Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
  1. #1
    En äkkiseltään löytänyt ketjua aiheesta.

    Mitä liukastetta olette käytelleet? Suositeltua "Suomen kalleinta" eli Motorexiä?

    Nohevat Bike Worldin huoltomiehet panivat 990 SMT:hen ensihuollossa Hondan GN4-mineraaliöljyä *

    Mietin vaan että viitsisikö vaihtaa tilalle jotain edes puolisynteettistä ellei jopa täyssynteettistä kuten ohjekirjassa käsketään.

    Kohtuuhintaisina täyssynteettisinä vaihtoehtoina esim. Motonetin Motul 15W50 ja vastaava Teboil kympin litra..?

    Mistäpä ölpistä on kokemusta että homma luistaa?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  2. #2
    Oon suosiolla pistäny 950SM:ään motorexiä, ostinpa vielä Stormilta sitä kalleinta missä oli KTM-logot purkissa. Kaksikymmentäkahdeksan (28) € litralta *

    Reissun päällä rupes arveluttamaan kun kyseessä on tommonen 20W-60 vaseliini, niin soitin Racing Bikeen että onko tää nyt oikeesti sopivaa tänne. Vastaus kuului "Ei sillä oo mitään väliä mitä sä sinne pistät, se toimii kaikilla". En kyllä tiedä tarkottiko huollon mies että mikä tahansa motorex käy, vai että mikä tahansa ölppä käy? Ite en kyllä lähe muun merkkisiä öljyjä sinne pistämään ku mitä tehdas suosittelee, ei sitä niin paljoo kulu että oikeesti kävis lompakolle.

    Kuulemma kotarilla on vähän hämärät suositukset noihin öljyihin, kaikki voitelee yhtä hyvin mutta äänekkäämpiin koneisiin tungetaan paksumpaa rasvaa tms. Mitään järkevää selitystä tehdas ei anna sille miks eri koneisiin suositellaan eri paksuutta.

    Edit: Racingbikessä pistettiin siis suoraan motorexiä, ja käsittääkseni siinä lafkassa on toi kotaritietous kohillaan.



    MC Mankkaan Peruuttajat
  3. #3
    Mitä helvettiä, 28 euroa litra!! Paljonko sinne menee sitä vaihdossa? Luulin, että Mobil1 on kallista.
  4. #4
    Lainaa (Tympeysmies @ Heinä. 13 2009,23:37) kirjoitti
    Nohevat Bike Worldin huoltomiehet panivat 990 SMT:hen ensihuollossa Hondan GN4-mineraaliöljyä *
    Hyvin toimii kireimmissäkin vehkeissä niin miksei hyvin tuossakin.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #5
    Mä laitoin Motorexin 10-60 kun vahingossa otin sen purkin... Maksoi jotain 40€?
    Ei ole kallista...
    Suodatinsetti bikeworldistä 15€?
    Ei ollut sekään kallis...
    F = dp / dt
  6. #6
    Eiköhän sinne Delvac kävisi... Kysyppä vaikka tuolta tallin puolelta...
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

    Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  7. #7
    Lainaa (Le Motard @ Heinä. 14 2009,09:56) kirjoitti
    Mitä helvettiä, 28 euroa litra!! Paljonko sinne menee sitä vaihdossa? Luulin, että Mobil1 on kallista.
    Huolto saa hoitaa vaihdot, ostin tota nestemäistä kalleutta vaan huoltojen väliseen lisäilyyn. "Normi" motorexi oli jotain 20€ litra.

    Pitää muistaa että Motorexin öljyt tislataan puhtaasta kullasta sveitsiläisten vuoristomenninkäisten toimesta ja niitä kypsytetään vähintään 12 vuotta tammitynnyreissä eräässä Zürichiläisessä pankkiholvissa.
    MC Mankkaan Peruuttajat
  8. #8
    Minulla on superenskassa Valvoline VR1 10W-60 sisässä, enkä ole huomannut mitään ongelmaa, vaikkei öljypurkin etiketissä ollutkaan moottoripyörän kuvaa. Eikä "ihan" maksanut 28 euroa litralta paikallisessa Motonetissä.

    Viime talvena koneessa oli Mobil Super 3000 5W-40 eikä niilläkään ollut mitään ongelmaan kytkimen kanssa, eikä siinäkään purkissa ole moottoripyörän kuvaa, eikä hintakaan ole siten sen mukainen.

    Nuo talviöljyt ovat tuollaiset lähinnä siksi, että säilytän pyörääni kylmässä tallissa ja ajattelin, että ovat pakkasen puolella kenties vähän notkeammat kuin tyypilliset 10W-40 tms. pyöräöljyt. Kesällä, kun tulee ajeltua paljon kestopäällysteen tuolla puolen, saattaa välillä lämmöt nousta kun pienellä vaihteella toisinaan pitää ajella pitkiä matkoja ja siksi ajattelin laittaa koneeseen nuo Valvolinet. Motoreksitkin olisivat kyllä käyneet, mikäli hinnoittelu ei olisi noin järjenvastainen.
  9. #9
    Näyttää tuolla Motonetissa olevan myös 10W-60 mopoöljyä. Ei toi niin paha hinta ole 5-litrasta...
    Suzuki Gs 125 -84
    GSF 600S -97
    GSF 1200S -97
    GSX 1400 -06

    Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
  10. #10
    Mulla on jossain nurkassa täys pönikkä(4,5 litraa) Mobil 1 Racing 15w-50 ja se tais maksaa 47 euroa jossain Tarviketorilla. Tuokin mahtaa käydä ihan hyvin?
  11. #11
    Ite kävin hakemassa nyt purkin Motul 5100 10w-50 mömmöä. 4 l, 35 € Biker pointissa. Saas nähdä kuinka pelittää.



    990 adv, VF750F, ZX-12R
  12. #12
    Nappasin Honkkarista mukaan Teboilin 4T Superbike 15W50 -täyssynteettistä, 39,90 per neljä litraa.
    Etikettikin oli sävy sävyyn Kotarin oranssi niin jopa lienee sopivaa, luokituksetkin ovat kohdallaan (API SG, JASO MA).
    Ei kone ainakaan tyhjäkäynnillä vielä pamahtanut, huomenna sitten tosikäyttöön *
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  13. #13
    Minulla rupesi lckasi aika nopeasti metelöimään tuolla teboilin superbikellä kun pari kertaa päästi koneen kuumenemaan maastossa kunnolla. Tuntuu että tuo öljy ohenee aika nopeasti. Ei sieltä mitään hajonnut, ja mielenrauhakin palasi kun laitoin motulit sisään.
  14. #14
    Teboil superbike on nyt, kone on pikkasen äänekkäämpi kuin 15-50 motorexillä. ei muuta eroa, vaihteet ja kytkin toimii kuin ennenkin.

    Lc8ssa käyttäisin synteettistä ja pitäytyisin 15-50 viskossa.

    Gn4 viskot sopii tuonne talvikäyttöön.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  15. #15
    Itse vaihtelin viime kesänä kerran tai kaksi öljyt huoltojen välillä riippuen rata ajon määrästä ja käytin silloin Teboilin Superbike öljyjä. Aika usein oli ongelmia vaihteiden ja kytkimen kanssa. Viimeksi Racing Bikessä huollossa käydessä juttelin tovin huolto ukon kanssa öljyistä ja suositteli Motorexiä, Elf:iä ja Shellin Advancea. Kaksi ekaa merkkiä tosin myynnissä RB:ssä ja Shell taas oli ennen Motorexiä KTM:n suosittelema öljy, joten ota tosta nyt selvää.
    Kohta pitäis taas öljyt vaihtaa ja ajattelin kokeilla tällä kertaa Yaccoa tai Motulia. Yacco rokkas ainakin edellisissä LC4:sissa hyvin.

    Joku mainitsi jotain öljynsuodattimen hinnasta.. RB:ssä toissa viikolla 11,50 Superduken öljynsuodatin.
    "The Slow And Pathetic"
  16. #16
    Mitäs näistä motorexin 10W-50sistä tonne kannattais työntää, Cross poweria vai power synttiä?

    Cross power vaikuttais olevan aika sopivaa kamaa...
  17. #17
    990 SMT:n virallinen KTM-suositus on ainakin tuo Power Synt, olisiko muittenkin LC8:ien sitten?
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  18. #18
    Kunhan lämpimä pää on 50-60w ja synteettistä niin en usko että ongelmia tulee. 40w ja liruuntuva niin nokkaketjujen kiristimet pitää ääntä yllä.

    Ja kun vaihtaa öljyä, ei kannata säikähtää silpun määrää magneeteissa ja öljysäiliön siivilässä, sitä tuntuu riittävän. Mutta sitä varten suodattimet ja siivilät on sinne koneeseen laitettu.

    JAA kun ölppiä LC8sissa vaihtaa, kannattaa katsoa öljyn suodatinta. Jos (kun se on ((riittävästi ilometrejä)) *sellainen aaltoileva 110 % varmuudella vesipumpun stefa on syönyt uran akseliin ja paineinen glykoli vuotaa koneen sisään. Tiivistepaperi turpoaa veden kosteudesta ja aiheuttaa tuon ilmiön. Jos epäilee moista niin sen voi myös todeta aukaisemalla ulompi kytkinkoppa. sivujalalla aukaistuna öljyä tulee pihalle joitakin senttilitroja joten se ei ole kuin vaivasta kiinni. Jos sieltä löytyy sellaista maitosuklaakastikkeen väristä ja olistao mönjää se on varma merkki vesipumpun stefa/akselin pettämisestä. Katastrofi se ei ole,, pumpun rojut vain vaihtoon ja uudet öljyt. Näitten vehkeitten vp:n kesto on luokka 10-30 tkm. *Paisuntasäiliön nestepinnan alentumisesta ei glykolin vähentymistä välttämättä ihan heti huomaa.

    (ja kun systeemin avaa niin sieltä saattaa lötyä ylläri mitä ei nykymoottoreista luulisi enää 2000 luvulla löytyvän, toinen stoori)

    edit tätä juttua kannattaa katella ihan omatoimisesti vaikka mopo olis takuissa.



    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  19. #19
    Lainaa (Airhead @ Heinä. 29 2009,16:29) kirjoitti
    Mitäs näistä motorexin 10W-50sistä tonne kannattais työntää, Cross poweria vai power synttiä?

    Cross power vaikuttais olevan aika sopivaa kamaa...
    Tehtaan suosituksesta en tiedä, mutta takuunalaisissa merkkihuolloissa laittoivat Cross Poweria. Sitä olen käyttänyt myöhemminkin.
    A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
  20. #20
    Mitä öljyä porukat on käyttäny tossa super dukessa?

    Itellä ois ens viikolla öljynvaihto edessä ja harkinnassa Joko Motorexin Power synt 10w50 tai motulin 15w50

    Onko kellään kokemuksia kuinka nämä öljyt toimivat? Suositelkaa (haukkukaa) muita mitä on kokeiltu.
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  21. #21
    Mä kippasin tohon omaan SD:hen lisäksi Belray exp sae 50 kun alko olla pinta alhaalla. Sisällä taitaa olla motorex powersynt.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  22. #22

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    Minä laitoin motorexin 10w-60 power synttiä ja vaihteet menee päälle kuin unelma, ei juuri minkäänlaista kolahtelua vaihdettaessa. Kolahteli aina ennen kun käytti 10w-50 motorexin power synttiä.
    Ultrafast KTM machine .
  23. #23
    Kattelin huoltokuitteja, ja sisällä on HONDAN GN4 öljyä. Hyi sattana, hondan homoöljyillä olen siis ajellut. Huomenna menee vaihtoon, paan sinne belray exssäää.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  24. #24
    se gn4 on mineraalia tietääkseni. melkein delvacinveroista. nuo suositellut ktm:n viskoluokat 60-50, tosin vaatinevat em. täyssyntisiä öljyjä eli bel ray, motorex, tb, tms.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  25. #25
    Lainaa (kawabata @ Elo. 03 2010,22:37) kirjoitti
    se gn4 on mineraalia tietääkseni. melkein delvacinveroista. nuo suositellut ktm:n viskoluokat 60-50, tosin vaatinevat em. täyssyntisiä öljyjä eli bel ray, motorex, tb, tms.
    Niinhän se on ja ihan hyvä öljy vissiin onkin. Mutta tuo kuumanpään viskositeetti sais olla oikeasti tuon 50 jo mekaanisten äänien vuoks jos ei muuta Mulla sattuu olemaan noita Belrayn litkuja, joten niitä koneeseen....SD näyttää hörppäävän vähän ölppää kyllä. Paluu tulevaisuuteen kun eka iso mopo FZR 1000 exup söi litran tonnille
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  26.  
  27. #26
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (uijui @ Elo. 04 2010,09:26) kirjoitti
    Lainaa (kawabata @ Elo. 03 2010,22:37) kirjoitti
    se gn4 on mineraalia tietääkseni. melkein delvacinveroista. nuo suositellut ktm:n viskoluokat 60-50, tosin vaatinevat em. täyssyntisiä öljyjä eli bel ray, motorex, tb, tms.
    Niinhän se on ja ihan hyvä öljy vissiin onkin. Mutta tuo kuumanpään viskositeetti sais olla oikeasti tuon 50 jo mekaanisten äänien vuoks jos ei muuta Mulla sattuu olemaan noita Belrayn litkuja, joten niitä koneeseen....SD näyttää hörppäävän vähän ölppää kyllä. Paluu tulevaisuuteen kun eka iso mopo FZR 1000 exup söi litran tonnille
    Yhden lyhyen öljynvaihtovälin ajelin Dukella Motorexin 15w-50 mineraalilla. Öljyn ominaisuudet alkoivat loppumaan jo parin tonnin jälkeen. Saman valmistajan 10w-50 synteettinen sen sijaan kyllä toimii loistavasti koko öljynvaihtovälin ellei kovin radalla rääkkää peliä. Ja tosiaan mitään öljyä missä kuumapään visko on alle 50 ei kannata kottaraiseen laittaa.
    Superbike #7