Noniin. Miten täällä on porukka rakennellut omia db killereitä äänenvaimentimiin joihin ei ole alkuperäistä saatavilla?
Pitäis tosiaan saada mörinöitä jonkin verran vaimennettua ensikaudelle ja kaikki vaihtoedot on tutkittava![]()
suzuki rf 600r -96
http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-18895
Olen kerran erehtynyt, silloin luulin olevani väärässä.
Ei kai siinä muuta ole kuin rosteriputken pätkään vaan jotku haitat, joilla saa pysymään kiinni putken päässä..
Itsellä myös ajatus moisesta..
Netissä on jonkin verran kuvia, joista saa suuntia..
Tuossa heti alkuun monen moista ideaa. Jos metallin käsittely yhtään hanskassa, niin aika kakkupaloja tehdä..
http://images.google.com/images?q=db-killer
Tuossa on jo ihan teknisempikin ilmaisu aiheesta..
http://www.zxr750.de/ZXR750de/downlo...g/dbkiller.jpg
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Ostin joskus Stormilta suunnilleen <a href="http://cgi.ebay.co.uk/MOTORBIKE-MOTORCYCLE-EXHAUST-BAFFLE-RACE-CAN-db-KILLER_W0QQitemZ190351167608QQcmdZViewItem
QQimsxq20091121?IMSfp=TL091121174001r3161" target="_blank">tällaisen</a> yleiskillerin ja laitoin 6mm pultilla vaimentimen päähän kiinni, siis sinne rööriin sisälle tietysti. Kyllä se pahimmat vaimentaa eikä ollut kallis.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
no joo tuossahan olikin muutama kokeilemisen arvoinen idea.
Meinaa tosiaan hieman vaivata tuo ensikaudelle tuleva db rajoitus jota poliisi tulee kyttäämään huolella..
itseltä puuttuu kyllä tuo E-merkkikin putkesta, niin onkohan tämä turhaa touhua? meinaan, että kuitenkin tulee sanomista vaikkei db:t ylittyisikään.
suzuki rf 600r -96
Jam Racingiltä saa kans killereitä ihan kohtuu hintaan jos vaan läpimitta osuu kohilleen...(tomppa85 @ Helmi. 16 2010,20:55) kirjoitti
...niin siis paljonko se ens kauden db-raja siis tulee olemaan?
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Holeshotin reikämalli on helppo tehdä.Minä tein sen teräksestä.
Neljän millin sisäkierre ja koneruuvilla putkeen kiinni.Saa helposti
pois tarvittaessa.
keväällä saan kuulla sen äänen(polip @ Helmi. 16 2010,21:18) kirjoitti
![]()
Mä tein tollasen Holeshotin sopivan kokoisesta korialuslevustä, johon porasin sopivia reikiä. Reunaan hitsasin 6mm mutterin kylelleen ja änkkärin ulostuloputkeen alapuolelle reikä, josta pultilla kiinni. Vaimens tollasesta Simonsin tarvikeputkesta just sopivasti pahimmat pois.
Elä ja anna muiden roudata.
Ite oon kyllä ymmärtäny jos on ennen 2003 rekisteröity pyörä, ei E-merkki ole putkessa tarpeen. Meluraja on kriteerinä. mmafkirjoitti
07 ZZR 1400
Tämä oli kerrassaan helpotus kuulla, josko pitää paikkansa(HabaXX @ Helmi. 16 2010,21:41) kirjoitti
![]()
Eli ei muutaku db-killeriä rakentelemaan![]()
suzuki rf 600r -96
http://www.holeshot.com/images/acces...b_killer05.jpg
Onko tuossa tosiaan vain tuollainen reikälevy päässä, vai jatkuuko tuo sisällepäin jotenkin? Nimittäin jos on niin tuollaisia saa kaupasta valmiina, hintaan 3,90e / kpl. Mukana saa vielä kaikenlaista muovisälää, mitä ei tarvita. *
UK 11/4" Gelian pohjaventtiili on 1:1 samankokoinen kuin Aprilian putken pää. Vielä kun keksisi miten sen kiinnittäisi. *
Retired
Tuo näyttäs olevan about 16 - 20mm alumiinilevyä.. Toimineeko sitten pelkkä reikälevy samallatavalla?(TwinTenox @ Helmi. 23 2010,19:14) kirjoitti
Tommosen paksun "tulpan" kiinnitystän on helppo. alapuolelta joku M6-pultti läpi..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Itse väänsin jo alumiinista samanmoisen. En tosiaan tiedä kuinka tälläinen db-killeri käytännössä pelaa kun ei tullut vielä lopullista testiä tehtyä. Alkuperäiselle lupaavat 3-5db pudotusta..(Elmeri H. @ Helmi. 23 2010,20:01) kirjoitti
suzuki rf 600r -96
Pysyisköhän tuo nestemäisellä metallilla tai peräti jollain superliimalla tyyliin loctite? Osuisi vaan ihan prikulleen tuo koko oikein, eikä tarvisi porailla mitään. Vai liekö tuo yhteinen pinta liian pieni?
Retired
En ole kokeillut, mutta kuuman kestävällä silikonilla voisi tarttua hyvinkin..(TwinTenox @ Helmi. 23 2010,22:45) kirjoitti
Jos tommonen toimii, niin täytyy kaivaa jostakin alu-pyöröä.. Sen kun sorvaa aavistuksen kartioksi, niin ei tarvi varmasti muuta kiinnikkeitä kuin kevyttä taputtelua kumivasaralla..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Tajusin lisäksi, että jos tuon saa tuohon kiinni, niin samaan vajaan neljän euron kappalehintaan mukana tuli pesutulpat.![]()
![]()
![]()
Hyvä idea tuo kuumankestosilikoni. Pitänee koittaa - tosin ajattelin maalata nuo mustaksi ensin.
Retired
Älkää nyt alkako liimailemaan pakoputkeen mitään, se ei kestä, ja kun irtoaa niin lähtee kun tykin suusta taaksepäin. Ainut oikea on se ruuvikiinnitys. Helppo tehdä ja saa irtikin.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Mä jo ehdin innostua. Ruuvikiinnitys ei ole tässä omassa tapauksessa helppo toteuttaa, mutta pitää miettiä.
Retired
Löytyis ylimääräisenä yksi Mivv 48mm putkeen, Jam Racingilta aikoinaan ostettu. Jos joku tarvii ni ottakoon yhteyttä.
$31.95 lienee hiukan enemmän kuin neljä evroa(TwinTenox @ Helmi. 23 2010,19:14) kirjoitti
K1200RS
Mikä liittyy mihin millälailla?(puh @ Helmi. 24 2010,15:48) kirjoitti
Pohjaventtiileitä saa tuolla 3,90e:lla. Piti ottaa tänään kuva projektista, mutta unohtui.
Retired
Tässä kuva omasta viritelmästä.Levy ei ole peltiä,vaan 10mm paksua
terästä.Koneruuvi kiinnitys alareunassa.
Kuinka hyvin vaimentaa?(polip @ Helmi. 24 2010,21:11) kirjoitti
suzuki rf 600r -96
Vieläpä killerinvirittäjille yksi asia tietoon. Ei ole ihan 1 eikä 2 vaimenninta mitä on Motoparkissa viime vuosina räjäytelty. Tekee melkosen paineen liian ahdas killeri tonne vaimentimeen ja monta hiilikuitukuorta on possautettu. Myös ainakin yksi titaanikuorinen on revennyt minun nähteni. Kaikki tietämäni ovat olleet kilpureita, joten ehkäpä sitten erityisesti kevyet racekannut on herkempiä hajoamaan.
Toki taistelukierroksilla ajoa, joten normikatuajossa varmaan kestää ahtaampikin.
Nyt olis paikallaan kommentit henkilöltä joka tuntis paremmin äänen vaimennusta ja ääniaaltojen käyttäytymistä.
Mua nimittäin vähän epäilyttää em. desibelien vähentämistavat "tukkimalla" vaimenninta. Ei liene oikea tapa eikä hyväksi moottorille.
Eikö db-killerin tarkoitus olisi ohjata ilma- /pakovirtausta enemmän vaimentimen vaimennusmateriaaliin (villoihin)?
(oletan että puhumme absorptiovaimenimista eli ns. "läpihuutoputkista")
Eli tehostaa ns. absorptiota eikä tukkia äänilähdettä?
Mielestäni kaikkien vaimenninvalmistajien killerit perustuvat tähän ajatukseen.
Viisaammat kommentoikoot, mä esitän vaan epäilyksiäni...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Juu ainakin Remuksen killeri tekee juuri noin eli ohjaa kaasut ahtaammasta rakosesta reunoja pitkin ja osan päästää päästä läpi.
Remuksen putkiin tekee Wunderlicht BMW puolelle erilaisia killereitä.
Itsellä olisi hakusessa identtinen kun OEM, mutta suoralla putkella.
Ja juu tuo on 32mm rööriä eli jää hyvät raot vaimentimen sisähalkaisijan ja killerin väliin. Remuksessa on sliparin sisällä tuki mihin toi killeri etupäästä asettuu.
Ja ebay.co.uk tarjoaa joitan ratkaisuja varsin käypään hintaan
Kliks
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Sanoisin että tuollainen reikälevy tohon "tukkeeksi" on vihoviimeinen killeri ,MP-maailman testissä oli esim Leo Vincen Factory mallissa kuvan kaltainen ja se kuohitsi tehot tonnisesta Suzukista 161,8 hv,sta 95,5,een hv,aan, desibelit taas ei laskenut kuin 98/95,5,een, eli ei oikeastaan mitään hyötyä äänissäkään. Mutta jos haluaa vähemmän tehoa moposta niin silloin ihan hyvä toi reikälevy .
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Tämänmoisia ovat tupanneet olemaan nuo mitä olen itse toimivaksi todennut:
Vaimentimen sisämittaa pienempi huilu jossa sekalainen määrä reikiä sivuilla. Pakottaa kaasut kiertämään vaimentimen laitojen (ja villojen) kautta.
Huilun mittaa ja reikien määrää vaihtamalla sitten voipi pöntön sointia hiukka hienosäätää.
Just noin. Ja vielä paremmaksi muuttuu jos tuo "mulkku" olis vaikka käyrä siten että se johtais ääniaaltoja villoille.
Mutta, jäljillä olemme!
Muistutan että samalla muistamme kuitenkin vapaan pinta-alan pakokaasuille.
Jos ihanne on vaikkapa 2 tuuman reikä, niin eikös silloin pinta-ala ole pii kertaa säde toiseen potensiin. Eli 3,14x2,55senttiä toiseen eli noin 20,5 neliösenttiä.
Jos vaikkapa reiän halkaisijan puolittuisi, eli vain 1 tuuma niin pinta-ala on enää n. 5 neliösenttiä.
Alkais taatusti ahdistaa.
Uskomatona että 2 kpl 1,5 tuumaista reikää on yhdessä ahtaampi kuin 1 kpl 2 tuumainen "holo".
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Ahhaa. Tämä on kyllä hyvä ketju. Taidan niellä 8e tappioni ja kokeilla ensin kokonaan ilman killereitä noita modattuja vaimentimiani ja miettiä asiaa sitten uudelleen kunhan kuulee mökätason.(bombertore @ Helmi. 24 2010,23:44) kirjoitti
Retired