Sivu: 20 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1899:sta
  1. #571
    Lainaa (SamiN @ Syys. 23 2011,23:04) kirjoitti
    Lainaa (olharius @ Syys. 23 2011,22:53) kirjoitti
    Nyt rapiat 3000km takana -07 tehtaalta ulostetulla zetorilla ja lueskellut juttuja and:

    Mitä oikiasti voisi kuvitella polttoaineen kulutukseksi? Jengillä raportoitu keskikulutukseksi ~6l/100km mutta itsellä karvan vajaa 7. En ole yhdelläkään tankillisella päässyt alle 6,5l kulutuksen ja parhaimmillaan (pahimmillaan) hörähti tankillinen 8l/100km kulutuksella.

    Ei, en aja kokoaja naru kireällä ja ajot ovat 50% maantietä/mutkaa, 30% konetietä ja 20% urbaania ympäristöä ja kehäteitä. Ketjut ovat menossa vaihtoon koska ainakin jossainkohti jumittaa lenkki ja kitisee pienissä vauhdeissa, eli vaihdon myötä voisi olettaa polttoainetalouden paranevan aavistuksen, mutta kuinka paljon?

    Toki, kaiken se syö mitä tankkiin liruttaa eikä ne polttoainekulut tässä harrastuksessa se suurin menoerä ole, mutta aattelinpa vain *
    En ole tänä kesänä muistanut katsoa koko kulutusmittaria, vaikka sen hiljattain nollasin, mutta viime kesältä taisi olla koko kesän ajoilta näytössä olla 6.8l keskikulutus.

    Vaihda takarenkaan laakerit samalla jos ketjut vaihdat. Kustannus on melko mitätön.
    Joo on jo katottu nettikauppa mistä molemmat ajattelin tilata
    Massey Ferguson 148 hupiin.
    MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
  2. #572
    Katteleppa laakerin valmistajat sitten, mistä tilaatkin. Ettei ole kinukkeja tms. Vaikkakin SKF:kin valmistaa jo tuollapäin laakereita. KOYO, SKF, NTN äkkiä heitettynä on ainakin asiallisia merkkejä, joilla on vielä laatukäsitys olemassa. Ja näitä saa paikallisesta laakerikaupasta aina pikkasen edukkaammin.
    Toki muitakin laatulaakereita löytyy, mutta nämä tuli ensimmäisenä mieleen, jotka valmistaa tämän tyyppisiä rillukoita
    FZS1000 -03, Hayabusa -06
  3. #573
    Lainaa (Grädde-Racing @ Syys. 23 2011,22:18) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Syys. 23 2011,19:26) kirjoitti
    Onko vika öljytyypissä vai lieneekö ilmaa linjassa, kun on tuo kytkin melko tahmaisen oloinen. Ei tuota ykköstä varsinkaan viileänä saa paukahtamatta millään sisään?? Vai onko vain ominaista 1400:lle ja olen oppinut 12R:n D-voidellun kytkimen kanssa liian hyvälle?

    Pyörä on tosin ollut todella vähällä ajolla tänäkesänä ja tilanne voi muuttuakkin kilometrien myötä?

    Koneessa on suht tuoreet motulin 10w-40 öljyt
    Samaa oiretta ollu. Tosin alussa ei ollu! nyt takana n.20k km.
    Oma epäily on öljyt, ja meinaan kyllä asiassa haastaa nykyistä huolto pistettä, koska en tiedä mitä ögelii on koneessa. eka huolto oli eri paikas ja sen jälkeen viel kaikki ok, tosin onkelma esiintyy mielestäni kovien "vetojen" jälkeen. Eli kun on annettu keppin soida ja meinaa ruveta laittaan pienempää ja vapaalle-
    Varmaan huippu tavaraa toi öljy koska firma on huippu laatuinen paikka, mut kuiteski se voi olla onkelan ydin ??
    Mukavastihan nuo pykälät alkoivat napsahtelemaan, kun ensimmäisen kunnon lenkin pääsi kelien salliessa heittämään.. Toki tuo ykkönen ei huomaamatta kytkeydy, mutta kuumilla öljyillä selkeästi kevyemmin kuin alkuun..

    Kaikenkaikkiaan laite saa kyllä hymyn korviin näin ensituntumalta.. Vielä kun ensikaudelle saa Yoshin rännin paikalleen ja hyvän kartan, niin veikkaan että virne vain levenee..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  4. #574
    nyt muistin kattoa kulutusmittarin.
    reilu 1tkm edellisestä nollauksesta (syyskuun alussa). 6.3l oli näytössä. 1tkm sisältää pääosin matkaa + 1 lentokenttäajo +1 ratapäivä.



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  5. #575
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Elmeri H. @ Syys. 23 2011,19:26) kirjoitti
    Ei tuota ykköstä varsinkaan viileänä saa paukahtamatta millään sisään??
    Kokeile pitää kytkin hetki (5...10 s) pohjassa ja pykälä vasta sitten sisään.
    1000
  6. #576
    Heitäs Elmeri analyysi miten nuo eroo toisistaan ZX12 ja ZZR
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  7. #577
    Lainaa (slip @ Syys. 25 2011,22:03) kirjoitti
    Heitäs Elmeri analyysi miten nuo eroo toisistaan ZX12 ja ZZR *
    No, reilun 300km. tutustumisella ei kovin syvää analyysia heitellä..

    Ehkä voisi sanoa että 12R on enemmän "R", mutta ei niin paljoa kuin voisi ulkomuodon perusteella olettaa..
    Alusta/jarrut on aivan toistaluokkaa Zetorissa, tosin vanhan alusta varsinkaan takapäästä, ei ollut enää siinä kuosissa, että sitä voisi edes vertailla 50tkm vähemmän ajettuun laitteeseen samalla skaalalla..
    Jotensakkin tuossa zetorissa tekee jakkaran "tilantuntu, muotoilu" tai jokin sen, että tuollaisessa tiukemmassa mutkatiekoitoksessa tuntuma pyörään, hyvästä alustasta huolimatta, ei ole niin jämäkkä kuin 12R:ssä, vaan äkkiä suorastaan "irtonainen"? Voi olla tottumiskysymys, mutta selkeä havainto kuitenkin?


    A-mallin 12R:n särmikkyyttä ja raakuttahan tässä ei ole, eikä sitä varsinaisesti kaipaakkaan.. Tietynlainen helppous/mukavuus on ensimmäinen ajatus, joka tulee mieleen sen jälkeen.. Painoeroahan ei taida olla kuin tuon pakoputkiston verran, mutta vauhdissa tämä on 12R:ää huomattavasti kevyemmin vietävissä. 55-profiilin kumilla varmasti tulee eroa vielä lisää?
    Vauhtia tulee helposti liikaa tälläkin, mutta tässä se tulee huomaamattomammin, varsinkin jos ura on vähän suorempaa tietä.. Tällä tulee ne vahinkosakot, jos 12:lla ei tullut..

    Eiköhän nämä ole aikatavalla saman genren laitteita loppujenlopuksi. Saa nähdä sitten kilometrien myötä, tuleeko jotakin ikävä vanhasta? Ainakin itselle tuo on ihan sopiva jatke 12R:lle.
    Onhan tuo tosin tummanpuhuvana hiukan "nobody" tuolla liikenteesä, verraten candy-green 12R.ään, jos jotakin pitäisi keksiä menettäneensä..


    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  8. #578
    ^ Itse ainakin tykkäsin että 190/55 on parempi. Riippuu varmaan hieman myös valmistajasta, onko enempi U tai V mallinen.
    Suosittelujen perusteella valitsin metzin M5 ja voin suositella niitä myös edelleen *
    Paineita on pitänyt tarkistaa 1-2 viikon välein ja eilen huomasin että eturenkaan venttiili (tavallinen tubeless) on selvästi vääntynyt eteenpäin *
    Seuraavaksi täytyy laittaa mallia "safety"
    Paineet ja rengastyyppi vaikuttaa tuntumaan jonkin verran, painumat kannattaa katsoa että ovat omalle painolle sopivat!
    Mulle tehdassäädöt painumien puolesta ovat hyvin tontilla, radalle ehkä voisi olla jopa hieman jäykempää säätöä.

    Huoltoja olen tehnyt pääasiassa itse. Seuraavaksi tulee 36tkm täyteen ihan just, eli vähän isompi huolto. Itse meinasin senkin tehdä talven aikana. Tämän kesän ajelut alkaa olla ajeltu.

    12vs14 tuli mieleeni viimeinen Alastaron pätkä jonka laitoin >tuubiin<




    edit: joku mainitsi yoshin pöntöistä niin R22 sound samplet löytyy myös: linkki



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  9. #579
    Juu, on noissa samankoon kumeissa eroja valmistajien välillä.. 12R:ssä mulla oli loppuvaiheessa power 2ct 190/55, joka on hyvinkin v-mallinen ja herkisti kummasti pyörää.. Koskaan en ole minäkään pyörää huollossa käyttänyt, mutta nyt kun on suht pienet kilometrit, niin tulee ne leimatkin mieleen... 12tkm. huolto olisi tuossa nyt käsillä, mutta se ei taida sisältää muuta konkreettista, kuin jarrunesteet ja synkkatarkistuksen, joten jos sitten 24:stä maksaisi leiman kirjaan? Lieneekö kenelläkään tietoa todetuista venttiilinvälyksistä tuolla 42tkm kohdalla? Jotenkin tuntuu että saisi tuo ensimmäinen tarkastus olla vaikka se 24, jopa 12tkm.? Ainakin 12R:ssä oli vaihdeltu vielä 24:n kohdalla paloja, mutta sen jälkeen ei ollut tarvetta toimenpiteisiin..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  10. #580
    Millaset etujarrut on?
    Pääsylinteri radiaali? nissin?
    Onko tehot hyvät?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  11. #581
    Lainaa (Elmeri H. @ Syys. 27 2011,08:11) kirjoitti
    Lieneekö kenelläkään tietoa todetuista venttiilinvälyksistä tuolla 42tkm kohdalla? Jotenkin tuntuu että saisi tuo ensimmäinen tarkastus olla vaikka se 24, jopa 12tkm.? Ainakin 12R:ssä oli vaihdeltu vielä 24:n kohdalla paloja, mutta sen jälkeen ei ollut tarvetta toimenpiteisiin..
    42 tkm venttiilinvälysten tarkastus, oli toleransissa. Ei palojen vaihtotarvetta.
    PV 50
    KMX 125
    Z 750
    ZZR 1400
    ZX10RR
    S1000RR
  12. #582
    Lainaa (wiltzu @ Syys. 27 2011,08:17) kirjoitti
    Millaset etujarrut on?
    Pääsylinteri radiaali? nissin?
    Onko tehot hyvät?
    jarruja on kaikissa testeissä kehuttu.
    nissin jarrut, pääsylinteri on radiaali.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  13. #583
    Lainaa (SamiN @ Syys. 28 2011,00:55) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Syys. 27 2011,08:17) kirjoitti
    Millaset etujarrut on?
    Pääsylinteri radiaali? nissin?
    Onko tehot hyvät?
    jarruja on kaikissa testeissä kehuttu.
    nissin jarrut, pääsylinteri on radiaali.
    Tänks, jos sitä sitten ei rahat riitä bremboihin niin pitääpä katella jos päivittäis busan pääsylkyn zetorin vastaavalla *



    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  14. #584
    ^ pitäisi mennä about heittämällä kiinni.
    googlaa suzuki-foorumeita.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #585
    Miten tämän kanssa pärjää helteellä? Nyt jo 10 asteen lämpötiloilla flekti pyörii jatkuvasti kaupunkiajossa.. Vähän vauhtia niin sitten onkin hetkenpäästä mittari nollilla?

