Joo on jo katottu nettikauppa mistä molemmat ajattelin tilata(SamiN @ Syys. 23 2011,23:04) kirjoitti
![]()
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Katteleppa laakerin valmistajat sitten, mistä tilaatkin. Ettei ole kinukkeja tms. Vaikkakin SKF:kin valmistaa jo tuollapäin laakereita. KOYO, SKF, NTN äkkiä heitettynä on ainakin asiallisia merkkejä, joilla on vielä laatukäsitys olemassa. Ja näitä saa paikallisesta laakerikaupasta aina pikkasen edukkaammin.
Toki muitakin laatulaakereita löytyy, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen, jotka valmistaa tämän tyyppisiä rillukoita![]()
FZS1000 -03, Hayabusa -06
Mukavastihan nuo pykälät alkoivat napsahtelemaan, kun ensimmäisen kunnon lenkin pääsi kelien salliessa heittämään.. Toki tuo ykkönen ei huomaamatta kytkeydy, mutta kuumilla öljyillä selkeästi kevyemmin kuin alkuun..(Grädde-Racing @ Syys. 23 2011,22:18) kirjoitti
Kaikenkaikkiaan laite saa kyllä hymyn korviin näin ensituntumalta.. Vielä kun ensikaudelle saa Yoshin rännin paikalleen ja hyvän kartan, niin veikkaan että virne vain levenee..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
nyt muistin kattoa kulutusmittarin.
reilu 1tkm edellisestä nollauksesta (syyskuun alussa). 6.3l oli näytössä. 1tkm sisältää pääosin matkaa + 1 lentokenttäajo +1 ratapäivä.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Kokeile pitää kytkin hetki (5...10 s) pohjassa ja pykälä vasta sitten sisään.(Elmeri H. @ Syys. 23 2011,19:26) kirjoitti
1000
Heitäs Elmeri analyysi miten nuo eroo toisistaan ZX12 ja ZZR![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
No, reilun 300km. tutustumisella ei kovin syvää analyysia heitellä..(slip @ Syys. 25 2011,22:03) kirjoitti
Ehkä voisi sanoa että 12R on enemmän "R", mutta ei niin paljoa kuin voisi ulkomuodon perusteella olettaa..
Alusta/jarrut on aivan toistaluokkaa Zetorissa, tosin vanhan alusta varsinkaan takapäästä, ei ollut enää siinä kuosissa, että sitä voisi edes vertailla 50tkm vähemmän ajettuun laitteeseen samalla skaalalla..
Jotensakkin tuossa zetorissa tekee jakkaran "tilantuntu, muotoilu" tai jokin sen, että tuollaisessa tiukemmassa mutkatiekoitoksessa tuntuma pyörään, hyvästä alustasta huolimatta, ei ole niin jämäkkä kuin 12R:ssä, vaan äkkiä suorastaan "irtonainen"? Voi olla tottumiskysymys, mutta selkeä havainto kuitenkin?
A-mallin 12R:n särmikkyyttä ja raakuttahan tässä ei ole, eikä sitä varsinaisesti kaipaakkaan.. Tietynlainen helppous/mukavuus on ensimmäinen ajatus, joka tulee mieleen sen jälkeen.. Painoeroahan ei taida olla kuin tuon pakoputkiston verran, mutta vauhdissa tämä on 12R:ää huomattavasti kevyemmin vietävissä. 55-profiilin kumilla varmasti tulee eroa vielä lisää?
Vauhtia tulee helposti liikaa tälläkin, mutta tässä se tulee huomaamattomammin, varsinkin jos ura on vähän suorempaa tietä.. Tällä tulee ne vahinkosakot, jos 12:lla ei tullut..
Eiköhän nämä ole aikatavalla saman genren laitteita loppujenlopuksi. Saa nähdä sitten kilometrien myötä, tuleeko jotakin ikävä vanhasta? Ainakin itselle tuo on ihan sopiva jatke 12R:lle.
Onhan tuo tosin tummanpuhuvana hiukan "nobody" tuolla liikenteesä, verraten candy-green 12R.ään, jos jotakin pitäisi keksiä menettäneensä..
![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
^ Itse ainakin tykkäsin että 190/55 on parempi. Riippuu varmaan hieman myös valmistajasta, onko enempi U tai V mallinen.
Suosittelujen perusteella valitsin metzin M5 ja voin suositella niitä myös edelleen *
Paineita on pitänyt tarkistaa 1-2 viikon välein ja eilen huomasin että eturenkaan venttiili (tavallinen tubeless) on selvästi vääntynyt eteenpäin *
Seuraavaksi täytyy laittaa mallia "safety"
Paineet ja rengastyyppi vaikuttaa tuntumaan jonkin verran, painumat kannattaa katsoa että ovat omalle painolle sopivat!
Mulle tehdassäädöt painumien puolesta ovat hyvin tontilla, radalle ehkä voisi olla jopa hieman jäykempää säätöä.
Huoltoja olen tehnyt pääasiassa itse. Seuraavaksi tulee 36tkm täyteen ihan just, eli vähän isompi huolto. Itse meinasin senkin tehdä talven aikana. Tämän kesän ajelut alkaa olla ajeltu.
12vs14 tuli mieleeni viimeinen Alastaron pätkä jonka laitoin >tuubiin<
edit: joku mainitsi yoshin pöntöistä niin R22 sound samplet löytyy myös: linkki
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu, on noissa samankoon kumeissa eroja valmistajien välillä.. 12R:ssä mulla oli loppuvaiheessa power 2ct 190/55, joka on hyvinkin v-mallinen ja herkisti kummasti pyörää.. Koskaan en ole minäkään pyörää huollossa käyttänyt, mutta nyt kun on suht pienet kilometrit, niin tulee ne leimatkin mieleen... 12tkm. huolto olisi tuossa nyt käsillä, mutta se ei taida sisältää muuta konkreettista, kuin jarrunesteet ja synkkatarkistuksen, joten jos sitten 24:stä maksaisi leiman kirjaan? Lieneekö kenelläkään tietoa todetuista venttiilinvälyksistä tuolla 42tkm kohdalla? Jotenkin tuntuu että saisi tuo ensimmäinen tarkastus olla vaikka se 24, jopa 12tkm.? Ainakin 12R:ssä oli vaihdeltu vielä 24:n kohdalla paloja, mutta sen jälkeen ei ollut tarvetta toimenpiteisiin..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Millaset etujarrut on?
Pääsylinteri radiaali? nissin?
Onko tehot hyvät?
Yamaha R1 -04
Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
Suzuki RF600 -93
Suzuki GS500 -99
42 tkm venttiilinvälysten tarkastus, oli toleransissa. Ei palojen vaihtotarvetta.(Elmeri H. @ Syys. 27 2011,08:11) kirjoitti
PV 50
KMX 125
Z 750
ZZR 1400
ZX10RR
S1000RR
jarruja on kaikissa testeissä kehuttu.(wiltzu @ Syys. 27 2011,08:17) kirjoitti
nissin jarrut, pääsylinteri on radiaali.
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Tänks, jos sitä sitten ei rahat riitä bremboihin niin pitääpä katella jos päivittäis busan pääsylkyn zetorin vastaavalla *(SamiN @ Syys. 28 2011,00:55) kirjoitti
Yamaha R1 -04
Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
Suzuki RF600 -93
Suzuki GS500 -99
^ pitäisi mennä about heittämällä kiinni.
googlaa suzuki-foorumeita.![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Miten tämän kanssa pärjää helteellä? Nyt jo 10 asteen lämpötiloilla flekti pyörii jatkuvasti kaupunkiajossa.. Vähän vauhtia niin sitten onkin hetkenpäästä mittari nollilla?
Kuinka suuri merkitys on esim. tuolla Muzzyn potkurilla? En ole vielä kokeillut kuinka paskainen kenno on, mutta jotenkin tuntuu että olisi syytä jotakin tehdä... Kyllä se oikeasti käy lämpimänä, koska nesteen tuoksua on toisinaan havaittavissa, esim. liikennevaloissa jne..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Ranskassa ruuhkissa n. +40 asteen helteissä, ei mitään ongelmia. Jäitä hattuun, sano....![]()
Niin, pyöriikö sulla flekti myös näillä keleillä?(Karza @ Syys. 29 2011,13:40) kirjoitti
Pistin ainakin aluksi tuon lokarinjatkeen tilaukseen, jos pysyisi vähän puhtaampana tuo kenno?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
ulkolämpötila (ei nyt puhuta -40 pakkasista vaan +20 vs +10?) ei kovin paljoa flektin pyörimiseen vaikuta, eli kyllä se näilläkin keleillä pyörii, jos ajoviimaa ei ole jäähdyttämässä.
lämpömittaria kannattaa ennemmin seurata jos epäilyttää. se ei tahdo näillä 10c keleillä maantiellä nousta kovin ylös, paikallaan kyllä. glykolin haju voi tulla ylitäytöstä, tai voihan siellä joku klemmarikin vuotaa. paisarin ylitäyttää helposti, se saa olla alarajalla kylmänä.
lokarinjatke, ehdottomasti kannattaa laittaa.
loppukevennykseksi öljyvääntöä a´la ZX-14.com Thread: What oil???
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Laitanpa tänne...kun ei tuo ZZR-kuume ota laantuakseen:Eli mitä "lastentauteja" on? *Vm. 2008- olisi tarkoitus hommata....ehkä...-06 XX:n tilalle...leiriähän ei saisi vaihtaa mutta...tulihan tuo Suitsakin myytyä... *
...aikoinaan...
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
itellä vaihtu toi loistava -08 busa tohon uuteen zetoriin -12, mitenköhän äijän käy:
muuttuuko *--> *
*vai *
--> *
![]()
vai jotakin tolta väliltä...
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
tuo kytkimen tahmeus...työsylinteri irti ja sen tapin putsaus.kerää möhnää ketjurasvaa jne.ja ilmaus ni kytkin alkaa pelaan paremmin.paukkuminen vaihteis helpottaa kun pitää ketjut hyväs rasvas ja sopivan löysällä.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Myydään Suomen Nopein turbosetti ZZr1400:n Jorman toimesta.
+500 hp moottorilta/397 kmh maililla.
Soveltuu erinomaisesti myös katukäyttöön. Voiman tuntu on läsnä kaikilla alueilla.
Täydellinen kitti sisältää mm. seuraavaa:
Kuulalaakeriturbo garrett/KKK hybridi läpikäytynä
Pakosarja Any10
Hukkaportti Tial
Turbon öljy- ja vesilinjat AN-liittimillä
Ahtoputket alumiini
Rungon modifiointitulpat turbokäyttöön billet
Modifioitu jäähdytin ja flekti
Turbon paluupumppu Muzzy
Bensapumppu Bosch
Suuttimet Siemens
Bensatukki Any10
Polttoainelinjat Earls, Any10
Regulaattori Aeromotive
PowerCommander SÄÄDETTYNÄ kyseiselle setille, by Vittaniemi
Commander multifunction box
Map-anturi
Original ecm modifioituna 12krpm
Vesiruisku
MPS air shifter
Muzzys digi-kill
Speedohealer
Vaihdenäyttö
Dyna Arc2 sytkä
Falicon knife veivit
Kuitutankki an-lähdöillä.
Eli täydellinen "Suomen Nopein" setti kaupan, lisänä paljon muuta.
Kokonaishinta 7 500 €.
Alkaa olemaan jo liian halpaa.
Tässä real bolt-on most powerful setti pukinkonttiin kiinnitä-se-itse miehelle taikka asennettuna hinta sopimuksen mukaan.
Tiedustelut:
Mika Salonen
0400 566335
power@eniten.fi
Hitaus on malttia!
ANY10.
Tuli ajatus tuosta PC-viitosesta..
Nyt kun sellainen on mopossa kiinni ja säätöhommat edessä, niin tuli mieleen tuon 2-karttaisuuden hyödyntäminen.
Eli , kun mopossa on nyt kiinni tuo Yoshin kokoputki, niin olisiko järkevää tehdä toinen kartta DB-killerin kanssa ja toinen ilman?
Kuinkakohan suuri sen holkin merkitys on? Saattaa tuon kokorännin kanssa olla jopa huomattava?
Onko kokemuksia?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
^itte tekisin just noin..ja killerin kans vois kartan valita pääpainona matkaajo ja polttoainetaloudellisuus.
ihan mutua mikä merkitys..sanoisin kans ..huomattava, ainakin kuullostaa komiammalta![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
ääniin ainakin *
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mulla oli silleen. Toinen kartta killerille ja toinen ilman. Hyödystä en osaa sanoa, mutta onhan komiaa kääntää katkasimelta lisää potkua.![]()
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Niin varmasti killeri vaikuttaa ääniin.. *
Lähinnä olikin pointti siinä säätöpuolella, jotta kuinka suuri vastus se on. Että onko aivan erillisen kartan tekeminen sitä varten merkityksellistä..
Ilmeisesti on, koska siihen on ryhdytty..
Tuo matka-ajon pa-talous optimointi killerin kanssa on ajatuksena hyvä..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
toki se vaikuttaa. ohan noita valmiitakin karttoja tehty paljon, tai ainakin miljoonalle eri modille.(Elmeri H. @ Marras. 26 2011,21:06) kirjoitti
sarkasmini koski lähinnä sitä että moniko eron persdynolla huomaa ? jos teetät penkissä omat kartat niin tulokset kiinnostaa itseänikin koska sama on tullut mieleen itsellenikin. lähinnä vaikutus afr:n, muulla niin väliä...
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Juu, tuloksia saadaan sitten toukokuun alkupäivinä..(SamiN @ Marras. 26 2011,21:54) kirjoitti
Ellei sitten odottaminen käy niin sietämättömäksi, että täytyy käydä pakukyydillä jo aiemmin kartanviilauksessa ..
Mielenkiintoista toisaalta päästä kokeilemaan tuollakin kartalla, joka on tehty vastaavanlaiseen kokoonpanoon aiemmin ja kuinka paljon se muuttuu tuohon yksilöön viilattuna..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Jos ei joku jo huomannut, niin Jorman setille on laitettu pikkujouluhinta. Ostakaa saatana, nyt on puoli-ilmaista![]()
![]()
Hitaus on malttia!
ANY10.