Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Olen miettinyt pyöräni maalauttamista, koska vanha maalipinta on saanut joitakin kolhuja. Paljonko tuommoisen pyörän maalaaminen, jossa ei paljoa katteita ole (etulokari, tankki ja takakate) maksaisi? Kyselin parilta maalaamolta paljonko tulisi maksamaan ja he antoivat hintahaarukaksi 300-700e. Eikö tuo ole aikas kallista ja eikö 700 eurolla voisi jo melkein saada uudet katteet tilattua tehtaalta? :S

Voiko joku suositella jotain edullista maalaamoa Tampereen lähettyviltä.
    Jos nyt unohdetaan automaalaamot ja kaverinkumminkaiman tekemät maalaukset ja keskitytään moottoripyöriä maalaaviin liikkeisiin niin tuo 700€ on varmasti hyvin lähellä oikeata. Kallistahan se on, mutta toinen asia on, että kannattaako vanhaa pyörää alkaa maalauttamaan jos muoviosat ovat ehjiä ja tankissa ei ole lommoja tai ruostetta, ainakaan arvoa maalaus ei nosta liiemmin. Eihän naarmuja kukaan huomaa ajossa... Jotkut maalaamot suorittavat myös osamaalauksia taidokkaasti jos pyörä on useammalla värillä maalattu.

500€:lla saat hyvällä tuurilla purkaamolta oikean väriset osat tilalle,( nekään eivät toki ole uusia ja virheettömiä)

Uutena osat maksavat luokkaa takakate 400€, Tankki 500€, Etuloksu 250€, jos puhutaan italialaisesta pyörästä niin mahdollisesti vielä enemmän ja voi olla, että tuotteita ei saa ja jos saa niin toimitusaika on ajokauden mittainen.

Halpaa ei saa hyvällä, usein näkee firrana maalattuja pyöriä, joissa on valumia, roskia ja pohjatyöt tehty hutiloiden. Eli kannattaa miettiä, että Voiko naarmujen ja kolhujen kanssa elää, killotuksella saa ihmeitä aikaan ja tarroilla yms naarmuja peittoon.

Mut jos pyörä on rakas niin sittenhän ei ole muuta vaihtoehtoa kuin maalautus.
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
    Voi v.... on tää kallista touhua. Jollain paukkupulloilla ei taida saada aikaan kun kunnon sotkun ja hyvä alkaa tollasessa pölysessä autotallissa mitään maalaamaan.
    Ei nyt ihan tuntumassa mutta itse sain kyseisen kokoonpanon maalautettua metaalimaalilla reilulla kolmellasadalla: Koritekniikka

Parhaat hinnat saa kun käyt osien kanssa kysymässä maalarilta...
    Now playing: K7
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    No huh en kyllä 700e maksais. Jos itse irroitat osat ja viet maalarille niin 200-300e riippuen millaisen maalin laitat. Jos jäljen ei ihan priimaa tarvi olla niin paukkupulloillakin saa ihan hyvän.
    Z 750
    Kangasalla oleva Pikkumaa-niminen maalaamo on maalannut paljon pyöriäkin enkä ole kuullut kenenkään sitä haukkuvan. Käy näyttämässä ja kysy hintaa.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    Hioin noi katteet pois maalista ja meen tänään näyttään joillekin maalaamoille ja kysyn että paljonko maksais että heittää maalit päälle. Ei ole kyllä paljoa yli 300e varaa maksaa
    Lainaa (toni_0007 @ Heinä. 14 2009,14:39) kirjoitti
    Hioin noi katteet pois maalista ja meen tänään näyttään joillekin maalaamoille
    Menneisyydessä jotain kokemusta autojen maalaamisestakin. Jotenkin näen silmissäni katteet joista maalit on raavittu pois jollain karkealla laikalla ronskisti ajelemalla..
    Toivottavasti olen väärässä, eikä käynyt niin, että hinta nousi omien pohjatöiden ansiosta. Näin on käynyt monelle, joka on yrittänyt tehdä itse vaikkapa auton pohjatyöt.
    Niitä maaleja ei todennäköisesti olisi edes kannatanut hioa pois.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    mä oon maalannu paukkupullolla pyöräni montakin kertaa. autotarvikeliikkeen hyllystä löytyy pakkelit, pohjamaalit, pintaväriäkin. värimassan oon käyny maaliliikkeestä täyttöpulloon ja spräy-lakka päälle. ei ihan niin kova ja täyteläinen pinta tule kuin maaliruiskulla mutta harvoin mulla on sama väri pyörässä pysyny kahta kesää. tällä hetkellä pyörässä on ainoo maalattu osa rungon konepukki. muuten metallipinnalla kaikki. tulee kiva pintaruoste sinne tänne.

mutta että paukkupullolla kyllä saa hienoa pintaa kun vähän viitsii vaivaa nähdä ja antaa niiden osien kuivua rauhassa. pohjatyöt on se tärkein kohta tuota rojektia.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Harrikan tankki ja lokarit tulivat maksamaan pohjatöineen 600€. Samalla mustaan pyörään vedettiin punaiset "scallopit" ja pari kerrosta lakkaa.

Katetun pyörän maalaus varmasti maksaa enempi. Maalautin joskus vuosituhannen alkupäässä VFR:n jossain latomaalaamossa. Maksoi noin 2000mummonmarkkaa. Jälki näytti kaukaa hyvältä, mutta läheltä surkeelta. VFR:n maalaus oli muutenkin vikatikki, koska vaihtaessani pyörää, oli kauppiaan eka kommentti, että "onko tää kaatumisen takia uudelleen maalattu?" Noh, pyörä meni nollavauhdissa nurin, jolloin katteet saivat naarmuja ja päätin paikkailla katteet ja maalata laitteen. Mutta arvo tais maalauksen myötä laskea, vaikka pyörä oli muuten helvetin hienon näköinen...

Seuraavan maalauksen teen joko itse tai kaverin avustuksella. Teema on jo selvillä. Kohde vaan puuttuu...

Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

H-D Road King Custom 2004
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 14 2009,14:55) kirjoitti
    Lainaa (toni_0007 @ Heinä. 14 2009,14:39) kirjoitti
    Hioin noi katteet pois maalista ja meen tänään näyttään joillekin maalaamoille
    Menneisyydessä jotain kokemusta autojen maalaamisestakin. Jotenkin näen silmissäni katteet joista maalit on raavittu pois jollain karkealla laikalla ronskisti ajelemalla..
    Toivottavasti olen väärässä, eikä käynyt niin, että hinta nousi omien pohjatöiden ansiosta. Näin on käynyt monelle, joka on yrittänyt tehdä itse vaikkapa auton pohjatyöt.
    Niitä maaleja ei todennäköisesti olisi edes kannatanut hioa pois.
    Ei se ihan noin mee, on toi katteiden pinta aika silee. Lähen nyt kierteleen maalaamoja, saa nähdä mitä maalarit tuumaa noista katteista
    Monesti on vaan niin, että jos teet ite pohjat niin hinta on esim. 800€. Kun taas maalari ite hieroo niin hinta on 450€.
    yritys hyvä 10, tulos 4...
    keskinkertasta yrittää, priimaa pukkaa...
    empy.kuvat.fi/kuvat/myynti/
    Itse maalauttanut kaksi pyörää tuolla. Vuonna 2008 Kawasaki zx-6r:ä ja osia oli tooodella paljon ja hintaa tuli 550 euroa. Omat pohjatyöt, joita muutamiin osiin maalari halusi hieman säätää. * Tänä vuonna R1:sen ja osia vähemmän ja hintaa tuli 500 euroa. Tähän pyörään en itse tehnyt pohjamaalauksia, mutta muuten kyllä tein pohjatyöt.

Maalasujälki on myös todella hyvää. Niin ja muutaman osanhan hyvin pakattuna voipi maalauttaa missä huvittaa kun matkahuolto ne kuitenkin kiikuttaa melkein minne vaan ja *halvalla. No jokainenhan valitsee itse. *
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
    frozen man:n avatar
    Liittyi Mar 2008
    Etelä-Mäntsälä
    Ei ole itsellä ollut koskaan tarvetta maalata pyörää mutta kaveri viime talvena maalautti VTR:n. Vei osat irrallaan maalarille. Maalari teki pohjat ja veti värin pintaan. Hinta 100 euroo sisältää myös maalit, että kannattaa niitä vähän kysellä usiammastakin paikasta. Ja työn jäljessä ei ollut moitittavaa.
    Z 750
    Lainaa (jyssi @ Heinä. 14 2009,15:24) kirjoitti
    Monesti on vaan niin, että jos teet ite pohjat niin hinta on esim. 800€. Kun taas maalari ite hieroo niin hinta on 450€.
    Kävin muutamassa maalaamossa kysymässä, toinen sanoi hinnaksi 300-400 e ja toinen sano, että tulisi maksamaan 450e
    Tmi Mach teki ihan ok jälkeä kavereille edullisesti joskus kauan sitten.
    Kaikki maalarit tuntuvat olevan lomalla just nyt.. Oon käyny muutamalla nyt kysymässä. on se se300 e mitä tolle ainakin tulee hintaa.
    mistä oot käyny kyselemäs? iteltä pitäs pelkkö tankki maalata treen suunnalla.
    Kawasaki Ninja ZX-10R
    Lainaa (tpower82 @ Heinä. 17 2009,22:06) kirjoitti
    mistä oot käyny kyselemäs? iteltä pitäs pelkkö tankki maalata treen suunnalla.
    Semmonen kun kunnostuspalvelu siitonen tai jokin vastaava he antoivat arvioksi 450e ja sitten kävin kysymässä tuolla Kangasalla olevasta Pikkumaa nimisestä paikasta ja heillä oli ollut tulipalo siellä joskus vähän aikaa sitten että eivät voineet maalata. Yhdeltä vielä kävin kysymässä hatanpäällä mutta he olivat jäämässä lomalle.

Kaikki tuntuvat jäävän lomalle juuri nyt kun ajokausi on parhaimillaan
    Pura itse osiin ja vie ajokauden päätyttyä Treen aikuiskoulutuskeskuksen autonmaalauslinjalle. Heillä on mp-merkkien maalit valmiina, monikerrosmaalauksenkin laatu kohdallaan eikä maksa maltaita. Mutta aikaa menee 1-2 kk.
    Niin se siinä on, en millään jaksaisi venailla noin kauaa. Osat ovat purettuna auton takakontissa että heti kun löytyy edullinen maalari niin vien sinne.
    Sain katteet nyt yhteen maalaamoon ylöjärvellä. Maksaa 300e.
    Espoon Kiviruukissa, Jii-Team, maalasi mun Väinön. Jälki on hienoa ja hintakin kohdallaan n.400e pohjatöineen.
    Osoitteessa www.jii-team.fi
    Tässä pyörä ennen:

Ja nyt:

Lainaa (toni_0007 @ Heinä. 13 2009,12:06) kirjoitti
    Voi v.... on tää kallista touhua. Jollain paukkupulloilla ei taida saada aikaan kun kunnon sotkun ja hyvä alkaa tollasessa pölysessä autotallissa mitään maalaamaan.
    Joskus reilu 10v sitten ehostin hieman nuhraantuneen 1100 gsx ärrän. Maalaamot pyytivät kovaa hintaa ja päätin opetella homman itse. Lähinnä lakkasin yli, mutta vähän korjailin väritystäkin kuluneitä osin. Tulos oli melkeinpä uuden näköinen pyörä. Halpa yläsäiliöruiskukin tekee aivan hienoa jälkeä. siitä lähtien on itse tullut maalailtua ja lakattua omat vehkeet mm. auton osia, skootteri, motskarin kilkkeitä (huggeria, satulakatetta ym.). Hintaa pyörän maalaamiselle tarvikkeiden osalta tulee ehkä 50€ suunnilleen.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Lainaa (Ytsför @ Heinä. 14 2009,20:55) kirjoitti
    Tmi Mach teki ihan ok jälkeä kavereille edullisesti joskus kauan sitten.
    Tilasin täältä kans joskus kauan sitten katteen valmiiksi maalattuna ja se oli kyllä ihan ok, mutta viime keväänä kaveri lähetti pyöränsä osat ko firmaan ja saatuaan osat ei ollut lainkaan tyytyväinen työn laatuun. Taitaa kyseinen yrittäjä olla lopettanut jo toimintansa, koska ei ole tähän päivään mennessä vastannut kaverini lukuisiin yhteydenottoihin mitenkään.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  26.  
    http://www.motot.net/galleria/88092 tuolla kuvia ennen ja jälkeen. Makso 300 euroa pohjatöineen ylöjärven ylöväri maalaamossa! Suosittelen.