    Kuinka suuri merkitys on esim. tuolla Muzzyn potkurilla? En ole vielä kokeillut kuinka paskainen kenno on, mutta jotenkin tuntuu että olisi syytä jotakin tehdä... Kyllä se oikeasti käy lämpimänä, koska nesteen tuoksua on toisinaan havaittavissa, esim. liikennevaloissa jne..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  16. #586
    Ranskassa ruuhkissa n. +40 asteen helteissä, ei mitään ongelmia. Jäitä hattuun, sano....
  17. #587
    Lainaa (Karza @ Syys. 29 2011,13:40) kirjoitti
    Ranskassa ruuhkissa n. +40 asteen helteissä, ei mitään ongelmia. Jäitä hattuun, sano....
    Niin, pyöriikö sulla flekti myös näillä keleillä?

    Pistin ainakin aluksi tuon lokarinjatkeen tilaukseen, jos pysyisi vähän puhtaampana tuo kenno?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  18. #588
    ulkolämpötila (ei nyt puhuta -40 pakkasista vaan +20 vs +10?) ei kovin paljoa flektin pyörimiseen vaikuta, eli kyllä se näilläkin keleillä pyörii, jos ajoviimaa ei ole jäähdyttämässä.
    lämpömittaria kannattaa ennemmin seurata jos epäilyttää. se ei tahdo näillä 10c keleillä maantiellä nousta kovin ylös, paikallaan kyllä. glykolin haju voi tulla ylitäytöstä, tai voihan siellä joku klemmarikin vuotaa. paisarin ylitäyttää helposti, se saa olla alarajalla kylmänä.

    lokarinjatke, ehdottomasti kannattaa laittaa.

    loppukevennykseksi öljyvääntöä a´la ZX-14.com Thread: What oil???

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  19. #589
    Laitanpa tänne...kun ei tuo ZZR-kuume ota laantuakseen:Eli mitä "lastentauteja" on? *Vm. 2008- olisi tarkoitus hommata....ehkä...-06 XX:n tilalle...leiriähän ei saisi vaihtaa mutta...tulihan tuo Suitsakin myytyä... *...aikoinaan...



    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  20. #590
    itellä vaihtu toi loistava -08 busa tohon uuteen zetoriin -12, mitenköhän äijän käy:
    muuttuuko * --> * *vai * --> * vai jotakin tolta väliltä...
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  21. #591
    tuo kytkimen tahmeus...työsylinteri irti ja sen tapin putsaus.kerää möhnää ketjurasvaa jne.ja ilmaus ni kytkin alkaa pelaan paremmin.paukkuminen vaihteis helpottaa kun pitää ketjut hyväs rasvas ja sopivan löysällä.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  22. #592
    Myydään Suomen Nopein turbosetti ZZr1400:n Jorman toimesta.
    +500 hp moottorilta/397 kmh maililla.
    Soveltuu erinomaisesti myös katukäyttöön. Voiman tuntu on läsnä kaikilla alueilla.

    Täydellinen kitti sisältää mm. seuraavaa:

    Kuulalaakeriturbo garrett/KKK hybridi läpikäytynä
    Pakosarja Any10
    Hukkaportti Tial
    Turbon öljy- ja vesilinjat AN-liittimillä
    Ahtoputket alumiini
    Rungon modifiointitulpat turbokäyttöön billet
    Modifioitu jäähdytin ja flekti
    Turbon paluupumppu Muzzy
    Bensapumppu Bosch
    Suuttimet Siemens
    Bensatukki Any10
    Polttoainelinjat Earls, Any10
    Regulaattori Aeromotive
    PowerCommander SÄÄDETTYNÄ kyseiselle setille, by Vittaniemi
    Commander multifunction box
    Map-anturi
    Original ecm modifioituna 12krpm
    Vesiruisku
    MPS air shifter
    Muzzys digi-kill
    Speedohealer
    Vaihdenäyttö
    Dyna Arc2 sytkä
    Falicon knife veivit
    Kuitutankki an-lähdöillä.

    Eli täydellinen "Suomen Nopein" setti kaupan, lisänä paljon muuta.

    Kokonaishinta 7 500 €.

    Alkaa olemaan jo liian halpaa.
    Tässä real bolt-on most powerful setti pukinkonttiin kiinnitä-se-itse miehelle taikka asennettuna hinta sopimuksen mukaan.

    Tiedustelut:
    Mika Salonen
    0400 566335
    power@eniten.fi



    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  23. #593
    Tuli ajatus tuosta PC-viitosesta..

    Nyt kun sellainen on mopossa kiinni ja säätöhommat edessä, niin tuli mieleen tuon 2-karttaisuuden hyödyntäminen.

    Eli , kun mopossa on nyt kiinni tuo Yoshin kokoputki, niin olisiko järkevää tehdä toinen kartta DB-killerin kanssa ja toinen ilman?

    Kuinkakohan suuri sen holkin merkitys on? Saattaa tuon kokorännin kanssa olla jopa huomattava?

    Onko kokemuksia?
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  24. #594
    ^itte tekisin just noin..ja killerin kans vois kartan valita pääpainona matkaajo ja polttoainetaloudellisuus.

    ihan mutua mikä merkitys..sanoisin kans ..huomattava, ainakin kuullostaa komiammalta
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

    Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

    Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
  25. #595
    ääniin ainakin *



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  26. #596
    Mulla oli silleen. Toinen kartta killerille ja toinen ilman. Hyödystä en osaa sanoa, mutta onhan komiaa kääntää katkasimelta lisää potkua.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  27. #597
    Niin varmasti killeri vaikuttaa ääniin.. *

    Lähinnä olikin pointti siinä säätöpuolella, jotta kuinka suuri vastus se on. Että onko aivan erillisen kartan tekeminen sitä varten merkityksellistä..

    Ilmeisesti on, koska siihen on ryhdytty..


    Tuo matka-ajon pa-talous optimointi killerin kanssa on ajatuksena hyvä..



    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  28. #598
    Lainaa (Elmeri H. @ Marras. 26 2011,21:06) kirjoitti
    Niin varmasti killeri vaikuttaa ääniin.. *

    Lähinnä olikin pointti siinä säätöpuolella, jotta kuinka suuri vastus se on. Että onko aivan erillisen kartan tekeminen sitä varten merkityksellistä..

    Ilmeisesti on, koska siihen on ryhdytty..


    Tuo matka-ajon pa-talous optimointi killerin kanssa on ajatuksena hyvä..
    toki se vaikuttaa. ohan noita valmiitakin karttoja tehty paljon, tai ainakin miljoonalle eri modille.

    sarkasmini koski lähinnä sitä että moniko eron persdynolla huomaa ? jos teetät penkissä omat kartat niin tulokset kiinnostaa itseänikin koska sama on tullut mieleen itsellenikin. lähinnä vaikutus afr:n, muulla niin väliä...
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  29. #599
    Lainaa (SamiN @ Marras. 26 2011,21:54) kirjoitti
    Lainaa (Elmeri H. @ Marras. 26 2011,21:06) kirjoitti
    Niin varmasti killeri vaikuttaa ääniin.. *

    Lähinnä olikin pointti siinä säätöpuolella, jotta kuinka suuri vastus se on. Että onko aivan erillisen kartan tekeminen sitä varten merkityksellistä..

    Ilmeisesti on, koska siihen on ryhdytty..


    Tuo matka-ajon pa-talous optimointi killerin kanssa on ajatuksena hyvä..
    toki se vaikuttaa. ohan noita valmiitakin karttoja tehty paljon, tai ainakin miljoonalle eri modille.

    sarkasmini koski lähinnä sitä että moniko eron persdynolla huomaa ? jos teetät penkissä omat kartat niin tulokset kiinnostaa itseänikin koska sama on tullut mieleen itsellenikin. lähinnä vaikutus afr:n, muulla niin väliä...
    Juu, tuloksia saadaan sitten toukokuun alkupäivinä..
    Ellei sitten odottaminen käy niin sietämättömäksi, että täytyy käydä pakukyydillä jo aiemmin kartanviilauksessa ..

    Mielenkiintoista toisaalta päästä kokeilemaan tuollakin kartalla, joka on tehty vastaavanlaiseen kokoonpanoon aiemmin ja kuinka paljon se muuttuu tuohon yksilöön viilattuna..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  30.  
  31. #600
    Jos ei joku jo huomannut, niin Jorman setille on laitettu pikkujouluhinta. Ostakaa saatana, nyt on puoli-ilmaista
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
Sivu: 20 / 64:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen