Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Tässä on nyt tullut käytettyä Bilteman abikoita monta vuotta kun ostin joskus ison laatikon HALVALLA. Niillä saa kyllä yleensä kohtuullisen liitoksen mutta melkein on syytä aina varmistaa. Mistähän saisi kohtuulliseen hintaan kunnollisia vedonpoistollisia liittimiä ja ennen kaikkea pihdit? Tämä puoli kun olis kunnossa niin vihdoinkin olisi motivaation lisäksi välineet tehdä hommat kunnolla.
    Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
  2. #2
    Autovaraosaliikkeestä....
    ....tai jostain muusta liikkeestä joka myy kuluttajille Wurthin tuotteita
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  3. #3
    Oikeissa Abicopihdeissä lukee Knipex 9752-36
  4. #4
    ja ihan motonetissäkin on kutistussukalla olevia abikoja
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
  5. #5
    Itseasiassa ne bilteman abikopihdit on helvetin hyvät! Jos siellä siis on myynnissä sitä grimppimallia vielä missä säädettävä vastus... Niillä pihdeillä huonotkin abikot pysyy koska leuat on muotoiltu oikein.

    edit: ne biltema pihdit on saman malliset kuin yo. vastauksessa mainitut knippexit



    KTM
  6. #6
    Hämeen autosähkö ainakin myy kutistesukallisia liittimiä missä on tinarengas joka sulaa lämmitettäessä. Ei tarvitse minkäänlaisia pihtejä. On niin vesitiivis kuin nyt mikään liitin voi olla. Ei varmasti halvin mutta sieltä parhaasta päästä.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  7. #7
    Itselläni ollut myös jo jokusen vuoden käytössä nuo bilteman pihdit ja olen ollut todella tyytyväinen. Hinta/laatusuhde tälläiselle harrastelijalle kohdallaan.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  8. #8
    Abikot hapettuvat toisinaan varsin nopeastikin. Tinaaminen on mielestäni ollut varmempi tapa. 12 v kolvi tai sitten kaasutoiminen on ollut sähkötöissä hyvä apuväline. Liitoksien suojaaminen kutistesukalla vielä parantaa lopputulosta.
    Hilo
    //Suzuki GS1100G
  9. #9
    Lainaa (kivipaa @ Huhti. 29 2009,22:08) kirjoitti
    Hämeen autosähkö ainakin myy kutistesukallisia liittimiä missä on tinarengas joka sulaa lämmitettäessä. Ei tarvitse minkäänlaisia pihtejä. On niin vesitiivis kuin nyt mikään liitin voi olla. Ei varmasti halvin mutta sieltä parhaasta päästä.
    Noita tinarengas liittimiä käytävät myös turverekkakuskit ja kehuvat toimivaksi
    Noissa hommissa ne on aika korroosio/hapettumis alttiina, joten niitä vain jos hyvää haluaa
    Lahjattomat treenaa
  10. #10
    Noi tinarengasliittimet on hyviä ja helppoja , kunhan ei käytä wurttiä. Niissä on tinaa liian vähän ja kutistemuovi halkeaa helpolla. Kannattaa käyttää näitä:
    http://www.finnsco.fi/media/kuvasto/...tarvikkeet.htm

    Edellisessä duunissa käytettiin jopa laimeissa hapoissa ja pelasi hyvin. Myös venehommissa olen käyttänyt näitä ilman ongelmia.

    Siis liittimet sivulla 10 (kutistejatkoliitin)



  11. #11
    Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'

    Puristusliitos on (oli työkalu mikä hyvänsä) aina puristusliitos hapettuen ajasta ja paikasta riippuen ennemmin tai myöhemmin.

    Tina poistaa tyypillisessä johtoliitoksessa kolmesta kosketus/puristusliitoksesta kaksi.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Berner-Pulttiin kelpaa ihan "tavallisenkin" pulliaisen rahat. Ei tartte tilejä sun muita. Kysy sieltä. Vastaavat tuotteet kuin tuplaweellä. Ehkä jopa hieman paremmat...
    Born to be wild, paitti himassa.
    Elämä on parasta huomenta.
  13. #13
    Lainaa (Veli Piltto @ Huhti. 30 2009,12:51) kirjoitti
    Abikot hapettuvat toisinaan varsin nopeastikin. Tinaaminen on mielestäni ollut varmempi tapa. 12 v kolvi tai sitten kaasutoiminen on ollut sähkötöissä hyvä apuväline. Liitoksien suojaaminen kutistesukalla vielä parantaa lopputulosta.
    +1
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'
    Abikot ja rosvot voi myös minunkin puolestani kirota pois kauppojen hyllyiltä.

    Perus-muovittomat liittimet, joihin johto vedetään oikeanlaisilla pihdeillä kiinni, tinataan johdon pää liittimeen ja vedetään sukka päälle on ainoa, oikea, sekä vähänkin pidempään kestävä ratkaisu.

    Tosin noita tina-kutisteliittimiäkin kokeilleena voi todeta ne ihan käyttökelpoisiksi.



    VTR SP-2
    Solifer Export '63 & '65
    www.tttalja.fi
    Juutuubi
  15. #15
    Lainaa (AimoPamaus @ Huhti. 29 2009,21:54) kirjoitti
    Oikeissa Abicopihdeissä lukee Knipex 9752-36 *
    Eipäs kun Klauke
    Tosin CADi näyttää olevan jäljillä, älkää uskoko... ;)



    F = dp / dt
  16. #16
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 30 2009,16:04) kirjoitti
    Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'

    Puristusliitos on (oli työkalu mikä hyvänsä) aina puristusliitos hapettuen ajasta ja paikasta riippuen ennemmin tai myöhemmin.

    Tina poistaa tyypillisessä johtoliitoksessa kolmesta kosketus/puristusliitoksesta kaksi.
    Kyllä vain, mutta pakko mainita tähän väliin vielä tämmöinen lisäys, kuin ylimenovastus, mikä oikein tehdyllä puristusliitoksella on pienempi, kuin tinauksella.

    Tahtoo siis sanoa vain sen, että puristus + tinaus ei ole aina se universaali ja oikea ratkaisu joka paikkaan.

    Kun sähköliitoksia tehdään, niin joissain paikoissa ja varsinkin semmoisissa missä liitoksen yli johdetaan hetkellisesti hieman isompiakin virtoja on kenties paikallaan käyttää pelkästään huolellista puristusliitosta + sukkaa, vailla tinausta.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  17. #17
    Lainaa (JaZZo @ Huhti. 30 2009,16:46) kirjoitti
    Lainaa (Veli Piltto @ Huhti. 30 2009,12:51) kirjoitti
    Abikot hapettuvat toisinaan varsin nopeastikin. Tinaaminen on mielestäni ollut varmempi tapa. 12 v kolvi tai sitten kaasutoiminen on ollut sähkötöissä hyvä apuväline. Liitoksien suojaaminen kutistesukalla vielä parantaa lopputulosta.
    +1
    Näin on..

    Liittimiä ei pidä käyttää muuhun kuin liitoksiin joita on tarkoitus availla, tai jos komponentissa on liittimen vaatima vastakappale.. Kaikki jatkokset, kiinteät liitokset ehdottomasti juottamalla johdonpäät suoraan kiinni..

    Itse juotan kaikki liitokset ja liittimet. Siperia on opettanut..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  18. #18
    Lainaa (Vihdin Matti @ Huhti. 30 2009,20:38) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 30 2009,16:04) kirjoitti
    Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'

    Puristusliitos on (oli työkalu mikä hyvänsä) aina puristusliitos hapettuen ajasta ja paikasta riippuen ennemmin tai myöhemmin.

    Tina poistaa tyypillisessä johtoliitoksessa kolmesta kosketus/puristusliitoksesta kaksi.
    Kyllä vain, mutta pakko mainita tähän väliin vielä tämmöinen lisäys, kuin ylimenovastus, mikä oikein tehdyllä puristusliitoksella on pienempi, kuin tinauksella.

    Tahtoo siis sanoa vain sen, että puristus + tinaus ei ole aina se universaali ja oikea ratkaisu joka paikkaan.

    Kun sähköliitoksia tehdään, niin joissain paikoissa ja varsinkin semmoisissa missä liitoksen yli johdetaan hetkellisesti hieman isompiakin virtoja on kenties paikallaan käyttää pelkästään huolellista puristusliitosta + sukkaa, vailla tinausta.
    Mihin tämä väittämä perustuu.. Kuinka se tina nostaa liitoksen vastusta? Sehän maksimoi kontakti pinnan, vai meinaatko että tinassa itsessään on suurempi vastus kuin liittimen materiaalissa?

    Se on tinaliitoksessa suurien virtojen kanssa ongelma, että tinan sulamispiste on suht alhainen ja se voi sen vuoksi pettää, mutta silloin on jo alimitoitetut palikat käytössä muutenkin..
    ZZR 1400
    ZZR 1400
    Yamaha MT-01
    ZZR 1400
    ZX-12R
    ZZR 1100
  19.  
  20. #19
    Lainaa (Vihdin Matti @ Huhti. 30 2009,20:38) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Huhti. 30 2009,16:04) kirjoitti
    Ainoita oikeitahan ovat ne "muovittomat", joihin johto tinataan kiinni. Kutistesukka päälle ja vot'

    Puristusliitos on (oli työkalu mikä hyvänsä) aina puristusliitos hapettuen ajasta ja paikasta riippuen ennemmin tai myöhemmin.

    Tina poistaa tyypillisessä johtoliitoksessa kolmesta kosketus/puristusliitoksesta kaksi.
    Kyllä vain, mutta pakko mainita tähän väliin vielä tämmöinen lisäys, kuin ylimenovastus, mikä oikein tehdyllä puristusliitoksella on pienempi, kuin tinauksella.

    Tahtoo siis sanoa vain sen, että puristus + tinaus ei ole aina se universaali ja oikea ratkaisu joka paikkaan.

    Kun sähköliitoksia tehdään, niin joissain paikoissa ja varsinkin semmoisissa missä liitoksen yli johdetaan hetkellisesti hieman isompiakin virtoja on kenties paikallaan käyttää pelkästään huolellista puristusliitosta + sukkaa, vailla tinausta.
    HöpöHöpö.... Mopon jännitteillä ja virroilla...
    <p>2002-2014</p>