Merkkiosissa ei taida juuri hintaeroa olla. Esim. EBC jarrulevyt saa ebaysta ok hintaan, 180e/kpl. Jarrupalat onkin sitten Suomen liikkeissä samaa tasoa kuin nettikaupoissa.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Kannattaa viedä säädettäväksi ihan ammattilaiselle, ajoin kaverin säädettyä peliä (putsari +putki vaihdettu) ja se on kyllä ihan eri planeetalta. Se säätö maksaa joku 200-300€ ni siinä ei kannta säästää.
Kerääkö kenenkään muun mittari kosteutta sisäpuolelle? Sateen/pesun jälkeen saattaa hieman huurtua. Onko tuohon muuta korjauskeinoa kuin rakentaa talli?
Kyllä kerää,
Entiseen SuperDukeen vaihdettiin takuuseen mittaristo uudemman malliseen, olisko ollu 7000ajettuna..
Niissä missä olen nähnyt kosteutta, on ollut nappuloissa pienet pyöreät kumit, en tiedä onko muunkinmallisissa ongelmaa?
GPZ 500 S --> *ZX 10 --> 950 SM --> 990 SD --> 990 ADVENTURE !!!
Polttoainesuodatin kannattaa vaihtaa ajoissa, tuli merkittävä parannus 22k ajettuun kun vaihtoi. Lisäksi ne takanavan sisällä olevat rattaan värinäkumit kannattaa vaihtaa. Ja kiristää kytkimen pultit momenttiin. Ja moottorin kiinnityspultit momenttiin lukitteen kanssa. Toisioläpät irrottaessa toisella foorumilla kerrottiin ilmamäärän lisääntyvän niin paljon, että pitäs rikastaa karttaa samalla. Onkohan sen SAS järjestelmän poistolla huomattava hyöty?
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Semmosta huhua olen kuullut ettei vesi ja sähkö olisi hyvä parivaljakko. Itsellä rupes vilkutteleen vapaan merkkivaloa ajossa kun riittävän märäksi pääsi. Ja varmaan ennemmin tai myöhemmin saa oikosen ja rikkoutumisen aikaan. Mahtaako tuon tiivistys kotikonstein onnistua? Vai liekö tämäkin vaan yksi niistä ominaisuuksista mihin pitää tottua kun ajaa ei-japanialaisella mopolla?
Kannattais, mutta ei semmosta yksittäistä tahoa taida olla olemassakaan. Kysyin valtuutetulta jälleenmyyjältä, jonka mukaan ei onnistu takuu. Pitänee koittaa itse silikonilla sotkea.
http://www.rottweilerperformance.com...-moto-990-r-t/
http://www.rottweilerperformance.com...moval-stage-3/
Onko näistä mitään hyötyä vakio huiluilla?
Omasta mittaristostani porasin ensin reiän sinne reunaan (pienen) jonka kautta kosteus pääsi kuivumaan pois mittaristosta (annoin kuivua tallissa muutaman päivän). Sitten tulppa reiän päälle ja "lasin" saumojen tiivistys ympäriinsä silikonilla (tuli vähän ruma kun oli hoppu). Ei huurtunut enää lasin tiivistämisen jälkeen.
Kiitoksia tärpeistä. Eli koteloa ei saa siis auki ja silikoni laitetaan ulkopuolelle? Pitää joku tiivistys askarrella talven aikana.
fysiikan lakien perusteella tuo koneen hengitys paranee parhaiten vain kun sekä imu että poisto paranee.
tuolta levyt (putsariin ja SAS:iin):
http://advrider.com/index.php?thread...filter.866394/
tuolta ilmansuodin:
https://www.merlinmotorsport.co.uk/p...-jc30-itg-jc30
toimivat, ajellut kohta 100tkm niillä.
palstojen "jorinoista" en tiedä, oma asennusjuttuni tuolla, jos kiinnostaa:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...t=2730#p321455
pari kommenttia:
* SAS:in poistoa voi kokeilla tuneeculla, kartasta ruksi SAI:n kohdalta pois.
SASin poisto tulee ajankohtaiseksi kun poistaa katit - SAShan on vain nopeuttamassa katin kuumenemista ja ns. "päästöjen" alentamista.
viallinen SASsi voi toki poikia ihmellisiä "ilmiöitä", eikä mekaanisiä vuotoja (letku, liitos, sulut yms,) voi tietenkään ohjelmalla sivuuttaa.
* toisioläpät voi "poistaa käytöstä" säätämällä tuneeculla läppäkartasta 100% auki koko alueella.
jos huomaa siitä etua, niin sitten vasta mekaanista poistoa tekemään.
itse en mainittavaa vaikutusta ole huomannut, toisten kokemuksia en silti tietenkään mene kiistämään.
itse säädin alimmat 5% auki, koska alakierrosten vedolla kuului pientä ylimääräistä imuäänivinkunaa, ja tuolla säädöllä se korjaantui.
läpäthän ovat pienellä vain alapäässä, muuten auki.
kaasun käytökseen alapäässä se voi vaikuttaa, kokeillahan voi helposti itse.
läppien tarkoitus on tehostaa ilmanvirtausta matalilla kierroksilla: saman kaasumäärän virtausvauhti kanavassa kasvaa kun poikkipinta-ala pienenee. tiedä sitten onko teorialla käytännön merkitystä, sen voi siis kokeilla.
Viimeksi muokannut: Ludwig; 15.09.2016 klo 11:31.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Tämä laki on voimassa vain jos jompi kumpi ahdistaa. Varmasti parhaan lopputuloksen saa aikaan tekemällä kaikki mahdolliset modaukset. Nimimerkki Kevxtx (löytyy googlella) on kunnostautunut ulkomaanforumeilla siinä määrin, että on tehnyt 422-sivuisen opuksen kuvien kera ko. malliin liittyvistä modaustöistä. Kaikki opuksessa mainitut modaukset ovat varmasti hyödylllisiä jos haluaa valjastaa ne viimesimmätkin hevonkaakit käyttöön.
Kukin tahollaan varmaan sitten miettii mikä on mielekästä ja mikä ei. Loppujen lopuksi ajettavuuteen panostaminen, kuten kaasun on/off -käyttäytyminen ja luistokytkin, voisivat olla fiksumpia modauksia kuin tonnin ränni ja umpilaipat joilla saadaan ne 3 lisäkonia. Kannattaa ehkä alottaa niistä halvemmista/ilmasista modauksista. Jos kärpänen sitten purasee ihan tosissaan, niin puntaroi sitten lompakolla, ja ehkä jopa järjellä, mitä seuraavaksi ja missä järjestyksessä.
Prosessipuolelta opittua, että täysin auki olevan läppäventtiilin kapasiteetti on itse asiassa vain noin 1/3 saman kokoisesta putkesta. Ja paras virtaus saavutetaan noin 85° avaumalla, johtuen läpän aiheuttamasta turbulenssista. Todennäköisesti samaisesta syytä KTM:nkään toisioläppä ei avaudu ihan 90°:n ollessaan täysin auki.
No prosessipuolella paineet ovat toki toista luokkaa, jonka johdosta läpät ja akselitkin ovat järeämpiä. Yllättävän paljon se joka tapauksessa ahdistaa. Peppudynosi lienee silti oikeassa, koska nämä läpät tuskin ovat täysin auki ollessaan mikään imupuolen pullonkaula. Jos ei omista kaapelia, niin myös pelkät läpät voi poistaa mekaanisesti ja jättää akselit elämään omaa elämää.
Halvimmat ja helpoimmat olis se rottweiler, ylempien läppien poisto vain ruuveistaan ja RC8n lyhemmän imukurkun vaihto etummaiselle sylinterille. Valmis kartta löytyy vain vastaavalle setupille ja acran slipareille, mutta lieneekö vakioputkissa niin paljon vastusta et olis merkittävä. Saatan kokeilla tuota talvella. Vastustaakohan sas jotenkin pakokaasuja sitten kun kaikki haluu ne repiä pois.
Vetoakselin laakeri. Onko kaikilla se kestänyt ok? Jossain kuulin et arka paikka.
Kuinka ne ruiskut calibroidaan tune eculla. Piuha kiinni ja kone pyörimään vai? Millä kierrosalueella? Siinähän on vain yksi ruuvi..
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
* halvimmat? (kurssit 16.9.2016)
- rottweiler: 306£ = 360€
- gefr pohjalevy 45€ + sas-levyt 5€ + merlin itg-suodin 72£ = 135€ (=3* ktm paperisuodin)
--
* ahdistaako putki?
vakiovaimentimen sisustaa advessa, kattia ja "eestaas" putkee:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...t=2775#p322179
(kiitokset micolle kuvista)
--
miksi se sas mitään vastustaisi, kun toimii vain koneen ja katin ollessa kylmänä?
itse poistin sen koska en sitä enää tarvi, ei vaikuta muuten mitenkään koneen menoon.
--
kalibroidaan tyhjäkäynnillä, molempien sylinterien alipaine keskenään samaksi (niin lähelle kun saat).
siihen riittää se yksi ruuvi.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
edellä kysyttiin:
"Onko näistä (linkki rottweiler) mitään hyötyä vakio huiluilla? "
vakio-katti-putkilabyrintti-vaimennin vastustaa enemmän kuin efektorivaimennin, joten sikäli kyllä ahdistaa, siis täysi hyöty saadaan kun sekä imu että poisto toimii yhteen.
jokainen voi kokeilla eri kombinaatiota kuinka haluaa. itse halusin systeemin kerralla valmiiksi.
mikä sitten kannattaa - sen jokainen toki punnitsee itse. en myy mitään, pyrin vain ystävällisesti vastaamaan esitettyihin kysymyksiin parhaan taitoni ja kokemukseni pohjalta.
itse olen panostanut nimenomaan ajettavuuteen, keskimäärin 35tkm vuodessa en voi ajaa epämieluisalla pyörällä.
mitään "lisäkoneja" en tavoitellut (toki ne aina kelpaa), vaan sitä että tämäkin litran kone jaksaisi toimia jo 2500-4500 RPM alueella myös 5-6 vaihteella, että 80-100kmh vauhtiin ei aina tarvi pykältää pienempää, eikä aina tarvii huudattaa 5000-8000 RPM.
ehkä joku hevonen huipulta putosi pois, en tiedä, en tavoittele yli 200kmh vauhteja, mutta laajemman RPM-käyttöalan saavutin, sen mitä halusinkin.
leo vincet maksoi mulle alessa runsas 400, ja tuo imupuoli tuon 135, tonniin on siis vielä matkaa.
kun 100km keskikulutus putosi 7 litrasta 5,5:een, ktm-suotimien osto jäi pois, niin jo 50tkm nautinnollista ajoa on säästänyt mulla 1260€. (ja nyt siis jo lähes tuplaten)
luistokytkin (rekluse) näkyi nyt olevan yli 600£; sellainen oli myyty edelliselle omistajallekin, ja tuli mulle pyörän mukana; en tykännyt, otatin pois. alkuperäinen kytkin on mulle ok.
on/off:ia en enää niin huomaa, ja vähiten se on mua vaivannut tällä systeemillä.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen
Myyntipalstalla olis yks uusi Rottweiler myynnissä ja aika paljon edullisemmin kuin liikkeestä.
Mistä löytyy halpa rotikka?
Onhan noissa vapareissakin ja ilmamäärissä eroja, rottweiler on toimiva, ja keskihintainen dna mk3 verrattuna. Eli onko catit vaimentimissa, eikä y-putkessa? Löytyykö suoraan slip on settiä ilman catteja?
Silti pelkkä imupuolen tuunaus kiinnostaa, kun menis halvalla. RC8 stackit on 20e pari.
Joka tapauksessa niin hieno peli että smt ei vieläkään voittanutta, huoltaa vaan iskarit ja jarrut ja muuten kuntoon.. Uudemmat raskaampia ja isompia, tai alle 1k nuhapumput. Bmw mokasi s1000xr värinöillä ja hieman alimittaisella alustalla.. Eikä väännä alhaalla. AT: -30 hp ja +30 kg, miksi, miksi??? Veikkaan et tonniset tulee takaisin 5v sisällä, koska paras vaihtoehto pyörään, jossa teho/paino/vääntö ja käsiteltävyys.
Onko vetoakselin laakerit kestäneet ok? Luistokytkintä ei oo kaivannut ja 2ndary butterflies poisto vissiin vähentää moottorijarrua entisestään. Hyvä kuulla et sas ei aiheuta ahdistusta.
Putken modaus mielenkiintoinen, pitäs tilata vakiot ebaysta
Viimeksi muokannut: Striple; 17.09.2016 klo 10:22.
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Juurikin näin. Kysyttiin onko mitään hyötyä eikä saako sillä kaiken hyödyn irti. On hyötyä. Ja on enempi hyötyä jos modailee sekä imu- että pakopuolta.
Kulmikkaaseen kaasuun tottuu. Samoiten kovaan kytkimeen. Etenkin jos tahkoaa tommosen määrän metrejä. Modaukset auttaa, mutta ei siitä silti mitään rivinelosta tule. Eikä tarvi tullakkaan. Mielestäni nämä monen parjaamat ominaisuudet tuovat vaan pyörään luonnetta.
Kyl toi smr:rrä tuntuu alhaalla vähä helvetin nuhjuselta..en sit tiiä tulisko pelkällä ratastuksella paremmaks..onks porukka mistä tilaillu limppuja näihi??kyllähä toi vääntää sit ylempänä jo iha kivasti..kyllä talvella pitää varmaa ottaa tuo imu ja pakopuoli käsittelyy...kiitos vinkeistä
oisko kellää lainaa tota tuneecu kaapelii pk seudulla?
jep jep.
öljytyn vaahtomuovisuotimen hyödyt paperisuotimeen verrattuna, muun muassa ja yleisesti:
* pienempi ilman vastus, eli parempi sylinterin täyttö, myös pienellä teholla
* paljon parempi hiekan- ja pölynsidontakyky, ei tukkeudu helposti vaikka täyttyy roinalla
(esim. ainoa toimiva speedway-suodin)
* kestää vettä ja rapaa menettämättä suodatuskykyään (ei tarvitse suurta muovilaatikkoa suojakseen, tulee tilaa konehuoneen huoltohommiin)
* pestävä eli kestosuodin (taloudellinen)
kaikki ei tosin hyödytä niinkään siistissä katuajossa, vaan enempi sorateillä ja maastossa rymytessä.
miinusta sitten tuo pesemisen vaiva ja sotku. toisaalta, aina tarvittaessa pestävissä.
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen