulla on kaksi kannua 4% 2T bensaa joka käy mukavasti niihin talouden 2T vehkeisiin.
  4. #4
    Tai sit ajelet ne siel ruohonleikkurissa pois. Savuttaa vaan vähän enempi...
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
  5. #5
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Talttapää @ Kesä. 09 2010,22:06) kirjoitti
    Jos se sun 2T miksaus toisessa kannussa on 4% niin sekoita molemmat kannut keskenään. Sitten sulla on kaksi kannua 2% bensaa. Molempiin 2% öljyä lisää niin sulla on kaksi kannua 4% 2T bensaa joka käy mukavasti niihin talouden 2T vehkeisiin.
    Jos siinä toisessa kannussa tosiaan on 2T bensaa ni ei sitä tarvi sekotella, ja jos ei ole ni ei sekään selviä tolleen sekottelemalla.
  6. #6
    Lainaa (Nomad @ Kesä. 09 2010,22:01) kirjoitti
    Väristä pitäisi erottaa. 2T öljy värjännee bensan sinertäväksi/vihertäväksi.
    Tai punaiseksi, mutta kuitenkin värin yleensä erottaa selvästi perusbensan vaaleankeltaisesta sävystä.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  7. #7
    Luulisi haihduttamalla jäävän kupin pohja öljyiseksi, jos on 2T bensaa. Tai sitten hieman bensaa ruohokoneen tyhjään tankkiin. Eiköhän se savuta jos on 2T, sitten vaan pistää toisesta kanisterista tankin täyteen niin loppuu savutus.
  8. #8
    Jos et väristä erota, niin ota ota valkoista printteripaperia ja laita siihen tippa bensaa ....heiluttele paperia jonkin aikaa ilmassa jotta se kuivuu.....jos paperiin jää öljytahra niin se on 2-t bensaa ja jos ei jää niin se on 4-t bensaa. Voit laittaa vertailuksi siitä varmasti 4-t bensasta...sen pitäisi kuivua aivan kuivaksi.
    Tämä pikatesti toimii myös jos haluaa selvittää onko bensan seassa dieseliä
    FZ1-S 07
  9. #9
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Tai sitten kaadat sen lirun mopon tankkiin muiden sekaan, öljypitosuus n.0.05? ja annat mennä? Ei se 2t konettakaan riko
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  10. #10
    Lainaa (Waille @ Kesä. 09 2010,22:16) kirjoitti
    Jos siinä toisessa kannussa tosiaan on 2T bensaa ni ei sitä tarvi sekotella, ja jos ei ole ni ei sekään selviä tolleen sekottelemalla.
    No tottapa joo, luin alkuperäisen vähän turhan hätäisesti. Toi miksailujumppa toimii tosiaan vaan jos tiedetään varmasti että on puhdasta kannu & kakstahtia kannu ja epäselvää on vaan kumpi on kumpi.
  11. #11
    Ei kaikki 2t-öljyt värjää bensaa.

    Nimim. "yli 8 prosenttisella bensalla ajellut"
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  12. #12
    Eiköhän ihan yksinkertaisin ja turvallisin tapa ole heittää tippa ruohonleikkurin tankkiin ja...... , savun sitten (ehkä) hälvettyä merkata kannut kunnolla .

    Kannattaako tuosta asiasta kummosempia hypoteesejä alkaa kehittelemään .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #13
    .........ellei se leikkuri sitten satu olee 2-tahtinen * .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  14. #14
    Kyllä sen öljyn tuntee sormissakin varsinkin kun vertaa siihen toiseen kannuun. 4T bensa on "kuivaa" ja 2T liukasta. Tarkkaa %-määrää ei tuolla tavalla saa selville
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  15. #15
    Eipä tietoa, jatkoa ajatellen suosittelen kombikannun hankkimistä 2-tahtikäyttöön, ei mene purkit sekaisin.

    -J-
  16. #16
    jos on vanha autokin, niin olen kaatanut sinnekkin 2t bensaa, kun ei ole kattia, niin ei se mitään haittaa.

    voi sitä kaataa nelari moottoripyöräänkin(jos ei ole kattia). itse asiassa talvisäilitykseen just omiaan, kun ei tankki ruostu ja muutenkin se voitelee konetta säilytystä varten.

    ruohonleikkuri nyt käy vaikka millä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Soita niille radiota. 2T pitää marssimusiikista ja 4T taas on enempi r n' b.
  18. #18
    Nou hätä, Juhannusta pukkaa parinviikon kuluttua. Lahjoita bensat paikalliselle nuorisoseuralle/kylätoimikunnalle juhannuskokon virikkeeksi.
    Palkkioksi saanet kylätoimikunnan "vuoden reilumies" pystin
  19. #19
    hra1150 ehdotukselle kyllä repesin
    Täällä varmaan osaavat auttaa apua
    GSF1200S
  20.  
  21. #20
    Lainaa (timpek @ Kesä. 09 2010,22:30) kirjoitti
    Jos et väristä erota, niin ota ota valkoista printteripaperia ja laita siihen tippa bensaa ....heiluttele paperia jonkin aikaa ilmassa jotta se kuivuu.....jos paperiin jää öljytahra niin se on 2-t bensaa ja jos ei jää niin se on 4-t bensaa. Voit laittaa vertailuksi siitä varmasti 4-t bensasta...sen pitäisi kuivua aivan kuivaksi.
    Tämä pikatesti toimii myös jos haluaa selvittää onko bensan seassa dieseliä
    Tätä kokeilin kolmella paperilla, yhteen ratapäivien varmasti 4T bensaa, yhteen moottorisahan tankista varmasti 2T bensaa ja viimeiseen paperiin mystisestä kannusta. 4T paperi kuivui, muut jäi "nihkeeksi". Joku ehdotti kädellä kokeilua, niin en oikein tuntenut eroa 2T ja 4T:n välillä, ehkä eroa löytyi kun tiesi mitä laatua oli, sokkotestissä en olisi osannut. Sitten ajelin ruohoa seoksella noin puoli tankkia vanhaa 4T bensaa ja loput 2T mystisestä kannusta. Hiukan savutti kylmänä, mutta lämmettyään en huomannut enään savutusta.

    kaikille! Onko tälläisissä kokeissa mitään järkeä, en tiedä, mutta saipahan siinäkin yhden illan kulumaan ja hyvä syy saunan jälkeen ottaa *
    50cc -> 50cc -> 500cc -> 750cc -> 1200cc -> 900cc -> 600cc ->

    Hyvä harrastus pitää pois kaduilta...