Meni moposta mittari pimeäksi
Ei viittis uutta ostaa kun muutenkin taitaa lähteä katteet mäelle.. elikkä mopeusnäyttö, vedenpitävyys ja ennenkaikkea edullisuus olisi vaatimuksia, olisko mitään asiallista ja toimivaa. ?
Ääni tuo tehot, vai miten se nyt oli.
* * *
Melkein kaikki pyörän mittarit toimivat ainoa miinus noissa on tietenkin se että ei ole sitä taustavaloa eikä jenkamittaria. Onhan noita tietenkin ihan mp-käyttöönkin tehtyjä siroja digimittareita mutta sitten on sitä hintaakin lähemmäks 200€ äkkiä.
Sigma jostain halpahallista, maksaa 10-20e ominaisuuksista riippuen. Itselläni on ainakin yhtä tarkka kuin gps. Ainoa miinus puuttuvasta taustavalosta ja kovin heppoisesta kiinnityksestä(=ei uskalla jättää pyörään kiinni parkkiksella).
Now playing: K7
Sigmaa ovat käyttäneet, niihin löytyy myös stongaan kiinnitettävä led-valaisin jos haluaa pimeälläkin nähdä numeroita.
Ja eikös Sigma sujahda omaankin taskuun aika kivutta, oma taisi olla "käännä ja nykäise mukaan" -mallia.
Valo Sigmaan.
Dirty Nasty Furriner
Navi kiinni telineellä, tosin sekin kannattaa ottaa pois parkkiksella...... on ainkin tarkka. ja tietysti kartta mukana.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
mihinkä nopeuteen asti nuo halpahallin sigmat näyttää ja onko tosiaan se piuha niin lyhyt että pitää jatkaa?
Kuinkas ne langattomat? jotkut väittää että mp käytössä ei toimi, liikää häiriöitä?
* * *
Riippuu ihan mallista, jotkut sigmat ei näytä kuin 199,5 km/h, ja piuhojen pituudetkin vaihtelee... ei auta kun kokeilla ja sovitella, mut eipä tuo parikymppiä ole iso investointi, vaikka vähän virittelis lisäpiuhaa.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
kyllähän tuo vähän alle 200 riittää, ei sitä lujempaa kovin usein tule ajettua ja noissa nopeuksissa ei ole enää ole ainakaan rajoitusten kannalta merkitystä![]()
* * *
Motonetissä on ainakin MP-Sigma MC8-nopeusmittari.
Hinta 29.90 €.
SIGMA MC8 on moottoripyörämittari, jonka riittää aina 300km/h asti. Helppo ja nopea asentaa ilman työkaluja.
Toiminnot:
- Nopeusnäyttö 300 km/h asti
- Matkamittari
- Trippimittari
- Kello
- Maksimi nopeus
- Keskinopeus
- Nopeuden ja keskinopeuden vertailutoiminto
Sisältää:
- Täydellinen asennussarja
- Patterit
- Erikoispitkä johto, n.160 cm.
Suzuki DL650 V-Strom -18
No onpas hintaa(van seagal @ Touko. 11 2009,10:50) kirjoitti
Alle parikymppiä maksoi tuommoinen Saksassa, olikohan Pololta tai Louisilta.
Ducati Diavel Dark
itellä on sigma stongassa.. pelaa ihan hyvin ja näyttää just kohalleen.. ainut huono tosiaan on valo.. onkohan tota punasena missään(Staga @ Touko. 10 2009,21:23) kirjoitti
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
just sama malli joo.. mopossa ei oo pinnavanteita joten joutu soveltamaan: anturi(van seagal @ Touko. 11 2009,10:50) kirjoitti
eikä tarvinnu ku palan rosteripeltiä, tiivisteliimamassaa ja nippusiteitä. ja hyvin pysyy
käytössä:
Honda VT1100 ACE
vanhat:
Yamaha FZR600
Honda CB750 SevenFifty
Honda XL600V Transalp
Yamaha FJ 1100
Suzuki TS250
Suzuki DR600
Suzuki GSX750F
Yamaha XT600
Yamaha XTZ660
Honda VTR1000f
Honda VT750 ACE
Sigma toimii myös magneettikantapultilla. Ei tartte liimailla erillisiä painoja minnekään.
Minä olen yleensä epoksiliimalla laittanut tuon magneetin jarrulevyyn tai vanteeseen ja anturin etuhaarukkaan.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Eipä tuo piuhojen jatkaminen ole mikään kummoinen homma. Kahteen mittariin oon puoli metriä lisää laittanut ja hyvin on pelannut. Taitaa olla melkein sama millä parikaapelilla jatkaa, mutta ite oon laittanut aina jostain vanhasta RCA-kaapelista pätkän (diodikaapelia taitaa olla nimeltään).(jormaheikki @ Touko. 11 2009,08:37) kirjoitti
ZZR1400 -06
itse laitoin liki metrin pätkän vanhojen tietokonekaiuttimien kaapelista eikä vaikuttanut toimivuuteen
valaistuspuoleen ajattelin rohkeasti kokeilla pientä reikää kairata sigman kylkeen jos siitä saisi pienen ledin (tai kaksi) ujutettua lcd:tä valaisemaan
Ei lipevä tai mielinkielin:"Tehkää hyvin! Kiitos syvin!"
Nassukirja
SIGMA MC8 on todella hyvä mittari! Suosittelen. Minulla näyttää 3 km/h enemmän kuin oikea nopeus on mutta sekin on säädettävissä.
Sen verran pienet ne sigman alkuperäiset johdot kuitenkin on että ei kannata yrittää jatkaa niitä tinaamalla kauheessa nikotiinin puutteessa tai kankkusessa.
Mulla oli vanhassa pyörässä kolme vuotta pelkkä sigma, toimi sen jälkeen moitteetta kun patterin alle asensin o-renkaan joka vaimensi tärinän ja esti navan ja piirilevyn kontaktin.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Liimasin edellisessä pyörässä VDO:n Sigmaa vastaavan mittarin anturin magneetin takajarrulevyyn. Sai johdon näppärämmin piiloon ja sai lukeman mittariin myös silloin kun takapyörä löi joutavia.![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Eikös tommonen takapyörän tyhjää lyöminen oo laitonta(SenioRR @ Kesä. 11 2009,11:29) kirjoitti
![]()
busanistit +200mph club finland
*Busteeed!!*(RHead @ Kesä. 11 2009,14:42) kirjoitti
Se oli vahinko....
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Nostetaas vanha topicci ylös.
Saattaa olla, että tulee ajankohtaiseksi tuollaisen erillisen nopeusmittarin hommaaminen. Ensin mietin halpaa navia, mutta olisihan se kiva jos olisi myös matkamittari ja osamatkamittari. Mitään muuta en tarvitse. Sigmaa olen miettinyt, mutta toisaalta olisi mukavampi jos olisi sellainen malli, joka ei tarvitse pattereita ja jossa on kunnon valo.
http://www.duell.fi/Onroad_tarvikkee...i_260km/h_60mm
Onko kellään tuollaisesta kokemuksia?
Asennuksesta kysyisin, että miten sen anturin / vastamagneetin osaa sitten laittaa oikeaan kohtaan?
Retired
Heitetäänpä tämäkin tähän, vaikka hintaluokka on "hiukan" eri kuin noissa sigmoissa.. Kesän alussa virittelin tuon paikalleen pyörään jossain määrin mielenkiinnosta miten tuolle käy.
Vekotin on etupäässä autokäyttöön tehty Eltrip-R20, vakiokuntoisena (eli ei mitään lisätiivistyksiä tai muita kosteussuojauksia) mutta eipä tuo näytä sateista olevan milläänsäkään vaikka pyörä on koko kesän ihan taivasalla ollut.
Disclaimer; mittari on 100% omaa suunnittelua ja valmistusta.
Linkki -> http://imgur.com/iGEJd