Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  2. #2
    Kyllä taitaa bilteeman ohjeessa olla nyt pieni käännös virhe. Vie ohjeet takas bilteemaan ja pyydä heitä lukemaan ne. Kyllä sen nollaa pitäis täydellä akulla näyttää.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  3. #3
    Lainaa (H@nde @ Helmi. 06 2010,09:49) kirjoitti
    Kyllä taitaa bilteeman ohjeessa olla nyt pieni käännös virhe. Vie ohjeet takas bilteemaan ja pyydä heitä lukemaan ne. Kyllä sen nollaa pitäis täydellä akulla näyttää.
    saattaa nyt olla et helvetin kallis akku meni paskaks ton laturin tai oikeestaan niiden ohjeiden takia. Voi hitto sentäs...ei auta ku kokeilla miten toimii ja toivoo parasta...täytyy toivoa että se laturi on laskenu itellään jännitettä kun akku menny täyteen jne...
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  4. #4
    Eikös se mittari näytä paljonko virtaa akkuun menee, eli tiputtaa jännitettä mitä täydempi on akku. Tuskinpa akkua on hajoittanut...
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  5. #5
    En minäkään usko että akku olisi hajalla, päin vastoin nyt se on täynnä. Yleensäkin akkuja kannattaa latailla kerran pari kesälläkin, koska ajoneuvon oma laturi ei lataa akkua täyteen. Yleensä noi laturit ovat sellaisia, että lataavat pikkuakkua pikku virralla ja isompaa akkua vähän isommalla (lue muutamalla amppeerilla) virralla.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  6. #6
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    No siis siinä vaiheessa kun sä lyöt hapot sisään akkuun niin se akku on juurikin 100% latingissa. Eli siis silloin kun happo on happoa ja lyijy lyijyä, niin akku on 100% latingissa.
    Akku ei siis ota yhtään virtaa vastaan hapotuksen jälkeen, kun se on jo siis täydessä latingissa.

    Eli älä nyt saatana keitä sitä uutta akkuas heti piloille.

    Sitten taasen ku akku purkautuu niin happo siirtyy levyn pinnalle. Ja siinä vaiheessa kun akku on täysin purkautunut, niin akussa on lähes pelkkää vettä koska kaikki happo on levyn pinnalla. Ja esim sen takia myöskin täysin purkautunut akku jäätyy muutaman asteen pakkasessa ja voi tietty sen jäätymisen takia hajota.

    Sitten taas ku lataat akkuu, niin happo siirtyy levyn pinnalta takas veteen, jolloin akussa jälleen on akkuhappoa. Ja sen akkuhappon jäätymispiste taasen on jotain tyyliin -70 astetta, joten täysin varautunut akku ei jäädy. Paitsi ehkä siperiassa.

    Tuo siis kansanomaisia sanoja käyttäen.

    Ja jos taas haluat lukea saman asian tarkemmilla ja hifistyneemmillä käsitteillä, niin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-ac...ectrochemistry
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 06 2010,11:58) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    No siis siinä vaiheessa kun sä lyöt hapot sisään akkuun niin se akku on juurikin 100% latingissa. Eli siis silloin kun happo on happoa ja lyijy lyijyä, niin akku on 100% latingissa.
    Akku ei siis ota yhtään virtaa vastaan hapotuksen jälkeen, kun se on jo siis täydessä latingissa.

    Eli älä nyt saatana keitä sitä uutta akkuas heti piloille.

    Sitten taasen ku akku purkautuu niin happo siirtyy levyn pinnalle. Ja siinä vaiheessa kun akku on täysin purkautunut, niin akussa on lähes pelkkää vettä koska kaikki happo on levyn pinnalla. Ja esim sen takia myöskin täysin purkautunut akku jäätyy muutaman asteen pakkasessa ja voi tietty sen jäätymisen takia hajota.

    Sitten taas ku lataat akkuu, niin happo siirtyy levyn pinnalta takas veteen, jolloin akussa jälleen on akkuhappoa. Ja sen akkuhappon jäätymispiste taasen on jotain tyyliin -70 astetta, joten täysin varautunut akku ei jäädy. Paitsi ehkä siperiassa.

    Tuo siis kansanomaisia sanoja käyttäen.

    Ja jos taas haluat lukea saman asian tarkemmilla ja hifistyneemmillä käsitteillä, niin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-ac...ectrochemistry
    joo siinä oli ohjeet mukana missä neuvottiin lataamaan 1,5Ah noin 5-10tuntia ja pikana eli 5Ah jatkuvana noin 1h. Eli vaikka on hapotettu akku niin se tarvii sen ekan latauksen. Tai niin luki akun mukana tulevissa ohjeissa...saattaa olla et se hieman kärsi kyllä tuosta mutta toimi se sen verran et pyörä lähti kyllä käymään samantein ei ainakaan kokonaan romuks menny vielä.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  8. #8
    Olipahan tämäkin oppitunti minkä muistaa varmasti pitkään Eli hapotettua akkua ei tarvii pitää tosiaan laturissa kuin ihan hetken, vaikka tunti riittää varmasti jo hyvin. No plussaa tässä on se että näyttää siltä että laturi on syöttänyt hyvin pientä jännitettä enää kun akku tuli täyteen, eli sen verran mitä pyörän omakin laturi.
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  9. #9
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    Itse ostin myös tollasen laturin, siis tavallisen akkulaturin ( se sininen peltinen) Biltemasta ja siinäkin on mittari näyttänyt alusta asti nollaa, eli ilmeisesti on mittari sökö. Pari akkua olen kuitenkin sillä ladannut eli tuntuu kuitenkin jotenkin pelittävän?
    Honda VFR 750 F -96
    Yamaha FJR 1300A -04
  10. #10
    Lainaa (kenus @ Helmi. 06 2010,16:31) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    Itse ostin myös tollasen laturin, siis tavallisen akkulaturin ( se sininen peltinen) Biltemasta ja siinäkin on mittari näyttänyt alusta asti nollaa, eli ilmeisesti on mittari sökö. Pari akkua olen kuitenkin sillä ladannut eli tuntuu kuitenkin jotenkin pelittävän?
    just se samanlainen pömpeli tuli kans ostettua, mä testasin äsken sen toiminnan ja kyl se mittari ainakin mun laturissa toimii, se ei tosiaan vaan ladannu mun akkua kun ihan hetken ja sen jälkeen se syötti vaan 11-12v eikä varsinaisesti ladannu sitä enää. Testasin autoni akulla mittarin toiminnan ja kyllä mittari näytti 4-5ah pitkään tyhjällä akulla...
    Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
    Honda VTR 1000F vm 2000
    Honda cbr 600F vm 1992
    Yamaha Virago 535 vm 1999
  11. #11
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,17:25) kirjoitti
    Lainaa (kenus @ Helmi. 06 2010,16:31) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    Itse ostin myös tollasen laturin, siis tavallisen akkulaturin ( se sininen peltinen) Biltemasta ja siinäkin on mittari näyttänyt alusta asti nollaa, eli ilmeisesti on mittari sökö. Pari akkua olen kuitenkin sillä ladannut eli tuntuu kuitenkin jotenkin pelittävän?
    just se samanlainen pömpeli tuli kans ostettua, mä testasin äsken sen toiminnan ja kyl se mittari ainakin mun laturissa toimii, se ei tosiaan vaan ladannu mun akkua kun ihan hetken ja sen jälkeen se syötti vaan 11-12v eikä varsinaisesti ladannu sitä enää. Testasin autoni akulla mittarin toiminnan ja kyllä mittari näytti 4-5ah pitkään tyhjällä akulla...
    Ettei olis nyt A ja Ah sekaisin ? Laturista tulee A:ta (Ampeereja) tietty määrä ja akun kapasiteetti on Ah (Ampeeritunti)
    Edellisestä viestistäsi lainattu: "joo siinä oli ohjeet mukana missä neuvottiin lataamaan 1,5Ah noin 5-10tuntia ja pikana eli 5Ah jatkuvana noin 1h."
    Oikea muoto on: 1,5A noin 5-10tuntia ja pikana eli 5A jatkuvana noin 1h.



  12.  
  13. #12
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,15:19) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Helmi. 06 2010,11:58) kirjoitti
    Lainaa (zubzero1979 @ Helmi. 06 2010,08:48) kirjoitti
    Tuota mitenkähän mahtaa toi lataus mennä kun ohje sanoo että mitä enemmän laturi näyttää nollaan päin sitä enemmän se lataa?? Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h ja latauksessa on 10Ah akku eli prätkän akku. En oikein jaksa uskoa että uusi akku jonka hapotin olisi rikki??? Onkohan tuo ohje väärässä eli kun neula näyttää siinä mittarissa nollaa on akku täysi eikä toisinpäin??
    No siis siinä vaiheessa kun sä lyöt hapot sisään akkuun niin se akku on juurikin 100% latingissa. Eli siis silloin kun happo on happoa ja lyijy lyijyä, niin akku on 100% latingissa.
    Akku ei siis ota yhtään virtaa vastaan hapotuksen jälkeen, kun se on jo siis täydessä latingissa.

    Eli älä nyt saatana keitä sitä uutta akkuas heti piloille.

    Sitten taasen ku akku purkautuu niin happo siirtyy levyn pinnalle. Ja siinä vaiheessa kun akku on täysin purkautunut, niin akussa on lähes pelkkää vettä koska kaikki happo on levyn pinnalla. Ja esim sen takia myöskin täysin purkautunut akku jäätyy muutaman asteen pakkasessa ja voi tietty sen jäätymisen takia hajota.

    Sitten taas ku lataat akkuu, niin happo siirtyy levyn pinnalta takas veteen, jolloin akussa jälleen on akkuhappoa. Ja sen akkuhappon jäätymispiste taasen on jotain tyyliin -70 astetta, joten täysin varautunut akku ei jäädy. Paitsi ehkä siperiassa.

    Tuo siis kansanomaisia sanoja käyttäen.

    Ja jos taas haluat lukea saman asian tarkemmilla ja hifistyneemmillä käsitteillä, niin:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-ac...ectrochemistry
    joo siinä oli ohjeet mukana missä neuvottiin lataamaan 1,5Ah noin 5-10tuntia ja pikana eli 5Ah jatkuvana noin 1h. Eli vaikka on hapotettu akku niin se tarvii sen ekan latauksen. Tai niin luki akun mukana tulevissa ohjeissa...saattaa olla et se hieman kärsi kyllä tuosta mutta toimi se sen verran et pyörä lähti kyllä käymään samantein * *ei ainakaan kokonaan romuks menny vielä.
    Kuten itekki sanoit "Laturi näyttänyt nollaa jo kohta 12h" niin ei se just hapotettu täys akku mitn virtaa ota tietenkään ku se on täys. Turhaa keität just hapotettuu akkuu.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."