Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
    No turha tässä ketään ruveta moralisoimaan, että mielummin vaan kokemukset ja/fakta siitä miten poliisi kortitta ajoon suhtautuu.

Eli tilanteeni on se, että pyörä seisoo tallissa ( juuri ostettu)

B- kortti taskussa... * *A-kortti /kursseja ei tänä vuonna enää ajeta ( ainakaan täälläpäin.)

No moni tuntee poltteen,tunteen ja julman kuumeen ,kuinka kahvaa pitäisi olla vielä ennen lumia vääntämässä.

Kortin hommaisinkin, mutta en saa sitä ennen kevättä.

Olen ajatellut pöristellä hieman sitten ilman korttia...
    (taidot on ( Mopotaidot) * *)

Tilannehan on sama kun varastaisi kaupasta karkkia,Nusasee naapurin tytstyä taikka muuta ilman, että on sormukset sormessa.... * *tarkoittaen niitä asioita mitä ihminen ilman virallista lupaa tekee..

Mutta mitäs se poliisi nyt sanoo, jos se tässä 2kk:n aikana haaviinsa minut saa ilman A korttia?

Meneekö B-kortti... * selviääkö päiväsakoilla?
    Kokeile miten käy, jos jäät kiinni, niin tuu sitten tänne avautumaan
    Kusi hattuu kihahtaa minulle, niin etten edes tervehdi. Kusinen hattu päässä kuuluisana seison. Lehden kannessa hattuun kusen. Hatun pesen ja lehden luen. Ketään en tervehdi, kun lehtiä luen.
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    hmm. Mopotaidoilla syysliikenteeseen ilman korttia? Onnee...

Vaikkei suoraan vastaakaan tilannettasi, niin tämän perusteella voisi epäillä ettei ajokorttilupaa voi saada vuoteen jos on jäänyt kiinni kortitta ajosta.

Poliisi
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Eiköhän se B-kortti lähde lähes automaattisesti joksikin aikaa hyllylle, ja lisäksi et saa A-korttia ajettua ensikesänäkään vuoden "karenssista" johtuen. Ja sakot tietty päälle.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Offtopic: Mikäli ajelet fiksusti, todennäköisyys sille, että poliisit pysäyttää ja kysyy korttia, on aika pieni. Suuremmaksi ongelmaksi näen ennemminkin sen, että jos jotain sattuu, niin kuinka sitten käy vakuutuskorvauksille ym. kun et sitä korttia omista.
    Mä olen kans ymmärtänyt, et vuosi karenssia ja joku 20 päivä sakkoa.

En kyl ite viittis moisen takia riskeerata.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    trollendal ??
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Tiet on pullollaan lehtiä ja maajussien savipaakkuja. Aamuisin ja iltaisin on pirun pimeää, kosteaa ja kylmää. Asfaltti on parhaimmillaankin niin kylmää, ettei pito ole samaa luokkaa kuin kesällä. Hirvestys on alkanut.

Isot on riskit. Koko tuleva kausi + mahdollisesti mojovat velat vakuutusyhtiölle...
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Salmon @ Syys. 29 2008,16:02) kirjoitti
    trollendal ??
    Kieltämättä sama kävi mielessä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Lainaa (Nomad @ Syys. 29 2008,15:39) kirjoitti
    Offtopic: Mikäli ajelet fiksusti, todennäköisyys sille, että poliisit pysäyttää ja kysyy korttia, on aika pieni. Suuremmaksi ongelmaksi näen ennemminkin sen, että jos jotain sattuu, niin kuinka sitten käy vakuutuskorvauksille ym. kun et sitä korttia omista.
    Pyörän saa aina laitettua pöllityksi tämä on vain raaka toteamus, ei kehotus Jos siis kukaan ei näe kaatoasi ja käy niin, ettet loukka itseäsi, niin vakavasti, että päset aivan omin avuin pois paikalta. Jos loukkaat keksit jotain ja hoidatat itsesi kunnallisessa terveydenhuollossa.
    Voi toki käydä niin, että vetäset pärräsi auton perään, josta se vielä kimpoaa ohikulkijan niskaan.
    Omat kolhusi, toisen osapuolen kolhut ja vielä sen kolmannen osapuolen kolhut maksat sinä omasta pussistasi. Jos käy niin, että joku loukkaantuu, käy helposti niin, ettei sinulla ole varaa seuraaviin vuosikymmeniin ajella millään laitteella.

Kaikkihan tämä on vain jossittelua, päätöksen teet aivan itse.

Trolli tulee lähinnä mieleen siitä, että missäköhän paikkakunnalla ei enää pääse ajamaan pärrällä?
    Ainakin innssi ajoja vedetään ympäri suomea täyttä päätä.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Mitä tapahtuu jos ajat B-kortilla kuorma-autolla ja jäät kiinni? Kyseessähän on ainoastaan väärällä ajokorttiluokalla ajo ja KÄSITTÄÄKSENI rangaistus ei ole paha. Ei lähde kortti eikä A-kortin saaminen viivästy, ainoastaan sakkoja... Jos ajat, aja varovaisesti (siis älä jää kiinni äläkä satuta muita)!
    <p> Honda CBR 600F - R.I.P Suzuki GSX-R 1000 - kierrätyksessä Yamaha YZF R1 - jatkohoidossa Kawasaki Z1000SX - kaivaten Kawasaki ER-5 - myyty rahapulassa ;)</p>
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Älä aja.
    Kaikki muu olisi rikokseen yllyttämistä. *
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Itellä vähän samantapanen tilanne. Oon kyl nyt ajellu ja viel ens vkl ajelen mut sit jää mopo tallii.
    --GsxR:iä--
    Lainaa (JKP77 @ Syys. 29 2008,17:43) kirjoitti
    Mitä tapahtuu jos ajat B-kortilla kuorma-autolla ja jäät kiinni? Kyseessähän on ainoastaan väärällä ajokorttiluokalla ajo ja KÄSITTÄÄKSENI rangaistus ei ole paha. Ei lähde kortti eikä A-kortin saaminen viivästy, ainoastaan sakkoja... Jos ajat, aja varovaisesti (siis älä jää kiinni äläkä satuta muita)!
    Ei ole olemasssa enää ns. ajokortin ylitystä. Nykyään se on armotta ajo-oikeudetta ajo eli kansankielella kortitta ajo.
    BMW K1200S
    tjoo, kortitta ei kannata ajaa ainakan sun tilanteessa (odotat korttia). Ite tuon kokenut joskus pentuna ja lykkäystä tuli perrrrrr
    Tonninen on jo liikaa mutta vähempi on liian vähän..
    Odota vaan kärsivällisesti kevään tuloa ja sitä korttia!!
    <p>Moto Guzzi 1200 Sport</p><p>Suzuki Bandit 1250A</p><p>Suzuki Bandit 600</p>
    Lainaa (ElEnduro @ Syys. 29 2008,14:57) kirjoitti
    Olen ajatellut pöristellä hieman sitten ilman korttia...
    (taidot on ( Mopotaidot) )
    NAPS! (nielaisee syötin)

No eihän siinä sitten mitään, jos kerran osaa mopolla ajaa. Sehän on sama asia.

Lukitaanko vastaus vai kysytäänkö yleisöltä?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
    Vastaavassa tilanteessa itse odottaisin kiltisti kevättä... Mutta kukin tavallaan. Pääasia ettei taas tämän takia tarvitse uutta kynttiläthreadia pystyttää.
    Suzuki GSX-R 750 K6
    Vedät vaan maksimiteholla koko syksyn, voit oppia jotain.

Jos taidot epäilyttää, voi ilman korttia harjoitella lähes laillisesti vaikkapa metsäautotiellä, jäällä tai radalla.. Eli paku tai kärry vuokralle ja pyörä hieman sivummalle, niin eivät sivulliset pääse kuittailemaan lipoista.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa (Nomad @ Syys. 29 2008,15:39) kirjoitti
    Trolli tulee lähinnä mieleen siitä, että missäköhän paikkakunnalla ei enää pääse ajamaan pärrällä?
    Ainakin innssi ajoja vedetään ympäri suomea täyttä päätä.
    Ainakin täälläpäin viimeinen A-Kortin kurssi olisi alkanut 12.9

Itellä ollut sama tilanne jo pari viikkoa. Ei muuta kuin jäitä hattuun, kyllä se kevät sieltä tulee.
    Ehkäpä olisi kannattanut ilmoittautua sinne viimeiselle kurssille
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa (rammus @ Syys. 30 2008,13:34) kirjoitti
    Ehkäpä olisi kannattanut ilmoittautua sinne viimeiselle kurssille *
    Niin no oishan sitä pari viikkoa ehkä ehtinyt ajella.
    Nyt mennään näin, eipähän tarvi maksella vakuutusmaksuja eikä paleltua pyörän päällä

Mikä pyörä mahtaa ketjun aloittajalla olla? Jos pyörä on esim. Kawan 10r niin en suosittele mopotaidoilla ajamista mut jos kyseessä on esim joku 600cc Hornet tms. nii parempi

636 -06
    Vuoden paussihan siitä tulee sen A-kortin ajamiseen ja sakot päälle(+mahdolliset muut aiheutetut tuhot omasta pussista)
    Näyttäisi olevan 20 päiväsakon suuruinen harrastusmaksu tiedossa.

POLIISIN SAKKOLASKURI

Sieltä "kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta".
    dYNY

"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

FEEL THE NOISE * *

* Kawasaki ZX-10R '07*
    Lainaa (ElEnduro @ Syys. 29 2008,14:57) kirjoitti
    No turha tässä ketään ruveta moralisoimaan, että mielummin vaan kokemukset ja/fakta siitä miten poliisi kortitta ajoon suhtautuu.
    ...
    No moni tuntee poltteen,tunteen ja julman kuumeen ,kuinka kahvaa pitäisi olla vielä ennen lumia vääntämässä.
    ...
    Suosittelen rauhallista paikkaa, esimerkiksi Alastaron moottoriradalla on vielä ajoaikaa, ja korttia ei ilmeisesti tarvita.

-J-
    Taas tätä "kaikki mulle heti nyt ihan vaan koska mä haluuuun.."

Emmä usko että syyskeleissä ajaminen ilman ajotaitoa on kovinkaan hohdokasta. Hauskempaa olis varmastikin keskittyä talveksi vaikka sitten siihen naapurin tytsyyn, kunhan se on täysikäinen ja muutenkin suostuvainen.
    Sinisiä kirjaimia --> Harmaita kirjaimia
    Honda CBR600RR -08 --> Honda CRF250L -13
    Lainaa (JGo @ Syys. 30 2008,18:32) kirjoitti
    Taas tätä "kaikki mulle heti nyt ihan vaan koska mä haluuuun.."

Emmä usko että syyskeleissä ajaminen ilman ajotaitoa on kovinkaan hohdokasta.
    En minäkä varsinaisesti kehota ajelee mut jos jossai syrjäsel hiuka koittaa nii mitä väliä. Toiseks syyskelis ajamine ei kyl mun mielest poikkea mitekää kesäkeleistäkä muuta ku että syksyl o kylmä ja pimeää (tosin ei tarvitsis ajaa illal/yöl).

636 -06
    Lainaa (JGo @ Syys. 30 2008,18:32) kirjoitti
    Hauskempaa olis varmastikin keskittyä talveksi vaikka sitten siihen naapurin tytsyyn, kunhan se on täysikäinen ja muutenkin suostuvainen. *
    Ei sen täysikänenkä tarvii olla..

636 -06
  30.  
    Hanaa vaan. Rupeet kanssa pokoks. Trollaati trallaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen