Ka kehveli. Kerran hukassa ollut akselispaceri löytyi. Eli jos joku aikoo laittaa enskavanteen SMC:n vakiojarrujen kaveriksi, niin YV. Oli siis aikanaan niin hukassa, että tein toisen ja se meni pyörän mukana. Tuo orkkispuslasta sorvattu prikka siirtää vannetta sopivasti sivulle, ettei pinnat vastaa Bremboon. Lisäksi tarvitsee suunnilleen saman vahvuiset prikat jarrulevylle - ne on rautakauppatavaraa.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Varataan toi prikka varoiksi, vaikka tossa pitäis tulla sovitteet mukana???
Satapiikistä kattelin kumeja: http://www.satapiikki.fi/epages/sata.../1821MCTARJOUS
Tai sitten "välimalli": http://www.satapiikki.fi/epages/sata.../17MIC02323VKE
Jäärataa tuli ajettua entisellä RM250 2-t vehkeellä, ja siinä pelkät jääratapiikit. Nyt tavotteena poiketa joskus jäällä ja tiellä, mettään en viitsi tolla lähteä könyämään![]()
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Itse erehdyin viime talvena kokeilee välikelinpiikkejä, joissa enskanastaa sivulla ja ei niillä tehnyt mitään. En voi kyllä suositella. Toimivat vain polanteisilla teillä jotenkin. Jäälle on turha toivo mennä kun ei ole pitoja sitten yhtään ja paljaalla asfaltilla melkein yhtä kauheat kun enskanastat. 2000km tuli noilla renkailla ajeltua.
Itse päädyin siihen ratkaisuun että enskavanteille enskanastat ja moponastat sitten motovanteille.![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Minun mielestä taas ei hauskempia renkaita talviajoon ole alle kuin rallinastat... Pitoa ei ole juuri nimeksikään lumella tai asfaltilla, nippa nappa sen että ehkä pysyy välillä pystyssä. On se vaan mukavaa kun kädetön kuolevainen voi vetää assullakin helposti sladissa koko ajan.
Talvienskailut tai jääradat sitten erikseen, ja eri mopolla.
Supermoto
Mitaksen enskapiikit tuli valittua renkaiksi (entinen Trelleborg), vanteet toimitettiin nopeasti ja hyvältä näytti...
Alle en ole vielä ruuvaillut kun on pärjännyt kesäkumeilla
Löytyykös joltain hyllyltä jarrulevyjä eteen ja taakse?
Marmoritiskin piparilevyt on arvossa arvaamattomassa...
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
"rallinasta" just hyvä smc:n alle. enskanastat on vähä turhan pitkät tielle.
helvetin hauska vetää kevättalven auringossa sladiahttps://www.youtube.com/watch?v=iSHSHV_xu_I
Kyllä se joulu tuli tänään, lahja itse itselle ostaen
http://galleria.busanistit.org/var/a...g?m=1419401767
http://galleria.busanistit.org/var/a...g?m=1419401769
http://galleria.busanistit.org/var/a...g?m=1419401765
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Muista Nesmit sitten tutkia tarkkaan se jarrusatulan ja pinnojen väli. Se 0,5mm ei riitä, vaan vanne sen verran elää ajossa, että vastaa. Tässäkään ei paikallaan pyörittelemällä vastannut 21" exceliin: Brembo
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Joo kyllähän sitä vähän joutui passailemaan että sai ton etujarrusatulan mahtumaan...
Eilen verkkoja laskemassa: http://galleria.busanistit.org/var/a...g?m=1421563382
Takana on madallusluut ja keulaan hommasin 20mm korotuspalat sarvien alle niin sai laskettua keulan sopivalle korkeudelle...
Eteen tuli piikkiä pienempi ratas ja taakse pari piikkiä isompi, juuri ja juuri sai mahtumaan vakio ketjuilla...
Viimeksi muokannut: Nesmit; 18.01.2015 klo 21:31.
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Takapään madallauspalojen kanssa kannattaa seurata tankin alimmaista kiinnitystä, ilman madalluspaloja svingi ottaa kiinni tankin alakiinnikkeeseen ja madalluspaloilla vielä enemmän.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tietääkö kukaan saako alkuperäisiä takalokarin/muovin tarroja erikseen mistään? Motokeitaalta saa vaan koko tarrasarjan mutta en tarvihtis kun siihen takalokariin.
Tai oisko jollain ehdottaa jotain toisenlaista tarraa?![]()
Ei saa erikseen, myydään koko settinä. Kysy Tape Snakelta onko heillä valmiita kaavoja 690:lle, jos on niin takalappujen teko ei ole kovin kummoinen homma.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ite tilasin tuolta katesarjan ja tarrat niihin asennettuna (viime pyörään): http://www.race-styles.com/show_subc...n_ukat=544&nr=
...Siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
Hayabusa -09T 361.23 km/h Halli 2014
KTM 1290 Superduke
Moroo!
Vloppuna tuli -12 vuotinen smc hommattua, olisko kenelläkään myydä halpaa sliparia ja mitä merkkiä?
Mitä öljyjä ootte käyttäny? On toi motorex vaan aika suolasen hintasta, ainakin stormilla..![]()
Suzuki GSX-R 750 K11
Muuta en käyttänyt kuin Motorex 10W60 öljyä, ei se nyt niin pahan hintaista ole jos ajaa 10tkm kesässä ja 4x vaihtaa öljyt sinä aikana. Ajaa vähän rennommalla ranteella niin muutaman kympin öljykulut säästyy bensan ja takarenkaan kustannuksilla... Öljyt on väärä paikka säästää 20-30€ kesässä. Mä olen ostanut Motorexit SMC:stä, en nyt muista paljonko 4L kannu maksoi mutta oli selkeästi halvempi kuin Stormilla.
Toki kokeilin myös eri öljyjä mutta vaihteisto ja kytkin toimi parhaiten kyseisellä öljyllä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Joo Motorexia vaan täälläkin käytetty, jos on varaa tommonen pyörä ostaa niin luulis ettei öljyissäkään pieni hinta ero haittaa.
ZX-10R----> 690smc-r
Oma sm tykkää ainakin castrolin power1 10w50 öljystä. Voisin melkein väittää, että on parempaa kuin motorex.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Powerparts osana on nyt tullut kartanvaihtokytkin stongaan. Onko kenelläkään vielä kokemuksia, esimerkiksi minkälainen oli asentaa? Säädettäviä jalkatappeja katselin myös, täytyisi saada vähän polven kulmaa loivemmaksi.
KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
+1
Kone käy aika lämpösenä helteillä joten en sinne ohuempaa öljyä laittaisi. Öljyissä on eroja, kahdessa pyörässä testasin Liquimoly 10W60 öljyä mutta se teki koneeseen kolisevan äänen kylmänä. Jos tarkkaan katsotaan valmistajan suosituksia niin mikään muu kuin Motorex ei täytä LC4 luokitusta. Mutta jokainen käyttää sitä mitä käyttää, huonoista öljyistä jihtuvat remontit jää yleensä seuraavan omistajan huoleksi. Maailmalla 690 on suosittu reissupyörä ja oikeilla huoloilla ja öljyillä koneella ajaa helposti 100tkm avaamatta konetta, monesti vielä enemmän.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kuten sanottu jokainen käyttää mitä käyttää. En vaan ymmärrä, että mitä niin ihmeellistä tuossa lc4:ssa muka on että se tarvitsee juuri motorexin 10w-60 öljyt. Ei se sen kuumempa käy kuin muutkaan enskat ja supermotot.
Tein kesällä vertailuja castrolin ja motorexin välillä, 3000km jälkeen motorex oli mustaa vesi litkua, castrollissa oli väriä ja viskositeettiä vielä jäljellä. Myös kytkin toimi kuin unelma.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Minulla on 2013 690 Duke ja Motorexin 10w-60 syksyllä moottoriin vaihdoin. Täyttötilavuuskin on niin pieni että voiteluainekulut ei pääse muodostumaan kohtuuttomiksi.
Näillä LC4 moottoreillako siis päästelee yli 100tkm määräaikaishuoltojen turvin kuten Koheltaja tuossa kirjoitti?
Mutu, mutumpi, öljykeskustelu.
Amerikkaa