Kaipaisin ehdotuksia laajakaista Lambda -anturista ja etenkin pyöräkäyttöön hyvin soveltuvista näyttötauluista. Itsellä kun ei ole vielä suuremmin kokemusta noista, niin tähän keskusteluun huolisin mielelläni tiivistetysti kokemuksia Laajakaista Lambdan käytöstä pyörässä, sen avulla pyörän säätämisestä ja mitä tulisi ottaa huomioon lambdaa hankittaessa, kiinnitettäessä ja käytettäessä.
Pyörähän on Honda VTR SP 1, johon anturia meinasin väkertää kiinni, kun sellaisen saan hommattua. Asennuspaikkana toimii putkiston kollektori.
Eli kaikki säätövinkit, taulukot yms, tunkekaa tänne - kitooos!
Ensimmäinen linkki löydetty
FMI - Finnish motor instruments
Jännitearvoja ja rakennusohjeita
20 ledinen seosmittari
VPV-racingin Lamda loggereita, soveltuuko pyörään?
2-kanavainen
1-kanavainen
Jaahas, alla olevan sivun tietojen mukaan PAIR - järjestelmä tulee poistaa oikeiden tietojen saamiseksi. Vaikuttaakos PAIR muuten säädettäessä pyörää dynossa...?
ps. jos jollain on ylimääräisenä lambda + loggeri, niin tarjoa ihmeessä.
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Tulla on yksi vaihtoehto, kun selaat sivua alaspäin :
http://www.kolumbus.fi/koivupiha/sp1.htm
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Innovate LC-1 + Bosch LSU:
http://www.veku.net/product_info.php?products_id=518
"If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
Wide Band commander.
Toimiva peli. Hyvä jopa kisakäytössä.
"kyllä jaappanilaiset ossaa"
Autokäytössä ainakin helvetin hyvä. VPV-Motorracingiltä kannattaa hankkia toi Innovate.(Utah @ Heinä. 01 2008,10:49) kirjoitti
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Itse suosittelen AEM:n tuotteita. Kokemusta on entuudestaan ja omaan pyörään tulossa tuommoinen:
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=67
Vertasin tuon näyttämiä tuloksia ETAS merkkiseen mittariin joka on tarkoitettu labrakäyttöön (tarkkuus 0,001) ja näytti samoja arvoja.
Aprilia Mille R -03
Ex. Speedmaster 2003
No nimenomaan pyöräkäyttöön tommonen WEGO III
Loggaa muistiin ja silti tod selkeä näyttö automaagisella kirkkauden säädöllä. Ottaa myös kiekat ja yhden 0-5V analogisen tulon (MAP, TPS tms.)
edittiä: tuli hienosti Suomeen tuolta tilattuna ja makso tulleineen ja ALVeineen ja Itellan välistävetohommineen muistaakseni 280€.
Tuo ei siis tartte mitään muuta lisäkikkulaa ja sama boksi sisältää näytön, kontrollerin ja loggerin. Sit vaan tavarat lenkin jälkeen usbilla puuceelle ja analysoimaan...
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Täältä löytyy kohtuulliseen hintaan tuo Innovaten setti ja pyöräkäyttöön ajattelin itselle tuolla digitaalinäyttöisenä..
Tarkoitus olisi ensi talvena kammeta tuollainen ohjaamaan PCIII kanssa tuon 2000-2500 rpm alueen kohdalleen..
http://shop.ebay.co.uk/items....QQ_mdoZ
Kertokaas fiksummat, kuinka kierrosluvun ja kaasun asennon saa määriteltyä tuonne boxille? Rosvoliittimillä piuhasta signaali loggerille vai löytyykö noihin valmiita piuhasarjoja tms?
Myykääs joku mulle omanne + pieni asennusopastus samalla![]()
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
No teknisesti juuri noin, muttei fyysisesti noilla rosvoliittimillä *(Zeipii @ Heinä. 01 2008,20:54) kirjoitti
Itsellä kiekkamittarin pohjasta haaroitus ruuviliittimeltä ja MAP-anturille juotin haaroituksen ulostulon lattaliittimeen.
Hommaat huoltomanuskan ja katot sieltä mistä löytyy kätevimmin... Jos et ole aivan natural-born-käsi niin eikun asentamaan vaan![]()
Ei auta poru eikä selite, kun käyntiin lähtee Homelite
Bitit on pc:stä...
Tee se ite ja säästä henkisille
JAW
käyttää Bosch:n LSU laajakaista anturia
Ameriikan Joet ovat käyttäneet megasquirt asennuksissa, ei ainakaan hinnalla oo pilattu ja saa logattua lisäksi esim. rpm tiedon. (ei onnistu LC-1:llä) + sisältää ton näytön
Eilen lähti tilaus laajakaistasta ja näytöstä Englantiin.. 288€ kotiovelle
Ja koska olin tyhmä eli unohdin tilata lambdan rst kiinnitysmutterit, niin hariselle lähti tilaus muttereista, sekä peitepulteista..
(Tarkoitushan on säätää PCIII molemmille pytyille erikseen --> saa varmaan 0,00001 hv lisää)
Vielä pitää etsiä Yamahan lambdan liitin esim. liikkeestä mikä myy PCIII:ia , jolloin ei tarvitse pyörän omia johtoja katkoa..
Ja mikäli itse haluat mittarin suunnitella/rakentaa, niin suosittelisin käyttämään Denso:n laajakaistalambdaa, sille kun ei tarvitse säädellä pumppuvirtaa Nernst-jännitteen mukaan(kuten esim bosch tai ntk tunnistimelle), riittää kun*syöttää tunnistimelle n. 0,4-0,5V jännitettä ja mittaa tunnistimen säätämää/toteutunutta virtaa...
ZX-10R + ZX-6RR
Ai niin, ja maintsemaani Denso-afr tunnistinta on käytössä mm. 2000-luvun 60/70/80 vaparikoneisissa Volvoissa...
Tunnistimesta on olemassa myös uudempi ns. planaari-versio, joka toimii muuten vastaavasti kun vanhempikin versio, mutta sen säätämä virta on huomattavasti pienempi kun vahemman version, mutta en kyllä muista että missä autoissa tuota planaari-tunnistinta on käytössä, vai onko vielä missään....
ZX-10R + ZX-6RR