Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 63:sta
  1. #1
    Itsellä on tapana aina ennen ajoonlähtöä tarkastaa 1 Onko renkaissa täydet ilmat, potkaisu kertoo onko difla kova, paineet on jokatapauksessa tarkistettu viikottain. 2 Onko pyörän alla nestettä, öljyä 3 Moottoriöljyt, nyt helppoa kun pyörässä on silmä. 4 Kaasun tunto, onko vaijeri nirhaantunut ja kytkin sekä jarrut, nesteet. 5 Silmämääräisesti että kaikki on niinku pitää. -Kypärä päähän ja kone käymään. Ai miksi kypärä ensin päähän? Sehän on epäluottamuslause pyörälle jos starttaa ilman kypärää. Onko sinulla jotain rutiineja, en nyt tarkoita Doctorin tavoin?
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  2. #2
    Öljyt ja jäähdytysneste tulee katottua aina ennen ku käynnistää, ja tietenki jos jotain muuta epämäärästä tippunut autotallin lattialle (ruuvit, mutterit jne) Jarrujen toiminta ja jarruvalon toiminta sillointällöin + vilkut ja ajovalot
    KTM Super Duke R -11
    KTM Duke III -08 Myyty
    Kawasaki ZX-6R -05 Myyty
    Honda CBR 125R -05 Myyty
  3. #3
    Lainaa (poku @ Huhti. 08 2009,20:22) kirjoitti
    Kypärä päähän ja kone käymään. Ai miksi kypärä ensin päähän? Sehän on epäluottamuslause pyörälle jos starttaa ilman kypärää. * Onko sinulla jotain rutiineja, en nyt tarkoita Doctorin tavoin? *
    Mä laitan koneen aina tulille ennen kuin pistän tulppia, huppua ja kypärää päähän, niin ehtii kone edes hiukan lämmetä ennen lähtöä.
  4. #4
    Lainaa (tsj @ Huhti. 08 2009,21:00) kirjoitti
    Mä laitan koneen aina tulille ennen kuin pistän tulppia, huppua ja kypärää päähän, niin ehtii kone edes hiukan lämmetä ennen lähtöä.
    Sama homma. Tekee ilkeet kattoo ku jotku vetäsee mopon käymää ja lähtee heti siitä ajamaa. Yleensä ku ite laittaa käymää ja pistää hupun, kypärän ja hanskat kätee nii on se 43 astetta ja siitä voiki hyvin mieli lähtee ajamaa. Rauhallisesti tietty lämmitelle


    636 -06
  5. #5
    Öljyt vaihtuu noin 2500 km:n välein, joten jos ei oo lammikkoa mopon alla, niin enpä viiti katella. Jäähdytinnesteet tulee katsottua säiliöstä jarrulevylukkoa irrottaessa. Sitten kone käyntiin ja samalla kun nidon loput kamat päälle, tulpat korviin & kypärän päähän kuulee, jos mopo pitää outoa (tai oudompaa) ääntä kuin normaalisti. Sit mopon päälle vähitellen, testaan etu- ja takajarrut, pumppaan jousitusta & hilaan itteni + mopon taaksepäin hitusen, et pääsee liikkeelle. Pitkät valotkin tulee välillä katsottua tiiliseinää vasten. Sit varovasti liikkeelle & antaa koneen ja renkaiden vielä lämmetä, kunnes pääsee pois keskustan alueelta... ja sit *



    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  6. #6
    Kun löytyy helppo öljysilmä, tarkastan öljyt aika usein, ennen kuin käynnistän. Ja jep, kannattaa yleensä antaa mosan lämmitä ainakin hetki, ennen kuin lähtee ajamaan, vaikka nykyiset ruiskukoneet onkin myös kylminä ajovalmiin tuntuisia.

    Kokeilen myös, että molemmat jarrut toimii, ennen kuin pistän vaihteen päälle. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä käynyt niin, ettei jompi kumpi toimisi, muttei tuo tarkastus mitään haittaakaan.

    Joskus on hyvä myös ottaa kunnon ote ohjaustangosta ja hieman ravistella, jos joku pultti tms. on päässyt löystymään, niin sen saattaa kuulla (tarkemmin tsekkaan kiinnitykset huoltojen yhteydessä).
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #7
    Lainaa (Zip @ Huhti. 08 2009,21:04) kirjoitti
    Lainaa (tsj @ Huhti. 08 2009,21:00) kirjoitti
    Mä laitan koneen aina tulille ennen kuin pistän tulppia, huppua ja kypärää päähän, niin ehtii kone edes hiukan lämmetä ennen lähtöä.
    Sama homma. Tekee ilkeet kattoo ku jotku vetäsee mopon käymää ja lähtee heti siitä ajamaa. Yleensä ku ite laittaa käymää ja pistää hupun, kypärän ja hanskat kätee nii on se 43 astetta ja siitä voiki hyvin mieli lähtee ajamaa. Rauhallisesti tietty lämmitelle
    Sama juttu, antaa sen ryypyttää itsensä sillä aikaa kun rustailee kypärän päähän ja hanskat käteen. Sitten menoksi.

    Tunnustan etten paljoa tsekkaile muuta, sen verran ettei lätäkköä ole alle ilmestynyt.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  8. #8
    yleensä vähän pumppaan keulaa etujarrua vasten ja samalla vilkaisen eturengasta(ja takasta), että onko painetta, tämä tarkistus jäi päälle, kun oli joskus rengas mennyt naulaan, ei sitä tiedä koska se on taas.. lähdettyä liikkeelle kokeilen takajarrun ja monesti hanskalla kokeilen etulampun, että palaa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa (tsj @ Huhti. 08 2009,21:00) kirjoitti
    Mä laitan koneen aina tulille ennen kuin pistän tulppia, huppua ja kypärää päähän, niin ehtii kone edes hiukan lämmetä ennen lähtöä.
    Suurinpiirtein sama ja holto (öljy + suod. 5tkm) renkaat n.2mm uraa niin vaihtoon menossa.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  10. #10
    Eipä tule mitään tarkastuksia tehtyä.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  11. #11
    Tulee tarkistettua yleisesti, erityisesti renkaat ja ketjujen niittaus
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  12. #12
    taluttelen mopottimen tallissa lähtösuuntaan, laitan tulille ja alan istuttamaan pottaa päähän ja hanskoja käteen. kun vermeet on päällä kattelen mopoa sillä tavalla yleisesti ympäri (mistä sitä tietää vaikka olis naapuri nirhassu auton ovella ) ja odottelen että mosan lämmöt n.45-50C ja eikun menoksi!

    sen verran sitä tulee hyvänä pidettyä ja hoivattua ettei nyt ihan kaikkea jaksa lähtiessä tarkastaa kuhan ei ole lätäkköä alla!
    GSXR-1000 Limited
  13. #13
    Levylukko...
    Enkä oo onneks ainot, joka on sen meinannu unohtaa....
    Tulee muuton aikas äkkinen pyssäys...
    (tottakai muuten ne normi tutkailut...juuh)
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  14. #14
    Mulla on yleensä tapana tarkastaa valojen, vilkkujen ja jarruvalojen toiminta ennen lenkkiä, koska mielestäni on tärkeää näkyä liikenteessä.
    Öljyt tarkastan silloin tällöin ja jos ei tallin lattialle ilmesty lammikkoa tai jos peileistä katsoessa näkyy muutakin kuin sinistä savua, en ole turhan neuroottinen öljyjen suhteen.
    Ilmanpaineita katson vilkaisemalla miten lintassa renkaat ovat + tietenkin välillä tarkistan paineet mittarilla.
    Tarttis varmaan tehdä enemmänkin tsekkauksia, mutta viime kesänäkin multa katkes kytkinvaijeri kesken reissun, enkä huomannut mitään omituista etukäteen, joten taitaa olla turhaa meikäläisellä tehdä mitään hirmuisia tsekkauslistoja
  15. #15
    Pitipä tosiaan lisätä vielä tuohon itse aiheeseen että en yleensä tee mitään mullistavia tarkastuksia ennen ajoon lähtöä. Ainoastaa kuuntelee joskus ja pelästyy et mikä soramylly katteide välis jyllää mut sit muistaaki et se o vaa kawasaki..


    636 -06
  16. #16
    Empä tutki mitään kummempia. Joskus katon valot ja vilikut.
  17. #17
    Lainaa (*cebarimimmi* @ Huhti. 08 2009,22:43) kirjoitti
    Levylukko...
    Enkä oo onneks ainot, joka on sen meinannu unohtaa....
    Tulee muuton aikas äkkinen pyssäys...
    (tottakai muuten ne normi tutkailut...juuh)
    joo tämä on myös tärkeä

    tähän on onneksi lääkekkin nimittäin hälyttävä lukko!
    minä jonka muisti on lyhyt mutta huono en sitten kerran muistanut jonka jälkeen UUDELLE TAKAJARRULEVYLLE hankin uuden lukon hälyttävänä versiona! (onneks ei menny vanne paskaksi)

    pari kertaa on jo hälytys pelastanu sen uudenkin jarrulevyn

    lukolle kävi näin ja takahaarukalle ei mitään pienintäkään jälkeä! *
    GSXR-1000 Limited
  18. #18
    hätäiseen silmäykseen jää ja sit baanalle
    AR125 * * * * -87
    ZX-6R * * * * -97
    SV650S * * * -04
    VFR 800 VTEC- -02
    GSF 1250 SA * -08
    VFR 750 F -92
    GSF 1250 SA -08
    ZX-12R -04
    Hayabusa -06
    CBR 1100 XX -04
    Suzuki VL1500.-98
    Harley-Davidson Dyna Low Rider -04
  19. #19
    Lainaa (tsj @ Huhti. 08 2009,21:00) kirjoitti
    Lainaa (poku @ Huhti. 08 2009,20:22) kirjoitti
    Kypärä päähän ja kone käymään. Ai miksi kypärä ensin päähän? Sehän on epäluottamuslause pyörälle jos starttaa ilman kypärää. * Onko sinulla jotain rutiineja, en nyt tarkoita Doctorin tavoin? *
    Mä laitan koneen aina tulille ennen kuin pistän tulppia, huppua ja kypärää päähän, niin ehtii kone edes hiukan lämmetä ennen lähtöä.
    Sama täällä varsinkin kylmä kone
  20. #20
    Jarrut toimii, renkaat ok, ketjut, kireys ja rasvattu ok, öljyt ok, yleissilmäys kaikki ok, ei lätäköitä alla, irtonaisia osia, ryyppy päälle, vaihde vapaalla, kytkin pohjaan, before start checklist complete ja lähtee...
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  21. #21
    Nopea silmäys, ettei ole lätäkköä alla tms. Kone tulille ja antaa lämmetä samalla, kun pukee kypärää yms päälle. Öljyt tulee tsekattua aina, kun on ollut normaalia kovempaa ajoa. Renkaanpaineiden alhaisuuden huomaa kyllä ensimmäisten kymmenien metrien jälkeen ja tulee niitä muutenkin tarkisteltua silloin tällöin.
  22. #22
    Yleensä tarkastan, että pyörä näyttää yhtä hyvältä, kuin ostohetkellä...jos ei niin alan katselemaan uutta.
    Viisas pääsee vähemmällä!
  23. #23
    Ai jotkut oikeasti tarkastelee pyöräänsä tarkemminkin.

    Ehkä se on ihan hyvä joo. Itsellä menee enemmän niin päin että jos nyt pyörälle kävellessä sattuu huomaamaan jotain erikoista...
    ~SV1000N~
  24. #24
    Pyörä pois "tallista"(pressutalli). Rööki palamaan. Kone käyntiin. Öljyähän HD ei valuta, mutta tsekkailen kertaalleen molemmin puolin pyörää pysyykö laite läjässä, kun vatkaa tyhjäkäynnillä niin helvetisti. Kuuntelen HD:n sulosointujen lisäksi, jos kuuluu ylimääräsiä ääniä. Rööki tuhkapurkkiin. Potta päähän, arskat silmille, hanskat käteen ja baanalle. Ei tuo mikään lentokone ole. Jos toimi eilenkin, niin toimii tänäänkin. Jos ei, ni sit fiksataan.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  25. #25
    Kun lähtee joka aamu liikeelle tai useammankin kerran päivässä, ei mitään isompaa tarkistuskierrosta tule jatkuvasti tehtyä. Renkaat katson/potkin ja ettei nyt ihan alle ole öljyä/nestettä tippunut.
    Viikoittain sitten katselen öljyn pintaa, rengaspaineita, vuotoja, jarrupalojen tilannetta.
    Minä laitan kypärän päähän ja siitä ajamaan. Alkumatka on sen varran hidasta aluetta että sinä aikana kone lämpiää kivasti ennenkuin pääsee isolle baanalle.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  26. #26
    Tulee tehtyä perus tarkastukset renkaat, valot pelaa, jarrut toimii kestää yleensä korkeintaan minuutin!
    Aksa
    Suzuki B-king -2011
  27. #27
    Eipä nykyaikaista ruiskuvehjettä tartte eikä kannata käytellä paikallaan. Hidasta on se lämpeneminen ilman kuormaa.

    Ruiskuhan käy nätisti heti startista, vähän isommilla tyhjäkäyntikierroksilla tosin. Ei muuta kuin suoraan muutama sata metriä tai kilsa ilman revittelyä ja sitten kone onkin jo lämmennyt tarpeeksi. Muutenkin melko tiiviillä asuntoalueellani välttelen niin auton kuin varsinkin mopon turhaa tyhjäkäyntiä, niin ei herätä närää kenessäkään.

    Nesteitä en viitsi juurikaan tarkastella, siinä ne pisarat on mopon alla aamulla lähtiessä, jos joku paikka vuotaa. Ei ole normaalisti ensimmäistäkään pisaraa. Ainut "vuotava" paikka on näihin asti ollut jossain pyörässä huohottimen letkun pää ;-)



    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  28. #28
    Pyörälle mennessä yleissilmäys, minkä jälkeen kone käyntiin.
    Sitte vähä kahvojen puristelua ja valojen tsekkaus -> kypärä päähän ja menoksi.
  29. #29
    Sillä silmällä ei kyllä tule muuta katsottua kuin jarruvalo. Siitä on jäänyt takaraivoon "joku juttu" jo nuoruudesta.
    Muut katselut on sitten osastoa "tulipa mieleen" tai jos joku jossain taukopaikalla ottaa jonkun asian esiin, niin pitäähän se asia myös omasta pyörästä tiirata.
    Mitä sitä ehjää vehjettä enempiä joka kerta tutkimaan, kyllä se perse ajaessa kertoo, jos jotain on vialla.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (lario @ Huhti. 09 2009,21:32) kirjoitti
    jos joku jossain taukopaikalla ottaa jonkun asian esiin, niin pitäähän se asia myös omasta pyörästä tiirata.
    Mutta onhan se noloa:
    "Oli se jännä, kun vilkku ihan yks,kaks yllättäen ei enää toiminutkaan."
    "Mulla se on kyllä aina toiminut. Katso vaikka... Mitä PERKK.."

    Saapihan siinä selitellä
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen