Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 92:sta
  1. #1
    Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.
    Suzuki Bandit
  2. #2
    Shellin V-Powaa.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
  3. #3
    Helpointa tietysti olisi lukea asia vaikkapa käyttöohjekirjasesta, tai jos sen on onnistunut hävittämään, melkein kaikkiin pyöriin löytyy netistä moinen opus. Tietysti jokaisella on oikeus halutessaan panna rahansa mihin tahansa, vaikkapa nyt sitten V poweriin
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  4. #4
    Joo 95:lla kaikki pelit hajoo siihen paikkaan Ruohonleikkuriinkin laitan kisabensaa, ku se tykkää siitä.
  5. #5
    Kaikkia olen kokeillut, mitään eroa en huomannut. Siispä halvinta.
  6. #6
    Olen kokeillut 98 mutta en huomannut mitään eroa 95, joten ajelen 95:lla.
    FJR 1300
    XJR 1300
    GR *650
    SS1000 7/2004
    Baltia ajot 2006-2017
    Eurooppa turnee 2011
    Eurooppa turnee 1983
    Minne ajankin en ole koskaan perillä
  7. #7
    95.

    Varmaan 90% korkeampaa oktaania tankkaavat maksavat turhasta, eikä heidän pyöränsä hyödy korkeammasta oktaaniluvusta.
    Hintaero ei nyt ole iso mutta tyhmää se silti olisi tankata 98/v-poweria jos se on täysin turhaa.
    Saksassa tankkasin 91:stä enkä huomannut mitään eroa

    Tästäkin aiheesta on pitkä vanha thread olemassa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Laittakaa ihmiset sitä bensaa vakiopyöriinne mitä ohjekirjassa suositellaan! Korkeampioktaaninen ei ole "parempaa"
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  9. #9
    Lainaa (PoPs @ Heinä. 08 2009,10:01) kirjoitti
    Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.
    Pikku fasu syö mielellään -98
    Nopsa -> Jopo -> Pappa tuna -> Suzuki S -> Suzuki TS -> Yamaha FZS ->
  10. #10
    95 siihen asti, että aletaan pelaamaan puristuksilla. Jossain tapauksissa (lievissä nostoissa) ei tarvitse tuossakaan vaiheessa.. Jossain vaiheessa taas huomataan, että perkele kun ei 98:kaan enää riitä ja sitten veepoweria tai octan-boostereihin tutustumista.

    Mulla kävi 9R ilman nakutuksia 95:lla vielä 0,2mm kannen laskemisen jälkeen. Tuossa on tosiaan kohtuu korkeat puristukset jo vakiona ja kannesta ei edes pystynyt ottamaan tuon enempää tavaraa pois. Jos manuaalissa tosiaan lukee 90-95 niin ei pitäisi paljon käytännön hyötyä olla käyttää korkeampaa, muuta kuin kuskin korvien välissä kun menee placebon puolelle.

    Tietenni tuo ylläoleva sillä varauksella ettei mäntien päällä ja palotiloissa ole sentin kerrosta karstaa, jotka nostaa puristuksia jo kohtuu kivasti. Tuommoinen motti vois tykätä korkeammasta oktaanista jo ihan oikeastikin.

    - P
  11. #11
    Onkos Bemareissa nakutusanturoita kun olen kuullut moisista jotta osaisivat säätää sytkäennakkoa vastaavasti ja hyötyisivät oikeasti jostain Shellin V-powerista?

    Kuin vain perusmopot perustekniikalla mahdollisimman hyvin ohjekirjan mukaisella oktaanilla tai puristuksia muutettaessa jollain jäykemmällä litkulla. Ääni siis 95eeee:lle



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  12. #12
  13. #13
    Vähintään 95ron pitäisi olla ohjekirjan mukaan...

    Sytkäboxin vaihtamalla vaatimus olisi 80ron tai yli...
  14. #14
    Lainaa (Kompula @ Heinä. 08 2009,13:08) kirjoitti
    Lainaa (PoPs @ Heinä. 08 2009,10:01) kirjoitti
    Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.
    Pikku fasu syö mielellään -98
    mulla tuo kulki hyvin 95:lläkin. En huomannut mitään eroa 98 tai V-Power.

    Nykyiseenkin laitan 95. (iso bandit) pari tankillista ajanut tuolla 98:lla, ei ainakaan perse dyno huomaa eroa.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  15. #15
    Mopossa 98 (GS500), autossa v-poweria. Autossa oikeesti huomaa eroa 95:sta veepowerille.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  16. #16
    Ei mikään ihme koskapa nykyaikaisissa autoissa nakutusanturat kuuluupi varustukseen. Mopoissa niitä ei mutultani kuitenkaan ole kuin joissakin Bemareissa joten savuna taivaalle menee Suskassa se V-Power.
    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  17. #17
    Mun bemari tykkää 98 oktaanisesta ohjekirjan mukaan.
    Sitä olen sille tarjonnut.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  18. #18
    Tellun ohjekirja muistaakseni kanssa suosittelee lähemmäks tuota 98 oktaanista joten sillä mennään.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  19. #19
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 08 2009,12:25) kirjoitti
    Varmaan 90% korkeampaa oktaania tankkaavat maksavat turhasta, eikä heidän pyöränsä hyödy korkeammasta oktaaniluvusta.
    Mitäs niistä oktaaneista mutta kun heittää silloin tällöin etanolilla terästettyä bio-98:a tankkiin niin vesi pysyy poissa.
  20. #20
    Asia on ratkaistu niiden osalta, jotka sattuvat omistamaan Suzuki GSX-R1000 K9:n ja käyttävät Englantilaista bensaa.

    Tehot dynossa:

    95 RON 166.59
    Ultimate 97 167.73
    Ultimate 102 169.72

    [Performance Bikes Aug 2009]
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Lainaa (vetomies @ Heinä. 08 2009,15:45) kirjoitti
    Tehot dynossa:

    95 RON * *166.59
    Ultimate 97 *167.73
    Ultimate 102 *169.72

    [Performance Bikes Aug 2009]
    Ja tähän sitten mainos. Minulta saa 102 oktaanista AG Race Fuelsin FIA-hyväksyttyä kisabensaa kaikille Gixxerikuskeille. Onpa polttoaineeseen vielä lisätty FIA:n sallima 2% happeakin. Ei ole oikeasti kallista, laittakaa tiedustelua osoitteeseen info@rennsport.fi



    Racing is life! Anything that happens before or after is just waiting

    rennsport.fi
  22. #22
    Mitenkähän tulevaisuudessa käy, kun tulee tuo E10 polttoaine?

    http://www.taloussanomat.fi/liikenn....139

    Moniko vanhempi mp jää talliin, vai tuleeko jokin lisäaine ja moneenko uuteen käy etanolisempi?
  23. #23
    98. Mitä hittoa noita senttejä säästelemään, köyhät kyykkyy,,,
    --GsxR:iä--
  24. #24
    Bike lehti 4/07 näitä testasi otsikolla tehobensaa? eli vertailun tarkoitus oli paraneeko moottorin teho eri oktaaneilla ja onko eri merkkisillä bensiineillä eroja.. testipyörät oli suzuki gsx-r 600 vm.2005 ja ducati ss 750 vm.2003.. bensat oli nesteen, shellin 95 ja nesteen, st1:n 98 sekä shell v-power.. ja käytännössä mitään eroja ei syntynyt, ducatissa 0.4hv ja suzukissa 1.2hv oli ääripäitten tehoerot..ja loppukommentti oli moottoripyörään sopii parhaiten se bensa jota käyttöohjekirja suosittelee. *ps. suzukissa parhaan tehon tuotti nesteen 95E, että näin...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  25. #25
    Tehoista en tiedä mutta omien kokemusteni perusteella 98 oktaaninen säilyy paremmin ja kun mulla mopoilu on nykyään satunnaista niin sitä olen käyttänyt.
  26. #26
    Oman kokemuksen perusteella moponi käy huomattavasti nätimmin ja tasaisemmin V-powerin kanssa.
    Sliparilla kun muuten tulee omituisia, ylimääräisiä ja häiritseviä pörinöitä 95E:lla niin V-powerilla nämä on jäänyt pois...
    Musta-harmaa Z1000 vm.2010
  27. #27
    Lainaa (Lörsson @ Heinä. 09 2009,07:47) kirjoitti
    Tehoista en tiedä mutta omien kokemusteni perusteella 98 oktaaninen säilyy paremmin ja kun mulla mopoilu on nykyään satunnaista niin sitä olen käyttänyt.
    No nesteen bensiini oppaan mukaan 95 ja 98 säilyvyydellä ei ole eroa...futura green on se bensa joka säilyy parhaiten, tosin nämä nyt on vain valmistajien kertomaa ja jos omat kokemukset osoittaa muuta niin niitä kannattaa noudattaa, maistuuhan se kaljakin baarissa paremmalle vaikka valmistaja varmasti sanoo, että tuote on sama kotona tai baarissa juotuna... *



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  28. #28
    III ja IV oluilla on eronsa.
  29. #29
    Teboilin besaan en omassa pyörässä käytä :hanuri... käytän 98 Nesteen benziniä...
    <br />
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Poko @ Heinä. 09 2009,03:51) kirjoitti
    98. Mitä hittoa noita senttejä säästelemään, köyhät kyykkyy,,, *
    Joo. Tää on muutenkin sen verta kallista, että mitä sitä menovedessäkään säästelemään.

    Ja kyl mulla on tiedossa, ettei tuo pahemmin tehoja tuo lisää, enkä sitä sen luulossa käytäkkään.

    Olen antanut itseni ymmärtää tutun puheista, sekä muistaisin lukeneeni testin, jossa näitä on testattu, ja V-Powa olisi jättänyt koneen kohtalaisen karstattomaksi pitkän testirupeaman jälkeen. Eli palaa siis paremmin, ja puhtaammin.
    Tiedä sitten.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen