Pitäisi ostaa uusi takarengas rykköseen. Tällä hetkellä alla on Pirellin Dragon Supercorsa PRO:t ja mietin, että miten mahdollisesti vaikuttaa ajettuvuuteen jos taakse tulee erilainen rengas? En viitsisi eturengasta vaihtaa, kun siinä on kuitenkin vielä pintaa hyvin. Taakse ei taas viitsisi ostaa samanlaista Pirelliä kuin nyt, koska se kuluu niin nopeasti, pehmeä seoksinen rengas kun on.
Ajattelin taakse Pirellin Diablo Corsaa.
R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
Periaatteessa molemmissa päissä pyörää pitäisi olla saman "käyttötarkoituksen" renkaat, eli jos takana supersport, niin ei eteen touring kumia... Mutta en itse näe mitään ongelmaa siinä, että edessä olisi pitävämpää seosta kuin takana. Jarrutuksissa kuitenkin tukeudutaan etupäähän, eturengas kuluu hitaammin ja etupään karkaaminen on huomattavasti vaikeampaa korjata kuin takapään luistot, joten itse laittaisin ihan hyvillä mielin Diablo Corsan taakse.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Jokunen setti on tullut ajettua Pilot Power 2CT edessä ja Road2 takana, vähän samalla järkeilyllä kuin Juutana tuossa.
Jos etunen lähtee alta niin meikäläisen taidoilla tilannetta ei enää pelasteta, mutta takasen pienet lipsumiset eivät tunnu ihan niin pahalta.
Ja tuolla eriparilla etu+taka kuluvat suunnilleen samaa tahtia. Jos molempiin päihin laittaa 2CT:n niin taakse menee 2 tai 3 rinkulaa yhtä etusta kohti.
Juuripa noin. Eteen jopa minusta parempi laittaa "yhtä pykälää" pehmeämpi seos kuin tasapari. Sekä yleisin käytettävyysperustein että siitäkin syystä, jos hiukankaan ajattelee perstaskullaan.
-hh-
Samaa mielta, peran luisto on viela usein hallittavissa.(harmaahukka @ Kesä. 09 2009,14:44) kirjoitti
Viimeeksi Kyalamilla kaydessani juttelin yhden veteraani sb-bikerin kanssa asiasta. Hanelta tuli yllattava havainto, jota en ole ennen edes ajatellut; etupaan alta lahto johtaa harvemmin loukkaantumisiin. Bike vaan lipeaa alta ja jatkaa suoraan mutta takapaan luistaessa seuraa usein highsider tai muuten vaan pyorintaa ja pomppimista.
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Mulla oli taannoin tuollainen setti kokeilussa. Pari ekaa ratapäivää toimi hyvin, mutta Appara söi takaseen pienen kantin, ja seuraava ratapäivä Motoparkissa oli kyllä yhtä lipsuttelua. Silloin kyllä oli yritystäkin aika reilusti, eli yritin avata aikaisin ja paljon, mutta ei siitä tullut mitään kun laite oli jatkuvasti sladissa. Tiedä sitten miten olisi toiminut ilman sitä pientä kanttia takasessa, mutta sellanen fiilis mulle jäi että Diablo Corsan pito ei ole ihan samaa luokkaa kuin Supercorsien.
Kadulla tuo setti toimii varmaan hienosti, kun sillä maksimaalisella avauspidolla ei ole niin suurta merkitystä.
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.