Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Tämmönen nakupyörä 80-luvun alusta olis nyt harkinnassa kun tuli Revere myytyä pari viikkoa sitten. Olisko kellään oikeen omakohtaista kokemusta 900F:stä, millainen ajettava, tyyppivikoja ( jos niitä Hondassa voi olla...) etc.?
    BMW K 1200RS -97 (2019-)
    Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
    Honda CB 750K -79 (2011)
    Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
    Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
  2. #2
    Kolme kesää on alla ollut 900 F -81. Ei moitteen sijaa.
    Honda CB 1300 SA -05
  3. #3
    Itsellä kanssa harkinnassa sama pyörä... Jotenkin olen tuohon F:ään juuri ihastunu...


    Tästä löytyy manuaalia... Klik...
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
  4. #4
    Muistaakseni jollakin kaverilla on aikaa sitten just toi 900 bol`dori.
    Niitä tyypillisiä kasarimallien vikoja oli:
    Jännitteensäädin paloi pari kertaa.
    Cdi poksi porsi kerran.
    Ja alakerrasta jotain muuta sähköosaa...
    Olisko ollut tasasuuntaaja tai joku sinne päin...
    Tosi vaikeeta oli löytää osia. Ruotsissa oli se yksi purkaamo joka tuo mopoja euroopasta, sieltä löytyi onneksi se kallein tasasuuntaaja.
    Joten varoituksen sana.
    Osat (suurimman osan) joudut tilaamaan ulkomailta pyöriin joita ei ole virallisesti tuotu suomeen...
    Englannista David Silveriltä esim.
    Ei halpaa...
    Life is hard, then you die...
  5. #5
    suurin mallivika taitaa olla se, että mallin valmistus loppui 84?

    Itsellä oli kolmisen vuotta tommonen joskus 95-98? Ihan hieno pyörä, kone vääntävä, mutta vaatii tänä päivänä jo aika ammattimekaanikon, että pysyy ajossa ja toimii.

    takajousitus on melko löysä(sivujäykkyys haarukassa) ja kaarreominaisuudet ovat täysin kunnossaolevallakin takahaarukan laakeroinnilla keskinkertaiset, ja pitää ottaa huomioon, että suuressa osassa ne ei ole kunnossa.

    pyörä on kuitenkin esim tuuttiin verrattuna tehokas ja jarrut ovat huomattavasti tuuttia paremmat.

    joku nykynaku ei ole huono vaihtoehto. esim kawan isoja saa tuosta 90 luvun lopusta ja uudempiakin ~6000ekeen. ja niillä voi ajaa. ja rahaa ei välttämättä menee yhtään enempää ja ominaisuudet ovat aivan eri tasolla. esim jos konetta rupeet remppaamaan yms niin sitten sitä rahaa menee ja pyörä on löysä rungoltaan vaikka mitä tekis.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #6
    Lainaa (demsey @ Kesä. 29 2008,19:57) kirjoitti
    Osat (suurimman osan) joudut tilaamaan ulkomailta pyöriin joita ei ole virallisesti tuotu suomeen...
    Englannista David Silveriltä esim.
    Ei halpaa...
    CB 900 F ja F2 -malleja tuotiin Suomeen aikanaan, joten ei koske juuri näitä malleja tuo... Tosin tuon ikäisiin on kotimainen varaosavalmius ehkä joidenkin mallien kohdalla eioota mutta positiivisiä yllätyksiä voi olla. Ja ulkomailtahan ne täkäläisetkin kauppiaat ne hankkii.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  7. #7
    Lainaa (jaket @ Kesä. 29 2008,23:35) kirjoitti
    suurin mallivika taitaa olla se, että mallin valmistus loppui 84?

    Itsellä oli kolmisen vuotta tommonen joskus 95-98? Ihan hieno pyörä, kone vääntävä, mutta vaatii tänä päivänä jo aika ammattimekaanikon, että pysyy ajossa ja toimii.
    Mitä tällä tarkoitat, että vaatii jo aika ammattimekaanikon? Oliko pyörässä paljonkin vikoja? Eipä taida sitten olla mua varten, olen nimittäin kaukana ammattimekaanikosta...
    Revere toimi mulla kuus kesää hienosti, toki sitä huollettiin aina ammattilaisella, tästä kuitenkin tuli aika vahva luottamus Hondan teknikkaan.
    Nyt tuli sitten joku mielenhäiriö kai, että pitäis saada "käyttöklassikko" kesän ajoihin... Tää pistää miettimään
    BMW K 1200RS -97 (2019-)
    Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
    Honda CB 750K -79 (2011)
    Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
    Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
  8. #8
    Lainaa (r1150r @ Kesä. 30 2008,00:10) kirjoitti
    Lainaa (demsey @ Kesä. 29 2008,19:57) kirjoitti
    Osat (suurimman osan) joudut tilaamaan ulkomailta pyöriin joita ei ole virallisesti tuotu suomeen...
    Englannista David Silveriltä esim.
    Ei halpaa...
    CB 900 F ja F2 -malleja tuotiin Suomeen aikanaan, joten ei koske juuri näitä malleja tuo... Tosin tuon ikäisiin on kotimainen varaosavalmius ehkä joidenkin mallien kohdalla eioota mutta positiivisiä yllätyksiä voi olla. Ja ulkomailtahan ne täkäläisetkin kauppiaat ne hankkii.
    Kuinkahan paljon kahden erityyppisen pyöränosat käyvät keskenään?
    Okei perusosat on sitä samaa huttua, mut esim. just se alakerran suuntaaja oli Boldorin mallin oma...
    Eli käytössä vain siinä ja CB 650:ssä.
    Ehkä ei muissa malleissa kun on aiheuttanut ongelmia...

    Juu kyllähän ne täkäläiset kauppiaat ulkomailta osansa hommaavat ja tuplaavat/triplaavat hinnan.
    Käytännön esimerkki:
    Pannari -05 ilmansuodatin
    Hinta Suomessa n. 40e
    Sama suodatin
    Hinta David SIlver Englanti n. 20e

    Eikä se David sitä ilman katetta myy tuolla Englannissa...
    Mitähän sama osa jenkeissä jos tulpat maksaa siellä 3e/kpl.
    Kauppa se on jokakannattaa...
    Life is hard, then you die...
  9. #9
    Mites toi CB750? Miten se eroaa tekniikaltaan CB900:sta?

    Eikös näitten pitäisi olla aika viattomia? Ajoon tarkoitettu?
    MC KCI
    Tunturi Super Sport '80 (tallissa)
  10. #10
    Lainaa (demsey @ Kesä. 30 2008,10:10) kirjoitti
    Okei perusosat on sitä samaa huttua, mut esim. just se alakerran suuntaaja oli Boldorin mallin oma...
    Eli käytössä vain siinä ja CB 650:ssä.
    Ehkä ei muissa malleissa kun on aiheuttanut ongelmia...
    Eivätkös kaikki CB900F/F2-mallit ole "Bol d'Or":eja?



    ...
  11. #11
    Lainaa (Jartsap @ Kesä. 29 2008,18:32) kirjoitti
    Kolme kesää on alla ollut 900 F -81. Ei moitteen sijaa.
    Onkos kilometrejä tullut paljonkin?
    BMW K 1200RS -97 (2019-)
    Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
    Honda CB 750K -79 (2011)
    Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
    Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
  12. #12
    Lainaa (tiburon @ Kesä. 30 2008,15:23) kirjoitti
    Lainaa (Jartsap @ Kesä. 29 2008,18:32) kirjoitti
    Kolme kesää on alla ollut 900 F -81. Ei moitteen sijaa.
    Onkos kilometrejä tullut paljonkin?
    Viime kesänä tuli 7500 km. Kävin pohjois-Norjassa jäämerellä kastamassa varpaita. Viikon aikana kilometrejä tuli 2700. Pyörä toimi kuin ajatus, ei pienintäkään ongelmaa. Tänä kesänä on tarkoitus lähteä kiertämään saariston rengastie.
    Pyörä on luotettava ja helppo huollettava. Osia löytyy, suurin osa jopa suomesta. Ja tehoja löytyy juuri sopivasti 95 heppaa.
    Kaikenkaikkiaan hyvä klassikko matkapyöräksi.
    Honda CB 1300 SA -05
  13. #13
    Terveisiä vaan Saksasta! Bol d'Or tai sitten joku muu vanhempi pyörä on haussa, Yhtä kävin eilen katsomassa Düsseldorfin lähellä ja se ei kyllä ollut katsomisen arvoinen, vaikka myyjän mukaan oli "im guten zustand". Täytyy jatkaa etsintää, lomaa on vielä jäljellä...
    BMW K 1200RS -97 (2019-)
    Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
    Honda CB 750K -79 (2011)
    Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
    Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)
  14. #14
    Saksasta minäkin pyöräni hommasin 2005, en löytänyt hyviä vastaavia suomesta. Onnea etsinnälle.
    Honda CB 1300 SA -05
  15. #15
    joo, ei se mitään ammattimekaanikkoa tarvitse, mutta siitä on apua vähän tapauskohtaista, että onko ongelmia vai ei.

    ton ikäsissä on kaikenlaista vaan, esim kaasarin o renkaat kuivuu ja bensat valuu läpi, pura ja kokoa kaasarit....
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  16. #16
    Tottakai vanhaan pyörään tulee kaikenlaista pientä...kunhan kone on suht kunnossa niin kaikesta muusta selviää. Kaikkia osia ko. malliin kyllä löytyy. Tuntuu vain että samalla lailla uudempiin pyöriin vikoja tulee ja niiden korjaaminen on aina hankalampaa ja kalliimpaa. Joten rohkeasti vaan Bollen hankintaan.
    Honda CB 1300 SA -05
  17. #17
    Kyllä vanhankin pyörän kanssa pärjää, mutta jotain kannattaa osata tehdä itse. Jos kaiken joutuu tettämään korjaamolla, niin huonolla tuurilla tulee kalliiksi. Ostaessani ison VF:n käytiin sitten eka talvena koko pyörä huolella läpi pyörien kanssa enemmän puuhanneen kaverin kanssa (itse olen kyllä väkertänyt jenkkiautoja nuoruudessa), apuna Hondan omat varaosa- ja korjaamokäsikirja. Nyt on neljäs kesä menossa, eikä sille ole ajokausina tarvinnut muuta tehdä kuin kiristää ja rasvata ketjuja sekä katsoa öljyt. Tuo pienempi tulikin jo sitten purettua kokonaan, ja kasaaminen on sitten aloitettu uudelleenmaalatun rungon ympärille. Itselleni tämä on paras tapa harrastaa, talven aikana voi sitten tehdä huollot ja fiksailla pikkujuttuja. Tosin talli tai muu lämmin tila on välttämätön, ja jonkunlaiset perustyökalut momenttiavaimineen olisi oltava käytettävissä.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  18. #18
    Lainaa (Hanski940 @ Kesä. 29 2008,18:54) kirjoitti
    Itsellä kanssa harkinnassa sama pyörä... Jotenkin olen tuohon F:ään juuri ihastunu...
    kaverini on juuri laittamassa myyntiin museokatsastettun 900 Bol d'Orin.... nätti ja siisti....
    huolto vielä kesken...

    tuo mopotin on hämylinnassa...

    kysellä voi 0400 574831
    <p>kaksi pyörää ja moottori???...... ??.....?? ..... sehän on MOPO RD 125 &gt; GS 400 &gt; XJ 900 &gt; F6C</p>
  19. #19
    Itselläni oli vm-81 Honda CB 900 F2 Bold'or yhdeksän kesää ajossa. Aikalaisekseen hyvä pyörä. Putkirunko, joten vähän "löysähkön" tuntuinen nykypyöriin verrattuna. Tehoa matka-ajoon riittävästi, samoin ajo-ominaisuuksia. Ongelma alkaa vaan nykyään olla sitten se, että osat alkavat olla etsinnässä, mutta muutoin ei mitään pahaa sanottavaa. Moottoripyörän näköinen ja oloinen
  20. #20
    Bol d'Or -nimitystä käytetään kai kaikista noista vm. 1979-1984 DOHC malleista, jotka tyyppiä F (naku) eikä C (custom). Eli CB750F, CB900F ja CB1100F. Nuo F2 ovat katettuja malleja.

    Hyvä saitti näille kaikille on www.cb1100f.net, ja siellä etenkin Technical help -foorumi. Lisäksi www.vmpk.fi löytyy osaamista.

    Osia löytyy ihan Bike Worldista / Brandtilta hyvin, sekä www.cmsnl.com (jossa myös online-räjäytyskuvat osanumeroineen) ja www.davidsilverspares.co.uk.

    Itsellä on seiskapuolikas vm. 1982. Tekemistä on ollut tyhjäkäynnin säätämisen ja kaasarien kanssa (putsausta, tiivisteiden vaihtoa, synkkausta), ja öljynsyönnin takia tein myös yläpään rempan (poraus ylikokoon ja uudet männät). En tiedä paljonko pyörälläni on ajettu, mittari näyttää jotain 30tkm joten saattaa olla jopa 130tkm.

    Jakoavain pitää pysyä kädessä mutta ei näissä mikään ammattimekaanikko tarvii olla. Kun ostaa sekä Haynesin että Clymerin manuaalin niin pärjää pitkälle, ja loput kyselee netissä.

    Parasta pyörässä on ulkonäkö ja legendaarisuus. Ajettavuudestakin pidin kunnes ostin myös ZXR-kawan, minkä jälkeen Honda alkoi tuntua yläpainoiselta, raskaalta, löysältä jne jne. Mutta, suosittelen silti jos vaan koeajolla tuntuu hyvältä.

    Hollannissa kävin omallani viime kesänä, ja reissu meni ilman ongelmia.



    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
  21. #21
    Itellä ei varsinaisia kokemuksia Bol´dor malleista mutta muista Hondan DOHC koneista sekä Hondan malleista 80-luvulta.
    Hyviä on! Kestää käyttöä!
    Tietysti kansivikoja voi esiintyä, itellä ollut pari CB750 joissa oli kuluneet ventiilin ohjurit. Mutta näinkin vanhassa pyörässä voi olla ihan mitä vaan vikoja.
    Jos pysyy työkalut kädessä ja on intoa räpeltää näitten loistavien pyörien kanssa, niin siitä vaan!
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
  22. #22
    Lainaa (hesekie1 @ Heinä. 20 2008,21:44) kirjoitti
    Bol d'Or -nimitystä käytetään kai kaikista noista vm. 1979-1984 DOHC malleista, jotka tyyppiä F (naku) eikä C (custom). Eli CB750F, CB900F ja CB1100F. Nuo F2 ovat katettuja malleja.
    Lieneekö kuitenkin niin, että nuo Bol d'Or- mallit ovat noita katettuja F2 malleja ainoastaan. CB900F2 taisi olla se "alkuperiäinen" malli, jossa tuota Bol d'Or- nimitystä käytettiin (muistaakseni).
    .
  23.  
  24. #23
    Itselläni on CB900F ja pyörä on Bol d`Or



    Honda CB 1300 SA -05