Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Onko kukaan laskenut kumpi tulee halvemmaksi,vanhan mallin vakuutus vai ns. uudemman mallin?Ajokausihan on melkein joka vuosi yhtä pitkä.Ainoa ilo itsellä uudesta systeemistä on että ei tarvitse ilmoitella vakuutusyhtiöön milloin pyörä on liikenteessä ja milloin ei.Onkohan kyse vain vakuutusyhtiön työmäärän vähentämisestä eli kustannussäästöistä?
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  2. #2
    Pyörän malli taitaa myös vaikuttaa siihen, kumpi tulee edullisemmaksi?
    - Engine MC -
  3. #3
    Kun siirryin ympärivuotiseen, niin laskin vanhan vakuutuksen 6kk voimassaolon olevan vuodessa muistaakseni kympin kalliimpi, kuin ympärivuotisen. Kun joka vuosi pystyn, ja usein ajankin, n. 7kk, niin kyllä kantsii.

    Sen koommin en ole asiaa miettinyt, koska vaivaa säästyy. Tuo vaivan säästyminen vakuutusyhtiössä täytyy olla heidän kannaltaan tärkein syy koko uuden konseptin lanseeraamiseen.
    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  4. #4
    Hinnassa mainittavia eroja en ole havainnut mutta onhan se ympärivuotinen vähän vaivattomampi vaihtoehto tuosta mokomasta kiskonnasta. Kilpailutus vakuutusyhtiöiden kesken on sitä kaiken parasta säästöä
    Murjaanien kuningas!
  5. #5
    Lainaa (hlpvu8 @ Marras. 14 2009,14:58) kirjoitti
    Kun siirryin ympärivuotiseen, niin laskin vanhan vakuutuksen 6kk voimassaolon olevan vuodessa muistaakseni kympin kalliimpi, kuin ympärivuotisen. Kun joka vuosi pystyn, ja usein ajankin, n. 7kk, niin kyllä kantsii.

    Sen koommin en ole asiaa miettinyt, koska vaivaa säästyy. Tuo vaivan säästyminen vakuutusyhtiössä täytyy olla heidän kannaltaan tärkein syy koko uuden konseptin lanseeraamiseen.
    Juu vaivattomuus on valttia vaikka kesällä tulee aika suolaisia vakuutusmaksuja...
    Elämä on vaarallista, siihen kuolee
  6. #6
    ne kesän maksut on tosiaan suolaisia ku on tää ympärivuotinen vakuutus.

    tosin laitoin silti mopon seisontaan loka ja huhtikuulle, säästyy jonkun verran euroja siinäki. ja marras-maaliskuun voi silti ajaa jos haluaa (eli pystyy).
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #7
    Lainaa (XX-xenon @ Marras. 14 2009,15:23) kirjoitti
    ne kesän maksut on tosiaan suolaisia ku on tää ympärivuotinen vakuutus.

    tosin laitoin silti mopon seisontaan loka ja huhtikuulle, säästyy jonkun verran euroja siinäki. ja marras-maaliskuun voi silti ajaa jos haluaa (eli pystyy).
    Keskitä Op-Pohjolalle, niin saat viiden tähden (***,**) laskuja.
    Edellyttää tosin rahaliikennettä ko pankissa, mutta sitähän meillä raukoilla on aina ollut.

    edit; ps. en ole Op-Pohjolan työntekijä, vaan iloisena eläkeläisenä ihan toisen alan putiikista



    Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,

  8. #8
    Lainaa (Thunderpants @ Marras. 14 2009,15:21) kirjoitti
    Lainaa (hlpvu8 @ Marras. 14 2009,14:58) kirjoitti
    Kun siirryin ympärivuotiseen, niin laskin vanhan vakuutuksen 6kk voimassaolon olevan vuodessa muistaakseni kympin kalliimpi, kuin ympärivuotisen. Kun joka vuosi pystyn, ja usein ajankin, n. 7kk, niin kyllä kantsii.

    Sen koommin en ole asiaa miettinyt, koska vaivaa säästyy. Tuo vaivan säästyminen vakuutusyhtiössä täytyy olla heidän kannaltaan tärkein syy koko uuden konseptin lanseeraamiseen.
    Juu vaivattomuus on valttia vaikka kesällä tulee aika suolaisia vakuutusmaksuja...
    Kilpailutan joka vuosi kaikki meidän vakuutukset ja sieltä se paras säästö lähtee. Nyt mulla on mopon vakuutus IF:ssä ja sitä edellisenä vuotena oli Nordeassa, ja kahdessa erässä mp:n maksut, ja ne mopon vuosimaksut on jaettu aina tasan kahteen tasaiseen settiin joka yhtiössä. Talvella ja kesäällä tulee samansuuruiset laskut.

    Huimia eroja on kylläkin noissa perusvuosimaksuissa mopojen kanssa, kun on mopon mitat 100kw/270 kg, ja kuskina mies 40 v. Helpottaa tietenkin vielä lisää sitä ihan lopullista hintaa noi bonukset 70%.
    Rapiat 600 euroa perusmaksussa /vuosi, kalleimman ja halvimman erot.

    Muiden vakuutuksien kanssa: koti/autot/vene/tapaturma/... yms. en ole havainnut prosentuaalisesti ihan noin huimia eroja eri vakuutusuhtiöiden hinnoittelussa.
    Murjaanien kuningas!
  9. #9
    Mikäli mopossa on täyskasko, se kannattaa talveksi muuttaa osakaskoksi ( palo, varkaus), poikki ei saa kokonaan, kun vuosivakuutussopimus, säästö n. 180€/puolvuotta (FJR B:70%), tämä onnistuu ainakin Nordeassa. Muutos osakaskoon vaatii kirjallisen ilmoituksen esim. verkkopankissa. Keväällä vakuutuksen saa voimaan laittamalla verkkopankissa s-postin, muutos astuu heti voimaan vaikka viikonloppuna.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    IF laskuttaa ympärivuotisesta ... ympäri vuoden mutta tasasummina. Jokainen lasku on samansuuruinen, kesät talvet - ja päälle vielä S-Bonarit

    Mutta siis ajokausi seisonta-ajallisena jäisi niin onnettomaksi että ympärivuotinen on se mulle sopiva vakuutus. Näin samaan rahaan pääsee ajelemaan enempi. Ensi viikolla näyttää taas lämpömittari kipuavan +5 pintaan PK-seudulla = Kawalla töihin

    En muuten muistakaan koska olisi viimeksi vielä marraskuun loppupuolella ajellu Vaan kohta tuo talvirengaspakko alkaa, niin kaippa se on laitettava mopo naftaliiniin - edes sen 3kk
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Lainaa (karivei @ Marras. 14 2009,15:57) kirjoitti
    Mikäli mopossa on täyskasko, se kannattaa talveksi muuttaa osakaskoksi ( palo, varkaus), poikki ei saa kokonaan, kun vuosivakuutussopimus, säästö n. 180€/puolvuotta (FJR B:70%), tämä onnistuu ainakin Nordeassa. Muutos osakaskoon vaatii kirjallisen ilmoituksen esim. verkkopankissa. Keväällä vakuutuksen saa voimaan laittamalla verkkopankissa s-postin, muutos astuu heti voimaan vaikka viikonloppuna.
    Itte kyllä sain kaskon talveks poikki kokonaan, Nordeassa...
    Palakoon prkle jos on palaakseen
    K750 -61
  12. #12
    Lainaa (XX-xenon @ Marras. 14 2009,15:23) kirjoitti
    ne kesän maksut on tosiaan suolaisia ku on tää ympärivuotinen vakuutus.

    tosin laitoin silti mopon seisontaan loka ja huhtikuulle, säästyy jonkun verran euroja siinäki. ja marras-maaliskuun voi silti ajaa jos haluaa (eli pystyy).
    Mulla sama homma, tosin seisotin vain lokakuun. Taitavat turva ja tapiola ainoat joissa voi seisottaa huhti-lokakuussa ympärivuotista vakuutusta.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  13. #13
    Mulla IF:ä vakuutus ja puolivuoitisvakuutus olisi ollut 50 euroa kalliimpi ympärivuotiseen verrattuna.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
  14. #14
    Aktia täällä ja ympärivuotinen. Huomattavasti halvempi kuin mikään kilpailija millään vakuutuksella.. yritin udella Aktialtakin seisonta-ajallista, mutta se tulisi jokaisella tavalla kalliimmaksi kuin tuo seisonta-ajaton. En ymmärrä, miksi pitävät sitä edes vaihtoehtona ja tuo on oikeasti jotenkin käsittämättömän halpa jopa seuraavaksi halvimpaan vaihtoehtoon. Ilmeisesti tarkoitus on haukata siivu mopovakuuttajien markkinoista, jotka ovat kasvaneet räjähdysmäisesti tässä lähiaikoina.

    Tuosta ei mahda bonuksia kertyä jos katkaisee kaskon talveksi tietenkään siltä ajalta, kun ei kaskoa maksa. Laskeskelin tuon Turvan seisonta-ajan hyötyä ja neljälläkään seisontakuukaudella se ei tullut halvemmaksi kuin nuo seisonta-ajattomat.
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Ympärivuotinen vakuutus on ollut siitä lähtien kun Pohjola sen ensimmäisenä julkisti. Säästö on huomattava verrattuna seisonta-ajalliseen vakuutukseen, kun pyörä on liikenteessä aina kun maa ei ole jäässä, eli käytännössä 11 kuukautena vuodessa. Tosin tänä vuonna vasta kymmenes ajokuukausi menossa. Vielä enemmän kylläkin säästää kun kilpailuttaa vakuutusyhtiöt kerran vuodessa. Viime vuoden säästö oli muistaakseni yli 300€ kun vaihdoin vakuutukset Pohjolasta Turvaan.
    Superbike #7
  16. #16
    Onhan näitä laskettu moneenkin otteeseen, taitaa vaan olla niin tapauskohtainen juttu - pyörä ja oman ajokauden pituus vaikuttaa varmaan eniten.
    Itselläni on vakuutukset IFissä, pyörä on 72 kW/250kg ja ympärivuotinen vakuutus selkeästi edullisempi, jos ajokausi on yli 5 kk. (Tuo "selkeästi" tarkoittaa tässä tapauksessa 50-100 €.)
  17. #17
    Kesällä kun soittelin kaikki vakuutusyhtiöt läpi, niin opin sen että hinnoissa on isoja eroja eri vakuutusyhtiöillä

    Esim, toisessa pelkkä liikennevakuutus/1V oli 1 000e ja keskihinta pyöri 500-700e välissä/v.

    Halvimman sain sitten If:stä nyt vajaa 300e/v

    Avopuoliso osti itselleen mopon syksymmällä ja if ei tarjonnutkaan yhtä joustavaa sopparia

    Vakuutuksen hinta on niiiiin paljon kiinni missä asut, millainen mopo, paino,kw, yms..

    Soittamalla selviää parhaiten, itse pidin kalliina kk perusteisia vakuutuksia omaan mopooni
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  18. #18
    Lainaa (tkard @ Marras. 18 2009,13:48) kirjoitti
    Kesällä kun soittelin kaikki vakuutusyhtiöt läpi, niin opin sen että hinnoissa on isoja eroja eri vakuutusyhtiöillä

    Esim, toisessa pelkkä liikennevakuutus/1V oli 1 000e ja keskihinta pyöri 500-700e välissä/v.

    Halvimman sain sitten If:stä nyt vajaa 300e/v

    Avopuoliso osti itselleen mopon syksymmällä ja if ei tarjonnutkaan yhtä joustavaa sopparia

    Vakuutuksen hinta on niiiiin paljon kiinni missä asut, millainen mopo, paino,kw, yms..

    Soittamalla selviää parhaiten, itse pidin kalliina kk perusteisia vakuutuksia omaan mopooni
    Tähän täytyy kommentoida, että omien kokemusten mukaan kaikki tarjoukset kirjallisina, ei pelkkään puheluun perustuvana ja netistä en osta enää, kun siinäkin käy helposti niin, että vakuutuskirjassa onkin sitten eri hinta ja millä sitä sitten todistaa saaneensa paremman tarjouksen.

    Mulla nyt Tapiolan ympärivuotinen ja seisotin pyörää lokakuun. Keväällä taas tarjouskierros, joka päättää mun puolesta, pysytäänkö Tapiolassa vaiko eikö.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  19. #19
    Lainaa (harald73 @ Marras. 18 2009,13:55) kirjoitti
    Tähän täytyy kommentoida, että omien kokemusten mukaan kaikki tarjoukset kirjallisina, ei pelkkään puheluun perustuvana ja netistä en osta enää, kun siinäkin käy helposti niin, että vakuutuskirjassa onkin sitten eri hinta ja millä sitä sitten todistaa saaneensa paremman tarjouksen.
    No jos et voi nettitarjouksesta kopiota ottaa, niin saat kai sen ainakin talletettua koneellesi. Ei se todistaminen sen vaikeampaa ole.
  20.  
  21. #20
    Lainaa (Kake3 @ Marras. 21 2009,00:13) kirjoitti
    Lainaa (harald73 @ Marras. 18 2009,13:55) kirjoitti
    Tähän täytyy kommentoida, että omien kokemusten mukaan kaikki tarjoukset kirjallisina, ei pelkkään puheluun perustuvana ja netistä en osta enää, kun siinäkin käy helposti niin, että vakuutuskirjassa onkin sitten eri hinta ja millä sitä sitten todistaa saaneensa paremman tarjouksen.
    No jos et voi nettitarjouksesta kopiota ottaa, niin saat kai sen ainakin talletettua koneellesi. Ei se todistaminen sen vaikeampaa ole.
    Joo, kyllähän se onnistuu, mutta kun kerran teki sen virheen, ettei ottanut talteen ja heti meinas kostautua, paluu vanhaan hyväksi havaittuun tapaan kiehtoo.

    Sitä paitsi kun olet jo ostanut, olet ostanut, jatkossa pyydän kirjalliset tarjoukset ennenkuin ostan yhtään mitään. Mun mielestä on täysin p.rsiistä, että hyvin usein joutuu näkemään vaivaa korjatakseen vakuutusyhtiön tekemiä virheitä, vaikka itsehän tässä on maksavana osapuolena.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18