Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Eli jäi tossa syksyllä kattomatta tulpanjohto 600 cbr:stä,1 pytty putosi pari kertaa kyydistä mutta lähti johdosta härnäämällä käyntiin, varmaan vika johdossa,kysyn kuitenkin voisko olla puolassa ? Mopo on talvi säilössä tuolla 50 km päässä eikä kehtaa lähteä sienne asti kattomaan. Eli putooko molemmat pytyt kerta laakista jos puola paskana, tämä pelasi jonkun aikaa tulpan vaihdolla mutta sitten taas kun olin lähdössä viemään sitä talvi säilöön vit....li tuo 1 pytty, lähti kuitenkin jotenkin toimimaan härnäämällä, sais vaan aika edullisesti käytetyn puolan jossa 1/4 johdot mukana, thanks vastauksista etukäteen
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  2. #2
    Käsittääkseni puola tippuu kokonaan pelistä? Että ei voi pimentää vain toista tulppaa?? Vaihda päittäin niin tiedät, eli jos 1:nen alkaa toimimaan, ja vika siirtyy

    Oletko katsonut tuleeko tulpalle kipinää?

    Kuulostaa siltä että johdossa jotain häikkää
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  3. #3
    Lainaa (tkard @ Marras. 12 2009,11:14) kirjoitti
    Käsittääkseni puola tippuu kokonaan pelistä? Että ei voi pimentää vain toista tulppaa?? Vaihda päittäin niin tiedät, eli jos 1:nen alkaa toimimaan, ja vika siirtyy

    Oletko katsonut tuleeko tulpalle kipinää?

    Kuulostaa siltä että johdossa jotain häikkää
    Kyllä mä sillon eka kerralla katoin siitä kipinät kun se söi sen ensimmäisen tulpan, uudella tulpalla jees kipinät ja pelas about pari viikkoa, sitten taas rupes jäämään se ykkös pytty kylmäks ja johdosta härnäämällä sain sen mukaan. Laiskana miehenä en jaksanu sen enempää enää tossa syksyllä.

    En edes kattonu olisko se johto hapettunu tms. sieltä puolan päästä, mutta mulla on kanssa sellanen käsitys että jos puola menee niin ei pelaa se toinenkaan pytty, no => autossa ainakin puola paskana ja ei tuu kipinää yhdellekään tulpalle.

    Saakohan noita johtoja uusia yksittäis kappaleina, yleensä kun pyörään pitää ostaa jotain niin siinä sivussa tulee koko sähköjärjestelmä ja maksaa 70000000 tuhatta,,,,,
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  4. #4
    Lainaa (kheops1 @ Marras. 12 2009,11:34) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Marras. 12 2009,11:14) kirjoitti
    Käsittääkseni puola tippuu kokonaan pelistä? Että ei voi pimentää vain toista tulppaa?? Vaihda päittäin niin tiedät, eli jos 1:nen alkaa toimimaan, ja vika siirtyy

    Oletko katsonut tuleeko tulpalle kipinää?

    Kuulostaa siltä että johdossa jotain häikkää
    Kyllä mä sillon eka kerralla katoin siitä kipinät kun se söi sen ensimmäisen tulpan, uudella tulpalla jees kipinät ja pelas about pari viikkoa, sitten taas rupes jäämään se ykkös pytty kylmäks ja johdosta härnäämällä sain sen mukaan. Laiskana miehenä en jaksanu sen enempää enää tossa syksyllä.

    En edes kattonu olisko se johto hapettunu tms. sieltä puolan päästä, mutta mulla on kanssa sellanen käsitys että jos puola menee niin ei pelaa se toinenkaan pytty, no => autossa ainakin puola paskana ja ei tuu kipinää yhdellekään tulpalle.

    Saakohan noita johtoja uusia yksittäis kappaleina, yleensä kun pyörään pitää ostaa jotain niin siinä sivussa tulee koko sähköjärjestelmä ja maksaa 70000000 tuhatta,,,,,
    Älä osta mitään ennen kuin olet vian selvittänyt

    Sytkänjohtohan lähtee irti tulpanhatusta? Kierritä se auki ja katso onko ottanut osumaa. Jos johto tarpeeksi pitkä voit leikata pienenpalan pois, ja jollain pienellä neulalla ronkkia säikeet erilleen ja hattu taas paikoilleen.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  5. #5
    Niin ja vikahan voi olla missä vaan

    Itse laitoin venat kohdilleen ja kaasarin pesua/synkkaustakin tapahtui...

    "huoltojen jälkeen" ilmeni vikoja

    Vähän väliä tippui joku pytty pois, kun kaasari synkronointiin Vikaa ihmeteltiin ja muuan herrasmieskin kävi paikalla katsomassa mitä olin tyrinyt ja vikaa ei saatu kunnolla korjattua.

    Sähköjärjestelmää käytiin läpi useasti ja ei kun ei! Vika ei ollut sielä vaan kaasarissa

    Yksi kohon neula oli lähtenyt lomalle, ja kaikista yläkupeista puuttui o-renkaat..

    Noh! Nyt oma mopo toimii taas Usko ja kiinnostuskin meinasi loppua
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  6. #6
    Kyllä tossakin se kaasari synkattiin kesällä ja säädin venttiilit ennen sitä, mutta se joka ei lähteny käyntiin oli nimenomaan se ykköspytty, ja 1/4 on samassa puolassa. Tuntu siltä, että se ykköspytyn johto "söi" tulppia, sen synkkauksen jälkeen toimi silloin kuin junan vessa. Vasta tossa ihan loppumetreillä alko enemmän vaivata, eli piti härnätä sinne kipinä. Moottori käynnissä irrotella ja tökkiä takasin sitä 1:sen tulpan hattua tulpan päälle,putki oli ihan kylmä ja sitten " heureka" se syttyi ja pelas ainakin sen ajoreissun.

    Pyörä on tuolla helv.....ssä asti, kun oliskin tossa omassa tallissa niin mikäs olis tutkiessa, ei kehtaa ajella montaa kertaa 50km sivu. Pitää ottaa tossa keväämmällä yksi vkl ja irrottaa se johto ja mitata/tsekata muutenkin, en jaksa uskoa että se bensa puolen vika olis, mutta tiedä näistä japsien keksinnöistä
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  7. #7
    Liian rikas seos usein pimentaa tulpan.Kavisiko se sylinteri liian rikkaalla?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  8. #8
    Lainaa (GoSpel @ Marras. 13 2009,10:19) kirjoitti
    Liian rikas seos usein pimentaa tulpan.Kavisiko se sylinteri liian rikkaalla?
    No, en osaa sanoa muuta kuin, että kun se lähtee päälle se käy juuri niin kun pitää,vetää ja kulkee ja lähtee kun hauki rannasta, eli luulis sen bensa ongelman haittaavan ajossa muutenkin. ? Tiiä näistä nyt sitte
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  9. #9
    onko ykkös pytty vasen vai oikea? kuskinpaikalta,

    vanhassa cb hondassa tuntu joskus, että kaikista vasen pytty kastuu helpoiten, koska pyörää startataan pidetään sivujalalla.? se alin kaasari tulvi helpoiten.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  10. #10
    Lainaa (jaket @ Marras. 13 2009,18:29) kirjoitti
    onko ykkös pytty vasen vai oikea? kuskinpaikalta,

    vanhassa cb hondassa tuntu joskus, että kaikista vasen pytty kastuu helpoiten, koska pyörää startataan pidetään sivujalalla.? se alin kaasari tulvi helpoiten.
    Joo,kuskin paikalta vasen, eli 1 pytty, tota en ole kuullutkaan, vois hyvinkin olla ainakin alkusyy, tosin en aina starttaa sitä jalalta vaan peruuttaessa katoksesta satulassa istuen.

    Joka tapauksessa hyviä neuvoja,kiitos kaikille, ja lisääkin otetaan vastaan, sen tiedän että jos se pääsee kastelemaan tulpat / tulpan ei lähde kirveelläkään. Syksyllä se seiso 2 vk kun olin etelässä, annoin kai liikaa ryyppyä ja eihän se lähteny,
    sitte otin ykköspytystä tulpan irti ja pyöritin apuvirralla jollon lähti käyntiin, tulppa takas ja taas mentiin miljoonaa

    Muuten sika hyvässä kondiksessa ja kaikki pelaa,nyt vaan viimeisinä ajoaikoina alko tuo vit....lu, vissiin suuttu kun joutu sateessa seisomaan ja meikäläinen lekotteli yli 30 asteen helteessä beachillä
    -- Älä tee tänään sitä minkä voit siirtää huomiseksi ---
    -- Onneksi en ole vastuussa edes itsestäni ---
  11.  
  12. #11
    Mulla oli saman tyyppistä ongelmaa -94 cebarissa siinä viaksi löytyi jumittava neulaventtiili pääsi kaasari tulvimaan aina jossain välissä. Jostakin kumman syystä kävi silloin hyvin jos käänsi bensahanan offille ja antoi käydä sillä bensa määrällä mikä letkussa oli.
    ex CBR 600 '05
    Yamaha YZF-R6 ´02 ratalelu