Tulokset 1:stä 17:een 17:sta
    Täältä löytyy paljon tietoa ko pyörästä, mutta kun sitä on niin paljon, että jos 03-04 kawoja ajaneet tai omistaneet voisivat kertoa hyviä ja huonoja puolia.

Onko ajoasento hirveän kyykky? Pystyykö ajamaan matkaa(tietty kuskista kiinni)? Entä "toimivuus" kaupungissa?

Uskon, että tässä on kone, alusta ym omiin tarpeisiin kyllä ihan riittävä...ja ulkonäkö on juuri kohdallaan.

edit: 02 olen koeistunut, suht tilava(olen vain noin 180 pitkä) mutta muotoilu ja ulkonäkö on hienompi 03-04 pyörässä

Ajoasento on yksi kyykyimpiä mitä luokasta löytyy. Matka-ajo onnistuu mutta on kyllä eniten kuskin luonteesta kiinni. Ja vaikka paino on edessä niin tapit ei ole kovin takana ja rasittaa selkää vieläkin enemmän.

02 on tilavampi ja mukavampi, kaikin puolin, mutta tuskin 03:kaan vielä liian pieni on.

Toimii kaupungissa ja on ketterä. Vielä paremmin kun lyhentää välityksiä, 1. ja 2. on kuitenkin sen verran pitkät.
    '03 ZX6R
    Eikö 03-04 ole näppärämpi ja kevyempi 2002? Onko kone erilainen? Entä kääntösäde verrattuna luokan muihin pyöriin?
    Noh mulla on 2003 636B. Kyseessä on siis supersport-kyykkypyörä joka on omimmillaan mutkateillä ja radalla. Moottorin paras tehoalue on jossakin 10.000-14.000rpm paikkeilla. Erot siihen vanhempaan A-malliin ovat mielestäni huomattavat: kevyempi ja kompaktimpi, tehokkaampi ruiskukone, upside down -keula, radiaalisesti kiinnitetyt jarrusatulat yms. Voidaan toki väittää että näiden erojen hyödyntäminen vaatii huomattavaa taitoa ja vauhtia, mutta parempi on aina parempi. Ruiskukone on varmasti hyvä juttu kenelle tahansa.

Ajoasento ei ole mielestäni niin äärimmäinen kuin uudemmissa kyykyissä. Ainoa pyörä jota olin tätä ennen ajanut oli autokoulun ER-5 eikä Ninjan ajoasento tuottanut ongelmia (olen 174 pitkä). Paras kuitenkin kokeilla itse miltä tuntuu.

Alusta on jäykkä, kuten kuulemma yleensä Kawoissa. Ei siis tykkää möykkyisestä tiestä, mutta on hyvällä pinnalla kotonaan. Kaupunkiajo on samanlaista kuin kusiaiskyykyillä yleensä: alusta on liian jäykkä mukulakiville, kytkin liian jäykkä ruuhkassa vemppaamiseen, hidasajokäsittely ja kääntösäde haastavammat kuin nakupyörässä, moottorissa ei ole alavääntöä yms. Sanoisin että kaupungissa ajaminen on lievästi epämukavaa, mutta se nyt on odotettavissa.

Pitkällä matkalla katteet ovat toki mukavat, mutta kyykyssä istuminen käy selän ja käsien päälle ja homma voi muuttua nopeasti työnteoksi. Kuten sanottu, on ihmisestä kiinni kuinka pitkiä matkoja viitsii ajaa. Itse pyrin välttämään yhtään pidempiä motari/valtatiesiivuja jos suinkin mahdollista, mutta joku tuommoinen 120km yhteen suuntaan jurnutusta on vielä ihan ok.

Elementissään eli mutkiin hyökätessä Ninja onkin sitten hauska vehje. 636-koneessa on mukavasti tehoa ja äänet on kivat. Taittuu todella ketterästi mutkiin ja renkaisiin saa mielestäni hyvän tuntuman. Ominaisuuksia on kuitenkin vaikea arvostaa kun siirtyy suoraan ajamaan tällaista vehjettä, mutta tietääpähän ainakin että hauskanpito ei jää pyörästä kiinni.

Pyörästähän on 636cc 6R- ja 599cc 6RR-versiot, kaksi ärrää kuulostaa jännältä mutta kyseessä on vain supersport-kisojen tilavuusrajaan mahduttaminen. RR:ssä taitaa olla luistokytkin vakiona, mutta itse ottaisin kyllä katuajoon 636:n. Kyseessä on kuitenkin 2003-2004 -kusiaisten kiistaton kunkku, sen kertovat jo testivoitot

E. tosiaan, Kawan mallikoodi tais olla ZX600 ja ZX636 ja myyntinimet 6RR ja 6R. 599cc koneessa on muistaakseni hieman kovempi puristussuhde sekä tuo luistokytkin ja ne lyhyemmät välitykset. Vakiona 636:ssa on huimat 7hp enemmän tehoa ja 2.6Nm enemmän vääntöä...

ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
    E. Sen verran noista nimityksistä vielä: korjaan edellistä kirjoittajaa:

ZX-6R = 636cc -koneella
    ZX-6RR = 599cc -koneella

Eipä oo paljoa eroa RR:n ja R:n koneessa tehon osalta.

ZX-6RR ´04:lla viihdyin viime kesän. Ei se mun mielestä mikään kaupunkipyörä ole mutta jos on pakko niin menee sekin ihan ok. Liikkumattomuus pyörän päällä alkaa helposti puuduttaa mutta mutkilla kun pääsee liikkumaan pyörän päällä niin paikat vertyy kyllä. En oo 636:lla ajanut, mutta käsittääkseni 599-RR:ssä on vähän lyhyemmät välitykset. Ne ovat mielestäni todella lyhyet. Mutkilla todella maukkaat mutta motarille kaipaisi jopa pidempiä välityksiä.

Erittäin kevyt ja helppo vietävä (tosin kontrasti FZR1000:een joka oli edell. pyörä) on tietysti kova. Tykkäsin todella paljon ja luovuin vain taloudellisten realiteettien pakottomana.

Tässä RR:stä faktaa: http://www.sportrider.com/bikes/2004...6rr/index.html

Kronoby Racing Team
    http://www.kawasaki.fi/history.asp?Id=B631113331 Tuolta löytyy jotain -04:sta ja sit voi verrata uudempii..

Onko tuossa muuten paino eroa miten 03-04 välillä?
    Rek.otteessa oli omassa -03 188kg, onko tuo märkäpaino? Ja sivuilla on -04 kohilla 161?

Ja mitä pyörään tulee niin itsellä eka mp ja olen tykännyt ajella. Kaikkein siistein Ninja mitä on tehtaalta ulos tullut!
    2002 kuivapaino 174kg, 2003 kuivapaino 161kg.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
    03 ja 04 ainoat erot on jousituksen säädöissä ja teipeissä. 03 oli kadulle aivan liian yliampuva ja tuota korjattiin niin 04 kuin myös 05 vuoden C1H malliin. B-malliin kannattaa tosissaan harkita pientä satsausta iskareiden modifiointiin, hommasta selviää varmasti noin 500 eurolla ja eroa on kuin yöllä ja päivällä.

03RR erot 636:n ovat 599cc, luistokytkin, säädettävä swingin pivot ja iskareiden sisuskalut. 04RR edellä mainitut, mutta lisäksi täysin eri sähköt (mm. lisäsuuttimet), musta runko, DLC etupumput.

Sunshinelle ajoasennosta: tähän mennessä istutuista pyöristä vain R6 on yhtä kyykky ja Daytona 675 kyykympi. Gixerit, cebarit ja kaikki muut on ollu rennompia, mukaanlukien uudet ninjat, ainakin näin 170 senttiselle. Kokemukset tosiaan pääasiassa istumisesta.

600km per päivä tuntuu ainakin itselleni ihan kattorajalta, katotaan miten ens kesänä tulee liikuttua.
    '03 ZX6R
    Taitaa 04 mallissa olla parempi takapamppu.
    03 mallissa tuntuu olevan eriparia etupään kanssa. (Voi olla etten osannu säätää sitä hyväks.)

Vaati ohjausiskarin jos meinaa pitää kalsarit puhtaana. Ilmeisen herkkä ottamaan tanks slapperit. (Ei käyny ku kerran, sen jälkeen ostin WP:n.)

Oon ajanu tommosella 03 mallilla 950 kilometriä päivässä.
    Hyvä ajaa matkaa jos pitää vauhdin yli 120. (Ilmavirta kannattelee hyvin)

Eikä tosiaan kannata vaihtaa välityksiä. (pysyy matkavaudeissa kierrokset ees vähän aisoissa)

1. vaihteella nostaa keulaa kaasulla.
    2. vaihteella kytkimellä ja
    3. vaihteellaki saa vielä pumpattua keulan ylös kun on tekniikka kunnossa.

Menee 6. vaihteeella rajottajaan vakiovälityksilläkin.

Minulla on -06 malli. (636C). Pisimmät päivämatkat viime kesänä oli noin 850km ja mielestäni ei tuntunut ylivoimaiselta puutumisen ym. suhteen. Opettelin säätään alustaa myös radalle ja mielestäni säätömahdollisuudet ovat hyvät ja pyörä on hyvä ajaa niin kadulla kuin radalla.

