Kyseessä marauder 800vz.Kytkin rupeaa luistaan kun kone lämpiää.Öljyt oli ensin Repsol 10W40 sitten vaihdoin Motul5000 10w40,eiku vaan luistaa.Pyörällä aj.18000km
tiedä tosta repsolista mutta mulla ainakin vanhassa FJ:ssä toi motul 5000 ei toiminut ollenkaan,aivannyt on castrol gps eikä mitään onkelmia.onkos muuten marauderissa neste vai vaijeri kytkin?
Yamaha FJ 1200-88
Yamaha TZR 125-88
Honda CB 125-77
Honda Monkey -76-88(useita)
`juuri tästä asiasta en tiedä yhtään mitään`
-jaakko parantainen
www.pappatuuninki.fi
Vaijerikytkin,ja kytkin luistaa vain kun lähtee isolla vaihteella väännättämään.Normaali ajossa sitä ei huomaa.
Mä oon tolla Motulin 10W/40 5000 öljyllä ajellut nyt noin 10tkm ongelmitta.
Retired
Aika outoa että kun kone lämpiää niin alkaa luistamaan, itsellä ilmiö esiintyi kylmällä koneella. Niin ja et kertonut että onko kytkinvaijerin säätö kohdallaan, pikkasen löysää kun kahvaa painaa , huolto-ohjeessa on tarkat mm-määrät mutta löysää pitää olla.
Jos säätö kohdallaan niin paras arvaus väärän tyyppinen öljy, ei noin vähän ajetussa kytkinjouset pitäis olla kuoleentuneet.
Tämä öljyt ja kytkimen luistaminen on kautta aikojen ollut hyvin suosittu keskusteluaihe joten haulla pitäis löytyä luettavaa.
Kyllä katsoisin vaijerin säädön ekaksi. Leposasennossa kytkinkahvan pitäisi tuntua löysältä ja jopa "kolisevalta" ja jokunen milli pitää löytyä sitä vapaata liikettä, jotta vaijeri ei ainakaan jää jännittyneeksi. Säätömutterit löytyy tavallisesti sekä vaijerin ylä, että alapäästä. Eli ylhäältä normaali hienosäätö ja loppupään mutteri sitten hehtaarisäätöön.
Jos eri mopoöljyillä tosiaan saa vaikutusta kytkimen luistoon, niin ilo voi jäädä lyhytaikakaiseksi, kunnostus tiedossa kohtapuoleen. Kyllä öljy kuin öljy lisää kytkimen luistoherkkyyttä, mp-öljyissä vaan ei ole esim. molybdeenin tapaisia enerrgiansäästöaineita, joilla voi ehjänkin kytkimen saada luistamaan.
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --