Tässä on nyt tullut käytettyä Bilteman abikoita monta vuotta kun ostin joskus ison laatikon HALVALLA. Niillä saa kyllä yleensä kohtuullisen liitoksen mutta melkein on syytä aina varmistaa. Mistähän saisi kohtuulliseen hintaan kunnollisia vedonpoistollisia liittimiä ja ennen kaikkea pihdit? Tämä puoli kun olis kunnossa niin vihdoinkin olisi motivaation lisäksi välineet tehdä hommat kunnolla.
Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
Autovaraosaliikkeestä....
....tai jostain muusta liikkeestä joka myy kuluttajille Wurthin tuotteita
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
ja ihan motonetissäkin on kutistussukalla olevia abikoja
Energy of the gods, adrenalin surge
Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
Up here in the air, this will never hurt
I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
Itseasiassa ne bilteman abikopihdit on helvetin hyvät! Jos siellä siis on myynnissä sitä grimppimallia vielä missä säädettävä vastus... Niillä pihdeillä huonotkin abikot pysyy koska leuat on muotoiltu oikein.
edit: ne biltema pihdit on saman malliset kuin yo. vastauksessa mainitut knippexit
KTM
Hämeen autosähkö ainakin myy kutistesukallisia liittimiä missä on tinarengas joka sulaa lämmitettäessä. Ei tarvitse minkäänlaisia pihtejä. On niin vesitiivis kuin nyt mikään liitin voi olla. Ei varmasti halvin mutta sieltä parhaasta päästä.
Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.
Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
Itselläni ollut myös jo jokusen vuoden käytössä nuo bilteman pihdit ja olen ollut todella tyytyväinen. Hinta/laatusuhde tälläiselle harrastelijalle kohdallaan.![]()
Honda XL700V Transalp 2009
ex Suzuki Hayabusa 2008
ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
ex Suzuki GSX-600R 1997
ex Honda CBR 600F 1996
Vain nopeet elää..
http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
Abikot hapettuvat toisinaan varsin nopeastikin. Tinaaminen on mielestäni ollut varmempi tapa. 12 v kolvi tai sitten kaasutoiminen on ollut sähkötöissä hyvä apuväline. Liitoksien suojaaminen kutistesukalla vielä parantaa lopputulosta.
Hilo
//Suzuki GS1100G
Noita tinarengas liittimiä käytävät myös turverekkakuskit ja kehuvat toimivaksi(kivipaa @ Huhti. 29 2009,22:08) kirjoitti
Noissa hommissa ne on aika korroosio/hapettumis alttiina, joten niitä vain jos hyvää haluaa![]()
Lahjattomat treenaa
Noi tinarengasliittimet on hyviä ja helppoja , kunhan ei käytä wurttiä. Niissä on tinaa liian vähän ja kutistemuovi halkeaa helpolla. Kannattaa käyttää näitä:
http://www.finnsco.fi/media/kuvasto/...tarvikkeet.htm
Edellisessä duunissa käytettiin jopa laimeissa hapoissa ja pelasi hyvin. Myös venehommissa olen käyttänyt näitä ilman ongelmia.
Siis liittimet sivulla 10 (kutistejatkoliitin)
Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'
Puristusliitos on (oli työkalu mikä hyvänsä) aina puristusliitos hapettuen ajasta ja paikasta riippuen ennemmin tai myöhemmin.
Tina poistaa tyypillisessä johtoliitoksessa kolmesta kosketus/puristusliitoksesta kaksi.
<p>2002-2014</p>
Berner-Pulttiin kelpaa ihan "tavallisenkin" pulliaisen rahat. Ei tartte tilejä sun muita. Kysy sieltä. Vastaavat tuotteet kuin tuplaweellä. Ehkä jopa hieman paremmat...![]()
Born to be wild, paitti himassa.
Elämä on parasta huomenta.
+1(Veli Piltto @ Huhti. 30 2009,12:51) kirjoitti
Tyyli ennen tarkoitusta.
Abikot ja rosvot voi myös minunkin puolestani kirota pois kauppojen hyllyiltä.kirjoitti
Perus-muovittomat liittimet, joihin johto vedetään oikeanlaisilla pihdeillä kiinni, tinataan johdon pää liittimeen ja vedetään sukka päälle on ainoa, oikea, sekä vähänkin pidempään kestävä ratkaisu.
Tosin noita tina-kutisteliittimiäkin kokeilleena voi todeta ne ihan käyttökelpoisiksi.
Eipäs kun Klauke(AimoPamaus @ Huhti. 29 2009,21:54) kirjoitti
Tosin CADi näyttää olevan jäljillä, älkää uskoko... ;)
F = dp / dt
Kyllä vain, mutta pakko mainita tähän väliin vielä tämmöinen lisäys, kuin ylimenovastus, mikä oikein tehdyllä puristusliitoksella on pienempi, kuin tinauksella.(C-A-D @ Huhti. 30 2009,16:04) kirjoitti
Tahtoo siis sanoa vain sen, että puristus + tinaus ei ole aina se universaali ja oikea ratkaisu joka paikkaan.
Kun sähköliitoksia tehdään, niin joissain paikoissa ja varsinkin semmoisissa missä liitoksen yli johdetaan hetkellisesti hieman isompiakin virtoja on kenties paikallaan käyttää pelkästään huolellista puristusliitosta + sukkaa, vailla tinausta.![]()
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Näin on..(JaZZo @ Huhti. 30 2009,16:46) kirjoitti
Liittimiä ei pidä käyttää muuhun kuin liitoksiin joita on tarkoitus availla, tai jos komponentissa on liittimen vaatima vastakappale.. Kaikki jatkokset, kiinteät liitokset ehdottomasti juottamalla johdonpäät suoraan kiinni..
Itse juotan kaikki liitokset ja liittimet. Siperia on opettanut..![]()
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Mihin tämä väittämä perustuu.. Kuinka se tina nostaa liitoksen vastusta? Sehän maksimoi kontakti pinnan, vai meinaatko että tinassa itsessään on suurempi vastus kuin liittimen materiaalissa?(Vihdin Matti @ Huhti. 30 2009,20:38) kirjoitti
Se on tinaliitoksessa suurien virtojen kanssa ongelma, että tinan sulamispiste on suht alhainen ja se voi sen vuoksi pettää, mutta silloin on jo alimitoitetut palikat käytössä muutenkin..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
HöpöHöpö.... Mopon jännitteillä ja virroilla...(Vihdin Matti @ Huhti. 30 2009,20:38) kirjoitti
<p>2002-2014</p>