Penkityksessä vääntö- ja tehokäyrä on 7500 kierroksella jo mukavalla tasolla starttia ajatellen. Suurin tehoalue oli 10 ja 14,5 kilokierroksen välissä.
    YZ450F
    ZX6R
    Takapampussa on käsittääkseni eri sisuskalut, joten teknisesti eri tosiaan.

Lainaa (versio @ Maalis. 26 2009,08:11) kirjoitti
    Eikä tosiaan kannata vaihtaa välityksiä. (pysyy matkavaudeissa kierrokset ees vähän aisoissa)

1. vaihteella nostaa keulaa kaasulla.
    2. vaihteella kytkimellä ja
    3. vaihteellaki saa vielä pumpattua keulan ylös kun on tekniikka kunnossa.

Menee 6. vaihteeella rajottajaan vakiovälityksilläkin.
    Tosta oon ainakin itse erimieltä, sillä -1 edessä nostaa kierroksia motarivauhdissa noin 800rpm joten kovin suuresta huutamisesta ei ole vielä kyse. Kulkupuoli taas muuttuu reilusti.

Tässä video, jossa keulitaan cebarilla vielä vitosvaihteella ja se on Ninjaa laiskempi pyörä, jotta kaikki onnistuu kun tekniikka on kunnossa... ;)

Mäkky: C:ssä on melkosesti mukavampi matkantekoasento, joskin on nuo kilsat B:lläkin varmasti mahdollisia.
    '03 ZX6R
    Olen kanssa lyhyen puoleinen, joten makailen aika paljon tankin päällä.

Ostin kokeeksi hammasta pienemmän eteen. Pitää jossakin vaiheessa kokeilla sitä, kun on ensin hakenut tuntumaa vanhoilla välityksillä.
    YZ450F
    ZX6R
    En viitsi avata uutta keskustelua tästä ->

Entä Kawan ZX 9 R 2002-? Onko yhtä "näppärä" mutkateillä kuin 6R? Pidempään yhtämittaiseen ajoon lienee parempi?

edit: Kyllä mun silmään ZX9 on rumempi kuin kutonen. Ja kutonen on paljon kevyempi, ketterämpikin?

Millainen keskialueen teho/vääntö kutosessa on?

Mitä eroa on 04 ja 05 6ärrällä?

Ei ole yhtä näppärä mutkateillä, mutta matkantekoon parempi alaväännön takia. Vanhemmissa yseissä ainakin alusta on aika pehmeä.

Kutonen vääntää ihan ok, mutta ei ole kyllä vertailukelpoinen isompiin pyöriin.

04 ja 05 kuutoset on oikeastaan täysin eri pyörät, C1H:ssa mm. kevyemmät vanteet, showan alusta (parempi katukäyttöön), radiaalipääsylinteri, enemmän huipputehoa, luistokytkin, hiukan rennompi ajoasento jne. On silti kuitenkin painavampi. 05/06 6R on muuten nopein kuussatku tähän asti, huiput jossain 275km/h hujakoilla, todellista.

Ulkonäöllisesti on omasta mielesti paljon B-mallia (03/04) rumempi, mutta joku varmasti tykkää.

'03 ZX6R
    Itsekin tykkään 03-04 mallista enemmän ulkonäöllisesti.

Kevyt ja näppärä pyörä kiinnostaa kuiteskin ja tuon hintaluokan 600-750 pyöristä juuri(vihreä) Kawa on hienoin.
    Itellä käynnistyy nyt 3. ajokausi tommosella -03 636:lla ja tyytyväinen oon kyllä ollu. Eihän tuota tietenkään isoon pyörään voi verrata, mut kusiaiseks kulkee ihan näppärästi. Radalla suht kevyt viedä ja matka-ajokaan ei oo tuskaa. Nyt vajaat 26tkm mittarissa eikä oo suurempia murheita ollu tekniikan kanssa. Viime kesänä tuli laitettua -1/+2 välitykset ja muutti kyllä pyörän luonnetta aikalailla ärhäkkäämpään suuntaan, eikä siltikään huuda hirveitä matka-ajossa, suosittelen!
  17.  
    Itsellä oli kanssa 04vm 6r kawa muutaman vuoden ja olihan se ihan kiva laite ensimmäiseksi isoksi pyöräksi. Itse olen pituudeltani about 182cm ja jos nyt saisin palata ajassa taaksepäin niin ottaisin ehdottomasti kuitenkin 05-06 vuosimallin. Se on niin paljon tilavampi kuin tuo vanhempi versio, eli huomattavasti mukavampi jos tykkää ajella myös pitempää matkaa.