Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 76:sta
  1. #1
    Eli osaako kukaan sanoa kommentteja siitä kumpi pyörä sopisi paremmin tarkoituksiini.

    Tarkoituksenihan ovat ostaa pyörä jolla voi:
    - ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
    - sekä kuitenkin myös taajamassa mukavasti
    - pyörässä pitäisi kuitenkin olla hieman ärhäkkyyttä(en pidä "laiskoista" pyöristä")
    - ulkonäkö on aina tietenkin plussaa
    - myös kyydittämismahdollisuus on plussaa

    Ulkonäön puolesta jo valmiiksi kallistun Kawasakin puolelle, kyydittämisen puolesta Yamahan. Muuten en ole saanut vielä selvää eroa tehtyä pyörien välille.

    Avusta olisin kiitollinen : )
  2. #2
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 26 2008,22:30) kirjoitti
    Eli osaako kukaan sanoa kommentteja siitä kumpi pyörä sopisi paremmin tarkoituksiini.

    Tarkoituksenihan ovat ostaa pyörä jolla voi:
    - ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
    - sekä kuitenkin myös taajamassa mukavasti
    - pyörässä pitäisi kuitenkin olla hieman ärhäkkyyttä(en pidä "laiskoista" pyöristä")
    - ulkonäkö on aina tietenkin plussaa
    - myös kyydittämismahdollisuus on plussaa

    Ulkonäön puolesta jo valmiiksi kallistun Kawasakin puolelle, kyydittämisen puolesta Yamahan. Muuten en ole saanut vielä selvää eroa tehtyä pyörien välille.

    Avusta olisin kiitollinen : )
    Ehdoton +1 kwaakulle. Pitempikin reissu onnistuu ongelmitta (vanhalla zetallani painettiin 2,5 vk. eurooppaa ympäri). Ulkonäkö on selkiö, myös räyhäkkyys ja teho, väännöstä puhumattakaan.
    Sen mitä vaimoa joskus kuskasin, sujui myös varsin ongelmitta seiskapätkä zetalla.
    Nythän noita Zetoja saa vielä toooosi halvalla käytettynä.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
  3. #3
    En tiedä oletko jo käynyt koeajamassa, mutta omien lyhyiden kokeilujen (puolen tunnin lenkki molemmilla) perusteella ottaisin Fasun. Z750:n moottori ei oikein miellyttänyt, juurikin laiskan oloinen, ja pyörä oli paljon raskaampi käsitellä. Olikohan niin että tän vuoden zeta oli saanut lisää painoa mutta ei vastaavasti tehoa.

    Ja jos nyt samassa luokassa pysytään, niin kumpaakin ehdokasta enemmän miellyttivät Hornet, Monster 696 ja Street Triple, mutta sitähän et kysynyt
    Triumph Tiger 800 XC 2013 ->
    Triumph Street Triple 2009-2012
    Kawasaki Estrella 2004-2008
  4. #4
    kawasaki ehdottomasti, se yammu on kyllä niin booring näköinen ja se runko on aivan järkyttävän ruma.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Lainaa (jaket @ Elo. 27 2008,10:05) kirjoitti
    ... se runko on aivan järkyttävän ruma.
    Joo kawan teräsputkirunkoa ei edes näy, kun on peitetty muovilirpakkeilla. *
    Huono tie, parempi mieli
  6. #6
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 27 2008,10:14) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Elo. 27 2008,10:05) kirjoitti
    ... se runko on aivan järkyttävän ruma.
    Joo kawan teräsputkirunkoa ei edes näy, kun on peitetty muovilirpakkeilla.
    Jotenkin "nolo" se Kawan rungon peittely.
    Harkitse Street Tripleä tai Monsteria.
    Saa asennettakin mukaan omistamseen.

    Ei vain tuo Kawa Z750 sytytä. Jotenkin tulee tuunattu Corolla mieleen.
    --- Triumph Speed Four ---
  7. #7
    Mä ajoin fz6-s:llä kortin mutta ennen kun olin saanut korttia tilasin Z750:n ulkonäön ja teknisten tietojen perusteella. Harkinnassa mulla oli vm. 07-08 Hornet 600, Street Triple, FZ6-N ja GSR600.
    Zetassa on enemmän vääntöä koko kierrosalueella joten ei ihan heti tarvitse ainakaan isompaan vaihtaa.
    Fasussa on kyllä parempi penkki (eli myös rumempi) mutta zeta tuntuu mielestäni kevyemmältä koska siinä on painopiste matalammalla.
    Zetassa on paremmat äänet vakioputkella ja ulkonäkö on muutenkin "räyhkkäämpi".

    Käy koeajolla niin se selviää!
    Kawasaki Z750 ABS -08 (musta)

    "Joka pieremättä kusee se naimatta elää"
  8. #8
    Hmm... itseä kawasaki houkuttelee kun siitä en paljo pahaa ole kuullut puhuttavan(paitsi kaikkihan eivät ulkonäöstä voi tykätä tietenkään).

    Olisiko kellään tuosta Hondan CB600F Hornetista kokemuksia, että millanen pyörä mahtaa olla kyseessä, sekä verrattuna FZ6 ja z750 että ihan ilman vertausta.
  9. #9
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 26 2008,22:30) kirjoitti
    - ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
    Kawaan kannattaa hommata 1000 Zetan "lippa", muuttuu maantieajossa huomattavaksi paremmaksi, näin muistelen Teknarin kirjoitelleen.

    Edit: tämä oli tilanne silloin, kun Z750 tuli markkinoille. Voi olla että homma on muuttunut mahdollisesten face-liftien myötä.



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  10. #10
    Lainaa (Koris @ Elo. 27 2008,18:02) kirjoitti
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 26 2008,22:30) kirjoitti
    - ajaa pitemminkin kuin pelkkää kaupunkiajoa
    Kawaan kannattaa hommata 1000 Zetan "lippa", muuttuu maantieajossa huomattavaksi paremmaksi, näin muistelen Teknarin kirjoitelleen.
    Siitähän myydään katettua versiota niitä varten jotka ilma virtaa ei kestä
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  11. #11
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 27 2008,18:23) kirjoitti
    Siitähän myydään katettua versiota niitä varten jotka ilma virtaa ei kestä *
    Ei myydä.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  12. #12
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 27 2008,17:55) kirjoitti
    Hmm... itseä kawasaki houkuttelee kun siitä en paljo pahaa ole kuullut puhuttavan(paitsi kaikkihan eivät ulkonäöstä voi tykätä tietenkään).

    Olisiko kellään tuosta Hondan CB600F Hornetista kokemuksia, että millanen pyörä mahtaa olla kyseessä, sekä verrattuna FZ6 ja z750 että ihan ilman vertausta.
    Mulla on 07 600 hornetti ja oikein tyytyväinen olen siihen ollut. Kaveri just kokeili sitä ja pari viikkoa ennen sama kaveri kokeili z750:stä, hornet keräsi pisteet häneltä Kuulemma kawassa on painopiste ylempänä ja et hondassa istutaan mukavammin ja honda olis jollain tapaa myös ketterämpi, kawas keula jotenkin liian kevyt tai jotain. Ite en voi tuohon vertailuun sanoa mitään, ku en ole z750 kokeillut, z1000:sta kylläkin. z1000:ssa tein tuon saman huomion, keula tuntuu jotenkin kevyeltä, siis ihan ohjatessa tuo, johtuu ehkäpä juuri tuosta ylemmästä painopisteestä tuokin.

    Hornet on kyllä melko monipuolinen mopotin mun mielestä, pidempikin matka onnistuu, myös hiekalla ajot kokeiltu, radalla toimii myös ja tietenkin kaupungissa on kätevä.

    Itsellä pituutta 178 ja paino on vaihdellut 92 laskien nykyiseen 82 kiloon ja tuollakaan ei ole ollut mielestäni kovin suurta merkitystä ajoon, ainakaan negatiivistä
    Kaveri joka tyyppäs hornetin ja z750:n on varmaan jotain 185 pitkä.



    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
  13. #13
    No viikonloppuna melko varmasti Hornettia vähän testaamaan, saa nähä millanen on mieli sitten. Toivottavasti pääsis jossain sitä Kawasakiakin koeajamaan.
  14. #14
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 29 2008,15:50) kirjoitti
    No viikonloppuna melko varmasti Hornettia vähän testaamaan, saa nähä millanen on mieli sitten. Toivottavasti pääsis jossain sitä Kawasakiakin koeajamaan.
    Kannattaa kokeilla myös Suzuki GSR 600 - ite olen kovasti tykännyt.

    Ja sehän voitti tuon kovasti arvostetun TM:n 600:sten naku-testin, jossa Hornet jäi kakkoseksi *



  15. #15
    Kannattaa myös tosiaan miettiä monsteria. Ainakin oma sydän oli heti myyty sille.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  16. #16
    Itse kyllä en harkitsisi hetkeäkään mitään 600cc, jos tarkoituksena on ottaa joku sinne takapenkille istumaan.
    Muutenkin tuollainen 600cc jää turhan pieneksi siinä vaiheessa. Mutta kyllä se yksin ajelussa varmasti menee.
    Fz-6n olen muutaman kilometrin ajanut ja on se vähän niin ja näin. Aikalailla saa kierrättää, että vekotin herää henkiin ja ennemmin tai myöhemmin siihen kierrättämiseen kyllästyy. *

    Mutta z750 ulkonäkö on huomattavasti maukkaamman näköinen kuin fz-6:n. Toi yamaha on vähän sellainen tasapaksu koko matkalta, ei vaan sytytä omaa silmää.
  17. #17
    Lainaa (pissis88 @ Elo. 29 2008,16:44) kirjoitti
    Muutenkin tuollainen 600cc jää turhan pieneksi siinä vaiheessa. Mutta kyllä se yksin ajelussa varmasti menee.
    Juu, varmasti menee, jos menee Kawan seiskapuolikaskin.

    FZ6-(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.



    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  18. #18
    jammu,tietty
    Yamaha FJ 1200-88
    Yamaha TZR 125-88
    Honda CB 125-77
    Honda Monkey -76-88(useita)

    `juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
    -jaakko parantainen
    www.pappatuuninki.fi
  19. #19
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,07:21) kirjoitti
    FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
    Mutta siltä ne ei tunnu ajossa kiitos kawasakin isomman koneen. Voi ollakkin että jos vedätetään punarajalla kulku saattaa olla sama vaikka kawa siinäkin tehokkaammalta tuntuumutta alakierroksilla ovat ihan eri maailmasta.

    EDIT: Ja minullahan ei ole omaa lehmää ojassa vaan on ihan kokemuksesta todettu kun on perä jälkeen molemmilla ajettu.



    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  20. #20
    Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  21. #21
    Lainaa (JJJ @ Elo. 30 2008,09:52) kirjoitti
    Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää *
    Kawassa on muuten öljynvaihto väli ainakin vanhemmissa 12tkm ja 6tkm huolto on lähinnä tarkistelua joka ei sisällä edes öljynvaihtoa.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  22. #22
    Lainaa (pissis88 @ Elo. 29 2008,16:44) kirjoitti
    Itse kyllä en harkitsisi hetkeäkään mitään 600cc, jos tarkoituksena on ottaa joku sinne takapenkille istumaan.
    No tuotakin on jauhettu ja mielestäni höpö höpöä. Kusiaisella pärjää kaksipäällä(kin) ihan hyvin.

    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,07:21) kirjoitti
    FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
    Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
    Huono tie, parempi mieli
  23. #23
    Lainaa (Vonikka @ Elo. 30 2008,09:54) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Elo. 30 2008,09:52) kirjoitti
    Pienenä lisäyksenä Yamahan 10 tkm huoltoväli vs. Kawan 6 tkm, jos sillä nyt mopon valinnassa on mitään merkitystä. Z750 mulla on joskus ollut ja tykkäsin kovasti. Yamahalta fz1 ja tykkäsin siitäkin. 6:sta ei kokemusta, mutta ainakin minut Yamahan laatu on vakuuttanut. Ei muuta kuin koeajamaan, sillähän se selviää
    Kawassa on muuten öljynvaihto väli ainakin vanhemmissa 12tkm ja 6tkm huolto on lähinnä tarkistelua joka ei sisällä edes öljynvaihtoa.
    Saattaapi olla totta, mutta mulla ollut z750 -06 piti käyttää ainakin "maksullisessa" tarkastuksessa 6 tonnin välein. Yamahassa riitti se 10 tuhatta. Sopivasti kesän ajokilometrit ja sai syksyllä ajaa suoraan huollosta talviteloille.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  24. #24
    Nyt on Honda CB600F Hornet ja FZ6:sta se katettu malli eli S2 käyty hieman testaa. Tulos on että Yamahasta en tykännyt kun oli jotenkin vaisu. Honda muuten puolin hyvä paitsi, että vaihteet oli vähän jännän oloset, mutta ei kuitenkaan huonot.

    Vielä pitäs päästä z750 testaamaan
  25. #25
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 30 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,07:21) kirjoitti
    FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
    Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
    So what?

    Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  26. #26
    Noista kahdesta vaihtoehdosta ilman muuta zeta - ei tarvii vaihtaa huomenna, ylihuomenna, viikon, kuukauden eikä ehkä seuraavalla tai sitä seuraavalla ajokaudella - vai miten se meni . No mutta tosissaan Z on noista paljon erittäin bueno ja 'hauskuuskerroin' parempi - ja tiedän mistä puhun
    Trust your instincts, be yourself!

    Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
  27. #27
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,20:40) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 30 2008,11:19) kirjoitti
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,07:21) kirjoitti
    FZ-6(S) ja Z750 ovat suorituskyvyltään täsmälleen identtiset.
    Noh, osittain totta, mutta osittain BS:iä. Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
    So what?

    Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
    Jos niitä rundeja haluaa käyttää niin nimenomaan silloin ostetaan isompi mopo. Jos pienempi teho riittää niin silloin ei yleense hirveänä kaahata.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  28. #28
    Lainaa (Koris @ Elo. 30 2008,20:40) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Elo. 30 2008,11:19) kirjoitti
    Huipputehoissa ei ole isoa eroa, mutta alemmilla kierroksilla kawan teho/vääntökäyrä menee reilusti ylempänä.
    So what?

    Jos joku haluaa ajaa prätkällä 2500 rundia mittarissa, niin eiköhän valinta kohdistu johonkin muuhun kuin rivineloseen.
    Tarkoitin, että kawassa on enemmän potkua lähes koko kierrosalueella. Huippukierroksilla tehot on lähimmillään, johtuen todennäköisesti siitä, että jammu kiertää enemmän. Itsellä ainakin tulee suhteessa vähän ajeltua kierrokset yli kymppitonnissa.

    Mitä tulee rivineloseen, niin voin omalla mopollani kiihdyttää kutosella puhtaasti 40 - 250 km/h. Ei taida monella V2:lla onnistua?

    Joku muu saa kaivaa käppyröitä lauantai-illan piristykseksi. *
    Huono tie, parempi mieli
  29. #29
    Hmm... miettimään pistää nämä kommentit. Osaako joku asiantunteva sanoa minkäslaiset on erot Hornetin ja z750 välillä?
  30.  
  31. #30
    Lainaa (tonzeee @ Elo. 30 2008,21:53) kirjoitti
    Hmm... miettimään pistää nämä kommentit. Osaako joku asiantunteva sanoa minkäslaiset on erot Hornetin ja z750 välillä?
    Mä jo tuolla aiemmin kerrroin kaverin mielipiteet Hornet vs. Z750, sen mielestä Hornet oli mukavampi ja ketterämpi.
    Honda CB600 F Hornet -07
    Honda CBR600RR -07
    Honda CBR600F -99
    Aprilia Sport Pro 125 -94
    Yamaha RD 125 -82??
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen