Keväällä tuli hommattua vn 2000 millä olen nyt jytisyttänyt noin 7000 kilsaa.
Ei ole ainakaan toistaiseksi mitään pahaa sanottavaa.
Itse olen tykännyt pyörästä, ainoa joka ei pitänyt oli mamman perse.(tottusi liian mukaviin istuimiin Wingiin ja LT:hen)
Siihen saatiin helpotus kun vaihdettiin touring istuin taakse.
Mitään omaa kokemusta, mulla ei ole kyseisestä pyörästä, mutta olen lukenut jonkun verran jenkkien foorumeita. Sen verran mitä olen lukenut, niin kyllä sitä hyvänä kruiserina pidetään. Käy koeajolla jossain liikkeessä.
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Komeitahan ne on p**keleet...
Voisihan tuollaisen laittaa
Ei paha tämäkään
Tässä on asennetta...
Toki tuunattuja pyöriähän nuo on...ei noita suoraan kaupan hyllyltä saa...
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Jovvain..(simeoni @ Heinä. 11 2008,08:22) kirjoitti
No ei mikään ihme jos takamus ei tykänny kun / jos luxuspenkeissä on aiemmin istunut
Ajanut olen enkä tykännyt, on se niin kaukana matkapyöristä kuin mars-maasta !.....ISO kasa kromia vailla ajo-ominaisuuksia. Eniten korjattavaa löytyy olemattomasta takajarrusta. Istuma-asento taas on sellainen että jos vähänkään on selkävaivaa ollut / tai vaikka aiemmin olisi ollutkaa, niin varmasti niitä tulee kun välilevyt valittaa. VÄÄNTÖÄ tietysti löytyy mutta ei tuolla kyllä dynaamista kaarreajoa harrasteta. Hapsuja peliin ja rock´n roll. That´s it![]()
Ei kai se nyt niin huono voi olla?(mchuurre @ Heinä. 11 2008,09:15) kirjoitti
Oletko testannut paljonkin muita kustomeita? Pystytkö vertaamaan VN2000 ajo-ominaisuuksia johonkin muuhun kustomiin? Huonompi? Parempi?
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
Tänään tuli sitten VN 2000 taloon nopeella kaupanteko päätöksellä.
Onhan se aika räyhäkän näkönen peli, ja ajo-ominaisuudet on niinkuin kustomissa on, ei hyvät muttei huonotkaan, tuntee ainakin ajavan moottoripyörällä, multa meni pannari vaihdossa ja sillä kun ajo niin meinas nukahtaa, että se oli jo liian hyvä, sanoisinko ettei siinä ollut särmää.
Ja voin kertoa että VN on vakaampi kuin pannari, tänään kun ajoin sen liikkeestä kotiin 125 km kovassa tuulessa se mennä puksutti vaan eikä vaappunut suuntaan eikä toiseen ja motarilla oli sentään mittarinopeus 130 (ei saa kovempaa rykästä kun on sisäänajo)
Kyllä luulen että meistä tulee oikein hyvät kaverit.
Alkuperäisiä lisävarusteitakin tuntuu saavan ihan kiitettävästi, lienee vaan valmistettu kullasta kun maksaa niin että heikkopäistä hirvittää.
Ja parin vuoden päästä et saa puoliakaan, som nam naa...(leijona59 @ Heinä. 11 2008,21:54) kirjoitti
Mitä tuolla tarkoitat...?(Mika700 @ Heinä. 11 2008,21:59) kirjoitti
Että hinta tippuu?
Mut jos meinaa pitää pyörän pitkään, niin mitä sillä on väliä?
Enkä nyt usko, että ihan alle puolen kuitenkaan ;)...
Väinö on uskollinen kumppani ja vie sinut minne pitääkin, vakaa ajettava pitkälläkin matkalla ja kulkee tosiaankin kuin juna...se on niitä ison pyörän ominaisuuksia.
Onneksi olkoon, hyvät kaupat teit ja uskon, että olet tyytyväinen valintaasi.
Iso Väinö on upea pyörä.
Väinöt pitää hintansa aika hyvin.
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Klicbagin telineet ja nahkalaukut tuli hommattua 23 L on tilavuutta ei isot mutta noilla nyt mennään, eikä ole pöllömmän näköiset, ja saa jopa avaimella lukittua telineeseen kiinni.
Sissy on tilauksessa (emännän vaatimus)
Osaako joku kertoa mistä tuohon saisi vielä muunlaista lisävermettä, siis muualta kuin maahantuojalta.
Noo, esimerkiksi Ebaysta saa palikoita VN2000 vaikka kuinka paljon...
Ja täältä kans: CruiserCustomizing Kirjoita tuohon cruiserin sivulle hakusanaksi "VN 2000", niin alkaa tapahtua...
Onnea uuden pyörän johdosta!!!
Entinen motoristi. Moottoripyöräily vaihdettu kestävyysurheiluun.
No makuja on monenlaisia(mchuurre @ Heinä. 11 2008,09:15) kirjoitti
4000 km tuli Nordkapin reissulla mittariin kakspäällä täydellä matkavarustuksella ilman pleksiä.
Matkapyörä parhaasta päästä, jos tuolla jakkaralla tulee selkä kipeeksi niin ei se selkä ole alunperinkään ollut kunnossa
Ja mutkat ajettiin niinkuin ennenkin kaartaen vasemmalle sekä oikealle ja hyvin tuntui taittuvan![]()
Onko sun pyörään tehty mitään säätöjä ? Mun väinössä ilmenee pintakaasulla ajaessa kaupunkinopeudessa ärsyttävää nykimistä, varmaankin seokset liian laihalla.(simeoni @ Heinä. 11 2008,08:22) kirjoitti
Kovemmassa vauhdissa ei mitään nykimistä havaittavissa.
Pitäisikö vaihtaa putket ja ilmansuodatin avarampiin![]()
laihalla ovat usein nämä uusimmat pyörät, erityisen laihalla ovat euro3-säädöissä olevat pelit eli kaikki 2008 mallit ja siitä eteenpäin. kawan saisi helpoimmin säädettyä pc3 ja penkissä säätö. sitten kyllä lähtee tyhjäkäynniltäkin kivasti. putkia voi harkita varovasti, ehkä taisitten ei välttämättä tarvi vaihtaa. ilmanputsaria ei senkään vertaa. siis meinaan nykimiseen avuksi. äänen vuoksi putket. putsaria ei välttämättä mitään järjellistä syytä vaihtaa, meinaan bensankulutus voi nousta vaihtamalla.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Sinä alat vaan olla jo niin vanha mies ettei sitä osaa ajaa muulla kun matkalehmällä(mchuurre @ Heinä. 11 2008,09:15) kirjoitti
Voisit harkita vaikka vähän liikuntaa niin vaivat eivät tulisi niin nopeasti. Tai vaihtamista toisenlaiseen pyörään, eikös siinä LTssäkin ole kaikenlaista turhaa niinkuin matkatv ja ratijo ettei pitkästy matkalla... (PS: terveisiä täältä etelän lämmöstä!)
Kyllä se ihan ajettava on joihinkin Harrikoihinkin verrattuna. Samaa karismaa siinä ei tietysti ole mutta ihan ok vehje kuitenkin. Ja mutkatiellä pystyy pitämään sellaisen 120 kohtuullisen hyvin. Riippuen tietysti vähän tiestä, eihän se mikään urheilupyörä kuitenkaan ole. Ja täytyy tietysti muistaa pyörän ja omat rajoitukset jos aikoo vähän urheilla.
Kaikki pyörät on hyviä omaan tarkoitukseensa, harmi vain että niitä pitäisi olla vähintään neljä
haemis
Tuollainen mopo (Vn 2000) on tallissa ja vm. on 2004. Ainoita huomioita pyörästäni on ärsyttävä resonanssi tietyllä kierrosluvulla ja penkki sais olla parempi. Alkuperäinen ei ole oikein laadukkaan oloinen. Maantiellä pyörä on vakaa ajettava ja kustomiksi löytyy ihan mukavasti potkua ja vääntöähän piisaa. Kilometrejä on mittarissa vasta reilut 15000 km. Tähän mennessä vaihdettu molemmat renkaat (nyt Metzelerit alla). Ainoita asioita, mitä olen kuullut maahantuojan kautta: etujarruletkuihin asennettu pidike (jossain päin maailmaa letkut jumittuneet haarukan ja lokasuojan väliin) ja hammashihnapyörän booriakselit joissakin tapauksissa jauhautuneet pilalle.
Onko jollain tietoa tuosta resonanssiasiasta. Ääni kuulostaa tulevan jostain tankin alta. Asiaa tutkittu huoltoliikkeenkin toimesta, mutta eipä alettu availemaan konetta. Öljy on 10W-40. Mietinnässä on ollut myös 20W-50.
Aika "suslat" pakoäänet on väkässä vakiona...
Niinpä tilasin jenkkipojilta Vance & Hines Power Shots putkiston
Niitä odotellessa...putput putput.....
Vaan olipa mulla Kirjavalla leuka pudota polviin.
Oli Rokki Eki laittanut Vn 2000, viisisataa kilometriä oli sillä vasta ajellut.
Ihmiset jotka kyseisen henkilön tuntee, muistavat _Red Lady_ möhkön hänen pyöristään ;)
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
ei hemmetti. tunnen rokki-ekin. kaikkihan rok-rok-rok-ekin tuntee. old lady oli maankuulu möhkö. sitten kännimielenhäiriössä meni sen vaihtamaan gsx1400 suizaan. no ei kauaa suizalla kerennyt ajamaan kun jo palasi kawaan ja oikein siis isonväinön laittoi. rok rok, sanoisi rokki-eki. siinä on kokkareiden persoona ja rok rok eki on kaikissa mahdollisissa tapahtumissa.
muoks. niin siinä möhkössä luki kaunokirjoitettuna siis " old lady" ja olihan se väriltään punainen toki. oli ajanut sillä ympäri maapallon ja vissiin 350 000 km oli veivattu sillä alkupään möhköllä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
terse vaan.
nyt on reilu vuosi vn 2000 kanssa takana ja kokemuksena täytyy sanoa että ensimmäinen ja viimeinen pyörä näillä näkymin niin hyvä se vaan on. onhan se iso ja raskas ja melkoinen raktori kaupungissa eikä käänny mihinkään mutta kun vauhtiin saa niin hieno ajella, reissussa olin emännän kanssa 4500 km tänä vuonna pitkin eurooppaa ja pakko sanoa että ainoa pyörä millä on oikeesti kiva ajella 2 päällä vrt esim. 1500/1600 väinö. lisävarusteista sen verran että taka-astin laudat ovat liian korkeat jos neidolla sattuu olemaan pituutta vähän enemmän, lisäksi vn omat org.laukut ovat aika syvältä. pyörä kyllä soveltuu pienillekin asfalttiteille kunhan muistaa astinlaudat...![]()
itsellä on putket ja commanderit enkä ole kyllä huomannut mitään käyntiin liittyvää onkelmaa... joten putket vaan vaihtoon(leijona59 @ Heinä. 26 2008,23:06) kirjoitti
![]()
mulla iso väinö ollut nyt 3 kesää,enkä kyllä vaihtaisi mihinkään muuhun pyörään. 15000 takana. Hieman sitä laittanut. Tankki levennetty,nyt 25l noin. Leveämmät sarvet. 240 kumi taakse joka menee vakio vanteelle. Väri matta musta. Ens kesäksi 180 etupyörä uudella vanteella. Ja suoria putkia tekis mieli. Isolle miehelle iso pyörä. Kulutus alle 6 litraa/sata. Tukeva ajaa ja hyvä kakspäällä,kunhan asentaa tosiaan ensin sen kunnon matkustajan jakkaran.
juhani pakkala
kuulostaa luettuna hyvältä, mattamusta ja läskit renkaat, sekä kulutus alle 6 litraa sadalle, missä vauhdissa tai millaisessa ajossa syö tuon verran? aika vähän tehoihin ja koneen kokoon katsoen.(tuplajussi @ Syys. 11 2008,21:40) kirjoitti
ps. onko kuvia saatavilla? tuo mattamusta aina niin sävähdyttää meikäläistä, oikeen herkkua on sellaista katsella. niin ja miten levensit tankkia? millaista materiaalia laitoin väliin? pitääkö hyvin? siinähän olisi hullunrohkeimmille vaikka saumaa rakentaa avattava ja huollettava bensatankki. olisko ideaa sellaisessa? minusta olisi, niin ei tarvitsisi arvuutella moskan kanssa. siis puhdistus onnistuisi. pitäisi vain tiivistää jollakin ihmepatentilla todella hyvin. onko sellaista konstia olemassakaan.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
yritän tällä viikolla laittaa pari kuvaa. Tankin leventi paikallinen prätkän rakentaja. Tankin sisään tulee siihen tarkoitettu erikoisaine,kaksi eri ainetta sekoitetaan yhteen ja kaadetaan tankkiin ja pyöritellää huolellisesti tankin sisään. Sellainen lasimainen kalvo tulee. Taitaa tankki olla karvan yli 60cm leveä,sopii todella hyvin. Ens kesäksi vähintään 180 kumi eteen,mustat suorat putket. Yritän laittaa huomenna kuvat. Nyt moto gp. Elämä on satua![]()
![]()
juhani pakkala
niin siitä kulutuksesta. 5.6 litraa matka-ajossa. 6.1 vei emännän kanssa maakuntakierroksella reippaalla ajolla. Kaveri päässyt omalla väinöllä 5.3 litraa matka-ajossa. 6.1 litraa taitaa olla suurin kulutus mitä ollut. Vanha pyörä 1500 intru,vei yli 7 sadalla. Nyt on vääntöä ja ruiskukone. Rocket vie 2 litraa enemmän. Ja rumat äänet![]()
juhani pakkala
olitkohan tuplajussi naapuriteltassa kirjavassa silloin 2006 vai koska se oli, kun siinä oli intru vl 1500 ja ihmeteltiin sen matalia käyntikierroksia tyhjäkäynnillä, mulla oli ne koirat kärrysä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
missäs on jussin kuvat, eiku heitähän linkkiä. mistä muuten oot hommanut palikat kyseiseen laitteeseen ? btw 5.1 litraa on ennätys(tuplajussi @ Syys. 14 2008,20:35) kirjoitti
![]()