Mulla on kokemusta tuosta ja hyvin toimi.(C-A-D @ Loka. 05 2009,18:17) kirjoitti
Portaaton potikka säätö ja jos lisäät pienen ledin vastuksen rinnalle niin näet tehon vilkutustahdista. Täysillä se tietenkin palaa jatkuvasti.
Kannattaa ottaa se potikka kytkimellä niin saat samasta myös päälle ja pois. (Kuten vanhat auton nänniradiot ja volume nappi)
Kiitti vinkistä Kunkku. Muutenhan tuo voisi olla viksu, mutta 105€ hinta yhdistettynä 60Watin tehorajoitukseen ei ole oikein hyvä yhdistelmä. Sakumakkaralta pitäisi moinen irrota 31 €urolla kotiin kuljetettuna ja tehon kestokin olla (hieman ristiriitaista tietoa) olla 10 tai 15A eli pauttiarallaa tuplasti.(Kunkku @ Loka. 05 2009,20:47) kirjoitti
Mutta katsotaan nyt josko tuo kyselyyni edes vastaaTiedä mihin tässä sortuu...
<p>2002-2014</p>
Noita on olemassa eritehoisia/hintaisia.(C-A-D @ Loka. 05 2009,22:34) kirjoitti
Mulle myös ainoinaan vastus kesti hetken, mutta tavara tuli nopeasti maksun jälkeen.
Kaksi kappaletta (=molempiin pyöriin) tilasin. Nyt vaan odotellaan... Kohta saa grillipossun kypsymislämpötilan säätää tarkasti :-)
<p>2002-2014</p>
Aika metka teoriassa tuo infrapuna-takki, jos se vaan paikkansa pitää...(HarriS @ Loka. 09 2009,12:50) kirjoitti
Nimittäin lämpövirralla (lämpöteho) on 3 siirtymistapaa. 1.) johtuminen 2.) kulkeutuminen 3) säteily. Tuo infrapunalla energian siirto perustuu 3:nneksi mainittuun, eli säteilyyn. Normaalisti lämpöliivit perustuu tuohon ensimmäiseksi mainittuun, eli johtumiseen. Mitähän me saamme vielä tulevaisuudessa nähdä myyntimiesten suusta.
Sorry, oli pakko vähän penkoa asiaa.![]()
![]()
-M
"Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."
ZZR 1400 2014
Kävin yks päivä kattoon millanen toi liivi on.(HarriS @ Loka. 09 2009,12:50) kirjoitti
Liivi on ohutta materiaalia ja selkä puolella on kaksi ohutta lämmitys elementtiä. Vois kuvitella et samantapasia kun kahvalämppäri elementit. Niistä tuli johto etupuolelle, missä oli taskussa paikka akulle.
Myyjä sano et lämpö leviää tasaisesti ympäri liivin mut tiedä sit.
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Tarjosiko testiin?(Askemux @ Loka. 09 2009,19:32) kirjoitti
<p>2002-2014</p>
^ Kaippa sitä olis siel voinu testata liikkeessä päällekin mut en kerenny jäädä testaan. Täytyy joku toinen päivä mennä uudestaan.
Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
Pitääpäs kysyä kokeneempien kuskien kommentteja selkäpanssarista + lämppäreistä.
Olen nyt ajellut seuraavalla setillä: Biltema penkilämmitin (termostaatti ajoviiman armoilla vasen etuolkapää) (45W) itse viritelty vastushässäkkä fleece pusakkaan jeesusteipillä, vfr800 perus katteet - viima osuu kroppaan, Forcefield selkäpanssari. Muuta lämmönsäätöä ei ole (vielä). Selkä tuntuu kuumalta aina ajoittain. Olettekos siirtäneet vastuksia selästä pois vai jollain muulla tavalla ratkoneet tätä kärventymisongelmaa?
BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
Tänään ajelin reilut 200 kilsaa ja uusin versio kotikutosesta lämpöliivistä tuntuis olevan toimiva. Aihiona 2 kpl Bilteman penkinlämmitintä, vastuslangat pois molemmista ja n.2,5 metrin pätkä toisesta ja lisätään ensimmäiseen (juotos "kolvilla" +kutistesukka) ja saatu n.9,5metrin pätkä neulottu ohueen alusasu fleesepuseroon. Aloitettu neulonta fleesen sivusauman alareunasta ja kainalon kohdalta käännytty hihaan, lenkki hihansuuhun ja takaisin n. 5-6 sentin etäisyydellä "alastulovastuslankaan (huom. langat ovat viiman puolella hihaa ajoasennossa, takapuolella hihaa ei tarvetta.)Hihan yläosasta jatkoin kauluksessa toiselle puolelle ja sama täällä, alas hihaa ja ylös ja kainalosta sivusaumaa alas vyötärölle. Paita on minulla sen verran pitkä, että se ulottuu housuun reilusti eikä pallitkaan palele. Sitten ylös-alas-ylös... kolme kertaa ylös-alas jolloin ollaan yläosan vetoketjunpätkän vieressä ja sama toisella sivulla ja ollaan aloituspisteen lähistöllä josta kuljin takaa alareunaa toiselle sivustalle josta riitti vielä U:n muotoinen lenkki selkää ylös-alas ja takaisin lähtöpisteen viereen. Ja huom. ei termostaattia sotkemaan toimintaa, tuon. 2,5m lisää vastuslankaa laskee tehon sopivaksi, eikä termaria tarvita. Virrankulutus putosi 4.2A-3.2A ja tästähän pienemmätkin laturit tykkää.Vastuslanganpäihin juotin metrin pätkän lämmittimen omaa liitosjohtoa ja kutistesukat päälle. Fleese venyy vastuslanka ei joten lankaa kiinnittäessä sitä ei pidä vetää liian kireälle vaan mieluummin kun on neulonut jonkin suoran osuuden, niin venyttää riepua niin. että vastus liikkuu neuloksen sisällä ja jää vähän "pitkäksi" jolloin päällepukiessa ei revi vastuksia rikki. Ja mutkakohdat jätin neulomatta, että jäisi liikuntavaraa. Ja vastuksethan tuli siis puseron ulkopuolelle. Ainakin tänään riitti lämpö vielä hyvin lähes nollakelissä vähän reilun kolmen ampeerin teholla.
Tuli pitkä sepustus, mutta eiköhän se selvennä rakennetta.
Ja vielä ei-sähkömiehille selvennykseksi: mitä pitempi on vastuslanka - sen pienempi virta ja viileämpi palttoo.
No tuosta tässäkin keskustelussa aiemmin esiintynyt vinkki(tso @ Loka. 14 2009,20:32) kirjoitti
http://www.enduro-stammtisch.de/module/ghz-suomi.htm
Noita tuli 2 kpl 69€urolla postiluukusta sisään. Laatu on vimpan päälle ja toimivat kuin unelma!
<p>2002-2014</p>
Joo, oli mullakin alkuun liiveissä säätö, sai sillä polton pois selästä, mutta etupuoli jäi kuitenkin kylmäks. Kyllä se etupuoli tarvii moninkertaisesti enemmän lämpöä, varsinkin jos ei ole suurta matkapyörän katetta.
Suosittelen henkilökohtaisesti. *(C-A-D @ Loka. 16 2009,21:21) kirjoitti
Jos ei hinta vieläkään miellytä tai on liikaa vapaa-aikaa niin tuon voi myös tehdä itse.
Linkissä kytkis ja osaluettelo.
www.rrr.de
Nostetaas taas vanhaa ketjua. Motonetissä tarjouksessa infrapuna lämpöliivi Li-ion akulla ja 12v liitännällä:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/38292...kayttoinen-12V
Todella hyvin lämmittää 12v liitännällä. Asetuksella 3-4 pärjää nollakelillä hienosti. Asetusta 5:kin voi käyttää, mutta alkaa selkä hikoamaan. Akulla ei ihan niin tehokas, mutta silläkin mukavaa lisälämpöä. Voin kyllä suositella.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
Onko tosiaan infrapuna? Tuotekuvauksessa ei tästä mitään mainita.
Mikäs tämä suomalainen valmistaja muuten on?
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Tuollainen, pakkauksessa lukee isolla infrapuna lämpöliivi ja näköjään nettiosoitteessa. Itsellä ei tekninen osaaminen riitä varmistamiseen
http://www.infraheat.com/upl/website...HeatedVest.pdf
Lämmittää se akkukäytössäkin näköjään hyvin. Piti vaan odotella vähän kauemmin lämpeämistä kuin 12v liitännällä.
KTM 990 SMT
ex. Hayabusa
ex. 1250FA
^ oikeen seinäjoelta näyttäis vielä jopa löytyvän...
Aattelin nyt vähän panostaa laifstailiin ja viimein ostaa sen liivin jonka kanssa vaiheillu ikuisuuden. Onko Nevercold Aspen tuon lisähinnan väärti vs. Alaska? Tuotekuvauksessa mainitaan ristiselän lisälämmitin joka mulla just se ongelma-alue joka kipeytyy ensin. Samoin tietty toisen akun mahdollisuus ja köyttökytkin rinnuksessa vs. akussa.
Aattelin kipasta tossa kohtapuoleen Tuusmotorissa kerta siitä ohi ajelen...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
http://www.aliexpress.com/item/3-7V-...276734335.html
Tuossa muuten jos joku DIY juttuja tekee, niin näppärä säädin. Itse tilasin tuon, kumia kauttaaltaan ja näyttää hyvin vesitiiviiltä, ulkoreunat on kumia joten neliömäinen reikä hanskaan/hihaan tms. ja neuloo siihen kiinni![]()
Itse ajattelin tehdä erillisen tarrakangas pidikkeen jonka voi sitten kiepauttaa ranteeseen, reiteen tai johonkin, siihen sitten neulon tuon säätimen kiinni.
aliexpressissä on kyllä pilvin pimein noita lämpöelementtejä yms. Parisenkymmentä tilausta tehnyt, kaikki tulleet hienosti perille.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Noniin se oli helppo päätös, Täti Tuusmotor ei ole ottanut Aspen liiviä valikoimaan koska siinä on kuulemma joku ihme taitos just tissien/kainaloiden kohdalla joka painaa ajaessa joten ostin nyt sitten Alaskan ja yhden lisäakun. Hintaa tuli pikkasen enempi kuin ois tullu Motonetistä haettuna minkä ainakin itse maksan kernaasti saamastani erinomaisesta ja ystävällisestä palvelusta!
Ja itte tarttee lämmitystä myös etupuolelle koska tossa allekirjoituksen pyörässä on kohtuu leveä tanko, sopivan retee etunoja eikä minkään sortin katetta eli viima ottaa tisseihin vähintään saman mitä ristiselkään.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Veit saappaat suustani, ei ne kunnollisetkaan lämpövarusteet maltaita maksa. Ai mitäkö eroa? Esim. Klanin takin laaja lämmitysjärjestelmä kattaa koko rintakehän, selän, hihat aina kyynärpäihin asti sekä kauluksen - sanotaan tuotetiedoissakin.
Mulla oli joskus ja on kai jossain kaapin nurkassa edelleen akkukäyttöinen liivintapainen selänlämmitin. Sillä ei oikeasti tehnyt mopokäytössä yhtään mitään. Kuitenkin jos akkuhomma miellyttää, niin noihin Klanin varusteisiin saa kytkettyä akkuja muistaakseni vaikka kolme kpl / kampe. Kuitenkin vain piuhaliitäntä toimii silloin kuin lämpöä eniten tarvitsee..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tai sitten tutustua kerrospukeutumisen saloihin.
Minullakin kaapin nurkassa lojunut jo vuosia Gerbin sähkötakki, säädintä sai olla jokseenkin koko ajan räpläämässä kun eihän siellä mitään termostaattia ole. Välillä hiki, välillä kylmä. Ei hyvä.
Oikeilla materiaaleilla oikeassa järjestyksessä ei tarvitse olla Michelin ukkona ja tarkenee tuonne -30 asteeseen asti joka on ollut henkilökohtainen minimi missä on GSA:ta ulkoilutettu.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Kaiken maailman jeesustelijoilla ehkä ei, mutta muilla kyllä aivan hienosti.
Oma kokemukseni tuhannen mailia helmikuussa napapiirin pohjoispuolella vuorokauden aikana: https://www.juvander.fi/site/ilpo/Ho...The-Story.aspx
Jalkoihin oli pakko laittaa sähköpohjalliset kun nuo kelkkasaappaat ei oikein olleet toimivat vaihtoehdot. Gerbingin takki oli varmuuden vuoksi mukana, mutta päälle se ei missään vaiheessa mennyt.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Niin, ei se tiukka ulkokerros ainakaan auta.
Sama ongelma noiden sähkövaatteiden kanssa vastassa jos ei riittävästi ole ilmaa välissä ja sähkölangat alkaa poltamaan nahkaa vain tietyistä paikoista. Eniten minua noissa sähköissä häiritsi kyllä se, että ajonaikana lämmänsäätäminen jokseenkin kokoaikaista hommaa eikä sopivaa lämpötilaa löytynyt oikein millään vaikka portaattomalla säädöllä tuo minun malli onkin varustettu.
En minäkään kylmemmillä keleillä aja samalla ajoasulla kuin kesällä vaan hieman väljemmällä versiolla jossa housut nousee reilusti sekä selästä että edestä ylös ettei se viima pääse tekemään tuhojaan. Mikä lie puolihaalari tuo on nimeltään. Samoin takki on normaalia pidempi, hihoissa ja lahkeissa kunnon myös viimaesteet kuten myös vetoketjuissa. Kelkkailu käyttöön tuo kai alunperin on ollut tarkoitettu mutta toimii ihan hienosti myös mp-käytössä.
Sitten jos oikeasti alkaa tulla hikiset paikat niin kainaloista ja selästä löytyy vetoketjut joista saa lisää tuuletusta.
Ja kaiken kruunaa se fakta, että tämä yhdistelmä ei voi vikaantua ajossa: Ei ole sähköpiuhaa mikä katketa!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN