Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Kyseinen menopeli alkoi kiinnostaa, jos vaihtaisi tuollaiseen. Onko mitään tyyppivikoja tai muuta huomioon otettavaa? Ajattelin uutena ostaa tuollaisen, niin tietäisi mitä on odotettavissa.. Tosin täytyisi ensin koeajaa moinen vekotin ennen ostamista.
    Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei ole tyyppivikoja eikä yleensä edes vikoja. Suurimmat valitukset ovat koskeneet ruiskun toimintaa, joskin '06-mallista lähtien sitä on saatu kuulemma parannettua. VFR VTEC oli Euro3-kelpoinen jo tullessaan markkinoille '02, joskin ruisku oli sillon vähän kantikasta sorttia. VFR on kelpo mopo moneen käyttöön, joskin kone alkaa hieman uupumaan jos laittaa täyden kuorman päälle. VFR menee kohtuu vähällä bensalla varsinkin vakiona, 2 päällä menee matkaa n. 400 km tankillisella. Jarrut vaatii nykyiseen parhaimmistoon verrattuna paljon näppivoimaa. Ketjujen kireyden säätö on suunnilleen niin helppoa kuin se voi moottoripyörässä olla.

Koeajo kertonee loput.
    1000
    Se vähän riippuu mitä haet. Omanlaisensa kulkupeli. Omani (08) ostin matka ajoon satoi tai paistoi. Sporttinen moottorisohva Toimii hyvin sekä hitaassa, että hieman reippaammassa ajossa. Takaiskaria on moitittu ja routapateista olenkin saanut kunnon ilmalentoja.

Jos matkaa haluat tehdä mukavasti suomen teillä niin suosittelen.

Kaupunkipyöritykseen supermoto ja radalle joku kyykympi, mutta VRF on huippuhyvä yleispyörä.

Minulla edellinen pyörä oli CBR1000F ja VFR on kyllä paaaaljon kivempi

BMW R 1200 ST matkamopo & K2 YZF-R6 ratapeli & Speedfight 3 50cc kauppakassi
    Jarruista vielä sen verran, että radallakin riittää kyllä yksi sormi voimakkaisiinkin jarrutuksiin. Nyt on mittarissa melkein 70000 ja etupään stefat on vaihdettu sekä termostaatti. Venttiilit tsekattiin 45000 km kohdalla - ei säätötarvetta. LOISTAVA pyörä vaikka autobaanoille 2 päällä. Parani vielä Power Commanderilla.
    Nedi VFR
    Tämä paketti vaikutta hyvältä Täytyypä jostain etsiä koeajopyörä, niin sitten tietää soveltuuko se itselleen vai ei. Tosiaan suurin osa ajosta tulisi olemaan matkaa ja pari kertaa kesässä jos pääsis radalle kurvailemaan.

Kahvankääntäjä
    Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
    Itse koeajoin kyseisen menopelin eilen ja täytyy myöntää että oli ehkä hieman liian kyykky minulle. En ole oikein tottunut siihen että kädet lepäävät stongan päällä niin "paljon". Kaikin puolin olisi maukas pyörä, mutta ajoasennon ansiosta muutaman koeajon jälkeen on saanut mieleni kääntymään XX:n puoleen. Tosin pitää käydä vielä kerran ulkoiluttamassa, jos vika olikin vain harjoittelun puutteessa ;)
    Lainaa (Doccis @ Heinä. 25 2009,10:59) kirjoitti
    Itse koeajoin kyseisen menopelin eilen ja täytyy myöntää että oli ehkä hieman liian kyykky minulle. En ole oikein tottunut siihen että kädet lepäävät stongan päällä niin "paljon". Kaikin puolin olisi maukas pyörä, mutta ajoasennon ansiosta muutaman koeajon jälkeen on saanut mieleni kääntymään XX:n puoleen. Tosin pitää käydä vielä kerran ulkoiluttamassa, jos vika olikin vain harjoittelun puutteessa ;)
    Öööö...nyt putosin kärryiltä?? VFR liian kyykky ja miellyit XX:ään?? Miksiköhän ovat XX:ään VFR:n clipareita vaihdelleet?
    Hyvään saumaan tuli tämä ketju. Olen itsekin haaveillut VFR:stä jo muutaman kuukauden. Ajan nyt CBF:llä ja olen alkanut vähän kyykympää miettiä. VFR miellyttää silmää enemmän kuin XX, joka lukemani mukaan olisi matkapyöränä vielä parempi.(tiedä sitä sitten, kumpaakaan en ole itse ajanut) Hyvä tietää, että pyörässä ei tyyppivikoja juuri ole, saatan sellaisen laittaa jo ensi kaudeksi...
    Kawasaki Er-5 -05
    Kawasaki Z750s -06
    Honda CBF1000S -08
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 27 2009,07:33) kirjoitti
    Lainaa (Doccis @ Heinä. 25 2009,10:59) kirjoitti
    Öööö...nyt putosin kärryiltä?? VFR liian kyykky ja miellyit XX:ään?? Miksiköhän ovat XX:ään VFR:n clipareita vaihdelleet? *

XX millä ajoin oli kyllä varustettu leveämmällä stongalla, mitä myyjäki ehti vuolaasti kehua ennen ajoa. Mutta silti, enpä voi sille mitään että siinä VFR:n puikoissa ajoasento oli "hankalampi". Tänään olen menossa ajamaan XX:ää alkup stongalla ja vielä uudestaan tuota VFR:ää, vaimon kanssa. Toivottavasti mielipide muuttuu, koska tuo VFR:n moottori ja ulkonäkö miellyttää kyllä mielettömästi.

Hieman tosin arvelluttaa lämmittääkö nuo VFR:n putket takapenkkiläisen persausta liikaa.

Lainaa (Doccis @ Heinä. 27 2009,08:08) kirjoitti
    Hieman tosin arvelluttaa lämmittääkö nuo VFR:n putket takapenkkiläisen persausta liikaa.
    Vaimo epäili samaa pitkälle reissulle lähtiessämme, mutta totesi myöhemmin pelon olleen turha...ei kuulemma huomannut minkäänlaista lämpöä, edes ruuhkamatelussa.

Tuosta ajoasennosta: VFR:n ajoasentoon tottuu todella nopeasti. Edelliset pyörät olivat itsellä pystypyöriä (V-Strom, Africa Twin) ja VFR tuntui melko kyykyltä alkuun, mutta nyttemmin ajoasento on erittäin luonteva ja katteelliseksi vehkeeksi kuitenkin melko pysty.

Hommasin itselleni toukokuun lopussa -02 VFR:n. Ollessani VFR:ää ennen ns. pyörättä, kaverini antoi minulle oman 2007:n R1:n viikoksi lainaan ja sillä ajelin noin 1000km.

R1:n jälkeen VFR oli posiitiivinen yllätys. Kyyti VFR:ssä oli pehmeämpää, ajoasento pystympi, penkki huomattavasti mukavampi. Katteet tarjoavat paremman suojan. Minun ajotyylilläni olen kerran päässyt alle 6l/100km. Sallituissa olosuhteissa olen kelannut VFR:n mittariin 238km/h ja varmaan se vähän olisi tuosta vielä kovempaakin mennyt. Mulla on nyt about 35000km mittarissa ja öljyä tuo kone ei syö tippaakaan.

Toisaalta voimaa R1:ssä oli aika lailla enemmän. Käsittely oli tarkempaa ( joskaan ei VFR paljoa häviä ) ja R1:hän on kuin hyöhen verrattuna VFR:ään. Huomaa, että R1:nen on tehty hieman toisenlaiseen ajoon.

VFR on varma valinta pyöräksi - et tule pettymään. Ai niin, VFR sattuu olemaan myös kaunis!!

<p><em><strike>HD Sporster 883 -02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Honda VFR800 &nbsp;02</strike></em></p><p><em><strike style="font-size: 12px;">Yamaha YZF-R1 -07</strike></em></p><p><strong>BMW K1200R 07</strong></p>
  12.  
    kyllä mun mitoilla xx on enemmän kyykky kuin vfr .
    mutta kun nopeus kasvaa on asetelma aivan eri.
    siis joku voi tykätä vfr ulkonäöstä mutta se vaan ei sovi
    "vartaloon" mutta tämähän koskee kaikkia pyöriä.
    muutenhan tuo kaikin puolin kelpo peli.
    ei voi kun suositella.
    (xx ja vfr vertaaminen minun mielestä aika turhaa koska aivan eri tarkoitukseen tehdyt pelit. mut sorruin siihen vertailuun näköjään itsekin)