Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Elikkäs, möin bläkkärin pois ja nyt kattonut tommoista bemaria. Onko käyttökokemuksia kyseisestä pelistä? Mimmoinen ajaa? Potkua ainakin numeroiden mukaan löytyy...
    Psst.... *
    http://www.bmwsportbikes.fi/
    Eiköhän poijaat kerro.

ST 1300abs -05,
    ex ST 1100 -97

http://www.panfun.fi

"Voihan se köyhästä tuntua kalliilta"
    Kyllä mä oon tykännyt. Potkua ja ääniä on mulle riittävästi vakionakin. Vakaa ajettava ja aivan mielettömän tehokkaat jarrut. Tekniikkahan tuossa suorastaan hyökkää silmille, että jos siitä tykkää niin sitten.

Niin kuin varmaan tiedät, se on oikeastaan K 1200 S, josta on riisuttu katteet pois ja penkki+ohjaustanko on vähän erilaiset. Eli sitä koskee monessa kohtaa samat asiat kuin Ässää, sekä hyvässä että pahassa. Tehoa muutama heppa vähemmän, mutta välitykset on vastaavasti lyhyemmät, eli kiihtyvyys on kohdallaan.

Vaikka on nakuhko niin isoa kovaakin voi ajaa ilman että pää irtoaa, kokeiltu on. Saksassa tietenkin, eihän Suomessa saa ajaa kovaa Ja aivan mielettömän vakaa noissa Saksassa sallituissa nopeuksissa. Ihan sama ajaako sataa, kahta sataa tai yli, mopo ei huoju.

Käy matkailuunkin kohtuullisesti, se pieni sporttipleksi ja kyljen muodot suojaa ihan kohtuullisen hyvin matka-ajossakin. Matka-ajoa haittaa kovahko penkki ja ajoasento, joka ei ainakaan mulle ole ehkä siitä mukavimmasta päästä. 100 kilsaa ja sitten on kyllä viimeistään persiö puuduksissa.

Jos keulia haluat niin sitä tuo ei mielellään tee, se on kaiketi ollut vähän suunnittelijoiden tavoitteenakin. Ja keppivetohan siihen vaikuttaa myös. Maltillisen power wheelien se kyllä tekee räväkällä kaasun avauksella. Pari kertaa käynyt näin ihan puolivahingossa.

Ensimmäiset moottorinohjauksen softaversiot ovat aika kulmikkaita ajettavia, kaasu on vähän on/off-tyyppinen. Minulle päivittivät sen huollossa veloituksetta uudempaan, parani selvästi. Jotkut laittavat commanderin, se kuulemma hävittää nykimisen kokonaan.

Lisää ärsytystä siihen on/off-nykimiseen tekee voimansiirron välykset, kardaanivetoinen kun on niin väljää on jonkun verran. Ja vaihteet pamahtelee aika juhlavasti, varsin 1-2 ja 2-3 vaihdoissa. Näiden kanssa oppii kyllä elämään, oma ajotyyli muuttuu vähitellen pyörään sopivaksi ja nykiminen ja vaihteiden paukkuminen vähenee.

Rumankaunis vehje. Siksi se minua miellytti ja kun koeajoin niin totesin, että eiköhän tämän kanssa voisi elää, hyvät puolet painavat enemmän kuin huonot. K 1200 S on selvästi mukavampi ajaa, mutta kiva se on R:kin, siinä on vaan vähän eri idea. Pyydä kunnon koeajo ennen ostopäätöstä. Sitten ostat mopon ja ei muuta kuin sporttibemarifoorumille, meitä on siellä jo monta.

Muoks vielä: Ongelmia ei ole vielä esiintynyt, mopo on toiminut kuin kello. 8 000 oli mittarissa kun ostin, nyt on 17 500.

"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    Lainaa (Geeäsäxähvä @ Marras. 04 2009,07:51) kirjoitti
    Lisää ärsytystä siihen on/off-nykimiseen tekee voimansiirron välykset, kardaanivetoinen kun on niin väljää on jonkun verran. Ja vaihteet pamahtelee aika juhlavasti, varsin 1-2 ja 2-3 vaihdoissa. Näiden kanssa oppii kyllä elämään, oma ajotyyli muuttuu vähitellen pyörään sopivaksi ja nykiminen ja vaihteiden paukkuminen vähenee.
    Itsekin ässäni vaihteita alkuun kolistelin, mutta kuten joskus aiemmin jo asiasta kirjoitinkin..
    Vaihteet ei pamahtele lainkaan (paitsi ykkönen paikallaan), kunhan laittaaa vaihdepolkimeen pienen nosteen ennen vaihtamista. Näin tuo ylöspäin vaihtaminen onnistuu täysin äänettömästi, ihan vaan kytkinkahvaan hipaisemalla ja vaikka ilman kytkintä.

Olen myös ollut huomaaavinani, että öljyillä on merkitystä vaihteiden kytkeytymiseen... Mutta ei nyt aloiteta öljykeskustelua, vaikka vinkkinä mainitsen taikasanan "Delvac MX"

Ja voimansiirron välyksiä ei edes huomaa sen jälkeen, jos ja kun pyörän on saanut toimimaan pikkunopeuksissakin nylkyttämättä.
    Joskus tullut mielee se, että montakohan perää on hajotettu ja hajoaa nimenomaan sen ikävän, ~kävelyvauhdissa esiintyvän nykimisen takia.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Mulla on malli 'Sport', eli pienillä katteilla. En ole jaksanut enää murhetta kantaa mistään vaihteiden kolahtelusta, pääasia kun menee hyvin päälle, ja sen ne tekee. Ja oman pyörän nykimiset on aikalailla samaa luokkaa kuin esim ajamissani japanialaisissa kulttipyörissä, että se siitä. Tosi hyvä pyörä ajella, tilava, vakaa, tehokaskin. Ei ole parempaa tiedossa omiin tarpeisiin.
    Lainaa (hidas57 @ Marras. 04 2009,08:35) kirjoitti
    Mulla on malli 'Sport', eli pienillä katteilla. En ole jaksanut enää murhetta kantaa mistään vaihteiden kolahtelusta, pääasia kun menee hyvin päälle, ja sen ne tekee. Ja oman pyörän nykimiset on aikalailla samaa luokkaa kuin esim ajamissani japanialaisissa kulttipyörissä, että se siitä. Tosi hyvä pyörä ajella, tilava, vakaa, tehokaskin. Ei ole parempaa tiedossa omiin tarpeisiin.
    +1 ! ...veit jalat suustani...
    Macce

http://www.mkkv.fi/
    https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/

ex. BMW K1300S -14
    ex. BMW K1300S -12
    ex. Triumph Trophy SE -13
    ex. BMW K1200R Sport -08
    ex. Honda ST1300 -07
    ex. Suzuki M800 -07
    Joo, kuten jo kirjoitin, ei tuosta mitään varsinaista haittaa ole ja sitä oppii vaihtamaan niin, ettei kolahtelua esiinny niin paljon. Muuten vaihteet toimivat tosi hyvin ja täsmällisesti, ei välivapaita tms. jutskia.

Mutta ensi kertaa K1200S/R/R Sport/GT-mallilla ajava saattaa vähän ihmetellä tuota, se ei siis ole vika vaan ominaisuus johon tottuu kyllä.

- Ismo Alanko

K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
    "Käy matkailuunkin kohtuullisesti, se pieni sporttipleksi ja kyljen muodot suojaa ihan kohtuullisen hyvin matka-ajossakin. Matka-ajoa haittaa kovahko penkki ja ajoasento, joka ei ainakaan mulle ole ehkä siitä mukavimmasta päästä. 100 kilsaa ja sitten on kyllä viimeistään persiö puuduksissa."

Kiitos vastauksesta..mietityttää tuo ajoasento juuri ku ei oikein kelit enään suonut koeajoa niin joutui tyytymään vain istumaan paikallaan. Mikä ajoasennossa sinua vaivaa? Ainaki meikäläisen mitoilla (180cm) asento tuntui paljon mukavammalta ku bläkkärissä.
    Lainaa (MK1982 @ Marras. 04 2009,14:00) kirjoitti
    Mikä ajoasennossa sinua vaivaa? Ainaki meikäläisen mitoilla (180cm) asento tuntui paljon mukavammalta ku bläkkärissä.
    Eiköhän ajoasento ole mittaisellesi aika kohdallaan, vaikka mahtuu Bemun päälle isompikin kuski. Ärrän ajoasennosta ei tosin ole kokemusta muuten kuin paikoillaan istuen. Vaan jos penkki on yhtä kova kuin ässässä, niin allekirjoitan tuon persauksien puutumisen. En tosin ihan 100 km matkalla, mutta >parinsadan jälkeen alkaa penkki tuntua turhan kovalta.

Oletko muuten kokeillut K 12 S mallia, suojaavampi kate ja mielestäni muutenkin enempi matkapyörä kuin ärrä. Ajoasento ei ole lähellekään kyykkyä, vaikka pyörä melkoisen sporttiselta näyttääkin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Marras. 04 2009,14:13) kirjoitti
    Lainaa (MK1982 @ Marras. 04 2009,14:00) kirjoitti
    Mikä ajoasennossa sinua vaivaa? Ainaki meikäläisen mitoilla (180cm) asento tuntui paljon mukavammalta ku bläkkärissä.
    Eiköhän ajoasento ole mittaisellesi aika kohdallaan, vaikka mahtuu Bemun päälle isompikin kuski. Ärrän ajoasennosta ei tosin ole kokemusta muuten kuin paikoillaan istuen. Vaan jos penkki on yhtä kova kuin ässässä, niin allekirjoitan tuon persauksien puutumisen. En tosin ihan 100 km matkalla, mutta >parinsadan jälkeen alkaa penkki tuntua turhan kovalta.

Oletko muuten kokeillut K 12 S mallia, suojaavampi kate ja mielestäni muutenkin enempi matkapyörä kuin ärrä. Ajoasento ei ole lähellekään kyykkyä, vaikka pyörä melkoisen sporttiselta näyttääkin.
    Kävin ajamassa kesällä uutta K1300S:ää..Ajoasento oli kyllä kohdallaan ainakin minulle. Miinuspuolena on se hinta tietenki..
    Tokihan noita 1200ässiä ois käytettyjä...
    Jotenki vain kiehtoo tuo ärrä malli kun matka-ajoa ei niin hirveesti tule kuitenkaan.
    ^ Kun kerran omasi olet jo myynyt, niin sinulla on vallankin tähän aikaan vuodesta ostajan markkinat. Eli jos mieleinen löytyy, niin kannattaa tarjota jotain ihan muuta kuin hintalapussa lukee - olipa kyseessää uusi, tai käytetty.
    Route 66 - 2006.
    Minun mielestäni ajoasento lataa helposti painoa käsivarsille, jos ei keskity yläkropan rentouttamiseen. Joissain pyörissä tuohon ei tarvitse niin keskittyä vaan rento asento tulee ihan luonnostaan. Yksilökohtaistahan tuo on. Jotenkin Ässäkin tuntui rennommalta, vaikka se taitaa olla "kyykympi" kuin R. Tai sitten kuvittelen.

Kun ottaa kunnon otteen moposta reisillä ja pyrkii jännittämään alakroppaa käsien ja hartioiden sijasta niin menee ihan hyvin. Tähänkin siis tottuu. Aluksi tuntui, että hartiat ja käsivarret kipeytyy, mutta piti vaan opetella vähän toisenlainen ajoasento. Ite oon 178/79, tilaa mopossa olisi paljon isommallekin, siitä ei ole kiinni.

Penkki taitaa olla vielä S:n penkkiä kovempi, pidemmän päälle varsinainen inkvisitioistuin, joskin tuossa mun emännän Hondassa on vielä kovempi. 100 kilsaa ja tauko.

- Ismo Alanko

Ässässä penkki alkaa muistuttelemaan kovuudestaan reilun parin sadan kilsan jälkeen. No, kun tankkausvälikään ei ole paljonkaan pidempi, niin tuo tunne katoaa aina tankkauksen yhteydessä eli kun tulee hiukan liikuntaa. Ja tankkauksen jälkeen menee taas huomaamatta reilu pari sataa kilsaa. Ei tuopn takia ainakaan mielestäni penkkiä tarvitse ässässä vaihtaa. R:stä ei ole kokemusta.

Ässä menee matkapyörästä ihan mainiosti vaikkei pärjääkkään matkasohville. Mutta nopea matkanteko mopolle maistuu. Ja mitä nopeammin ajetaan, sitä paremmalta mopo tuntuu. Kun ärrä perustuu osiltaan ja tekniikaltaan ässään, niin luulisi omninaisuuksien olevan aika lailla identtiset matka-ajossakin, tosin vähemmän katettuna.

t. Repa
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!
    Lainaa (Repa @ Marras. 04 2009,15:48) kirjoitti
    Ässässä penkki alkaa muistuttelemaan kovuudestaan reilun parin sadan kilsan jälkeen. No, kun tankkausvälikään ei ole paljonkaan pidempi, niin tuo tunne katoaa aina tankkauksen yhteydessä eli kun tulee hiukan liikuntaa.
    Kyllä tuolla mun ässällä sentään 300 km pääsee.. Tai pääsisi, mutta ~200 km jälkeen pieni jaloittelu on asiaa.

Route 66 - 2006.
    Hankin juuri Sporttiin uuden geelisohvan (hieno!), joka toivottavasti hiukan helpottaa pitempiä sessioita jatkossa, myös matkustajan osalta. Vakiopenkki tosiaan alkaa muistutella parinsadan kilsan jälkeen, eikä tankkaustaukokaan loppupäivästä enää tehoa niin hyvin.
    Minäkin mietn tuon R:n lankun korvaamista mukavammalla, mutta toisaalta moottoripyöräilyssä ei tarvii olla niin kiire mihinkään, etteikö sitä voisi 100 kilsan välein vähän pysähtyä vaikka nauttimaan maisemista.

- Ismo Alanko

Lainaa (hidas57 @ Marras. 05 2009,10:30) kirjoitti
    Hankin juuri Sporttiin uuden geelisohvan (hieno!), joka toivottavasti hiukan helpottaa pitempiä sessioita jatkossa, myös matkustajan osalta. Vakiopenkki tosiaan alkaa muistutella parinsadan kilsan jälkeen, eikä tankkaustaukokaan loppupäivästä enää tehoa niin hyvin.
    Hei! Mistä ostit ja paljonkos maksoi?

Nimim. "saatan ostaa myös..."
    Macce

http://www.mkkv.fi/
    https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/

ex. BMW K1300S -14
    ex. BMW K1300S -12
    ex. Triumph Trophy SE -13
    ex. BMW K1200R Sport -08
    ex. Honda ST1300 -07
    ex. Suzuki M800 -07
    Lainaa (macceS @ Marras. 06 2009,12:27) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Marras. 05 2009,10:30) kirjoitti
    Hei! *Mistä ostit ja paljonkos maksoi? *

Nimim. "saatan ostaa myös..."
    Paikka oli topsellerie.com. Siellä sattui olevan sopiva malli muutaman kympin 'tarjouksessa', 1kpl. Nuo satulapuljut tuppaa olemaan sellaisia, että vanha satula pitää laittaa heille osamaksuna tai sitten tekevät lähettämääsi runkoon uudet toppaukset. Maksoin ensin 245+35€ uudesta (Deluxe gel seat 1 + jonkun vaihdokkirunko) ja lähetin sitten omani heille, postitus 59,90€. Että tulihan tuolle hintaa. Jos en olisi lähettänyt vanhaa vaihdossa, olisi veloitettu 370€ lisää rungosta.

Tommonen (vasemmalla keskimmäinen, siniset brodeeraukset):
    http://www.topsellerie.com/@EN-FR....15.html

19.  
    Lainaa (J@ck @ Marras. 05 2009,09:48) kirjoitti
    Lainaa (Repa @ Marras. 04 2009,15:48) kirjoitti
    Ässässä penkki alkaa muistuttelemaan kovuudestaan reilun parin sadan kilsan jälkeen. No, kun tankkausvälikään ei ole paljonkaan pidempi, niin tuo tunne katoaa aina tankkauksen yhteydessä eli kun tulee hiukan liikuntaa.
    Kyllä tuolla mun ässällä sentään 300 km pääsee.. Tai pääsisi, mutta ~200 km jälkeen pieni jaloittelu on asiaa.
    Kai sitä munkin mopolla pääsee 300 km, mutten koskaan viitsi kokeilla koska se menovesi loppuu...
    Tehoahan ei voi korvata millään muulla kuin lisäteholla!