Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    180/55 ZR 17 TL 73W SUPERMAXX M-6029

    asiallisen näköinen rengas...

    onko kellään kokemusta renkaan
    -kestosta?
    -pidosta kuivalla/märällä?

    edulliset ne on ja tietty rahalla saa paremmat...
  2. #2
    Luepas ny noi ens alkuun..

    Linkki 1
    Linkki 2
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  3. #3
    Uusi (toiseksi uusin?) Performance Bike testasi tuollasta 190-leveätä Maxxxissia vissiin ZX-10R:n alla, vertailurenkaana Pirelli Diablo Corsa III jos oikein muistan. Mitään suurempaa draamaa ei ilmentynyt. Lopputuoteamus oli että Maxxxis maksaa 30% vähemmän ja kierrosajoissa tulee eroa 1% Pirellin hyväksi. Ongelmana oli tosin vertailussa se että Diablon koko oli 190/55 ja Maxxxisin 190/50 joten vertailu ei sikäli ollut täysin reilu.

    Tuon perusteella voisin kyllä jo harkitakin mokomaa kumia.

    Edit: Juu, oli profiilit ja lehden nimikin väärin. Reikiä liikaa päässä.



    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  4. #4
    Lainaa (Eroz @ Heinä. 31 2008,11:23) kirjoitti
    Uusi (toiseksi uusin?) Fast Bikes testasi tuollasta 190-leveätä Maxxxissia vissiin ZX-10R:n alla, vertailurenkaana Pirelli Diablo Corsa III jos oikein muistan. Mitään suurempaa draamaa ei ilmentynyt. Lopputuoteamus oli että Maxxxis maksaa 30% vähemmän ja kierrosajoissa tulee eroa 1% Pirellin hyväksi. Ongelmana oli tosin vertailussa se että Diablon koko oli 190/50 ja Maxxxisin 190/55 joten vertailu ei sikäli ollut täysin reilu.

    Tuon perusteella voisin kyllä jo harkitakin mokomaa kumia.
    Tuo testi oli toiseksi uusimmassa Performance Bikes:ssa. Itsekin ihmettelin tuota pyörävalintaa kun 10R:ssä tosiaan hieman erilanen rengastus (190/55) ja sitten ajellaan sillä eri profiilin renkailla (Maxxis 190/50). Ei varmasti koko totuutta tule tuossa tapauksessa. Ne ajettavuus, käsiteltävyys jne. jututkin on vähän hankalia ottaa tosissaan kun ei tiedä tuliko ero renkaasta kokonaisuudessaan vaiko profiilieroista.

    Mutta voisihan noita kokeilla...
  5. #5
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 31 2008,11:12) kirjoitti
    Luepas ny noi ens alkuun..

    Linkki 1
    Linkki 2
    jep keskustelua meinasin.. mites etuset?

    osaan kyllä hakua käyttää mutta yleensä nuo on vuodelta keppi ja keihäs..
  6. #6
    No mulla on just toi takanen ja ei mitään valittamista.
    Mä en ainakaan koe sitä (niinku en etustakaan-sekin maxxis) millään tavalla "liukkaaks" (en kuivalla enkä märällä)
    Kyllä esim. X4:ssa Bridgestonet oli paljon "liposammat" (varsinki etunen)...
    Takanakki ihan yes ja 9 tonnii sillä nyt olen "työntäny", tuskin tarvii vaihtaa viel ainakaan pariin tonniin...

    Missään radalla en moisilla ole ajanut, mutta ethän Sä tietääkseni "rata-rengasta" hakenukkaan
    Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
  7. #7
    juu en. on noi polvipalat vieläkin käyttämättä. ihan kruisailu ja matkan tekoon..välillä myös mutka pätkille
  8. #8
    Onkohan tuossa nyt sitten mitään tolkkua, kun halvemmalla saa tuolta ork-shöpistä Metzelerin ME Z4:n tai jopa Roadtec Z6:n. Ja nuo ovat oikeasti hyviä renkaita. Vai mitä nuo muka maksavat.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  9. #9
    Eikö tuon Maxxisin pitäny olla jotain super hyper sporttia, siinä missä joku Z6 ei. Voin olla (taas) väärässä kun en muista noita malleja ihan ulkoa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  10. #10
    Juei. Luin jostain noista aiemmista ketjuista ettei tarkoitus ollut ajaa rata-ajoa, ja sitten aivoni yhdistivät sen tähän kettinkiin jotenkin erheellisesti... Hupsista.

    Eli Z4 tai Z6 eivät ole mitään ratarenkahia. Mutta vähintäänkin riittävän päteviä mutkatieajoon vähän nopeammallakin tahdilla. Z6:lla makaavaa baijerilaista matka-äpyliä tuli vietyä viime kesänä aika tiukkaan välillä kaksikin päällä, ja ikinä ei pito loppunut. Takapenkiltä tosin välillä kuului tyhjäkäynnillä jotain merkillistä ujellusta, joka ei loppunut kun sammutti moottorin ja käveli sisälle.
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  11. #11
    Lainaa (sähköorava @ Heinä. 31 2008,13:08) kirjoitti
    Onkohan tuossa nyt sitten mitään tolkkua, kun halvemmalla saa tuolta ork-shöpistä Metzelerin ME Z4:n tai jopa Roadtec Z6:n. Ja nuo ovat oikeasti hyviä renkaita. Vai mitä nuo muka maksavat.
    halvempia..

    kysymys ei nyt ollutkaan et onko jokin parempi rengas?? vaan niitä kokemuksia.
  12. #12
    Omassa mopossa on kans eturenkaana tollanen Maxxis supermaxx, ei mitään hajua paljonko sillä on ajettu, kun oli jo ostovaiheessa. Yli 10tkm sillä on ainakin rullattu, alkaa nääs olemaan vaihtokunnossa kulutuspinnan puolesta. Ei mitään pahaa sanottavaa eikä ole lähtenyt kertaakaan alta. Itse olen ajanut 6tkm tuolla.
  13.  
  14. #13
    Kyllä ne on ihan mustia ja pyöreitä. Normiajeluissa en ole huomannut mitään eroa muihin kumeihin. Mutkatielläkin tuli ajettua uutuuttaan häpeäraidat pois, kun löyty tallin nurkista viimeinen -02 valmistettu Maxxis Supermax eikä mitään lipsumisia. Kavereitten kanssa ajeltiin noita läjä pois kun takavuosina saatiin konkurssimyynnistä halvalla. Oli sport, tourinki ja sport-tourinki pyörää, eikä valittamista. Rata-ajoa ei kokeiltu, mutta ois kai niillä sielläkin ajellu. Vauhti on sitten asia erikseen, ei kokemusta. Eli ihan on käypänen kumi normimotoristille.