Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Ajelin tänään Kuopiosta Outokumpuun Joensuuntietä pitkin. Tie oli monin paikoin märkä. Se ei nyt vielä haitannut, mutta välillä ihmetytti kun osa tiehen maalatuista nopeusrajoituksista oli maalattu juuri mutkien kohdille. Muutaman kerran tunsin kun rengas ei pitänyt kunnolla kun jouduin ajamaan merkin päältä. Mikähän virka rajoituksia on maalata juuri mutkiin, eikä suorille pätkille joita luonnollisesti on ennen mutkia ja mutkien jälkeen. Tässä olis hyvä turvallisuutta lisäävä vinkki tiehallinnolle.
    Suzuki DL650 V-Strom -18
  2. #2
    Vielä lisäys täältä ...

    Mitenhän kun ennenhän asfalttiin jyrsittiin ko. merkinnät ja sit täytettiin samaan tasoon asfaltin kanssa, niin mikähän on nykyään tarkoitus noilla kun ovat suoraan maalattu asfaltin päälle, aiheuttaa ainaki täällä satunnaisesti semmoisia lieviä yllätyksiä varsinkin jos ovat keskellä kurvaa .
    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
  3. #3
    On varmaan halvempi vaan maalata suoraan asfalttiin ilman jyrsintää. Lisäksi veikkaisin, että siellä päättäjillä ei ole kellään moottoripyörää. Ensinnäkään sinne tielle ei mun mielestä tarvis maalata yhtään mitään, ei ne sieltä sen paremmin näy kun liikennemerkit. Lisäksi voisivat vähän miettiä uudelleen noita kaideratkaisuja ja niihen määrää.
    BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
    ER-6f 2006
  4. #4
    Lainaa (van seagal @ Loka. 12 2008,22:19) kirjoitti
    Mikähän virka rajoituksia on maalata juuri mutkiin, eikä suorille pätkille joita luonnollisesti on ennen mutkia ja mutkien jälkeen.
    Sunnuntai-illan repeämispisteet tuolle tosi on että suoria löytyy sekä ennen että jälkeen mutkien. Mutta sinänsä, kaikki maailman asfalttimaalaukset olis kyllä mielestäni syytä minimoida.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  5. #5
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Tiesittekö, että kaikki ajoratamaalaukset ovat voimassa talvellakin
    vaikka niitä ei näkyisikään lumen ja jään alta esim. keltaiset viivat
    ohituskiellot etc ... tosin tievierissäkin on silloin lätkiä ja normaalit
    ohitussäännöt ilman viivojakin ovat tietenkin aina voimassa. Kaikki
    kaistamerkit ja muut ovat voimassa. Itse olen suhtautunut, että
    maalaukset ovat lähinnä niille, jotka eivät muuten ole vielä
    ymmärtäneet miten ko. paikoissa ajetaan. Ovat tavallansa ihan
    tarpeettomia mutta sitäkin liukkaampia.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  6. #6
    Onkos kuvia noista mutkiin ajokaistan keskelle maalatuista tiemerkinnoistä?

    Onhan se valitettavaa jos mutkiin tai ristysalueille niitä tulee lisää, suojatiemerkeistä taajamissa en rutise mutta nopeusrajoitukset voisi merkitä kyltein.
    No, mukavampi kaatua maassa olevaan liukkaaseen merkkiin kuin törmätä tien sivussa olevaan tolppaan?

    Ajorataan maalattuja merkkejä ei taideta muutta talvi-tai pimeänaikarajoituksiksi ihan helposti, taitavat, olla muutenkin sellaisilla tieosuuksilla.

    -J-
  7. #7
    Lainaa (Eroz @ Loka. 12 2008,23:37) kirjoitti
    Lainaa (van seagal @ Loka. 12 2008,22:19) kirjoitti
    Mikähän virka rajoituksia on maalata juuri mutkiin, eikä suorille pätkille joita luonnollisesti on ennen mutkia ja mutkien jälkeen.
    Sunnuntai-illan repeämispisteet tuolle tosi on että suoria löytyy sekä ennen että jälkeen mutkien. Mutta sinänsä, kaikki maailman asfalttimaalaukset olis kyllä mielestäni syytä minimoida.
    Samaa mieltä. Viikko sitten koin sellaisen sydämen pysähdyttävän hisiderin fillarilla kun etupyörä meni tuoreen ja märän reunaviivan yli, mutta takarengas ei. Siinä sitten pientä rodeota fillarin päällä. tarkastelin sitten että melkein sentin korkea paikkapaikoin oli reuna viiva.
  8. #8
    Lainaa (MattiR @ Loka. 12 2008,23:48) kirjoitti
    Tiesittekö, että kaikki ajoratamaalaukset ovat voimassa talvellakin
    vaikka niitä ei näkyisikään lumen ja jään alta esim. keltaiset viivat
    ohituskiellot etc ... tosin tievierissäkin on silloin lätkiä ja normaalit
    ohitussäännöt ilman viivojakin ovat tietenkin aina voimassa. Kaikki
    kaistamerkit ja muut ovat voimassa. Itse olen suhtautunut, että
    maalaukset ovat lähinnä niille, jotka eivät muuten ole vielä
    ymmärtäneet miten ko. paikoissa ajetaan. Ovat tavallansa ihan
    tarpeettomia mutta sitäkin liukkaampia.
    Mites kun työmaan takia normaali 80-lätkä pylväässä on huputettu pyörätien rakentamisen takia? Edelleenkin tiessä on ne maalatut 80-merkit niin mitä pitäisi kuuliaisen tienkäyttäjän ajaa? Se 80 mikä tiessä lukee vai 60, mikä oli edellinen näkyvissä ollut nopeusmerkki?

    Tällainen ansa löytyy Siilinjärveltä Nilsiään päin VT 75 (vai77vaimikäsenytoli) Yaran tehtailta Kuuslahteen päin.
  9. #9
    Lainaa (Wili @ Loka. 14 2008,22:54) kirjoitti
    Mites kun työmaan takia normaali 80-lätkä pylväässä on huputettu pyörätien rakentamisen takia?
    Jos se paikka on taajaman ulkopuolella eikä alempaa nopeusrajoitusta ole merkitty, niin rajoitushan on 80, oli sitä liikennemerkkiä tai ei. Tiemerkintöihin en ota kantaa.
    Huono tie, parempi mieli
  10. #10
    Lainaa (Wili @ Loka. 14 2008,22:54) kirjoitti
    Lainaa (MattiR @ Loka. 12 2008,23:48) kirjoitti
    Tiesittekö, että kaikki ajoratamaalaukset ovat voimassa talvellakin
    vaikka niitä ei näkyisikään lumen ja jään alta esim. keltaiset viivat
    ohituskiellot etc ... tosin tievierissäkin on silloin lätkiä ja normaalit
    ohitussäännöt ilman viivojakin ovat tietenkin aina voimassa. Kaikki
    kaistamerkit ja muut ovat voimassa. Itse olen suhtautunut, että
    maalaukset ovat lähinnä niille, jotka eivät muuten ole vielä
    ymmärtäneet miten ko. paikoissa ajetaan. Ovat tavallansa ihan
    tarpeettomia mutta sitäkin liukkaampia.
    Mites kun työmaan takia normaali 80-lätkä pylväässä on huputettu pyörätien rakentamisen takia? Edelleenkin tiessä on ne maalatut 80-merkit niin mitä pitäisi kuuliaisen tienkäyttäjän ajaa? Se 80 mikä tiessä lukee vai 60, mikä oli edellinen näkyvissä ollut nopeusmerkki?

    Tällainen ansa löytyy Siilinjärveltä Nilsiään päin VT 75 (vai77vaimikäsenytoli) Yaran tehtailta Kuuslahteen päin. *
    Tämmöisen pätkän löysin:
    Nopeusrajoitus-tiemerkintä. Liikennemerkin vaikutuksen tehostamiseksi tai
    selventämiseksi voidaan käyttää seuraavia valkoisia tiemerkintöjä:
    - nopeusrajoitusta osoittava merkintä

    Tiehallinto PDF

    Minä ymmärtäisin tuon vaikutuksen tehostamiseksi niin että se ei itsessään ole nopeutta rajoittava merkintä. Eli tässä tapauksessa se edellinen liikennemerkki (rajoitus 60) olisi voimassa sillä alueella, jolla on nuo tiemerkinnät 80.
    Honda CBF600S
  11. #11
    Lainaa (Wili @ Loka. 14 2008,22:54) kirjoitti
    Mites kun työmaan takia normaali 80-lätkä pylväässä on huputettu pyörätien rakentamisen takia? Edelleenkin tiessä on ne maalatut 80-merkit niin mitä pitäisi kuuliaisen tienkäyttäjän ajaa? Se 80 mikä tiessä lukee vai 60, mikä oli edellinen näkyvissä ollut nopeusmerkki?

    Tällainen ansa löytyy Siilinjärveltä Nilsiään päin VT 75 (vai77vaimikäsenytoli) Yaran tehtailta Kuuslahteen päin. *
    On muuten mesta paikka ajella. Usein siinä on ohjeistettu Kemiran kohdalta Nilsiää kohti mentäessä 50 rajoitus ja varoitus tietyömaasta sekä normi 80-taulu piilossa. 80 maalaukset tiessä. Sitten jotkut ajelee sitä viittäkymppiä, toiset kahdeksaakymppiä. Ajettaessa Siilinjärvelle päin 50-alueen alkua muutellaan Kuuslahdessa jatkuvasti. Joskus tulen tielle tuon 50-taulun jälkeen eli keskelle rajoitusaluetta enkä täten näe tietenkään sitä rajoitusalueen alkamiskohtaa ja nopeusrajoitusta, mutta ainoat rajoitusmerkinnät ovat tiessä olevat 80 maalaukset. Joku ensikertalainen voisi olla ihmeissään poliisin pysäyttäessä jos tulee tietämättään 50-alueelle mutta ainoat merkinnät on 80 rajoitus.

    Sekavaa tekstiä taisi tulla...
  12. #12
    Lainaa (Turder @ Loka. 15 2008,11:00) kirjoitti
    Lainaa (Wili @ Loka. 14 2008,22:54) kirjoitti
    Mites kun työmaan takia normaali 80-lätkä pylväässä on huputettu pyörätien rakentamisen takia? Edelleenkin tiessä on ne maalatut 80-merkit niin mitä pitäisi kuuliaisen tienkäyttäjän ajaa? Se 80 mikä tiessä lukee vai 60, mikä oli edellinen näkyvissä ollut nopeusmerkki?

    Tällainen ansa löytyy Siilinjärveltä Nilsiään päin VT 75 (vai77vaimikäsenytoli) Yaran tehtailta Kuuslahteen päin. *
    On muuten mesta paikka ajella. Usein siinä on ohjeistettu Kemiran kohdalta Nilsiää kohti mentäessä 50 rajoitus ja varoitus tietyömaasta sekä normi 80-taulu piilossa. 80 maalaukset tiessä. Sitten jotkut ajelee sitä viittäkymppiä, toiset kahdeksaakymppiä. Ajettaessa Siilinjärvelle päin 50-alueen alkua muutellaan Kuuslahdessa jatkuvasti. Joskus tulen tielle tuon 50-taulun jälkeen eli keskelle rajoitusaluetta enkä täten näe tietenkään sitä rajoitusalueen alkamiskohtaa ja nopeusrajoitusta, mutta ainoat rajoitusmerkinnät ovat tiessä olevat 80 maalaukset. Joku ensikertalainen voisi olla ihmeissään poliisin pysäyttäessä jos tulee tietämättään 50-alueelle mutta ainoat merkinnät on 80 rajoitus.
    Tätä juuri tarkoitin kun tulee tuota kautta aina välillä ajettua. On melkoiset arpajaiset liikenteessä kun osa ajaa 50 ja osa +80. Ja jatkuvasti muuttuvina ei voi edes ennalta arvata mitä siellä tänään on...
  13.  
  14. #13
    Ne kaistalle maalatut eivät määrää mitään, muistuttavat/herättävät vain.
    Suzuki GSX 600 F -95