Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Hei, ajohalut jo polttelee joten ajattelin avata kauden 12.5 ja piipahtaa katselemassa Normandian maihinnousun sotatantereita. Joko ajamalla ruotsin kautta tai laivalla saksaan, ihan miten vain, aikaa ajattelin varata n. viikon. Onko kiinnostuneita mukaanlähtijöitä.
  2. #2
    Wau Tume!

    Mulla on ollut vähän samat ajatukset perusteeltaan koska toinen maailmansota kiinnostaa paljon. En ole hirveästi Euroopassa matkustellut. Viime kesänä tuli kuitenkin käytyä. Olen paria vähän hullumpaa kaveria kysellyt matkaan, mutta joillain on töitä, toisia kiinnostaa ihan muut suunnat ja kolmansia kiinnostaa lentomatkailu. Höh!

    Ajattelin, että pitäisi mennä laivalla Saksaan. Sen jälkeen sopivassa järjestyksessä: Ehkä Nurburgring (Mulla on kortissa sinne vielä yksi kierros jäljellä, en tiedä kauanko on voimassa). Ardennit - Dunkerque - Dieppe - Caen - Omaha Beach ja sitten päätyä vapaamuotoisesti mahdollisesti osittain takaisin Saksan puolta Alppitieden kautta Nizzaan. Matkasuunnitelma ei ole kovin suoraviivainen mutta kuka väittää, että MP-matkailussa 1. päämäärä olisi tärkein ja/tai 2. pitäisi matkustaa suorinta reittiä? Ideana hommassa olisi osittain, että saisi aika monta maata käyntilistaan.

    On vaan harmillista, että pitäisi olla siellä Nizzassa 3 - 4 pv kesäkuuta. Jos kahdestoista päivä lähtee, niin tulee aika piiiitkä matka. Pitäisi siis lähteä vasta maksimissaan pari viikkoa aikaisemmin kuin tuo mun määränpään aikataulu on.

    Tietysti jos tume Sun aikataulu ei jousta, niin nyt olisi toinen vaihtoehto siihen suuntaan aikataulullisesti?

    Olen vähän moderaattorien suuntaan aikaisemmin viitannut, että olisi mukavaa jos olisi matkailun alla vaikka joku jotenkin jäsennelty "Onko matkaseuraa palsta???". Olisiko ideaa? Noh, tietenkään ei kun kaikki tuntevat jo toisensa ja tietävät toistensa aikataulut. Matkat on sovittu jo vuosi ennakkoon jne. Siis suunnitelmallisena toimintana matkustaminen tietty joillain menee noin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  3. #3
    Lainaa (Anatooli @ Helmi. 03 2010,21:38) kirjoitti
    Olen vähän moderaattorien suuntaan aikaisemmin viitannut, että olisi mukavaa jos olisi matkailun alla vaikka joku jotenkin jäsennelty "Onko matkaseuraa palsta???". Olisiko ideaa? Noh, tietenkään ei kun kaikki tuntevat jo toisensa ja tietävät toistensa aikataulut. Matkat on sovittu jo vuosi ennakkoon jne. Siis suunnitelmallisena toimintana matkustaminen tietty joillain menee noin.
    Foorumilta löytyy hakusessa osio. Mielestäni siellä voi etsiä myös matkaseuraa. Varmasti tuollainen ilmoitus myös sieltä huomataan. Tietenkin jos tälläisiä matkaseuraa haetaan useasti, niin en näe mitään estettä miksei tälläistä voisi olla foorumilla olla.
    Nyt kun sellaista ei ole, niin kannattaa käyttää tuota hakusessa osiota.

    Itseäkin tälläinen toisen maailmansodan paikkojen kiertue kiinnostaisi. Jotenkin tuo toinen maailmansota kiehtoo ja osaa olla kiinnostavaa vuodesta toiseen. Vielä kun tohon Anatoolin ehdottamaan reissuun lisäisi Aushwitzin ja Kotkanpesän, niin reissu olisi lähes täydellinen.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  4. #4
    JOO!

    Matkaa tulisi huolella. Tosin voisihan sen paluumatkan ajaa Puolan kautta. Kotkanpesässä (eikös se ole se beerhtersgarden?) meinasin käydä viime keikalla, mutta (Suomeen jäänyt, asiaa tunteva ja paikalla käynyt) kaverini sai peloteltua minut. Osasi vetäistä näet oikeasta narusta koska tietää, että minulla on melko paha korkeanpaikan kammo. Kertoi, että bussikuskit ajavat huipulle kuulemma kilpaa kuin hullut...

    Todenperäisyydestä en tiedä, mutta siinä omassa todellisuudessa se ei oikein viehättänyt.

    Varmaan matkaseuraa saa yhteiselle matkasuunnitelmalle mutta on jotenkin epäilys, että aikatauluttaminen on sitten vähän eri jutut lomien vuoksi.

    Viimeksi oli melko mukavaa kun oli aivan sama milloin pidin lomat. Kaveri kysyi, että lähdetkö niin tietty lähdin. Oli hienoa, kun oli kokenutta ja asiantuntevaa matkaseuraa. Kiitokset vielä Juhalle!

    Milloin olet Suzukai ajatellut matkaan lähteä?

    (Mutta nyt tiedämme, että kun matkaseuraa-palstaa ei ole, niitä ideoita kannattaa etsiä ainakin kahdesta paikasta. Joudumme tässä miltei Platonin pohtimien luokitteluongelmien eteen...)
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  5. #5
    Kotkanpesä on lähellä Saksan ja Itävallan rajaa. Kaupunki juuri mainitsemasi Bercghrtessgarden ( en nyt muista miten se kirjoitetaan, mutta tuollainen konsonanttihirviö se tais olla..)

    Mun reissu on vasta ajatuksissa, eikä valitettavasti tule toteutumaan ainakaan 2010.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  6. #6
    Kivoja pläänejä teillä, MUTTA; viikko on aivan liian vähän aikaa! Uskokaa pois! Kaksi viikkoakin on aivan minimi, jos aikoo nähdä jotain, eikä vaan ajaa posottaa. Jos aikaa ei ole viikkoa enempää, käyttäkää se muuhun. Normandiaan on matkaa ja nähtävää on myös matkalla. Kotkanpesä, Auschwitch ym ovat must, mutta niihin pitää käyttää koko päivä.

    Finnlines ajaa tulevanakin kesänä Puolaan Gdyniaan ja sieltä ajaa illaksi Oswiechimiin eli Auschwitchiin ja sitten majoittumaan KAHDEKSI yöksi! Aamulla taksilla Museolle; pyörä kannattaa jättää hotellille ja KOKO päivä menee "mukavasti" kun käy vielä Birkenaussa; sinne menee ja tulee ilmainen Sukkulabussi!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  7. #7
    Moi! Minustakin viikko on liian lyhyt aika, matkasta tulee vain pakkotahtista siirtymistä eikä Normandian kauniista pikkukaupungeista ja monista historiallisista kohteista ennätä rauhassa nauttia. Oma keikkani takavuosina oli kymmenen päivän mittainen ja olisi saanut olla pidempikin, vaikka matkasin varsin suoraa reittiä Normandiaan. Sotahistorian harrastajalle ehdottoman suositeltava kohde on Eben-Emaelin linnoitus, joka on mukavasti matkan varrella Normandiaan mennessä ja näkyy olevan aukikin suunnilleen suunnittelemanasi ajankohtana: http://www.fortissimus.be/decouvrez.php?id=59
    I am afraid I was very, very drunk
  8. #8
    Joo, ei sitä viikossa. Ajattelin, että menisi pari viikkoa Nizzaan päästessä kun koukkaa Normandian kautta. Jotkut pidemmät siirtymät aikataulusyistä pitäisi ottaa pääteitä, mutta pitäisi olla myös aikaa pysähtyä ja nauttia pikkuteistä. Alppeja pitäisi ajaa ylös-alas pari kolme päivää.

    Mulla olisi runkosuunnitelma googlemapsissa. Runkosuunnitelmalla tarkoita googlen suosittamaa reittiä pääpisteiden kautta.

    Pitäisiköhän laittaa linkki tänne, että asiantuntevammat voisivat ehdotella reitin kohtentamista?

    Takaisintulosta en oikein tiedä kun Nizzassa oloaikaa on vaikea näin etukäteen ennustaa. Oltiin kaverin kanssa viime kerralla ihan tyytyväisiä, että matkustettiin matkan alkupätkä kimpassa, sen jälkeen otettiin lentäneet Rvat viikoksi kyytiin ja palattiin taas kahdestaan.

    Tarkoitan em. sitä, että jos myös osamatkaseuraa saisi niin se on ihan yhtä ok. Kokonaan yksin on vähän tylsä matkustaa. Rouvaa en viitsi (eikä Rouva viitsi puuduttaa arseaan) ottaa kyytiin pyörimään tuhansiksi kilometreiksi. Ehkä jos olis GW tai joku muu vastaava niin siitä tulisi jotain. Mun mielestä MP-matkan ainakin puoliherkku on tietysti ajaminen.

    Yksi moottoripyörällä koskaan ajamaton ja moottoripyöräilystä kiinnostumaton kaveri pohti, että jos vuokraisi Porschen ja lähtisi mukaan ihmettelemään sotahistoriaa ja kulttuuria. Ideahan on tietysti epävarma, kun onko Porschessa edes MP:n verran säilytystilaa tai riittääkö matkalle huoltopisteitä...



    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  9. #9
    Samoilla linjoilla parin edellisen kanssa että viikko on todella piukka ohjelma. Itse tehtiin pojan kanssa viime toukokuussa Normandian reissu tosin autolla ja oltiin pari viikkoa reissun päällä. No tosin Le Mansin MotoGP kisaviikonloppu oltiin tietnkin Le Mansissa, mutta se vei vaan kolme päivää tuosta parista viikosta. Jotta homma ei olis pelkkää ajamista niin minimi aika mielekkäälle reissulle olisi 10 päivää ja siitä ylöspäin.
    Katseltavaa riiittää Omaha Beachillä kuin myös matkan varrella. Meiltä jäi esimerkiksi Hollanti ja Belgia ihan vaan läpiajoksi.
    Tässä vähän kuvia reissusta:
    Automatka Ranskaan.
  10. #10
    Lainaa (ttuttu @ Helmi. 04 2010,08:50) kirjoitti
    Kivoja pläänejä teillä, MUTTA; viikko on aivan liian vähän aikaa! Uskokaa pois! Kaksi viikkoakin on aivan minimi, jos aikoo nähdä jotain, eikä vaan ajaa posottaa. Jos aikaa ei ole viikkoa enempää, käyttäkää se muuhun. Normandiaan on matkaa ja nähtävää on myös matkalla. Kotkanpesä, Auschwitch ym ovat must, mutta niihin pitää käyttää koko päivä.
    Ollaan näköjään taas täysin samaa mieltä. Ei mitään järkeä lähteä Eurooppaan viikoksi. Kotkanpesälle taitaa muuten olla Normandiasta melkoinen matka, veikkaisin 600-700 km.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Ei riitä se on tupla. Suorinta tietä n. 1300km.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  12. #12
    Hienoa että on kiinnostuneita ja sielä jo käynneitä joilta tuli hyviä neuvoja ja linkkejä, kiitos lisääkin saa infota. Täytyy jo heti omalta osalta ottaa pakkia ton ajatellun lähtöpäivän (12.5) osalta tänään meni työkuviot sen verran sekaisin, että omalta kohdaltani matka voisi toteutua Heinäkuun alussa ja kuten teksteistä on käynnyt ilmi viikko on liian lyhyt joten heinäkuussa sitä on vara jatkaa. Itse rajoitun ainoastaan tuohon Normandiaan, täytyyhän sitä jättää jotain seuraavillekkin kesille. Eli kaikki jotka ovat kiinnostuneita niin laittakaa tietoa vaikka tähän ketjuun Normandian paikoista ja suunnitellaan kevään mittaan retkeä sinne, uskoisin että tästä voisi löytyä useampikin porukka eri ajanjaksoille.
  13. #13
    Nostalgiaa odotellessa...

    Onhan siellä Belgiassa vielä Bastogne jos noita sotapaikkoja haluaa tetsata ja liikkuu tuolla suunnalla.
  14. #14
    Suunnittelin ylimalkaisen Gdynia-Auschwitch-Aatun kesämökki eli Kotkanpesä-Omaha Beach-Dunkerque-Gdyniaa reissun. Pituutta 4361 km. Siihen kun varaa 2 viikkoa, niin...
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  15. #15
    Hola aloittaja!

    Hola operointi!

    Kannattaisiko tämän viestiketjun otsikoksi muuttaa:

    Normandiaan toukokuun lopussa TAI heinäkuun alussa.

    Kuvaisi varmasti matkustamissuunnitelmien nykytilaa paremmin.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  16. #16
    Lainaa (Turder @ Helmi. 04 2010,19:54) kirjoitti
    Nostalgiaa odotellessa...

    Onhan siellä Belgiassa vielä Bastogne jos noita sotapaikkoja haluaa tetsata ja liikkuu tuolla suunnalla.
    Hah!

    Sellainen varoituksen sana, että jos yritätte haalia listaan kaikki Euroopan kovimmat sotakohteet, niin taisteluväsymys iskee ensihurmasta huolimatta. Normandian rannikon päänähtävyyksien kiertämiseen menee helposti 4 päivää, jos liikkuu aamusta iltaan. Eikä passaa krapulassa maata puolille päiville. Sen jälkeen kiinnostusmittari ei välttämättä värisi punarajalla, jos sen jälkeen pitää lähteä ajamaan Bastogneen katselemaan juoksuhautoja tai Sherman tankkeja. Nuo Kotkanpesät ja keskitysleirit ovat siitä mukavia, että ei tarvitse missään bunkkereissa rymytä (kaikki bunkkerit ovat loppujen lopuksi samanlaisia). Tietty Kotkanpesässäkin on SS joukkojen bunkkeri. Tuolta matkatarinat osiosta voi lukea Normandiasta, Kotkanpesästä ja keskitysleireistä.
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  17. #17
    Minä olen lähdössä yksin reissuun Eurooppaa kiertämään nyt huhtikuuun viimeisellä viikolla. Tarkoituksena lähinnä ajaa, mutta myös nähdä mm. Auschwitz ja muita sotaan liittyviä paikkoja. Puolasta Sveitsiin (systeriä moikkaamaan pariksi päiväksi kun se perheineen asuu Luganossa), sieltä Rivieralle Antibesiin tutun naisihmisen luo ja sitten Madridiin toisen tutun luo. Ehkä menen Jereziin motogp:tä katsomaan, ehkä en. Espanjasta matka jatkuu ranskan läpi pohjoiseen, nimenomaan Normandiaan katsomaan samoja sotatantereita kun sinäkin. Taidan vaan olla siellä hieman ennen sinua.

    Matkalla olen ainakin 2 viikkoa, jos en kolme, ja tarkoitus on ajaa sekä meno että paluu ruotsin kautta (kun sielläkin on ihmisiä joita pitää tavata). Matkan päätarkoitus minulla on nimenomaan ajaa prätkää *paljon*, ilman mitään tarkkaa reittisuunnitelmaa tai paineita olla paikassa x päivänä y. Nähtävyydet ovat toissijaisia noita kahta jo mainittua lukuunottamatta. Laskin että noin 9000 kilsaa voisi tulla mittariin.

    Jos matkan varrella näkyy suomirekisterissä joko ikäloppu punainen XX tai uusi valkoinen Hayabusa (nyt v-loppuna menossa kauppoja tekemään) ja kuski jolla musta Rukka goretex ja täysin valkoinen Shoei niin se on todnäk. minä. Saa tulla puhuttelemaan.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  18. #18
    Lainaa (nostalgia @ Helmi. 12 2010,08:52) kirjoitti
    Lainaa (Turder @ Helmi. 04 2010,19:54) kirjoitti
    Nostalgiaa odotellessa...

    Onhan siellä Belgiassa vielä Bastogne jos noita sotapaikkoja haluaa tetsata ja liikkuu tuolla suunnalla.
    Hah!

    Sellainen varoituksen sana, että jos yritätte haalia listaan kaikki Euroopan kovimmat sotakohteet, niin taisteluväsymys iskee ensihurmasta huolimatta. Normandian rannikon päänähtävyyksien kiertämiseen menee helposti 4 päivää, jos liikkuu aamusta iltaan. Eikä passaa krapulassa maata puolille päiville. Sen jälkeen kiinnostusmittari ei välttämättä värisi punarajalla, jos sen jälkeen pitää lähteä ajamaan Bastogneen katselemaan juoksuhautoja tai Sherman tankkeja. Nuo Kotkanpesät ja keskitysleirit ovat siitä mukavia, että ei tarvitse missään bunkkereissa rymytä (kaikki bunkkerit ovat loppujen lopuksi samanlaisia). Tietty Kotkanpesässäkin on SS joukkojen bunkkeri. Tuolta matkatarinat osiosta voi lukea Normandiasta, Kotkanpesästä ja keskitysleireistä.
    Minua kiinnostaisi Normandia, mutta miten on ranskalaisten (ei perunoiden) englannin puhumisen halu? Osaa ne sitä, mutku ne eivät halua puhua lontoota. Löytääkö ranskanmaalta majoitusta BB/Zimmer Frei periaatteella yhtä helposti kuin Saksasta tai Itävallasta?
    Kertoisitko vielä Bastognen koordinaatit eli Belgiassakos se nykyään on? Lähin kaupunki, nettisaitti tms?
    Ai niin... juu.... vielä puuttuu kokoelmista muutama keskitysleiri, mm Buchenwald. Tokihan nuo ihmiskunnan suuret älynväläykset käydä bongaamassa.



    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  19. #19
    Omaha Beachin ravintoloista löytyy englanniksi ruokalistat. D-Day pubissa selviät myös varmasti. Älä ota negatiivista asennetta Ranskiksiin. Me saatiin yösija jostain en muista mistä pikkukylästä, kun näytettiin käsillä lapsena opittua tuutu-asentoa (ensiksi kämmenet yhteen posken viereen ja sitten halukasta sormenosoittelua huoneiden suuntaan). Huoneen buukkaamisen jälkeen koputtelimme tyhjyydestä ontahtalevia vatsakammioita ja osoitin sormella tyhjää suutani. Kohta olimme pöydässä ja meille puhuttiin kohteliaasti Ranskaa. Imitoin kanaa (tiputanssista on siis hyötyä) ja tarjoilija sanoi pulee. Nyökkäilin innoissani. Seuraavaksi juomapuoli hoitui kansainvälisillä sormimerkeillä oluthanan suuntaan ja emäntä vanhasta latinan muististaan repäisi sanan - vino! Ruokailun ja juomailun päätteeksi esittelin pyörää yhdelle ranskikselle (kiinnostus kuutioihin ja huippunopeuteen ovat globaalia), se onnistui osoittamalla nopeusmittaria (220 km/h mikä on vale, ellei ole jyrkkä alamäki, mutta mistä ranskis sen tietäis) ja 1200 tekstiä katteen kyljestä. Aamulla laskun maksaminen onnistui lukemalla numeroita kassakoneesta. Hinta luettiin illalla paperista, joka hyväksyttiin sanalla - vii, eikun oui.

    Ai niin ja hotelli löydettiin ajamalla paikallisen bikerin perään ja kysymällä Hotel de Ville eli kylän uniputka. Pariisissa ei kannata kysyä samaa, ellei ole rahamiehiä.

    Normandiassa majoitusvaihtoehtoja oli kiitettävästi. Telttailemalla pääsee sitten jälkikäteen retostelemaan, mutta myös mukavia gästhouse tyylisiä palveluja on myös tarjolla. Kovat jätkät nukkuu tietysti poteroissa (toinen silmä nukkuu ja toinen tarkkailee mahdollista maihinnousua), joita ranta myös tarjoaa.

    Suosittelen ehdottomasti maita, joissa "on vähän pallo hukassa". Ranska on hieno maa, vaikka Korkeajännitykset kertovatkin muuta.

    Bastogne? Use the maps google, Luke! Keskitysleirit ovat myös "kivoja". Katso Buchenwaldin rahanväärentäjistä kertova elokuva, jonka nimeä en nyt muista. Saat käynnistä enemmän irti (en ole käynyt siellä).
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  20. #20
    Lainaa (nostalgia @ Helmi. 12 2010,13:44) kirjoitti
    Älä ota negatiivista asennetta Ranskiksiin. Me saatiin yösija jostain en muista mistä pikkukylästä, kun näytettiin käsillä lapsena opittua tuutu-asentoa (ensiksi kämmenet yhteen posken viereen ja sitten halukasta sormenosoittelua huoneiden suuntaan).
    Komppaan tätä. Vaikka viittä kieltä puhunkin niin osaan sen verran huonosti ranskaa että se ainoa kaverin minulle opettama kokonainen lause jota aikanaan käytin pariisin diskossa sai kohteena olleen tytön vetämään nyrkillä päin naamaani (kavereilla oli tosin kivaa). Jos osaa ne perussanat (bonjour, merci, salut, je suis finlandaise, je ne parle, une biere) niin niillä ja viittilöimällä pärjää pitkälle. Saksan puhumista en voi sattuneesta syystä ranskassa ihan suositella (kokeiltu, eivät tykänneet). Lisäksi nykyisen mobiilidatan aikana lähin sanakirja löytyy kännykästä, joten mitään berlitziäkään ei tarvi raahata mukana.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  21. #21
    Jos Suomessa pärjää tyhmänä, on se ihan yhtä helppoa myös Euroopan muissa kotimaissa.

    Tuohon Nostalgian kommenttiin, että aikaa menee helposti neljä päivää perehtyessä ja ei olisi aikaa edes krapula-aamulle... Täytyy todeta, että aina pitää olla aikaa mahdolliselle krapula-aamulle ja perehtymisen kestoon vaikuttaa tietysti syvyys.

    Ajattelin itse kuitenkin olla pääsääntöisesti moottoripyörä, ruoka, juoma JA historiamatkalla. (Prioriteetit kirjoitusjärjestyksessä). Huom. Erotiikasta ei voi kirjoittaa mitään, koska vaimo voisi kommentoida ehkä negatiiviseen sävyyn... (Heh!)


    Historiamatkasta sen verran, että:
    1. Perehdyn kohteisiin etukäteen (Dieppen jo aloitin).
    2. Lataan mielenkiintoisimmat tekstit, kuvat, kartat läppäriin.
    3. Paikanpäälle mennään sitten ihmettelemään, että mitä pskaa oikein kirjoitetaankaan...
    4. Tietty valokuvataan ja tehdään matkailuvideoo...


    Matkustamisesta ylipäätään:
    1. Tehdään reitti GoogleMapsilla ylimalkaisesti (tehty).
    2. Restauroidaan sitä jaettuna muiden mtkalaisten kanssa. (Huhuu?)
    3. Lopullinen portataan Garminiin.
    4. Kun sen Garminin kanssa ajellaan on suunnitelma tietysti niin joustava, että siitä voidaan poiketa mielenkiintoisten asioiden perusteella. Väsymys on myös hyvä syy, koska useimmiten elimistö voittaa suunnitelman.
    5. Telttaa ja makuupussia ei jaksa vanhana kuskata.


    Ruoasta, juomasta yleisesti:
    Ne on pakollisia mutta kannattaa silti suorittaa hyvin. Gourmet on ihan out, paikallisuus on ihan jees ainakin Kebabin ja Meksikolaisen suhteen. Tietäisikö kukaan Ranskasta hyvää englantilaista ruokaravintolaa? Kalaravintolat saa jäädä rauhaan koska maailmassa jo nyt ryöstökalastetaan liikaa. Kalan syöminen on epäeettistä!
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  22. #22
    Kiitos Anatoolille ja muillekkin asiasta kiinnostuneille tosi hyvää infoa olen saannut ja toivottavasti muutkin. Ketjun aloittajana olen yrittänyt vaihtaa otsikkoa mutten ole onnistunut, tekstiä kyllä pystyy muokkaamaan muttei otsikkoa, vai olenko vain tumpelo? Tarkoitus olisi lisätä se heinäkuu jolloin itselläni on tarkoitus tuolla (ja ainoastaan tuolla) käydä.
  23. #23
    Kiitos itsellesi Tume!

    Se parempi otsikko kuvaisi nykytilaa. Taitaa olla niin, että ainoastaan moderaattori tms. voi muuttaa aloituksen otsikkoa?? Vai taipuuko softa edes moden oikeuksilla???

    Niin se parempi otsikko olisi tietysti (sori Tume kun anastan ideaasi) olisi tietysti:

    "Normandiaan toukokuun lopussa tai heinäkuussa?"
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  24. #24
    Nou hätä Anatooli, nyt mennään näillä, seuraava ongelma on miten saa kuvia lisättyä näihin teksteihin
  25. #25
    Lainaa (tume8602 @ Helmi. 12 2010,20:12) kirjoitti
    Nou hätä Anatooli, nyt mennään näillä, seuraava ongelma on miten saa kuvia lisättyä näihin teksteihin
    Kun kirjoitat viestiä niin ylhäällä on rivi nappuloita. Paina sitä image-nappulaa ja laita kuvan urli siihen.

    Kuvan koko saa olla yhteen suuntaa maksimissaan 800.
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  26. #26
    Siis pitääkö kuvat ladata johonkin serveriin eikö niitä voi siirtää omalta koneelta suoraan.
  27.  
  28. #27
    Jovvain..



    Helpottaa näitten nostalgian ehdottamien majapaikkojen ehtimistä somasti tämä Streetti Wiewi ....