Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    Tuommosta pyörää (uutta) harkitsen. Kertokaahan kokemuksia!!!
    Husqvarna CR 125
    Husqvarna CR 250
    Kawasaki KE 125
    Yamaha DT 125
    Suzuki DRz 400
    En tiedä mitä muutoksia mahdollisesti on 2009 tulossa, mutta itse ajoin n. reilu 5tkm 2005 mallisella Shadowilla.

Plussat:
    - Hyvä ajaa mutkaa ja matkaa
    - Hyvä kyytiläisellekin, eikä kuski juuri erota ajaako yksin vai kaksin
    - Hyvän näköinen
    - Vähän modatulla putkella hienot äänet
    - Kardaani
    - Vaikutti suurimmalti osin kestävältä laitteelta (ajokm myydessä 43tkm)

Miinukset:
    - Jarrutehoa aika vähän
    - Aivan liian vähän tehoa kustomiksikin, ei minkäänlaista ohituskiihtyvyyttä
    - Vaisut äänet vakiona
    - Kytkin heikko kohta (lähes sama kuin 125cc Shadowissa), omasta vaihdettiin 38tkm kohdalla, kun alkoi luistamaan isoilla vaihteilla.

Kaiken kaikkiaan minusta kokonaisuus jää selvästi plussan puolelle ja tykkäsin kyllä pyörästä. 20hv ja 40nm lisää ja tuplalevyt eteen, niin tuollainen olisi vallan mainio kapistus!
    Retired
    08/-08 - 09/-09 vällillä tuli ajeltua vt750c4-06:lla n. 18tkm (8tkm-26tkm), pisimmät päivämatkat oli 400 -500 km. Hyvä aloittelijan pyörä (itsellä ei ollut mp kokemusta juuri ollenkaan ennen VT:tä).

+ Helppo ajaa, käsitellä
    + Matka-ajossa vakaa, myös 2 päällä ( 100+60kg), tosin loivissa routaheitoissa saattoi alkaa kyökkimään 2 päällä.
    + Hyvän näköinen
    + RTG paketilla myös retkikäyttöön sopiva
    + RTG paketin plexillä todella hyvä suoja
    + kulutus 4,5 - 5,5 l/100km

- Ohitustehot +100 km/h vauhdissa alkaa hiipumaan
    - + 180 cm kuskille jalkatapit vähän liian takana =>
    - ajoasento jää hieman liikaa pakaralle (pitkät matkat), mutta kun vaihtelee asentoa niin selviää, tankkaus väli n. 200-250km.
    - alkaa olla vähän ikääntyvää mallia, mutta erittäin luotettavan maineessa, eikä ongelmia minullakaan

Jää jossain vaiheessa pieneksi, mutta kuten sanottua erittäin hyvä aloittelijan pyörä.

Summana voin suositella...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
    Mä pääsin ilman pleksiä alle 4l / 100km kulutuksiin lähes aina. Ajoasento tosiaan oli hiukan ahdas (184cm), mutta parani sarvet suorempiin vaihtamalla aika tavalla - se vaikutti hieman myös jalkoihin positiivisesti. Ja on tosiaan hyvä aloittelijan pyörä - kustomiksi todella ketterä pienessäkin nopeudessa.

Retired
    Kiitos tiedoista!!! Nyt on Shadow tilauksessa. Piiitkä viikko tulossa...
    Mistähän löytäis koeajon ko. pyörästä, osaisko joku suorilta sanoa? En googlesta heti löytänyt...
    Husqvarna CR 125
    Husqvarna CR 250
    Kawasaki KE 125
    Yamaha DT 125
    Suzuki DRz 400
    Mukava pyörähän tuo on. Mulla on ketjuvetonen -02 malli ja tullut mittariin 102000 km, joten voin kait jotakin siitä sanoa. Vikoja ei ole ollut, vain normihuollot. Ölppinä tietty Delvac.... (saanpahan taas jonkun väännön aikaan, kun tuon mainitsin) Ostaessani 2003 oli mittarissa 4600 ja iso ikkuna kiinni. Eka vuosi meni tuon pleksin kanssa mutta sitten se pois ja ajaminen tuli mukavammaksi ja taittuu helpommin mutkiin.

Juu, ittellä vm-98 750 C2 mallin pyörä ja hyvä on. Täs on viel kaasari ja ketjuveto muttei haittaa mua. Tyyppiviaks vois mainita tasasuuntaajan/jännitteensäätimen hajoominen. Vaihdon jälkeen kestänyt kyllä. Tehoja mulle riittämiin. Oon 190 cm pitkä ja tällä mallilla ihan hyvä ajoasento. Uudemmista en tiedä. Toivottavasti riittää mulle viel vuosiks ettei tuu prätkäkuumetta. Jos vaihtaisin niin ehkä VTX 1300 S Retro tilalle.
    Honda VT 750 C2 Shadow
    Shadow oli loistava "pikkunätti" customi,c4-malli oli viel kaasari peli ja bensamittari puuttui,muuten laatupeli mutta nälkä kasvoi nopeasti fyysisesti isompaan pyörään,voisi tommosen ostaa uudestaankin.
    Kaasarilla tuo C5 (eli C4 vuosimallia 2005) oli käsittääkseni kanssa. Myyjä väitti ruiskuksi, mutta manuaaliryyppy (ja netti) kertoivat muuta. Mullehan se oli ihan se ja sama. Jännää oli mielestäni se, että pyörässä oli kyllä katti, muttei lambdaa.
    Retired
  10.  
    Lainaa (TwinTenox @ Marras. 02 2009,20:33) kirjoitti
    En tiedä mitä muutoksia mahdollisesti on 2009 tulossa, mutta itse ajoin n. reilu 5tkm 2005 mallisella Shadowilla.

Plussat:
    - Hyvä ajaa mutkaa ja matkaa
    - Hyvä kyytiläisellekin, eikä kuski juuri erota ajaako yksin vai kaksin
    - Hyvän näköinen
    - Vähän modatulla putkella hienot äänet
    - Kardaani
    - Vaikutti suurimmalti osin kestävältä laitteelta (ajokm myydessä 43tkm)

Miinukset:
    - Jarrutehoa aika vähän
    - Aivan liian vähän tehoa kustomiksikin, ei minkäänlaista ohituskiihtyvyyttä
    - Vaisut äänet vakiona
    - Kytkin heikko kohta (lähes sama kuin 125cc Shadowissa), omasta vaihdettiin 38tkm kohdalla, kun alkoi luistamaan isoilla vaihteilla.

Kaiken kaikkiaan minusta kokonaisuus jää selvästi plussan puolelle ja tykkäsin kyllä pyörästä. 20hv ja 40nm lisää ja tuplalevyt eteen, niin tuollainen olisi vallan mainio kapistus!
    -08 pyörällä oon ajanut 12 tkm ja allekirjoitan nuo samat ominaisuudet, paitsi kyytiläisen kanssa en oo ajanut

ps. mitkä putket olis tuohon malliin passelit?

VT750C4

"ymmärrys kasvaa kokemuksen myötä"