Paljonko olette maksaneet rahtikuluja tuodessanne pyörän Suomeen Usasta? Minkä firman kautta? Joku kertoili että rahti olisi vain 250 €. Mikä firma tuo näin edullisesti?
Itsekin asiaa tuossa taannoin tutkiskelin... Ohessa linkki firmaan jota harkitsin, en tosin tiedä miten toimii, mutta vaikuttaisi olevan ihan OK oloinen. Ja hinta tosiaan 250€
http://www.falcont.com/
Tuttavani maksoi jotain 400-500 merirahdista mutta maantierahti jostain hevon kuusesta oli kallis,se oli jotain yli tonnin.En tiedä mikä mahtaa olla oikea hinta sille,ehkä joutui maksaan liikaa kiireen takia.Noiden merirahtihan on tosi halpa.
jonku romurautakontin pohjakuormana saattaa saada pyöränsä todella edullisesti suomeen.(Hurtti @ Elo. 27 2009,17:37) kirjoitti
Jos ei muul väliä ku on vain halpa.
Muokx.ekana tarttu silmään tos ku painotettiin "merirahti"
Entäs muut maksut?
Kandee perehtyä noihin INCO-termeihin.ja mitä niistä haluaa käyttää ku pyytää tarjousta.noist selviää mitä maksuja kullekkin ketjun osapuolille kuuluu.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Merirahdin lisäksi tulee pakkaus- ja purkukuluja, lopullinen rahtaus ilman tullia asettunee tuonne seitsemän ja puolensadan tietämille. Olen nyt tutkimassa tarjontaa, toivottavasti jotain löytyy.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Katsopas jenkkiautufoorumilta Overdrive.fi - sieltä voi löytyä edullisesti tällaista vähemmän ammattimaista toimintaa.
Itse hommasin tuumacid.comin kautta kolme isoa pahvilaatikkoa tavaraa.
Niin, noita Usa export firmoja on ainakin:
racersplace.fi
tuumacid.com
autoexportusa.com
Hintaan voinee vaikuttaa mm. se, mistä päin USA:ta kampe tulee, sekä moottoripyörän koko ja paino.
En ole tuonut sieltä pyörää, enkä edes rahdannut sinne päin, mutta tuota viimemainittua sattumoisin selvittelin ajoreissulle lähteminen mielessä tässä juuri loppukesästä (en lopulta sitten rahdannut, koska ajopeli järjestyikin sopivasti sieltä).
Anyway, sain tarjouksia laivarahdista Suomesta USA:n itärannikolle, esim. Jacksonvilleen tai Annapolisiin, ja hinnat oli jossain 450-750 euron haarukassa. Hki-New York Finnairilla taas olisi ollut luokkaa 1100 (ja esim. Frankfurtista tai Amsterdamista varmaan pääsisi lentona vähän halvemmalla). Esim. Victor Ek hoitaa tällaisia Suomessa.
Mutta nämä tarjoukset EIVÄT sisällä esim. creittausta lähtöpäässä, kuljetusvakuutusta, eivätkä tulliselvityskuluja, satamamaksuja ja craten purkamista+pakkausmateriaalin hävittämistä tulopäässä.
Voisin veikata, että hinnat olisi valuutoista johtuen sieltä tänne päin hieman edullisemmat, ainakin jos pystyy toimimaan jenkkiläisen rahtiagentin kanssa.
Atlantin yli menee muuten myös ro-ro aluksia, jotka on tarkoitettu lähinnä autojen kuljettamiseen (esim. Wallenius Wilhelmsen)... eivät tosin vaikuttaneet kovin edukkailta mp:n ollessa kyseessä. Niissä pyörää ei välttämättä tarvitse pakata crateen, mikä taas säästää melkolailla vaivaa molemmissa päissä, ainakin jos on aikomus ajaa pyörä satamaan/satamasta.
Muualta päin maailmaa laivalla Helsinkiin saapuneen mp:n lunastaminen Länsisatamassa kesäkuussa 2008 muuten kustansi hulppeat 180 euroa, vaikka hain sen ensimmäisenä mahdollisena päivänä, eli varastointikulut oli minimisummalla.
Ylivoimaisesti huokeimmalla varmaan pääsisi, jos saisi sovittua pyörän kuljetuksen vähän "epävirallisemmalla tavalla", esim. jossain kontissa, joka on sopivasti hieman vajaa, vaikkapa joku muuttokuorma. Mutta mistä tällaisen sitten löytäisi sopivaan aikaan, onkin ihan toinen juttu, ei varmaan onnistu kuin kyselemällä monesta paikasta.
Itse paattimatka varmaan ei vie niin kauan, mutta lähtö- ja määräsataman viivytyksineen veikkailivat, että noin kuukauden kestäisi laivalla itärannikolle (siitä, kun mp on luovutettu satamaan, siihen kun se jälleen käytössäsi määräsatamassa). Lentona ei kestä kuin päivän-pari.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Nyt alkaa pyörä olemaan jo melkein kotinurkilla, ja kulut olivat 820 Euroa+tulli/ALV. Tuohon hintaan myyjän kontituspaikalle tuoma pyörä pakattiin konttiin, roudattiin Suomeen, tullattiin ja hoidettiin Seinäjoelle. Tullista/ALVista oma laskunsa, jonka suuruus riippuu tietenkin pyörän hankintahinnasta. Järjestin itse tutun rahtarin avulla pyörän Seinäjoelta eteenpäin. Se 250 oli merirahdin osuus, mutta itsellä ei ollut aikaa käydä Floridassa kontittelemassa, ja Helsingissä purkamassa, olisihan siihen rahnaakin mennyt.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01