Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 113:sta
  1. #31
    Minulla on hajataittoa sen verran, että normaaleilla piilareilla näen kaiken tosi pahasti kahtena, vaikka periaatteessa tarkkana
    Periaatteessa on toki olemassa erikoispiilareita, joilla sitäkin voi korjata, mutta niiden käyttö on vielä hankalampaa kuin normaalien, kun ne pitää saada silmään oikeaan asentoon jne.
    Tavallisetkin olivat minusta niin hankalat, että silmälasit tuntuivat huomattavasti pienemmältä riesalta.

    Laserleikkausta olen kyllä miettinyt...

    Nykyiset kakkulat ovat niin karussa kunnossa muutenkin, että olen vakavasti harkinnut kokeilla Rain-X -huurtumisenestoainetta niihin, sitä kun tuossa sattuu olemaan tölkki käden ulottuvilla. Kertoilen miten käy jos saan aikaiseksi testata.

    Edit: voin luovuttaa tököttiä tuohon "viralliseen" testiin jos testaaja käy hakemassa



    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  2. #32
    Oma ratkaisuni huurtumis ongelmiin on tässä:
    Femtolasik
    Kallis mutta toimii. Eikä kaduta.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  3. #33
    Käykää ihmeessä hakemassa sitä uimalasien huurteenpoistoon tarkoitettua pullosprayta. EI maksa paljoa, ja varmana toimii. Se toimii, vaikka ne kastuisi ihan kokonaan.

    Mulla itselläni Speedon (uimavarustemerkki) valmistetta... Toimii!

    Älkää ihmeessä enää arpoko näitä juttuja.

    -M

    EDIT. Ai niin, sitä saa sitten urhelukaupoista, joissa myydään esim. uimapöksyjä.



    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  4. #34
    Nyt valitettavasti muutamat menee vähän hakoteille Toki piilolinssit tai silmäkirurgia auttaisi takuuvarmasti silmälasien huurtumiseen, mutta nuo nyt on semmosia ratkaisuja joita tässä ei oikein haeta. Kiitän kuitenkin kaikkia näistäkin

    Uimalasien huurteenpoistoaine. Lisätään listaan. Luulis ainakin toimivan kun on oikein tarkoitettu veteen upotettavaksi
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  5. #35
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,19:29) kirjoitti
    Nyt valitettavasti muutamat menee vähän hakoteille * Toki piilolinssit tai silmäkirurgia auttaisi takuuvarmasti silmälasien huurtumiseen, mutta nuo nyt on semmosia ratkaisuja joita tässä ei oikein haeta. Kiitän kuitenkin kaikkia näistäkin *

    Uimalasien huurteenpoistoaine. Lisätään listaan. Luulis ainakin toimivan kun on oikein tarkoitettu veteen upotettavaksi *
    Se uimalasien huurteenpoisto kannattaa kokeilla ekana ja sitten vasta muut tökötit. Lista lyhenee nopeasti sen ekan kokeilun jälkeen.

    -M
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  6. #36
    No joo, sori. Meni vähän OT. Mutta oli vaan niin järisyttävä kokemus tällaiselle rillipirulle joka joutunut 5-v asti pitään noita sankoja päässä, että kun sai ne pois niin piti vähän mainostaa. Helpottaa kummasti elämistä.
    Isona minäkin alan juoda viinaa ja käymään vieraissa.

    Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä.
  7. #37
    Ei se lista siitä mihinkään lyhene kun nyt olis tarkoituksena kokeilla ihan oikeasti kaikkea mahdollista ja arvioida kaikkia. Se on sitten eri asia että mitkä aineet toimivat parhaiten ja mikä jää itselle käyttöön.

    Täytyy vaan nuo testit suorittaa jollain tutulla tiellä jos ja kun vastaan tulee niitä aineita jotka ei toimi niin osaa ajaa kotiin/määränpäähän ilman näönkorjaustakin *

    Lainaa (kivipaa @ Loka. 09 2008,19:44) kirjoitti
    No joo, sori. Meni vähän OT. Mutta oli vaan niin järisyttävä kokemus tällaiselle rillipirulle joka joutunut 5-v asti pitään noita sankoja päässä, että kun sai ne pois niin piti vähän mainostaa. Helpottaa kummasti elämistä.
    Ei se haittaa, ymmärrän kyllä helpotuksen suuruuden. Itse kärsin heikkenevästä näöstä viimiset kymmenkunta vuotta ja nyt vasta vähän päälle vuoden ollut lasit nenällä niin edelleenkin ihan tyytyväinen edes siihen että näkee kaiken kirkkaasti * Ei ole vielä käynyt sen kummemmin laserit mielessä, mut ehkä joskus sitäkin.
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  8. #38
    Mulla on niin kuivat simmut et piilarit kuivuu kii...aina.
    SUZUKI B-KING
  9. #39
    Tuo Pinlock pitää vielä selvittää onnistuuko tuommosta jälkiasentaa tähän meikäläisen pottaan...

    Silmälaseihin semmosta tuskin saa, mutta kävi mielessä Italollakin myynnissä olevia huurtenestokalvoja joita voi liimailla visiiriin, jos semmosen sais yhden kirkkaan tjsp ja siitä leikkailis linsseihin sitten kustomoidut huurteenestokalvot Ei voi tietää vielä, ehkä mahdollisesti tulee kokeiltuakin
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  10. #40
    Mulla on kanssa ollut harkinnassa tuo femtolasik mutta tänä syksynä meni pyörän vaihto tärkeysjärjestyksessä kärkeen. Ajellaan siis huuruisilla laseilla vielä toistaiseksi.
    Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12
  11. #41
    Lainaa (AF-1 @ Loka. 09 2008,23:46) kirjoitti
    Mulla on niin kuivat simmut et piilarit kuivuu kii...aina.
    Vähän sama vika täällä, muutaman tunnin ovat mukavat ja sitten alkaa vähitellen kangertaa. En voisi kuvitellakaan pitäväni esim. töissä piilareita. Vapaapäivinä ja mm. salilla käydessä kyllä käytän, joskus menee koko päiväkin piilareilla, mutta useimmiten ei. En tiedä pitäisikö kokeilla eri halkaisijalla olevia, jos nuo ei olekaan täysin sopivan kokoiset?

    Mutta aiheeseen, itsellä ei rillien huurtuminen vielä toistaiseksi ole häirinnyt, kypäränä Arai Chaser. Leukaosan räppänää auki pitämällä ja tarvittaessa visiiriä hieman raottamalla olen pärjännyt, myös aamuisin puoli kuudelta tällä viikolla. Toki jos jokin konsti löytyy, millä saa täysin huurteettomaksi, täytyy kokeilla.
    GSX-F750 -> FZ1-S -> RSV1000R Factory -> R1 -> XVS1100 Classic -> FJR
  12. #42
    Nolanin potta ja pinlock.
    Vain hiljaisemmilla vauhdeilla joutuu raottamaan visiiriä.
    Kyllähän se on ilmanpoiston/kierron vika jos rillit huurtuu.
    Ei ole vielä ollut ongelmaa noiden kans..
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  13. #43
    Itsekin olen huomannut että se on suurimmalti osalti ilmanvaihdon vika jos lasit huurtuu. Osansa asiaan saattaa tietysti antaa kypärähuppu. Olen tuossa huomannut scottin windstopper maxia käyttäessä että jos se on vähän huonommin suun ja nenän kohdalta asettunut kohdilleen niin uloshengitys ei suuntaakaan suoraan ulos vaan hupun ja naaman välistä silmille ja laseille.
    Vauhdissa ei minullakaan yleensä ole ongelmia, mutta kaupunkiliikenne on ärsyttävää kun saa hädintuskin lasit vapaaksi huurteesta visiiri kokonaan auki ja heti joutuu pysähtymään valoihin ja taas on lasit huurussa.

    Katsotaan nyt mitä tämän kokeilun kanssa käy, mutta muutamia ihan mielenkiintoisia tököttejä on jo ehdotettu testiin. Vielä kun viikolla käyn piipahtamassa ReliaTecissä ja muissa liikkeissä niin näkee mitä kaikkea muuta sieltä sattuu löytymään. Eiköhän nyt ainakin helpottavia aineita löydy varmasti, mutta löytyykö mitään semmoista joka estäisi huurtumisen kokonaan? Se jää nähtäväksi *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  14. #44
    Juu, se voi olla että kypärähupulla on osansa tuohon.
    Olen itse päässyt siihen käsitykseen, että se heikkous on silloin kypärän leukaosan tuuletusaukoissa, jollei ilma kierrä.
    Itsellä on tosiaan aina ollut Nolanin potta ja tuntuu, että jollakin kelillä tuo vanhempi Nolan on parempi.Siinä kun ei ole leuan alla sitä tuulensuojaa..
    Mut onhan näin syyskylmillä sumuisia kelejä, jolloin ei mikään auta.
    Sumu kastelee visiirin ja jos aukaiset, huurtuu silmälasit.
    harvoin kylläkin, mutta muistan pojan kiroilut kun viime lokakuussa tuli iltamyöhällä etelästä.
    Sanoi ettei mikään auttanut...
    Ja joskus se sumu on pahempi kuin oikea vesisade..
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  15. #45
    Tottahan se on että varmasti mikään aine tai muukaan ei pysty kokonaan poistamaan ongelmaa. Aina on kelejä jolloin lasit huurtuvat vaikka mikä olisi.
    Nyt vaan kokeillaan mitkä keinot auttaisi estämään edes jonkin verran huurtumista ja/tai nopeuttamaan huurtumisen poistumista ajaessa.
    Ensimmäiset käyttökokemukset ainakin fairykäsittelystä ovat nyt osoittaneet että fairykalvo laseissa auttaa ainakin huurteen poistumista jonkunverran. Huurtuvat edelleen aika tiukasti paikoillaan seistessä, mutta jo pienessä ajoviimassa avautuvat nopeammin kuin ilman. Mutta visiiri kiinni ei pysty ajamaan alle 60km/h nopeutta, muuten huurtuvat nopeammin kuin kypärän tuuletuksen ilmanvaihto avaa huurtumista. Joutuu ajamaan joko visiiri kokonaan auki tai vähän raollaan.
    Voi olla tietysti että fairya oli liian vähän, tai liikaa. Jatketaan kokeilemista fairylla jonkunaikaa ja vähän erilaisissa olosuhteissa ja pidemmällä matkalla, nyt on vasta kokemusta parista 6-10km työmatkasta.
    Kypärähupusta vielä sen verran, että nyt on pääasiallisesti käytössä tosiaan scottin windstopper max joka peittää nenän ja hyvän osan naamasta, mutta hyllystä löytyy myös mp-asun coolmax ja joku merkitön puuvillahuppu jotka molemmat peittävät aika vähän naamaa ja täytyy näitäkin kokeilla, saa nähtyä eron huppujen välillä

    Yritän rakentaa jonkun näköisen kokonaisuuden kaikista testatuista aineista, testivarustuksesta ja käyttökokemuksista.
    Jos joku haluaisi avustaa sitten loppuvaiheessa mahdollisesti rakentamaan koko testistä jonkun html/vastaava muotoisen sivun pätkän niin voisi yrittää laittaa koko testin jonnekin palvelimelle kuvineen päivineen. Minulla itselläni kun ei tuo "koodaaminen" taivu lainkaan *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  16. #46
    Noniin. Tänään käyty ottamassa ensikoetus ReliaTechiin ja hyvä reissu. Ei testin kannalta, mutta muuten. Heiltä ei mitään ihmeaineita löydy huurtumiseen, ja "visiirikalvo" eli pinlock kopio jota jo sivujenkin kautta katselin ei toimi rilleissä.
    Terveiset muuten henkilökunnalle, jossa oltiinkin jo tietoisia tästä testistä *
    Pikkuisen tavaraa tarttui mukaan ja jotain jäi vielä odottamaan seuraavaa kertaa *

    Jatketaan metsästystä. Huomenna vuorossa optikko ja motonet, mahdollisesti storm-motors jne mitä nyt vantaan alueelta matkan varrelta löytyykään.

    Edelleen jatkuu fairylla testaaminen. Tähänmennessä todettua ja koettua. Helppoa ja halpaa ainakin käyttää. Yksi tippa fairya per linssin puoli riittää vallan mainiosti. Saippuakerroksen "kiilloittaminen" jotta laseista näkee läpikin on hieman vaivalloista, mutta onnistuu. Huurretta fairy ei estä, mutta nopeuttaa ainakin huurteen poistumista. Jopa tämän päivän aurinkoisilla keleillä lasit huurtui hetkessä valoissa ja mateluvauhdilla, pyrkivät jopa huuruun visiiri auki. Visiiri kiinni ei pystynyt edes ajamaan motarilla lasien huurtumatta. Kolmessakympissä lasit pysyi jo auki visiiri avoinna ja viidessäkympissä riitti visiirin pieni raottaminen melkein pitämään rillit auki. Toisinaan tuntui ettei edes kahdeksassa kympissä riitä visiirin raottaminen estämään huurua.
    Myöskin ilman kypärähuppua lasit veteli kevyesti huuruun ainakin paikoillaan seistessä.

    Testi jatkuu, pitää vaan muistaa kameraa kantaa mukana *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  17. #47
    Lainaa (Koris @ Loka. 09 2008,04:00) kirjoitti
    Lainaa (Wolfie @ Loka. 09 2008,03:53) kirjoitti
    ... keksii pankkitilin tyhjennykseen...
    Vaikka Italolla on ihan asialliset hinnat, niin äijä ymmärtää myös tinkimisen päälle.

    Muotoilisin näin: jos olen ostanut Suomesta jotain prätkäkamaa, niin aina olen antanut Italolle mahdollisuuden, ja lähes aina Italo on ollut se lopullinen ostomesta...
    Ei voi kuin kiittää ja kumartaa kannustuksesta

    Kiitos myös Wolfielle käynnistä.

    Tuo speedo taitaa tulla valikoimiin, jos osoittautuu hyväksi, koska itsellä myös rillit ja samaa ongelmaa.. Visiiri ei kyllä huurru S1:ssä varsinkaan pinlockilla eikä suomyssakaan tuolla Progripin pinlockilla mutta rillit huurtuu.. Palaan aiheeseen kokeilujen jälkeen.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  18. #48
    Aikoinaan talvirallissa näin Bemarikuskin jolla oli lämmönvaihtimet pakoputkissa ja sieltä tuli sitten kuumaa/lämmintä ilmaa käsille, kypärään ja ajopuvun sisään. Ei kuulemma huurtunut visiiri eikä naamaa tai käsiä palellut. Tosin sossain normaalissa katupyörässä moinen viritys voisi olla aika hilpeän näköinen.
    Olen nähnyt myös virityksen jossa jollain tanskalaisella oli sivuvaunussa paikallisgeneraattori tekemässä sähköä ja kuskilla oli sähkölämmitteinen nahkainen pommituslentäjän puku jostain II maailmansodan ajoilta, olisiko ollut itseasiassa Sperrytornin ampujan puku, en muista varmaksi.
    Taivas saa odottaa
  19. #49
    Noista silmälasesista ja huurtumisenestoaineista: Jos linsseissä on erikoiskäsittelyjä, esim heijastamattomuuspinnoite, eivät huurtumisenestoaineet tahdo toimia mitenkään. Ja en kyllä tiedä, toimiiko mikään oikein kunnolla siellä kypärän sisällä linssien huurtumista vastaan, visiirien huurtumisessa on eroja parin eri mallin kokemuksen perusteella, mutta linssit ovat oma lukunsa.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  20. #50
    Lainaa (dnapekko @ Loka. 16 2008,09:48) kirjoitti
    Noista silmälasesista ja huurtumisenestoaineista: Jos linsseissä on erikoiskäsittelyjä, esim heijastamattomuuspinnoite, eivät huurtumisenestoaineet tahdo toimia mitenkään. Ja en kyllä tiedä, toimiiko mikään oikein kunnolla siellä kypärän sisällä linssien huurtumista vastaan, visiirien huurtumisessa on eroja parin eri mallin kokemuksen perusteella, mutta linssit ovat oma lukunsa.
    Noniin no sittenhän se menee just hyvin. Mulla näissä rilleissä ei ole kuin kaikki herkut. Muovilinssit, heijastamaton ja naarmuuntumaton pinnoite ja vielä itsestääntummuva UV-käsittely *

    Tänään pitäisi sitten lähteä kaikkea muuta testitavaraa metsästämään. Ja tietysti taivaalta tulee vettä ja koko päivän... Noh, eipä tässä muu auta kun vetää gorenixnaxit niskaan ja lähteä liikenteeseen * Onpahan ainakin kostea keli ja varmasti tarjoaa lasit huurteeseen kerran jos toisenkin.

    Lainaa (Italowestern @ Loka. 16 2008,08:22) kirjoitti
    Kiitos myös Wolfielle käynnistä. *
    Eipä tarvii kiitellä, täältä tullaan vielä uudestaankin käymään ja todennäköisesti jatkossakin aina kun tulee mieleen jotain. Ja ilomielin voin toimia testijäniksenä ReliaTecin sponsoroimille tuotteille jos joskus tarvitsee, näitä nykyään tulee tehtyä ihan omin varoin muutenkin *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  21. #51
    Noniin. Nyt alkaa olemaan jo seuraavat testiaineet hommattuna.
    Motonetistä mukaan tarttui TurtleWaxin 5-sateesta. 300ml pullo noin 8e
    Optikolta Opti-Cleaner huurteenestoaine 50ml 2.60e
    Inter-Sportista Speedon Anti-Fog Spray n.20-30ml, pullossa ja paketissa ei lue määrää. 8e.

    Fairykokeilu alkaa riittämään. Fairy ei yksinkertaisesti ainakaan allekirjoittaneella toimi rilleissä. Pesuaine ehkä hiukan nopeuttaa huurteen poistoa, mutta ei todellakaan estä sen muodostumista. Muutenkin kuivunut pesuaine on hiukka hankala "kiillottaa" lasien pinnasta läpinäkyväksi, tuppaa jäämään turhan helpolla pieniä viiruja lasiin ja haittaavat näkemistä.
    Halpaahan fairy on, pullollinen lähikaupassa jotain 2-3e * mutta en voi suositella silmälaseille.

    Seuraavaksi varmaankin kokeillaan sitten optikon omaa tavaraa, Opti-Cleaneria. Pullon kyljestä luettuna:
    "Huurteenestoaine silmä- ja suojalaseille, kiikareille, linsseille jne. Soveltuu erinomaisesti sekä muovi- että lasilinsseille sekä erikoiskäsitellyille linssipinnoille.
    Ei käytettäväksi piilolinsseille.
    Ei saa suihkuttaa silmiin.
    Hyväntuoksuinen ympäristöystävällinen, myrkytön tuote."
    Eli ei ruikita piillareille kun piilarit on silmissä. Selevä. *
    "Suihkuta ohuesti, levitä (sormin) tasaisesti koko pinnalle. Puhdista (kiillota) huolellisesti pehmeällä puhtaalla kankaalla tai paperilla. Uudista käsittely tarvittaessa."
    Optikon ohjeiden mukaan pullosta riittää aika pitkäksikin aikaa. Käsittelyä kuulemma tarvii uusia aina tarvittaessa, normaalissa käytössä 2-4päivän välein, mutta arpoi pyöräkäytössä ehkä 1-3päivän välein. Siitä ei uskaltanut sanoa mitään toimiiko tavara visiirissä, mutta sitävarten on meikäläinen kokeilemassa *
    Pullo on noin kämmenen korkuinen, vähän yli, pumppusuihkepullo. Ei sisällä ponnekaasua. Mahtuu selkeästi taskuun kännykän kaveriksi.
    Ja ei muuta kuin kokeilemaan. Kokemuksia seuraa perässä.

    Ja jälleen iso kiitos kärsivälliselle henkilökunnalle Relia-Tecissä. Taas eksyin sinne ostoksille ja impulsiivinen puoli otti vallan. Kamaa tuli enemmän mukaan kuin alunperin piti, mutta minkäs sille voi. Tuhannet kiitokset jälleen kerran mahtavasta palvelusta ja joustavasta asiakaspalvelusta *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  22. #52
    Iso kiitos Tympeysmiehelle, testiin saatiin häneltä ilmaiseksi saksanmaalta litkua nimeltä Rain-X. Minulle kun tuo nahkahousumaan kieli ei taivu niin en tiedä mitä kaikkea purkin kyljessä lukee, mutta huurteenestoainetta se on. Ja Tympeysmiehen kokemusten mukaan vedenkestävää se ei ole ainakaan visiirissä. Joten ei muuta kuin testiin mukaan tämäkin aine. *

    Ensikokemuksia Opti-Cleanerista. Mahtavaa tavaraa. Ainakin toimii. Aine on helppo käyttää, suihkautetaan pullosta linsseille vähän litkua, levitetään sormella ympäri linssiä, annetaan kuivahtaa harmahtavaksi kalvoksi ja pikainen kiilloitus serlanpalasella tai kangasrievulla tai hihansuulla. Tavara kiillottuu helposti linssistä läpinäkyväksi. Saattaa vähän jättää "öljyistä" jälkeä, semmosta niinkuin öljy vesilätäkössä, mutta sekin kiillottuu nätisti pois kun kiillottaa vähän lisää. Ja aivan yhtä helposti sillä käsitteli visiirinkin, ehkä vielä helpommin jos visiirin jaksaisi irrottaa potasta.
    Liikenteessä aivan mahtavaa tavaraa. Kun fairykäsiteltynä lasit veteli huuruun jo ennenkuin pääsi parkkipaikalta pois ja vaati melkein yli 60km/h vauhdin visiiri auki jotta sai huurteet pois, tämä aine huurtui ensimmäisen kerran viiden kuuden kilometrin ajon jälkeen valoissa seistessä visiiri kiinni! Kypärän sisällä vaihtuva ilma riittii pitämään linssit auki jo 30-40km/h vauhdissa vaikka visiiri oli kokonaan kiinni. Tämän pienemmissä vauhdeissa havaitsin orastavaa pientä huurtumista mutta sekin poistui kun raotti visiiriä pikkuisen.
    60-80km/h vauhdeilla visiiri kiinni huomasin että kun yskäisi tai haukotteli niin lasit vetäisi hetkessä ihan pienen huurteen pintaansa, mutta niistä näki silti läpi, ja huurre poistui kokonaan laseista ja visiiristä noin 5:ssä sekunnissa.
    Alustavat fiilikset Opti-Cleanerista ovat että tavara ainakin toimii. Huurteen muodostuminen on selvästi vähentynyttä fairyyn ja ilman käsittelyä laseihin ja visiiriin. Ja jos huurretta muodostuu, se poistuu todella liukkaasti pienessäkin ilmavirrassa.
    Liikennevaloissa seistessä muodostuu tottakai vähän huurretta, mutta se poistuu todella nopeasti jo pienessä nopeudessa. Visiiri raollaan tätäkään ongelmaa ei havaittu.
    ~3e/pullo hintaan hinta/laatusuhde on ainakin kohdillaan. Jos yksi pullollinen kestää edes 1kk aktiivikäyttäjällä niin hinta ei ole mahdoton. Riittoisuudesta en osaa vielä sanoa, mutta testi jatkuu tällä aineella vielä ensi viikon puolelle jotta saadaan vähän vaihtelevia olosuhteita ja lisää käyttökokemusta.
    Huomenna nähdään riittikö yksi käsittely silmälaseille yli 24h +200km ajoa.

    Iso käsi ja kiitos myös calaveralle, uusi potta sopii päähän kuin se kuuluisa hanska käteen ja ainakin tuolla hki-hyvinkää-jokela-tuusula-vantaa reissulla ei mitään muuta kuin pelkkää positiivista kuvaa tuosta kypärästä. Lupaan ulkoiluttaa sitä aktiivisesti, pestä ja puunata ja pitää hyvää huolta siitä
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  23. #53
    En ainakaan huomannut että topicissa olisi puitu ns. BreathGuardia. Minulla on käytössä HJC:n parin vuoden takainen ykkösmalli jossa on ko. varuste. Eli kyseessä on siis kypärän leukaosaan kiinnitettävä lisämaski joka tulee sitten muotoilla tiiviisti nenänvarren ja poskien muotojen mukaan. Idea tuossa on että uloshengitys poistuu alakautta ja visiirille ja silmille tulee vain raitista ilmaa tuuletusventtiilien kautta.

    Aika toimiva on ollut seuraava konsepti alle +10c lämpötiloissa. Rillit ja visiiri käsiteltynä Speedon huurtumienestolla, Breathguard paikallaan, kypärän leukatuuletukset kiinni, visiirin tuuletus täysin auki, ylimmät tuuletusventtiilit ykkösasennossa. Kaupunkiajossa tai valoissa seistessä köhiessä vetää pikkuisen rillejä huuruun mutta poistuu visiiriä raottamalla. Maantieajossa pysyy huurtumattomana vaikka kuinka yskii ja haukottelee.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  24. #54
    Toden totta. Itse juuri eilen kävin calaveralta lunastamassa kypärän ja sain mukaan hengitysohjaimen nimenomaan siihen leukaosan yläreunaan. Tämäkin varmasti ohjaa sen ilmaa lämpimämmän hengitysilman poispäin silmistä ja laseista. En tiedä onko tämä juuri BreathGuard vai joku "perus" ilmanohjain, mutta kokeillaan sitäkin. Jos sen saa muotoiltua juuri sopivasti nenän muotoihin ja kohtuu naftisti paikoilleen niin kyllähän se varmasti ainakin hengitysilmasta muodostuvan huurteen estää, jossei kokonaan, niin ainakin osittain.

    Itsellä vaan kylmillä keleillä käytössä Scottin talviajohuppu jossa on "lämpimänä" pitävä kauluri-kaula-alakasvo osa ja siinä on koko nenän ja posket peittävä "maski". Ongelmaksi vähän muodostunut se että huppu on vissiin kokoa liian iso/löysä ja tämän "maskin" välistä pääsee hengitysilma poistumaan osittain nenänvartta ja poskia myöten ylöspäin ja suoraan laseille. En ole vielä ehtinyt kurkata tätä hengitysohjainta tuohon pottaan kiinni, mutta selvisipä tässä sitten hiukan paremmin sen käyttökin samalla * Tosin tuon hengitysohjaimen kanssa hieman "kevyempikin" kypärähuppu varmaan toimisi. Mutta tämä HJC:n FG-14 tuntuu olevan kyllä nyt päivän käyttökokemuksen mukaan hyvä kypärä kaikenkaikkiaan. Kaupunkiliikenteessäkin riittää kun pitää visiiriä alareunasta ihan hitusen raollaan ja lasit pysyvät auki. Paikallaan seistessä saattaa ihan hennosti kerätä huurretta, mutta sekin poistuu hetkessä jo todella pienillä nopeuksilla. Pitää vielä testailla eri säädöillä tuuletusräppänöillä ja vielä tuo hengitysohjain paikoillaan.

    Testikäyttö Opti-Cleanerilla jatkuu. Tänään aamulla heitin pienen lenkin itä-vantaa - hki keskusta - tikkurila kun piti käydä buranaa hakemassa ennen töitä ja tuossa aamu viiden kuuden aikaan kun ei muita ole auki niin yliopiston apteekille keskustaan joutui suhaamaan. Aamusella oli hyvinkin viileä sää, lämpötilaa ei tullut katottua mutta kuitenkin. Kakkulat eivät menneet huuruun matkan aikana kun ainoastaan paikoillaan seistessä lähinnä hanskoja laitellessa. Scottin huppu oli nenän päällä ja vaikka muutaman kerran ihan kunnolla kokeilin hönkiä ihan tarkoituksella hengitysilmaa silmälasien suuntaan niin ainoastaan hyvin ohuen huurteen sain aikaiseksi paikoillaan seistessä, enkä sitäkään ajossa. Tämä siis visiiri pari milliä raollaan. Visiiri kokonaan kiinni sain huurretta aikaiseksi alle 30km/h vauhdissa hengittämällä normaalisti, mutta sekin poistui itsekseen jo ennen seuraavaa uloshengitystä. Ja tämäkin johtui hyvin todennäköisesti tuosta kypärähupusta. Tänään joutuu kyllä käsittelemään rillit uudestaan, ovat keränneet näköjään likaa jonkinverran.

    Tähän mennessä erinomaista tavaraa, varsinkin hintaansa nähden. Voinen jo suoraan suositella ainakin kokeilemaan tätä Opti-Cleaneria jos kellään muulla on huurre ongelmia. On ainakin helppo käyttää. Suihkaus linsseihin molemmin puolin, levitys sormella, hetki odottamista jotta neste kuivahtaa, kiillotus paperilla tai rätillä tai mitä nyt käteen sattuu ja menoksi. Samalla puhdistuu kerääntyneet liat pois. Tuntuu visiirin sisäpinnassakin toimivan. Ja ~3e hintaan tuskin kenenkään budjettia kaataa. Sitäpaitsi tavara toimii erinomaisena puhdistusaineena linsseille ja miksei visiirillekin. Tosin visiirin ulkopinnalla tökötti tuskin pysyy kovin kauaa, mutta eipä sitä ihan siihen ole tarkoitettukaan. *
    Talvipyöränä - Honda CLR 125 Cityfly halapa ja heleppo kärpäsenkikkare mutta sitäkin hauskempi.
    Se mikä huippunopeudessa menetetään otetaan takaisin mutkissa ja asenteessa
  25. #55
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 18 2008,09:32) kirjoitti
    En ainakaan huomannut että topicissa olisi puitu ns. BreathGuardia.
    Minulla Shoei XR-1000 ja breathguard vaan pahensi tilannetta. Se kun ei ole ihan tiivis naaman kohdalta, niin nousee hengitysilmaa juuri poskien kohdilta silmälaseille. Varmaan auttaa visiirin huurtumattomuuteen, mutta silmälaseille vaan huonontaa.
    xxx
  26. #56
    Lainaa (Tympeysmies @ Loka. 09 2008,19:01) kirjoitti
    Minulla on hajataittoa sen verran, että normaaleilla piilareilla näen kaiken tosi pahasti kahtena, vaikka periaatteessa tarkkana *
    Periaatteessa on toki olemassa erikoispiilareita, joilla sitäkin voi korjata, mutta niiden käyttö on vielä hankalampaa kuin normaalien, kun ne pitää saada silmään oikeaan asentoon jne.
    Ei hajataittoa korjaavia piilareita tarvitse kummemmin asetella silmään. Ne on tietystä kohtaa paksumpia jolla piilari asettuu oikein silmään ihan muutamassa minuuttissa riippumatta missä asennossa sen silmään laitoit.
    xxx
  27. #57
    Lainaa (Streethawk @ Loka. 18 2008,15:29) kirjoitti
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 18 2008,09:32) kirjoitti
    En ainakaan huomannut että topicissa olisi puitu ns. BreathGuardia.
    Minulla Shoei XR-1000 ja breathguard vaan pahensi tilannetta. Se kun ei ole ihan tiivis naaman kohdalta, niin nousee hengitysilmaa juuri poskien kohdilta silmälaseille. Varmaan auttaa visiirin huurtumattomuuteen, mutta silmälaseille vaan huonontaa.
    Jaa, tuossa mun potassa taas parantaa selkeästi *
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  28. #58
    Laitetaas ihan kuvakin tuosta, olisko SHOEIN jotenkin erilainen, tai pienempi/matalampi, jollei toimi?

    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  29. #59
    Lainaa (TiJuKo @ Loka. 18 2008,19:23) kirjoitti
    Laitetaas ihan kuvakin tuosta, olisko SHOEIN jotenkin erilainen, tai pienempi/matalampi, jollei toimi?
    On se pienempi. Shoein versio ei ota ihoon kiinni. Siitähän tuo on myös riippuvainen minne ulos puhallettu ilma menee. Shoeissa (Raid II) se tulee takaisin bumerangina sen sijaan, että ilma lähtisi kypärän alareunan kautta taakse. Breathguard vain pahentaa ongelmaa. Samoin Whisper Kit, jolloin hengitysilman kosteus jää entistä tehokkaammin kypärän sisään.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
  31. #60
    Tarviikin kokeilla tuota Opti-cleaneria. Jouduin vihdosta viimein taipumaan ja hommasin lasit ja tuntuvat olevan helposti huurustuvaa mallia ainakin kun vertaa parin kaverin linsseihin. Muuten tuntuvat toimivan mopoilussa varsin hyvin pienillä muutoksilla sankoihin.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen