Ei ehkä tähän ketjuun kuulu, mutta olis SP2 kaupan. Jos kiinnostaa, käykääpä kurkkaamassa nettimotosta.
Honda VTR SP-2
Moi
Jos ketjussa on rakentelijoita vielä niin huom olisin valmis luopumaan näistä osista jos riittävän moni osa saa kiinnostusta.
Eli elin luovutus talven aikana:
-power commander 3
-vakio sp1 ecu (modattu carmon toimesta 11rpm)
-akrapovic koko putkisto (puolet titaania putkistosta lambdan paikka hitsattu tigillä putkeen)
-moriwakin 14 litran airboxi carbon
-kentin nokat (specsejä juuri nyt en muista mutta laitan ne myöhemmin tähän)
-durbahnin ram air kanal carbon
-sebimoton kevlar katteet koko sarja (cabin tarra sarjalla yhdellä pyöreällä ajovalolla sis. Pitkät/lyhyet)
-öhlins taka iskari (kaikilla herkuilla)
-dan kylen linkku
-jtr corse luistokytkin
-durbahnin ilmanohjaimet jäähdyttäjille carbon
-rungon kewlar suojat molemmille puolille (ei kaaduttu)
-speedohealer
-moriwakin ilman ohjaimet
-lsl säädettävä ohjausiskari (samaa mallia ku kisateamin pyörissä iskari on sivussa eli ei tarvii irrotella huoltojen takia)
Kyselyjä ei palstalle vaan yv:n jos kiinnostusta ilmenee.
Viimeksi muokannut: honda rc51; 06.10.2015 klo 14:47.
Moro,
Tuli ostettua vm. 01 SP-1 ja nyt ilmeni sellainen ongelma,
että lämmöt nousee maantieajossa 115 asteeseen ja tyhjäkäynnillä melkein 120 asteeseen.
Onko teillä ollut samanlaista ongelmaa näiden kanssa?
Mistä voisin rueta ensimmäisenä vikaa paikantamaan?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.
Tsekkaapa pyöriikö flekti/flektit, jos lämmöt huitelee noin korkeella.
Ja sulakkeen tarkastus heti oitis![]()
Ekaks nyt kattooettä onko jäähdysnestettä. Sitten että aukeeko termostaatti, sitten että onko vesipumppu rikki. Jos nesteet on kadonnu niin toivoa sopii että on vaan rikkinäinen letku. Muuten tulee koneen remppa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Flekti pyörii kyllä niin vimmatusti. Missä tuossa keksinnössä sijaitsee termostaatti? Purin tuosta katteet nyt ympäriltä pois, paisarissa on nestettä, mutta syylärin korkin avasin ja siinä ei näkynyt nestettä. Oikean puolen ylävesiletku tuntuu paljon kovemmalta kuin vasemman. Huomasin myös oikean puolen syylärin huohtinletkussa pienen halkeaman/ratkeaman.
Toi on lähtökohtasesti huono juttu jos nestettä on kadonnut. Kannentiivisteen vuoto on se kallein tilanne ja pahimmllaan se voi tarkoittaa vielä että kansi on mennyt kieroksi. Jos jäähdytinneste katoaa sylintereihin niin kannattaa selvittää miksi kannentiiviste on korkannut, onko vesipumppu paskana vai se termostaatti ja kone on päässyt ylikuumenemaan siksi. En tiedä Honun systeemiä, mutta ainakin mun susukissa paisarista vesi ei mun järjen mukaan pääse takaisin syyläriin, jos sulla sama ja kone on keittänyt vaikka vesipumpun takia, niin ehkä se puuttuva jäähdytysneste on paisarissa. Jokatapauksessa syyläriin nestettä heti jos meinaat konetta kayttää..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kyllä siellä paisarissa nestettä saa olla, siitä se nimikin tulee, laajenee liemet lämmetessä.
Jos pahvi vuotaa palopaineita vesien sekaan, turahtaa tietty herkiten täyskaasulla huippuväännön kohdalla. Jos epäilyttää, ota korkilta/korkeilta paisarille tulevat letkut irti ja laita johonkin näkösälle ja käy vetämässä reilu kiihdytys. Jos tulee suihku, vuotaa pahvi.
Vaan kannattaa sitä anturiakin epäillä kun noin isoja lukemia näyttää.
Jos jaksat irrotella, nakkaa lämpöanturi kattilaan kiehuvaan veteen ja mittaa vastus, tiedät sitten mitä se näyttää kun on oikeasti 100C. Voit sitten käytellä pyörän mittarisataseen, otat anturin johdon irti ja katsot mitä vastusta näyttää yleismittarilla anturin persiistä.
Anturivikaa tässä epäilen kaikkein vähiten, koska pyörän sammuttamisen jälkeen kuuluu kuplintaa..
Jos siellä on liian vähän nestettä, on siellä silloin myös ilmatilaa, mikä tarkoittaa että painetta ei synny ja neste kiehuu siinä sadassa asteessa tms. missä ko. jäähdytysneste sitten kiehuukaan. Paineessahahan kiehuminen tapahtuu vasta korkeammassa lämpötilassa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Laita aluksi nestettä täyteen ja sitten testailemaan. Pyörä on aika työläs ilmata kun on kaksi syyläriä sivuilla ja twinikone niin letkua ja ilmapaikkoja on paljon. Oman olen ilmaillut siten, että nestettä täyttää ensinnäkin varovasti syyläriin (ei kerralla kaikkea) jotta ilma myös pääsee poistumaan, sitten pyörää kallistellen tulee aina ilmaa jostain. Tätä niin pitkään, ettei enää ilmaa tule ja sitten paisuntasäiliö täyteen. Sitten käyntiin ja tyhjäkäyntiä samalla seuraten lämpöjä. Jos järjestelmässä oli ilmaa niin se ottaa nestettä paisarista tilalle, mullakin aina pikkaisen laskee paisarin pinta ekan käynnistyksen jälkeen. Termarin pitäisi aueta n. 77-78 asteessa ja lämpömittarin heti tippua n. 75-76 asteeseen kun nesteet pyörähtää liikkeelle. Lämpimänä lämmöt ei laske koskaan alle 75 asteen. Flekti(t) menee päälle 103 asteessa ja sammuu kun lämpö tippuu 98 asteeseen. Nämä siis lämpömittarin lukemia mittaristossa. Huomaat myös kädellä letkuista ja syyläreistä missä lämpö menee käynnistyksen jälkeen.
Minusta nesteiden vaihdolla ja täyttämällä järjestelmän saat em. tyylillä testailtua aika hyvin missä voisi olla vikaa purkamatta mitään sen työläämmin.
Kone käy kyllä kuumana ja jäähtyy hitaasti ajossa johtuen syyläridesignista. 20-asteen keleillä ajolämpötila motarilla voi olla n. 80 ja pomppaa heti 100 kieppeille kun pysähdyt liikenteeseen, liikennevaloihin jne ja säilyy näissä lukemissa ennen kuin ajat n. 80kmh pidempään. Käytännössä kesäkeleillä kaupungissa on aina flekti(t) päällä. Samoin on esim. kesähelteillä Alpeilla ajaa kun yksikin kylä tms nostaa lämmöt ylös. Ei ole ihme, että HRC teki kisapeleihin perinteisemmän jäähdytysratkaisun.
Viimeksi muokannut: Turder; 09.05.2016 klo 11:32.
Orastavasta krapulasta eilen selvittyäni rupesin tutkimaan taas Veturia.
Ensimäisenä sekoitin jäähdytinnestettä/vettä ja rupesin kaatamaan sitä syylärin jota se nielaisikin 2 litraa.Pähkäilin mielessäni, että olisikohan se voinut haihtua siitä syylärin päältä lähtevän, joka johtaa paisuntasäiliölle letkun ratkeamasta taivaan tuuliin?
Tänään sitten ajelin kaverin tallille ja lämmöt näytti pysyvän "normaalissa"? eli kaupungissa n. 90 astetta.
Kaverin pihaan päästyäni ruettiin Veturia tutkailemaan ja aivan ensimmäisenä korjattiin se letkun ratkeama.
Seuraavaksi operaatio "nesteiden totaalinen vaihtaminen->vanhat ulos ja uudet tilalle. Samalla kiristettiin kaikki klemmarit. En tiedä menikö oikein, mutta uuteen jäähdytysneste-blendaukseen käytin normaalin veden sijasta akkuvettä?? Syyläriin ja paisariin nestettä ja kone käyntiin. Lämmöt kipusi tyhjäkäynnillä sinne sadan asteen pintaan ja flekti lähti tulille ja lämmöt rupesi laskemaan.
Hieman nesteen pinta laski syylärissä käytön jälkeen, mutta ei merkittävästi.
Seuraavaksi liikenteeseen.
Lämmöt näytti pysyvän maantieajossa + 15 kelissä siinä n. 75-80 astettta ja kaupungissa n. 90-95 astetta.
Yhteenvetona voin sanoa, että jos tällä tästä selviää, niin aivan loistavaa, mutta pitää tarkkailla tilanetta.![]()
Hellurei. Mulle jäi ihanista sp1 ajoista muistoksi tummennettu pleksi ja nyt voisin luopua siitä. Jos joku haluaa hakea mäntsälästä niin ilmatteeksi lähtee, kunhan tuut sp:llä hakemaan ja soitat mulle vähän sulosointuja pihalla![]()
Mä kärvistelen ilman prätkää ja vedän mutkapätkää perhevolvolla..![]()
![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Onko täällä kellään kiinnostusta ostaa kansipahvivikaista vaihtomoottoria varaosa- tai projektikoneeksi? Muutto pienempään talliin esissä nyt loppuvuodesta ja pitäisi siis hankkiutua roinasta eroon. Näin ollen hinnatkin kohdallaan. Myös huggeria, undertailia yms. osaa on hyllyissä. Tavara Kuopiossa, ota yhteyttä vaikka yksityisviestillä jos kaupanteko kiinnostaa.
Nyt myynnissä hyvä rataveturi, sama joka oli taannoin esitelty Performance Bikesissa. Japanista löytynyt, aikoinaan 2002 Suzuka 8hrs:ssa kisannut yksilö: http://www.ebay.co.uk/itm/122180125611
![]()
Löytyi pari hyvää kuvaa SP-1 vs SP-2 eroista
![]()
Tässä on syksyn aikana tullut enemmän laitettua pyörää kuin ajettua. Uusi alusta edessä ja takana, jarrut putsattu&herkistelty, kaikki nesteet vaihtunut, vesipumppu huollettu, puunailtu ja putsattu... Tarkemmin kuvien kanssa blogista. Meinasin jo tallissa tapahtuu-ketjuun osallistua, mutta pidetään tätä ketjua edes joten kuten aktiivisena.
Jäähdytysnesteissä kannattaa pysyä silikaattivapaissa tuotteissa. Kuten muissakin aikakauden Hondissa.
Bonuksena löytyi Japanista lukemista, tai katsomista, koska ei tuo kieli oikein taivu. Mutta kuvat ja speksit on raamattuosastoaSuosittelen tutustumaankirjasarjaan jos joku muukin japsimalli on sydäntä lähellä. VTR SPW oli kyseisen Racers-kirjasarjan 41. numero. Muissa numeroissa on kaikkea katumalleista MotoGP-pyöriin.
![]()
Viimeksi muokannut: Turder; 21.11.2016 klo 14:41.
Laitetaanpa tänne oheinen vinkki ylös jos jonkun joskus tarvitsee uusia bensapumppu SP-2:seen (ykkösessä varmaan sama):
Just FYI, Honda wants 500.00 + for the sp2 fuel pump,but the fuel pump for a 1994 Kia Sophia is the same, direct plug in and works beautiful for only 100.00. Car quest / airtex part number is e8229,
Moi kaikki rc51 fanit ja muutkin palstaa lukevat. Uus-vanha rc51 kuski ilmoittautuu. Eli tuli hommattua pitkän harkinnan ja mietiskelyn tuloksena 2006 mallinen SP-2. Mulla on aiemminkin ollut SP-2 ja tännekin jotain tullut kirjoiteltua joten pyörän luonne ja historia on tiedossa. Minut ja edellisen SPn elämä irroitti toisistaan rajulla tavalla 2008. Muutaman vuoden ehdimme toisiimme tutustua ja siitä jäikin sellainen palo joka ei sammunut ja vähän väliä löysin itseni katsomassa millaisia yksilöitä tarjolla olisi niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Tarjontahan ei tunnetusti varsinkaan Suomessa runsasta ollut varsinkin kun halusin nimenomaan melko alkuperäisen yksilön. Mieltymyksiin sopiva sitten kesän loppupuolella löytyikin mukavan läheltä asuinpaikkaani (Tampere) ja venytin päätöksen tekoa talveen ajatuksena saada hinta kohdilleen. Mielestäni siinä onnistuin ja nyt odotellaan kevättä aika hyvissä fiiliksissä.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Onnittelut jälleen hyvästä valinnasta.Laita toki kuvaa. Onko pyöräsi kokomusta punaisilla tarroilla vai mukana myös harmaata? Kuopiossahan pyöri taannoin toinen 2006-mallinen SP-2 omani lisäksi. 2004- ja 2005-malleja on muutamia eli ne joissa on enemmän harmaata ja tällainen oli Tampereen seudulla myynnissä vielä syksyllä. Muutamia 2004-2005 malleja on ainakin kaupiteltu 2006-mallisina ylivuotisina. Jenkkiversiot sitten vielä lisäksi.
2004-2005 samoilla katteilla mutta sai erivärisillä etulokarilla, vanteilla ja rungolla SP-2:sen:
2006:
![]()
Viimeksi muokannut: Turder; 02.01.2017 klo 12:49.
Mukana on myös harmaata ja mustilla vanteilla. Joten varmaan sitten 2004-05 malli. Varusteina on Saton hiilaripöntöt, PC3 ja Speedo Healer. Joten aika orkkis kuosissa on. Vakioputket on onneks mukana. Jos alkaa noiden mökä hirvittää.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Viimeksi muokannut: Vito78; 02.01.2017 klo 12:58. Syy: Kuvan lisäys
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Hieno on!
Satot on/oli todella halutut aikoinaan ja on vieläkin, koska niitä ei enää tehdä. Varsinkin ulkomailla maksavat aika roisia hintoja niistä, lähes aina päälle tuhat euroa mitä viime aikoina muutamia on liikkunut. Alkujaan niiden kysyntä juontaa ihan hyvästä laadusta ja sliparit oli dynokäppyröiden perusteella aikalailla parasta mitä oli tarjolla.
Juu näin olen Satoista ymmärtänyt. Ja pitäis kestää twinin kovat painepulssit toisin kuin jotkut muut.
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
^Äärimmäisen hieno pyörä. SP2:t rupeavat olemaan vakiokuntoisena harvinaista tavaraa myyntipalstoilla joka suunnalla. Mobile.de- sivustolla oli vielä reilu vuosi sitten useampi sivullinen tarjokkaita, ja nyt pikavilkaisulla muutama hassu kappale.
Suomessa tarjonta on ollut aina hyvin niukkaa.
Toisaalta, jos pinkka on kunnossa...
http://www.usedbikeshuntsmotorcycles...01609207926870
Tai
http://www.usedbikeshuntsmotorcycles...01609197914071
Viimeksi muokannut: vma; 13.01.2017 klo 21:58.
.
Näin on. Ulkomaan palstoilla ja FB:n ryhmissäkin porukka epätoivoisesti etsii orkkisosia, mm. undertaileja, akkukoteloita, takavaloja, johtosarjoja jne. mitkä on kovissa hinnoissa Hondalla ja ei ihan joka paikasta enää löydy. Kymmenen vuotta sitten piti niitäkin pilkkoa ja viritellä aftermarket-systeemejä tilalle, kuten trendinä oli.