Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    En löytäny haulla tästä aiheesta, joten ajattelimpa alottaa uuden.

    Eli kuinka kallis ja hankala operaatio olis asentaa pyörään gps-paikannin varkauksien varalta?

    Jos pyörä varastetaan niin tuo gps-palikka antais pyörän liikkeistä väliaikatietoja omaan navigaattoriin tai vaihtoehtoisesti puhelimeen. Teoriassahan tuo vois onnistua mutta käytännös on taas eri juttu.

    Toivottavasti saa selvää mitä yritän hakea
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  2. #2
    Känny (jossa gps) piiloon ku jätät mopon parkkiin. Virrat päällä kännyssä ja voit laittaa laturiin kiinni niin ei ihan heti sammu...

    Vois toimia, mut täytynee olla piilossa ja vesitiiviissä paikassa.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  3. #3
    Hyvähän tuokin on.

    Mutta ajattelin sellasta kiinteä palikkaa jota tarvisi ottaa koskaa pois ja kosteustiivishän se pitää olla mutta ceebras ei ylimääräistä tilaa pahemmin oo.
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  4. #4
    Eiköhän benefonilla ole tuohon sopiva sovellus.benefon twig locator GHinta näemmä 380€ ja ip suojattu kotelo.
  5. #5
  6. #6
    Koiran tutkapantahan se kannattaa laittaa. Ei ajokoira tartte pantaa ajokaudella.
    Sunt pueri pueri, pueri puerilia tractant.
  7. #7
    Lainaa (janick @ Maalis. 24 2009,15:23) kirjoitti
    Eiköhän benefonilla ole tuohon sopiva sovellus.benefon twig locator GHinta näemmä 380€ ja ip suojattu kotelo.
    Jotain tämmöstä etsiskelen

    Oli näköjänsä aiempaakin juttua tästä. Kiitos ja
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  8. #8
    Aiheesta löytyy toinenkin, hieman uudempi keskustelu. Olivat asentaneet trackerin polkupyörään ja seurasivat reaaliajassa google-maps:lla fillarin menoja.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  9. #9
    Ammattimiehiä vastaan täysin hyödytön, ja idiooteilta ei taas suojaa mikään.

    Jammereita on niin helposti saatavilla nykyään ja laitteestasi ei ole mitään hyötyä jos GPS tai GSM signaali blokataan pyörän ympäriltä.
  10. #10
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 24 2009,23:03) kirjoitti
    Ammattimiehiä vastaan täysin hyödytön, ja idiooteilta ei taas suojaa mikään.

    Jammereita on niin helposti saatavilla nykyään ja laitteestasi ei ole mitään hyötyä jos GPS tai GSM signaali blokataan pyörän ympäriltä.
    Nyt menee jammerit vähän liian hathat-miesten tactical höpötykseksi. Luuletko että semmosia hirveen monella mopovarkaalla on käytössä?



    Kawasaki ZZR1400 -09
  11. #11
    Luulis noitten paikantimien olevan häirinnänestolla varustettuja.
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  12. #12
    kaippa ne mopovarkaatkin kehittyvät?
    Anyway, halvalla lähtee. *klick*



  13. #13
    Lainaa (_RaineR_ @ Maalis. 24 2009,23:47) kirjoitti
    Luulis noitten paikantimien olevan häirinnänestolla varustettuja.
    No GPS-vastaanottimen häirintä ei ole hirveän vaikeaa, kun vastaanotettava signaali on älyttömän heikko (kohinatason alapuolella).
  14. #14
  15. #15
    Sitten kun on hyvä hälytin ja rahaa jäljellä niin sitten on sellainen trackeri yksi vaihtoehto. Missään nimessä trackeri ei korvaa hälytintä.
    GSF1200S
  16. #16
    Lainaa (J.N @ Maalis. 24 2009,23:37) kirjoitti
    Nyt menee jammerit vähän liian hathat-miesten tactical höpötykseksi. Luuletko että semmosia hirveen monella mopovarkaalla on käytössä?
    En tiedä piripäistä mopovarkaista, niiltä voisi moponsa jopa saadakkin takaisin... *

    Mutta jos itse olisin aikeissa viedä yli kymppitonnin moottoripyörän ns. tilaustyönä niin minulla olisi varmasti "työkaluissa" muutaman kympin jammeri joka estää gsm signaalin 10m säteellä. Tuolta häirinnältä ei voida suojautua, sen tiedän varmaksi armeijan RUK:n ELSO luennoilta. Eli jos "isot pojat" nostaa omia lähetystehoja yli häirinnän, niin mitä tekee "made in pingpong moduulisi"?

    Eikä noita edes kannata harkita muutaman tonnin moponrotteloihin, sitä varten on hälyttimet ja vakuutukset.
    Paikantimet luovat kalliilla hinnalla turhaa turvallisuuden tunnetta, mutta voittehan te uskovaiset noita laitella... *

    Toivoisin oikeasti että joku todistaisi minun olevan väärässä. *
    Rosvo on aina askeleen edellä, ja Suomen laki sellii sen.
    Itseteossa kiinni jääneen rosvon pitäisi voida ampua siihen paikkaan. *



  17. #17
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 25 2009,13:22) kirjoitti
    Eikä noita edes kannata harkita muutaman tonnin moponrotteloihin, sitä varten on hälyttimet ja vakuutukset.
    Paikantimet luovat kalliilla hinnalla turhaa turvallisuuden tunnetta, mutta voittehan te uskovaiset noita laitella... *
    Niin.. omasta ku en ittiäni konkurssiin oo maksanu. Halvemmaksi tulee ku köyttää pyörän valotolppaan tuumaa vahvalla teräskettingillä
    Jos et tiedä mitä tehdä, näytä edes huolestuneelta.

    CBR 600f
  18. #18
    Lainaa (AimoPamaus @ Maalis. 25 2009,13:22) kirjoitti
    Lainaa (J.N @ Maalis. 24 2009,23:37) kirjoitti
    Nyt menee jammerit vähän liian hathat-miesten tactical höpötykseksi. Luuletko että semmosia hirveen monella mopovarkaalla on käytössä?
    En tiedä piripäistä mopovarkaista, niiltä voisi moponsa jopa saadakkin takaisin... *

    Mutta jos itse olisin aikeissa viedä yli kymppitonnin moottoripyörän ns. tilaustyönä niin minulla olisi varmasti "työkaluissa" muutaman kympin jammeri joka estää gsm signaalin 10m säteellä. Tuolta häirinnältä ei voida suojautua, sen tiedän varmaksi armeijan RUK:n ELSO luennoilta. Eli jos "isot pojat" nostaa omia lähetystehoja yli häirinnän, niin mitä tekee "made in pingpong moduulisi"?
    Minkä tahansa GPS:n pystyy kyllä häiritsemään tukkoon, jos jammerin pääsee tuomaan muutaman metrin etäisyydelle vastaanottimesta. Siinä ei auta mitkään "häirinnänestot", oikean GPS-signaalin tehotaso on niin olematon, että millä tahansa patterikäyttöisellä lähettimellä saa lähietäisyydeltä tuhansia keroja voimakkaamman signaalin aikaiseksi. Samaten sen trackerin/hälyttimen GSM-linkin voi häiritä melko helposti.

    Mutta siitä olisin jo aika yllättynyt, jos edes prosentti täällä tehtävistä mopovarkauksista olisi niin suunnitelmallisia operaatioita, että tekijä olisi edes harkinnut jonkun jammerin käyttöä. Aika säälittäviä räpellyksiä nämä varkaudet tuntuvat yleensä olevan noin kokonaisuutena. Jos itse kulkuneuvon vieminen onnistuukin sujuvasti, niin sitten jäädään kiinni sillä ajelusta jossain lähitienoilla. Poikkeuksena sitten tapaukset, jossa ajopeli viedään suoraan jonnekin Venäjälle, mutta luulisin näiden olevan kuitenkin aika harvinaisia. Ja näidenkään tekijöillä tuskin on mitään GPS-jammereita yleensä mukana, nämä trackerit kun toistaiseksi ovat aika harvinaisia.
    Arttu
  19. #19
    Niinjuu, tästäpä tuleekin mieleen ajatusleikki.. Nyt kun on niin laskusuhdanne ja tekniikan osaajia työmarkkinoilla, niin jospa niitä taitoja aletaan käyttää sitten vaikkapa autojen/pyörien varkauksiin. Olis se hienoa, kun kulkis tuolla pakulla spektrianalysaattorilla kuunnellen kauko-ohjainavainten signaaleja ja selvittäen jollain algoritmilla niiden koodinvaihtomekanismeja ja id:tä. Sitten vaan seuraavaksi tuleva koodi ja id omaan avaimeen ja voíla, auton puikkoihin. Sitten nuo trackerithän on arkipäivää. Ensin gsm- jammeri päälle ja teipillä satulaan, pyörä pakuun, jälleen spektri tulille ja gsm- modulin paikallisoskillaattorin harmonisia, tai peräti lähetettä kuuntelemaan lähikenttäprobella. Eiköhän se trackeri sieltä löydy vaikka olis renkaan sisällä. Vai olisiko muka älykkäämpää käyttää noita laitteita ja taitoja johonkin oikeaan työhön?
  20. #20
    No minulta lähti syksyllä muutaman kuukauden vanha bläkkäri. *
    Poliisi epäilee että työ oli tilattu ja varas on katsastanut paikan jo etukäteen. Autosta en tiedä mutta ainakin peräkärry oli varastettu keikkaa varten.

    Ei se kauvaa vie...



  21.  
  22. #21
    Satelliittifillarit-projektista voisi saada rakennusohjeet paikantimeen. Laittoivat kepsit polkupuyöriin, jättivät kaupungille ja seurasivat kun ne pöllittiin.

    http://www.kuubi.fi/satelliittifillarit/

    Tässä rakennusohjeita:
    http://www.pallonivel.com/blogi....pyoraan
    Aavikon yli pitäis päästä. Tai Turkin takamaille. Tai ihan minne vain Lähi-Itään. Tai Marokkoon.
    Jostain pitää aloittaa ;) Edit: Route 66 ajettu 2007. Edit2: Iran ajettu 2008. Matkablogi: www.chef.fi/iran. 2009 oli jalka poikki. 2010 muutto Norjaan.