Moi! Meinasin mahdollisesti hankkia uuden mittariston pyörääni. Hakusessa olisi sellainen nakupyörään sopivat pyöreä(t) mittari(t). Kattelin Koson ja Acewellin mittareita. Kosolla kaikki mittarit oli aika "hightechin" näkösiä. Acewellilla tosin oli semmoinen suht' mukavan näköinen yksi pyöreä mittari, jossa näkyi kaikki tarpeellinen. (Acewellin mittari , ja tuosta tuo 2853 malli) Onglemana vain se, että mitenkähän tuommoisesta mittarista oikeen näkee mitään, kun halkaisija on kerta 64mm ja nykyisessä mittarissa siis nopeudenmittaus toimii vaijerilla. Käsittääkseni nykyisissä mittareissa suurimassa osassa nopeus mitataan magneeteilla? Mitenkähän mahtaa onnistua tuollaisen mittarin asennus sitten, ja onkohan mitään järkeä hommata ylipäätänsä? Mikä tahansa lisäinffo olisi tervetullutta
Mittarin mukana tulee magneetti tai pari, tällätään jarrulevyn pultinkantaan yms sopivaan paikaan.
Kosolla(?) taisi olla adaptereita jotka tulevat suoraan kiinni alkuperäiseen mekaniseen pyörittäjään.
Tuotanoin.. Pysyykö se magneetti esim. siinä jarrulevyn pultinkannassa ihan pelkästään sillä magneetin voimalla vai pitääkö se vaihtaa esim. jarrulevyn kiinnityspultin tilalle tms?(Seikkailu_R @ Heinä. 07 2009,08:01) kirjoitti
Riippunee pultin kannasta...(Yosha @ Heinä. 07 2009,12:21) kirjoitti
Kuusiokolopultin kannan sisässä ovat käsittääkseni pysyneet ihan itsekseen "hieman" kovemmissakin nopeuksissa.
Löytyy valmistajan sivulta ladattavaa manuaalia/asennusohjetta tuohon katsomaasi mittariin?
Niistähän yleensä löytyy kuva/luettelo paketin sisällöstä...
Edellisessä mopossa oli sigman fillarimittarin magneetti ihan eturenkaan pinnassa kiinni...
Pysyi paikallaan.
Nykyisessä ihan tehtaan jäljiltä magnetti peltiluiskassa jarrulevyn pulttien välissä.
Josta saa signaalin sekä alkuperäinen että sigman mittari.
Hieman askartelua ja ajattelemista tuollaisen asentaminen vaatinee, mutta ohjeet ajatuksen kanssa lukemalla ja maalaisjärkeä käyttämällä ei pitäisi mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia tulla.
Ja ihan peru työkaluilla pitäisi kyllä pärjätä.
Moi! Päädyin kuitenkin, että en mahdollisesti ostakkaan uutta mittaristoa, vaan korjaan vanhan. En viitsi nytten uutta topikkia tehdä tätäkin kysymystä varten.
Tarkotus olisi liimata nytten kierroslukumittari kasaan, kun ei muuten saa. Liimasin edellisen kerran Citymarketin pikaliimalla, ja tuli vaan tuhoisaa jälkeä kun kierrosmittari täytty sellaisista valkeista huuruista ja liasta, kenties joitain liimahuuruja tjsp? Tarkotus siis liimata metallia muoviin ja toisinpäin, mielellään ei niitä huuruja enää, ei huvita sahailla mittaria uudestaan auki. Mielessä ollu silikoni ja kuumaliima, kumpika parempi vai olisiko jopa joitain muita ehdotuksia? Myöskin sikaflexiä ehdoteltu kaverin taholta, mutta pitäisi olla varmistus, että se ei tuota tälläisiä tahroja / huuruja. Kaikki ehdotukset olisi hyvästä, mieluiten jopa perustelujen kera![]()
Noista mainitsemistasi vaihtoehdoista varmaankin sikaflex järkevin vaihtoehto.
Ei ainakaan oman mopon kiekkamittarissa aiheuttanut mitään huuruja.
Lainataan valmista topiccia.
Käynyt mielessä josko vaihtais (-06) 6r:ään 10r:n (06-07) mittarin. Ei aavistustakaan meneekö heittämällä, tuskin.
Onko pyörän tiedot, eli kilometrit ecussa muistissa ??