Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Kertokaapas tietäväiset millainen on Honda NT? *Verrattuna vaikkapa Honda ST. Pienempi moottoritilavuus mutta mitä muuta. Ajettavuus, kesto, kulutus, huolto? Onko vuosimalleilla eroja? *
  2. #2
    Mainio pyörä tarkoitukseensa. Allek pyörä ei abs 700. Niin hyvä että oli koko kesän lainassa isälläni ja ei taida takaisin tullakaan.

    Erittäin helpot ja yllätyksettömät ajo-ominaisuudet, esim sivutuulelle melkoisen immuuni kun takalaukku ei ole paikallaan. Takalaukkuun ottaa etukatteen pyörteet kiinni ja paiskoo perää hieman. Hyvät ja tunnokkaat jarrut abseja, en ole vielä kaivannut. Kaksi päällä ajo-ominaisuudet ei muutu juuri mitenkään. , jousitus kantaa kuorman mallikkkaasti ja kun vetää esijännityksen täysille reilun 200 kilon kuormalla ajovalotkin näyttää sinne minne pitää. Jossakin lehdessä oli luonnehdinta deauvillestä että tämän lähemmäs moottoripyörä ei skootteria pääse. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu,, riippuu katsantokannasa.

    Mutkapätkillä uskaltaa kantata ihan reilusti ja vaikka tie olisi vähän töyssyinen nielee jousitus kuopat hyvin.

    4,4 litraa sadalle, todellinen tankkaa ja aja pyörä. 5 euron M-filterin ölpänsuodatin ja nyt sisässä TB moniaste 15/40 11juroa 4 litraa, kone ja laatikko käy silkinhienosti, perään litran purkista vaihtaa noin kolmekertaa.

    Miinuksena , (tai oikeastaan plussana, pysyy kortti taskussa) hieman tehoton kone. Joutuu pykältään jos esim ohittaa. Plussana sitten protestoimaton veto alhaisillakin kierroksilla mutta V2 luonteensa tarttee noin vähintä 2,5 trpmmää että toimii kunnolla. Samoten miinuksena hieman jytkkä polvikulma mutta korjautuu alaslasketuilla tappisatsilla, 35 mm tangonkorotussatsi teki myös ihmeitä ajoasennolle.

    Vika lista on lyhyt:
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  3. #3
  4. #4
    Kiitoksia tiedoista. Tuo foorumi on todellakin uusi, 15 rekisteröitynyttä.
    * *
    *Kuinkas tuo teho? Pysyykös mukana letkassa kun ollaan poikain kanssa reissussa? *

    *Mites kaksi päällä+kamat?

    *Jotain pensapumppuongelmaa myös lienee?
  5. #5
    Bensapumppuongelma koskee kait vanhempaa 650-mallia. Uudessa 700-mallissa on ruisku ja omasta mielestä tehoja kaksi päällä ja kamat ihan riittävästi. Kysymyshän on matkapyörästä. Kun hankit Villeen ns. sivulaukkujen laajennuskannet, niin tavaratilaa on kahden kamoille ihan riittävästi.
  6. #6
    NT650 oli alla pari kesää ennen nykyistä FJR:ää. Kaiken kaikkiaan vaivaton ja luotettava peli, mitään vikoja ei ollut. Timmelsjochit ja Grossglockneritkin tuli kaksi päällä valloitettua ilman vaikeuksia. Saksan autobahnoilla olisi ehkä toivonut enemmän tehoa, mutta hyvin sielläkin pärjättiin. Mitään särmää Deauvillessä ei kyllä ole, mutta tuskinpa hankintaa harkitseva sellaista kaipaakaan? Sivulaukkuihin ei ihmeitä mahdu, lisäkannet tietysti parantavat tilannetta mutta eivät ulkonäköä. FJR:ään verrattuna Deauville on aika vetelä ajettava tiukoilla serpentiineillä/mutkateillä, toisaalta ohjaus on kevyt, Deauville kääntyy melkein itsestään siinä missä FJR:ää saa vääntää joskus oikein tosissaan. Vauhdit 150 km/h ylöspäin eivät ole myöskään omiaan Deauvillelle, siinä missä FJR menee kuin juna alkaa Deauville tuntua hutjakalta.
    Mutta kaiken kaikkiaan oikein miellyttävä pyörä, itse ostaisin kyllä ehdottomasti NT700:n, ruiskukone, enempi tehoa ja vääntöä ja huomattavasti modernimpi ulkomuoto. Lisäksi uudessa mallissa on säädettävä pleksi ja parempi mittaristo (bensamittari on mielestäni matkapyörässä kiva varuste!)



    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  7. #7
    Mulla tulee huomenna täyteen 25 000 km 2007 mallin Deavilleen.
    Kulutus luokkaa 4,4 - 4,9. Viitosta ei uskalla polttaa, lähtee ajokortti. Ajeltu myös emännän kanssa ja lähdetään ens viikolla taas muutaman sadan kilsan lenkille. Ja hyvin on pelittänyt.
  8.  
  9. #8
    Tehtiin tuossa keväällä tuolla pyörällä 50 tkm kestotesti. Katso www.ibafinland.fi, vasemmalta menusta IBA Marathon 2010 => sieltä löytyy juttua.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net