Hei, onko 900 Hornet muuttunut vuosien 02-06 saatossa (eli onko tullut päivityksiä)?
Tarkoitus olisi hommata ko. pyörä joten ei kun antamaan vinkkejä mahdollisista ongelma kohdista?
Tai perusteluita miksi ei kannata hommata
kumartaen kiittää
![]()
Triumph Tiger 800 XCx -18
ex- Triumph Speed Triple -08
ex- Triumph Street Triple -09
Keulaan tuli säätömahdollisuuksia -04 tai -05. Näkee helposti etuputkien päästä onko niissä ne säätöruuvit.
Mulla oli noita ensimmäisiä malleja, missä ei siis ollu tuota säätöä ja sitä kyllä olisin kaivannut. Muutenkin keula oli vähän riittämätön (löysä) kovemmassa ajossa. Hyvin pelittää muuten, tekniikka kyllä kestää. Kaupungissa oli mukava ajella ja pystyy sillä matkaakin ajamaan. Kaikkiaan melko hondamainen. Mukavan ajaton muotoilu.
Ihan kiva tuo hornetti on.
Itse ostin viime keväänä ja ajelin ongelmitta 10000km.
Vuosimalli 2005 ja nyt kilometrejä mittarissa 18000km.
Eli huolto odottaa heti ajokauden alussa.
Säädöt lyötyy etuputkien päästä.
Toki en ole säädellyt vielä mistään, voisi kokeilla jäykistystä.
Honda CB900F Hornet *2005
Hei,
Osaisitteko kertoa millainen kyseinen pyörä olisi henkilölle joka aloittaa pyörä harrastusta? Eli onko liian tehokas, ajotavaltani olenkin mielestäni suht rauhallinen? Toinen vaihto ehto jota olen katellut olisi Kawasakin ZR-7. Ajattelin vain että jos ostaisi kerralla vähän suuremman niin ei heti olisi tarvetta vaihtaa isompaan.
Ostin Hornet 900:n viime syksynä "ensipyöräksi" ja olen kyllä tykännyt. Tosin montaa ajokertaa ei ole takana, joten mitään laajempaa kokemusta ei ole. Tuo 900 Hornet on vielä siitä hyvä pyörä että se näyttää ihan oikealle moottoripyörälle *(huttuju @ Helmi. 09 2009,10:55) kirjoitti
![]()
Itse kaipaisin myös hieman infoa pyörästä.
Miten mahtaa sopia pitkälle kuskille? Entä kaksi päällä, onko takapenkillä hyvät oltavat?
Koeajoa en ole suorittamassa, luotan täysin teidän mielipiteisiin ja kommentteihin.
Riippuu täysin teistä vaihdanko kyseiseen pyörään vai en.![]()
Terve
Voisin kommentoida tähän seruraavaa...
Olen n.190 cm "Lyhyt" ja viime syksynä vastaan tuli -02 900 Hornet "sopivaan" hintaan jota sitten katsomaan ja kokeilemaan läheiseen MP Liikkeeseen.
Koeajo päivä oli sateinen ja hieman tuulinen ja väkisin tuli mieleen että mitenhän tuo mahtaa tuuli heitellä meikäläistä, ku on tota korkeutta sopivasti ja aika harvassa Hornetissa on minkäälaista pleksiä keulilla tai jos on niin ei se näillä korkeuksilla juuri auta.
No ajo lähti hyvin alkuun ja heti sain sellaisen asennon joka mielestäni oli hyvä. Pieniä mutkapätkiä ajellen hiipi ajatus että tää se on,mutta se miten hyvin meikäläisen yläkroppa ja narukäsivarret jaksaa moottoritie osuuksilla puskee ilmavirtaa vastaan piti selvittää.
No eiku moottoritielle... ja ei se niin hankalaa ollutkaan vaikka en kyllä Turun Moottoritietä turkuun asti ajaisi.
Ja moottoritie erikoiskokeen jälkeen takaisin kaupalle päin.
Sitten pitkällisen ja perusteellisen harkinnan jälkeen (kypärän pois päästä ottamisen ajan) tehtiin paperitja nyt kuumeisesti odotetaan että lumet sulaa... viime viikonloppuna jo näytti lupaavalta.
Kuten tuossa jo aikasemmin todettiin Hornet näytää ja myös on oikea moottoripyörä.
Suosittelen oman kokemukseni perusteella lämpimästi niin pitkille kuin pätkille kuljettajille.
NYT: Yamaha XJ 600 S Diversion -92
Tulossa: Honda CB 900 F Hornet -02
Onneksi olkoon uudelle Hornettti kuskille! *(Japeda @ Helmi. 11 2009,00:56) kirjoitti
![]()
Kiva peli on, viime kesänä 10000km tuli päristeltyä. *![]()
Honda CB900F Hornet *2005
Kiitän ja *(Hornet Boy @ Helmi. 11 2009,06:46) kirjoitti
NYT: Yamaha XJ 600 S Diversion -92
Tulossa: Honda CB 900 F Hornet -02
Hyvä pyörä ei voi muuta sanoa, ketterä kaupungissa, ja kulkee ihan mukavasti...ja matkassakin ihan hyvä, ei puudu paikat.. ei ainakaan espoosta ouluun yhtäkyytiä ajaessa vielä. sorallakin ihan hyvä, vois vaikka montullekin mennä
mulla oli kesällä -05 sellanen ja kympin ajoin... voisin ostaa uudestaan sellasen, mut vähä ylihintaisia..ainakin vielä![]()
Myyntipalstalla olisi tarjolla SBS Sinter etujarrupalat sekä Goodridgen punosletkut (eteen ja taakse) ko. pyörään.
Tuossa olisi sellaista nuhruista 900 hornetin rojektia tarjolla, mietteissä on, että onko porukka laittanu USD keulaa tuollaiseen ja jos on, niin minkä pyörän keula on sopivin ??
Samalla voisi laittaa vähän muutakin siitä, eli japseilla kun on samanlaiset vanteet melko pitkälti merkistä riippumatta niin onko tuohon saatavana muunlaisia vanteita kun noita omia kolmipuolaisia? Samalla tulis piparkakkulevyt jne. muuta pientä.
Viime viikolla tuli hankittua CB 900 vm. 2006. Sen minkä olen ehtinut ajaa, niin upea peli kyllä on! Vaikka on eka pyörä, niin ajettavuus on hyvä, painopiste tarpeeksi alhainen että hallittavuus on helppo, ja voimaa löytyy ihan tarpeeksi. Mukava ajaa stadissa, pakko myöntää.
Odotin saavani rennon ja mukavan stadipyörän, ja näin myös kävi. Ei tarvitse stressailla kun mennään 30-50kmh stadissa, pyörä on siinä mielessä hyvä ja mukava ajaa.
Hyvin tyytyväinen!
Nyt peli pikkuhiljaa talvisäilöön, ja kevättä odottamaan!![]()