eli ongelma ilmeisesti tankkiin päässyt vesi. Tankin alla oleva vedenpoistoreikä oli päässyt tukkoon ja sateen jälkeen ei käy kuin tyhjäkäynnillä ja silloinkin vaivaisesti. Pyörä Ducati Monster 600 vm. 2000.
Onkohan analyysi oikea ja mitä tälle on tehtävissä. Onko jotain ihmeainetta jota voisi kokeilla, vai pitääkö tankki tyhjentää. Riittääkö tankin tyhjennys vai pitääkö muutakin tehdä.
Kaikki neuvot tervetulleita.
No eikös tankkiin voi heittää tenua eli kaasutinspriitä? Tosin katsoo ensin pyörän manuaalista ja huoltsikalla pullon kyljestä, että on soveliaat aineet.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Perus jäänestoa tankkiin, saattaa vaatia kyllä reilun määrän ainetta jos tankkiin on kunnolla vettä päässyt.
-kaikki tosiasioina esittämäni seikat perustuvat vahvaan MuTuun, Esson baarissa kuultuihin isojen poikien juttuihin sekä netissä liikkuviin vahvistamattomiin huhupuheisiin.
Jos ei Duccesta ole suuri vaiva irroittaa tankkia, niin itse putsaisin ihan kunnolla eli nesteet veks kokonaan tankista ja samalla tulis mahdolliset moskatkin tankin pohjalta poistettua. Nuo tentut kun tuppaa antamaan vain väliaikaisen avun, ainakin mulla autojen kanssa joskus näin.
- P
Samaa mieltä. Edes tankkia ei välttämättä tartte irroittaa jos bensaletkun saa irti kaasareiden päästä. Vesi painuu pohjalle ja tulee ekana ulos jos tankin matalin kohta on letkun kohdalla. Yleensä bensahana pitää siis laittaa varatankki-asentoon (en tosin tiedä onko Ducatissa näin). Kaasareiden (jos on) kohokammiotkin voi yleensä tyhjentää.(Perkele @ Elo. 18 2008,13:02) kirjoitti
Nykybensassa on jo 5% etanolia eli litra tankillisessa, ei sitä kannata enää sinne lisätä, eikä isompi määrä vettä kuitenkaan bensaan liukene.
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Nykybensassa on jo 5% etanolia eli litra tankillisessa, ei sitä kannata enää sinne lisätä, eikä isompi määrä vettä kuitenkaan bensaan liukene.
Onko todellakin näin? Pieni epäilyksen siemen häivähtää silmässäni. En ole missään nähnyt ilmoitusta, että näin olisi.
Ainakin neste-asemien myymät 95 ja 98 sisältävät 5 til.% etanolia.(Matias @ Elo. 18 2008,14:33) kirjoitti
Neste 95-tuotetiedot
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Laskisin tankin letkun kautta tyhjäksi ja sitten "imuroisin" jäännöstipat yläkautta. Siihen hananjuureen jää joissakin tankeissa hiukan sakkatilaa, jossa vesitippakin mahtuu piileksimään.
Toinen konsti on tyhjennyksen jälkeen huuhtoa tankki vielä tenulla ja tyhjätä tuo huuhteluliemikin letkun kautta.
On se niiiin väärin!
Kuten joku sanoikin niin nesteen bensoissa ainakin on etanolia 5%. Toki muissakin bensoissa on myös etanolia tai vastaavaa tämän takia:(Matias @ Elo. 18 2008,14:33) kirjoitti
Kliks
EX honda xr125l ja nykyisen cb500:sen ohjekirjassa sallitaan enintään 10% etanolipitoisuus bensan seassa.
Itse olen laittanut masinolia tankkiin jos vettä on päässyt bensaan kuten kerran ilmeisesti kävikin. Tankkasin nesteen asemalla 95:sta, myöhemmin pyörä meinasi sammua. Kotona laitoin masinolia tankkiin ja enää ei ole pyörä oirehtinut.