Tere, millasta vauriota aiheuttaa moottorissa katkennut kaasarin neula, ei meinaa löytynyt kaasarin kupista puolikasta neulaa vaan on ilmeisesti mennyt sylinterin puolelle, mopona toimii iso kyykkypyörä joten ilmeisesti virtaus on aika vahva...
Yleensä Ikuisuus. Ei tavallisesti katkee tosta vaan! Ei mun kaasaripyöristä ole katkennut yhtäkään v. 1994 lähtien!
Riippunee neulan materiaalista?(sasaa @ Touko. 16 2009,08:17) kirjoitti
Ex-hondassa ei +80tkm ajetut teräsneulat hävennyt uutta.
Suunnilleen saman kokoisessa papattimessa nyt alumiininen neula, joka näyttäisi olevan kohtuullisen valmis jossain 10-15tkm kohdalla.
Kuluu kuopalle heti luistin alapuolelta ~5mm matkalta.
Menee noista yllättävän nopsaan neulat poikki. Ajoin aikanaan -89 mallilla sen ekoja 45tkm:a sillon kun ne oli uusia ja melki katkes jo mullakin.Jos sitä kadonnutta pätkää ei löydy kaasuttmen sisältä mistään ja uudella neulalla käy siististi, tai no niin siististi kun sellaset koneet käy, nin en väkisin lähtis kantta aukoon. Ajossa et ole mitään huomannu?(sasaa @ Touko. 17 2009,19:59) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Ajossa en ole muuta huomannut kun että yksi sylinteri menee pimeeksi keskikierroksilla.. tyhjäkäynti ja yläkierroksilla toimii hyvin.. Tilasin orginaali neulat että jos ne kestäis nyt toiset 50kkm, mittarissa on tällähetkellä juurikin 50kkm... Vaihdan kaikki neulat samalla kertaa, neulan tyyppi on 5E-56
Ihme jos ei menis pimeeks, kun "hiukan" paksuks menee seos lyhentyneellä neulalla....(sasaa @ Touko. 17 2009,23:10) kirjoitti
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Jeps, toi neula on katkennut niin ylhäältä että heti kun tulee pääsuutin mukaan niin sylinteri saa suoraan keittoo koko suuttimen läpi ja tukehtuu heti..