Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Kun kyselin eräästä maalaamosta, mitä maksaa katteellisen pyörän maalaaminen yksiväriseksi, he vastasivat hinnan olevan 500-1000 €. Mistä näin korkea hinta johtuu? onko muovin maalaamiseen tarkoitetut maalit niin kalliita?



  2. #2
    Autopuolella esim. uuden takapuskurin maalaus on helposti 300€, joten saamasi hinta on ihan linjassa (tarkoitan normaalia automaalaamoa, jossa on isännän lisäksi työmiehiä ja työstä maksetaan myös verot).
    Pimeässä maalaaminen on sitten oma lukunsa.
  3. #3
    Onhan siinä maalaamisessa aika työläs ja aikaa vievä pohjien valmistaminen,hiontaa, kittiä,hiontaa ja vielä hiontaa.Jos teet itse pohjat,en usko että ruiskutus ja maalit+lakka kovin paljon maksaa.
  4. #4
    no kokeilepas itse tehdä koko homma.

    pohjatyöt ottaa pirusti aikaa, sitten laitat siihen pohjamaalin tai hiottavan pohjamaalin.

    vasta sen jälkeen pääset laittamaan ne sun blingbling-maalit siihen.


    ei ole edes paha hinta maksaa 500-1000 koko hommasta jos se tehdään kunnolla
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  5. #5
    Lainaa (rellonen @ Marras. 07 2008,17:07) kirjoitti
    Onhan siinä maalaamisessa aika työläs ja aikaa vievä pohjien valmistaminen,hiontaa, kittiä,hiontaa ja vielä hiontaa.
    just näin. paitsi lisää hiontaa ja kittiä ja lasikuitua ja hiontaa ja kittiä

    voidaan kysyä mun vaimolta, oliko se helppo homma
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  6. #6
    Maalit, lakat, kovetteet, ohenteet, pakkelit, hiomatarvikkeet. Satasella saa koko satsin, jos ei etsi mitään hifistelymaaleja.

    Puolesta litrasta maalia saa litran valmista ainetta ja sillä määrällä maalaa jo vaikka mitä.

    Omaani vedin alle hiontapohjavärin, jonka päällä perusautomaali on pysynyt loistavasti. Ei lohkeiluja ym. vaikka ei sen kummemmin muovimaalia olekaan.

    Työhän siinä maksaa. Jos katteet ym. on ehjät niin ei ole pohjien tekeminenkään iso homma. Sit on eri juttu, jos ne on palasina ja lommoilla.
    -Ei kysyvä tieltä eksy...Paitsi täällä!-

    http://janipatronen.blogspot.com/
  7. #7
    Tätä juuri tarkoitin,jollei muovit ole rikki, ei muuta kuin sitkeää hiontaa ja lopuksi maalarille ruiskutukseen.
  8. #8
    Mä oon kans haeskellu noita maalaamoja, aika samaan hintaluokkaan ne menee, tällä hetkellä siis ihan perus helmiäisvalkoinen maalaus kustantaa sen 600-800€, ja jos siihen viel haluu jotain erikoismaalausta niin menee varmaankin yli tonnin..

    Tuolla hinnalla sen saa jo ihan kunnon mopomaalamosta, automaalaamoihin en ookkaan ottanu yhteyttä, vielä..

    Kuka halvalla ostaa se paskaa saa..
    Ilman pyörää mutta kuinka kauan.
  9. #9
    500-1000 euroa kuulostaa ihan oikealta hinnalta. Oman pyöräni maalauttaminen mattamustaksi ammattimiehellä maksoi tämän vuoden puolella 700 euroa. Laatu maksaa.
    Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
  10. #10
    Mun pyörän maalaus (Etu-ja takaloksut+tankki. Pohjatyöt+kiiltävä musta+punaiset scallopit mun suunnitelman mukaan+kaks kerrosta lakkaa) maksoi viime talvena ammattilaisella 600€. Työn jälkeen olen erittäin tyytyväinen.

    Joskus vuostuhannen alussa maalautin VFR:n punaiseksi "puoliammattilaisella". Työn jälki oli lähes ala-arvoista ja osa osista meni uusintamaalaukseen. Homma maksoi noin 2000 markkaa... Tuolloin päätin etten mihkään saatanan viraabeli kylämaalarille enää vie mitään sellasta värjättäväksi, mistä pitäis tulla hyvä tai erittäin hyvä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  11. #11
    mie oon muutamana talvena ihan mattamustalla spräyllä (Maston -musta pohjamaali) maalannu palikat tallin lattialla.. pohjalle harmaa pohjaspräy tietty. päälle mattalakkaspräy.

    puhdistus oli helppoa. itikat pois puukolla ja naarmut pois höylällä tahi hiomalla.

    ensi kaudelle taitaa tulla ihan kunnon väritykset, mut jos ei vieläkään nappaa niin peltipintaan lakka päälle ja radalle.

    muovimaalauksen vittumaisin homma on se pohjien teko, varsinkin jos joutuu "hitsaamaan" halkeamia umpeen ja pakkeloimaan ja hiomaan. sitten katsot vielä että muoto ei muutu siitä hitsatun kohdan ympäriltä jne. no sitten vielä tartunta-aine muovipinnalle, pohjaväri, hiontaa merkkausvärin kanssa, vielä pohjaväriä, suoraksihionta. ja sitten päästään jo vetämään väri päälle. väriin tietty muovipinnan joustoainetta sekaan jottei täällä suomen pakkasissa hirveesti lohkeilisi. jos taas vedetään värimassa + lakka, niin lakkaan tuota joustoainetta sekaan. ja jos oikein hyvän haluaa niin välihiontaa vaan ja lakkaa perkeleesti. tämä kaikki maksaa, juosten kusemalla ei saa kuin sutta, ja säästäminen ajan ja laadun kanssa ei tule kysymykseenkään.

    tai mistä minä tiiän.. noi vesivärit kun tuli pakolliseksi niin voi olla että mun toimintamallini on vanha uusien materiaalien myötä. ja vesivärien taikoja mä en ala enää edes opettelemaan.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  12. #12
    Tonni on ihan ok,kun jää itselle työksi vain ruuvailla osat irti ja kiinni.
    Amatööritä menee opetteluun koko talvi ja puol`toista donaa kaikkeen harrasteluun,ennenkuin tulee edes välttävää jälkeä *
    Tai sit rahaa menee 50eskoo ja jälki on näyttelyluokkaa.....,omasta ja kavereiden mielestä *
    Monenlaisia vaihtoehtoja on tarjolla......
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  13. #13
    Tässä taannoin maalattiin yksi kokonainen auto. Kustansi muistaakseni tonnin. Siis ammattilaisella automaalaamossa. Mopon muovit olis saanu maalattua ilmeisesti kuudellasataa, jos ovat irti moposta ja riippuen pohjatöiden tarpeesta.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  14. #14
    Lainaa (JaZZo @ Marras. 07 2008,20:16) kirjoitti
    mie oon muutamana talvena ihan mattamustalla spräyllä (Maston -musta pohjamaali) maalannu palikat tallin lattialla.. pohjalle harmaa pohjaspräy tietty. päälle mattalakkaspräy.

    puhdistus oli helppoa. itikat pois puukolla ja naarmut pois höylällä tahi hiomalla.
    No huh huh! Kälä-kälä pulloon en koske pitkällä tikullakaan... Tietysti jos keskittyy pyörällä ajamiseen ja sen tekniseen puoleen niin mikäs siinä, mutta jos meinaa ihmisten ilmoilla ajella niin spray ei sovi kuin korkeintaan liki piilossa olevien osien satunnaiseen suhautteluun...
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  15. #15
    Lainaa (Cyberias @ Marras. 07 2008,21:13) kirjoitti
    Lainaa (JaZZo @ Marras. 07 2008,20:16) kirjoitti
    mie oon muutamana talvena ihan mattamustalla spräyllä (Maston -musta pohjamaali) maalannu palikat tallin lattialla.. pohjalle harmaa pohjaspräy tietty. päälle mattalakkaspräy.

    puhdistus oli helppoa. itikat pois puukolla ja naarmut pois höylällä tahi hiomalla.
    No huh huh! Kälä-kälä pulloon en koske pitkällä tikullakaan... * Tietysti jos keskittyy pyörällä ajamiseen ja sen tekniseen puoleen niin mikäs siinä, mutta jos meinaa ihmisten ilmoilla ajella niin spray ei sovi kuin korkeintaan liki piilossa olevien osien satunnaiseen suhautteluun...
    nnoo, pyörän olemus oli muutenkin valtavirrasta (orgin jäsenten kalustosta) isosti poikkeava häristin. tällähetkellä siitä kuosista ei ole kuin muutama valokuva menneiltä ajoilta. runko, tekniikka ja ulkonäkö on kohdannut radikaaleja muutoksia. mutta, poikkeavaa linjaa pidän edelleen yllä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  16. #16
    3 vuotta sitten maalautin oman pyöräni paikallisella automaalarilla.
    Maaliksi valitsin normaalin automaalin (Mazda 6 värikartasta)
    Tein pohjatyöt itse; hionta ja puhdistus

    Jälki oli mielestäni tosi hyvä. Kuvia.

    Niin, ja hinta oli 170e maalarin osalta. En kyllä tosiaankaan laittaisi lähellekään tonnia pyörän maalaukseen jos tuohon hintaan saa noinkin hyvää laatua. Toki jos kyseessä on aivan uusi pyörä ja hintaan sisältyisi pohjat niin ehkä voisin jopa harkita..
    Normal people believe that if it ain't broke, don't fix it. Engineers believe that if it ain't broke, it doesn't have enough features yet. -Scott Adams
  17. #17
    Lainaa (hsk @ Marras. 08 2008,21:06) kirjoitti
    3 vuotta sitten maalautin oman pyöräni paikallisella automaalarilla.
    Maaliksi valitsin normaalin automaalin (Mazda 6 värikartasta)
    Tein pohjatyöt itse; hionta ja puhdistus

    Jälki oli mielestäni tosi hyvä. *Kuvia.

    Niin, ja hinta oli 170e maalarin osalta. En kyllä tosiaankaan laittaisi lähellekään tonnia pyörän maalaukseen jos tuohon hintaan saa noinkin hyvää laatua. Toki jos kyseessä on aivan uusi pyörä ja hintaan sisältyisi pohjat niin ehkä voisin jopa harkita..
    Näkyy olevan sama sävy, jolla maalasin emännän kesämoposkootterin. Tuo helmiäinen antaa aika kivan efektin valaistuksen mukaan. Ruiskutuksessa ei ollut mitään erikoista, vaikka ekaa kertaa helmiäistä kokeilin. Nätti tuli.

    En kyllä ikuna tonnia maksaisi moottoripyörän yksivärimaalauksesta. Toisaalta maksoi työkaverin auton oven alalaitaan tulleen raapun korjauskin tonnin. Automaalaamoiden hinnat ovat VAT:n taulukon mukaan ja tarkoitettu vakuutusyhtiöille. Ei niissä ole mitään tolkkua enää.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  18. #18
    Lainaa (B12 @ Marras. 08 2008,22:57) kirjoitti
    Lainaa (hsk @ Marras. 08 2008,21:06) kirjoitti
    3 vuotta sitten maalautin oman pyöräni paikallisella automaalarilla.
    Maaliksi valitsin normaalin automaalin (Mazda 6 värikartasta)
    Tein pohjatyöt itse; hionta ja puhdistus

    Jälki oli mielestäni tosi hyvä. *Kuvia.

    Niin, ja hinta oli 170e maalarin osalta. En kyllä tosiaankaan laittaisi lähellekään tonnia pyörän maalaukseen jos tuohon hintaan saa noinkin hyvää laatua. Toki jos kyseessä on aivan uusi pyörä ja hintaan sisältyisi pohjat niin ehkä voisin jopa harkita..
    Näkyy olevan sama sävy, jolla maalasin emännän kesämoposkootterin. Tuo helmiäinen antaa aika kivan efektin valaistuksen mukaan. Ruiskutuksessa ei ollut mitään erikoista, vaikka ekaa kertaa helmiäistä kokeilin. Nätti tuli.

    En kyllä ikuna tonnia maksaisi moottoripyörän yksivärimaalauksesta. Toisaalta maksoi työkaverin auton oven alalaitaan tulleen raapun korjauskin tonnin. Automaalaamoiden hinnat ovat VAT:n taulukon mukaan ja tarkoitettu vakuutusyhtiöille. Ei niissä ole mitään tolkkua enää.
    Tonni ei rahana ole paljon jos laskee kaiken duunin mitä maalaamiseen menee. Itse maalaus ei kauaa kestä mutta kaikki pohjatyöt voi kuluttaa aikaa runsaasti.

    Itse kun ole maalannut pyöriä kavereille olen tarjonnut että tekevät pohjat itse. Säästää hikeä ja ystävyyttä. Tämä edellyttää sitä että tekijä tietää miltä "hyvän pohjan" kuuluu näyttää. Yleensä asiaan perehtymättömän pohjatyöt pitää yleensä aina tehdä uudestaan...

    Hyvän pohjatyön merkitys on 80-90% lopputuloksesta...

    Toinen työläs vaihe on myös jälkityöt. Lakan kiillotus on myös työläs vaihe joka vie aikaa mutta voi tehdä keskinkertaisesta maalaustyöstä erinomaisen.

    Jos haluaa säästää maalauskustannuksissa voi mielestäni ainakin kysyä maalarilta mitä homma maksaa jos tekee itse pohjat ja jälki duunit. Edellyttäen että tietää mitä tekee...
    -- No sehän on se kaikkien Ninjojen isoäiti!!! -- GPZ 900R

    -- ZZR kärpänen -- ZZR 600R -> Myyty!

    -- Ihka oikea wannabee reisseri -- ZX 6RR

    -- Voe vehnä mikä kiksutin -- GSX-R 750
  19. #19
    Maalaamisen itseopettelu ottaa tosiaan aikaa, mutta kärsivällisyys pohjatöissä ja hyvä peittävä automaali voi saada ihmeitä aikaan. Oma projekti otti kolmisen kuukautta katteiden paikkailun/kittailun ja maalailun yms. harjottelussa vaikeimman kautta (monesti usko tiukalla ajoon saamisesta). Kuluja ei tullut vielä laskettua, mutta arviolta ainakin 200-300e meni.

    Merkkipajassa voi esim. auton oven maalaus maksaa nykysin tuhatta euroa tai puskurin maalaus muovikorjauksineen. Noita maalaushommien kulurakenteita ymmärtää nyt vähän paremmin kun on kokeillut kuinka aikaa vievää ja vaativaa se homma on, jos tahtoo hyvää jälkeä.

    edit: tarkennus edelliseen lauseeseen



    Ei puu miestä kaada, ellei mies puuta.
    --------------
  20. #20
    Lainaa (Fasterfox @ Marras. 09 2008,02:59) kirjoitti
    Merkkipajassa voi esim. auton oven maalaus maksaa nykysin tuhatta euroa tai puskurin maalaus muovikorjauksineen. Tuota kulurakenetta ymmärtää nyt vähän paremmin kun on kokeillut kuinka aikaa vievää ja vaativaa se homma on.
    Uusia VAT:n taulukoita en ole tutkaillut, mutta opiskeluaikoina markka-aikaan kyllä. Silloin oli nyrkkisääntönä, että alle tuhannen markan ei korjata minkäänlaista naarmua. Aloitusaika ja aloitusmateriaali pitivät siitä huolen. Eli se on periaatteessa sama kuin taksin lähtömaksu.

    Muovin korjaus on mailman yksinkertaisinta duunia ja jättää "paremmassa pajassa" huiman katteen. VAT:n videolla kaveri näytti kuinka mersun umpion katkennut kiinnityskorva sulatellaan tinakolvilla kiinni ja asiakkaalta veloitetaan puolet uuden osan hinnasta =750mk. Asennuksineen vajaa puolen tunnin työ siihen aikaan. Tyylinä ota tai jätä, toinen vaihtoehto oli myydä uusi umpio 1500mk kipale. Toki koko peräosan peittävä maalattu muovipuskuri on jo astetta tai paria vaativampi parsittava. Tuskin rupeavat pientä halkeamaa kummempaa edes korjaamaan.

    Palveluyhteiskunnassa on maksettava mitä pyytävät tai tehtävä itse. Valinta on jokaisen henkilökohtainen asia. Keskipalkkaisella menee siihen tonniin kahden viikon tili eli 80 tuntia. Ehjän kokokatteisen mopon pohjatöihin voisin kuvitella käyttäväni vapaa-aikaa ehkä 12t ja katteettoman 8t ihan hosumatta. Ruiskutus ottaa sen tunnin pari ihailuineen ja ruiskun pesuineen. Maalia menee kokokatteiseen pari desiä ja lakkoineen. pohjamaaleineen ja tinnereineen hintaa tulee siinä ehkä 50€ metalli/helmiäinen.

    Joku edullinen vakuutusyhtiöiden kanssa tekemisissä olematon maalari voi sitten tehdä kohtuuhinnallakin, mutta merkkipajoissa maksaa.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #21
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (VRSCDX07 @ Marras. 07 2008,16:24) kirjoitti
    Kun kyselin eräästä maalaamosta, mitä maksaa katteellisen pyörän maalaaminen yksiväriseksi, he vastasivat hinnan olevan 500-1000 €. Mistä näin korkea hinta johtuu? onko muovin maalaamiseen tarkoitetut maalit niin kalliita?
    Samaa automaalia se on, sekaan lorautetaan vain tilkka ns. "pehmennysainetta". Mutta ota selvää mitä maksaa litra hyvälaatuista automaalia, (Spies-Hecker, Sikkens, jne,,) siihen kovettimet ohenteet sun muut liemet, saatat yllättyä jo sotkujen hinnoista. Ps. Auton ylimaalaus maksaa täällä lahden takana noin 25 000kr+ strippaus, ja kasaaminen maalaustyön jälkeen. Aika "kiltin" hinnan sait.

    Eikä ne pohjatöihin tarvittavat hiomapaperitkaan ilmaisia ole.



    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  22. #22
    Pehmitintä en ole ikinä käyttänyt moottoripyörän katteisiin. Sitä tarvitaan lähinnä vain autojen kumispoilereille estämään lakan lahkeilu. Mopon yksivärimaalauksen tarvikkeet maksavat siinä 50€ (PPG:n tavaraa), kuten tuossa mainitsinkin.



    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  23. #23
    Lainaa (Fasterfox @ Marras. 09 2008,02:59) kirjoitti
    Maalaamisen itseopettelu ottaa tosiaan aikaa, mutta kärsivällisyys pohjatöissä ja hyvä peittävä automaali voi saada ihmeitä aikaan. Oma projekti otti kolmisen kuukautta katteiden paikkailun/kittailun ja maalailun yms. harjottelussa vaikeimman kautta (monesti usko tiukalla ajoon saamisesta). Kuluja ei tullut vielä laskettua, mutta arviolta ainakin 200-300e meni.

    Merkkipajassa voi esim. auton oven maalaus maksaa nykysin tuhatta euroa tai puskurin maalaus muovikorjauksineen. Tuota kulurakenetta ymmärtää nyt vähän paremmin kun on kokeillut kuinka aikaa vievää ja vaativaa se homma on.
    KIITOS hyvästä kuvasarjasta tälläisiä lisää
  24. #24
    Ajattelin maalata oman projektini mattamustalla. Onko siinä tavallisiin automaaleihin verrattuna mitään erityistä huomioon otettavaa? Kuulin, että tasaisen pinnan saaminen olisi jotenkin työläämpää, ja että pinta lähtisi kiillottumaan ajan myötä. Onko näin? Jos on kokemuksia joistain maaleista, niin suosituksia otetaan vastaan.
  25. #25
    Itellä tulee ens keväänä maksamaan pakettihintana about 1500e mopon maalaus... ois kuulemma normisti 2000e mut ku pyörälle tehää muutaki pientä siin samalla ni saatii tingattua vähä alennusta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  26. #26
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (eba @ Marras. 09 2008,12:14) kirjoitti
    Ajattelin maalata oman projektini mattamustalla. Onko siinä tavallisiin automaaleihin verrattuna mitään erityistä huomioon otettavaa? Kuulin, että tasaisen pinnan saaminen olisi jotenkin työläämpää, ja että pinta lähtisi kiillottumaan ajan myötä. Onko näin? Jos on kokemuksia joistain maaleista, niin suosituksia otetaan vastaan.
    Paskamainen ainakin pitää puhtaana.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  27. #27
    Kyselin tarjouksia todellisilta ammattilaisilta, jotka maalaavat esim.
    vakuutusyhtiöille ja pyörien maahantuojille. Hintaan eivät vaikuta
    niinkään ne neliöt, joita ei juuri ole, vaan se pikkuosien määrä ja
    niitä taas on. Uutta vehjettä vastaavan maalauksen saa 600 -
    800 €:lla, tietysti *pelistä riippuen. Itsellä vaihtuu musta helmiäis-
    valkoiseksi. Osat irroitin itse.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  28. #28
    Lainaa (Fasterfox @ Marras. 09 2008,02:59) kirjoitti
    Maalaamisen itseopettelu ottaa tosiaan aikaa, mutta kärsivällisyys pohjatöissä ja hyvä peittävä automaali voi saada ihmeitä aikaan. Oma projekti otti kolmisen kuukautta katteiden paikkailun/kittailun ja maalailun yms. harjottelussa vaikeimman kautta (monesti usko tiukalla ajoon saamisesta). Kuluja ei tullut vielä laskettua, mutta arviolta ainakin 200-300e meni.

    Merkkipajassa voi esim. auton oven maalaus maksaa nykysin tuhatta euroa tai puskurin maalaus muovikorjauksineen. Tuota kulurakenetta ymmärtää nyt vähän paremmin kun on kokeillut kuinka aikaa vievää ja vaativaa se homma on.
    Näyttää kyllä tosi hyvälle. Näkee, että aikaa tai vaivaa ei ole säästelty. Näin sitä varmaan oppii omasta pyörästään sitä sun tätä...

    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  29. #29
    Tuossa pikku kaljoissa tullu jätkien kaa mietittyä että varsinkin maalauksista puhuttaessa niin ei porukka paljoo kyllä arvosta maalaustöitä ammattina. (poikkeuksiakin on)

    Otetaas esimerkkinä rakennusmies: paljoko ottaisit iltahommina neljän neliön kulppärin kaakeleiden vaihdosta? 200è? tuskin riittäs...
    Jotta löytäisi parkkipaikalta.
    Dark Garage Performance r.y (DG-Performance)
  30.  
  31. #30
    Riippuu tosi paljon pyörästä/katteista paljonko koko homma ottaa tunteja.
    Miettikääpä niitä kaikkia vaiheita, mm. pesuja monessa välissä, pohjustusta, kaikkia maalausvaiheita jne. kun osien on välillä annettava kuivaakin.
    Tunteja tulee helposti aika paljon ja 50eur tunti on tänäpäivänä ammattilaisen työstä halpa hinta.

    Kohtahan tuota pääsee taas kokeilemaan: Minun 748 saa kokonaan uuden värin talven aikana.
    Maalattavaa on yllättävän paljon: Etukate, sivukatteet neljässä palassa, tankki, 2 erillistä peräkatetta (toinen lasikuituinen ilman pohjatöitä), airbox (siitä ulkopuolet maalataan), etulokasuoja, pieni kolmiopala etukatteiden väliin, ja vielä peilit.

    Nuo kun pitää pohjustaa (naarmuilla) ja maalata perusväri molemmin puolin, sitten vielä kunnon pintaväri ja lakkaukset niin siinä on työtä maalarille ihan kohtalaisesti.

    Ja tässä tapauksessa sopivaa tarroitusta on hiton vaikea päättää ennenkuin näkee pyörän maalattuna ja kasattuna, joten jäten ne pois ja laitan tarrat itse vasta lakan päälle...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen